Minun mielestä pohja oli ihan mukava soitella; tosin tällä teoriaosaamisella ei kauheasti avaudukaan mikä sopii minkä päälle, soittelen vaan ;) Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
WanhaWetäjä 24.03.2014 21:33:56 (muokattu 24.03.2014 21:34:37) | |
---|
krk: Onhan niitä välillä sellaisiakin ollut, mutta vois olla enemmänkin. No joo, kyllähän joku selkee harmoniasoitin on aina paikallaan, on se sitten 2. kitara, piano tai urku, joskus pelkkä basso/rummut toimii kyllä. Mun mielestä on kuitenkin ihan mielenkiintoista soittaa aina välillä vähän haastavampiinkin taustoihin missä joutuu vähän miettimään millaisella soundilla ja fraseerauksella pääsee parempiin tuloksiin. Onhan siinä haastetta kun yrittää väistellä tuota piano"säestystä" tai vaihtoehtoisesti koettaa peittää se kokonaan...mä en oikeesti tajua tuon pianon funktiota tässä taustassa, koska soitan ite myös kiippareita niin ei tulis mieleenkään tuon kaltainen "säestäminen" missään tilanteessa. Eli vaihtelu virkistää. Jo vain, mutta siitähän tässä tapuksessa ei ole kyse vaan yksinkertaisesti huonosta taustasta siinä mielessä että siinä on jo soolo. Korostan...MUN mielestä. Eikä tämä ole mitään kettuilua tai riidanhaastamista vaan mielipide, jos tausta on jonkun mielestä ok ja pianonkilkatus ei häiritse niin se on ihan ok sekin. |
WanhaWetäjä 24.03.2014 22:20:46 | |
---|
krk: Onhan niitä välillä sellaisiakin ollut, mutta vois olla enemmänkin. Mun mielestä on kuitenkin ihan mielenkiintoista soittaa aina välillä vähän haastavampiinkin taustoihin, missä joutuu vähän miettimään millaisella soundilla ja fraseerauksella pääsee parempiin tuloksiin. Eli vaihtelu virkistää. No jos haluat todellakin haastetta nimeomaan fraseerauspuolella niin sooloskabassa ois siihen oiva tausta, ja on taatusti myös vaihtelua, eipä ole lattareita ollut aiemmin haitaksi asti. Ja jonninsortin juurimusiikiksi tuo lienee myöskin laskettavissa kun tausta on tollasta salsatyyppistä cuba-osastoa... myös mulle aika outo laji eli rytmisesti haastavaa vaikka harmoniat on aika simppelit. Ja mikä parasta...taustassa on TILAA ;-) |
stratomaster 25.03.2014 07:56:39 | |
---|
Jarkre: Kokeilen tässä viime viikolla hankkimaani Lottosen teleä. Pistäpä kuvia kehiin, kun ehdit. |
krk 25.03.2014 08:36:08 | |
---|
WanhaWetäjä: No jos haluat todellakin haastetta nimeomaan fraseerauspuolella niin sooloskabassa ois siihen oiva tausta, ja on taatusti myös vaihtelua, eipä ole lattareita ollut aiemmin haitaksi asti. Ja jonninsortin juurimusiikiksi tuo lienee myöskin laskettavissa kun tausta on tollasta salsatyyppistä cuba-osastoa... myös mulle aika outo laji eli rytmisesti haastavaa vaikka harmoniat on aika simppelit. Ja mikä parasta...taustassa on TILAA ;-) Joo tsekkasin jo että hyvältä kyllä kuulostaa tuokin tausta, täytyy katsoa miten tässä ehtii... - So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me...
Joel Paterson |
krk 25.03.2014 08:36:37 | |
---|
Jarkre: Lottos-Tele... stratomaster: Pistäpä kuvia kehiin, kun ehdit. Kannatetaan! - So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me...
Joel Paterson |
WanhaWetäjä 25.03.2014 12:07:53 | |
---|
krk: Joo tsekkasin jo että hyvältä kyllä kuulostaa tuokin tausta, täytyy katsoa miten tässä ehtii... Malliesimerkki siitä miten säesteään eli harmonia ja rytmi on pääosassa mikä lienee säestyksen tarkoituskin. Mutta joo..todella haastava tausta tämä nyt menossa oleva roots, mielenkiinnolla odotan miten genreen enempi perehtyneet suoriutuvat. Oma yritys tulee jos on tullakseen. |
BigPapa 25.03.2014 12:44:09 (muokattu 25.03.2014 23:55:41) | |
---|
Hyvä tausta, eikä ollenkaan haastava. Kaik' on niinku pittääki. |
EJ650 25.03.2014 19:53:22 | |
---|
moi, pieni ongelma. jostain syystä tuon tausta kanssa viive/kaiku on häiritsevän suuri. edellisellä taustalla tuota ei ilmenny. ongelmaa ei ole itse tallenteessa, mutta soittaessa se häiritsee pahasti. onko tietoa miten tuon voi fiksata. käytössä on audacity ja gdec-3 Terv.Eero |
tjj2000 25.03.2014 20:42:23 | |
---|
EJ650: moi, pieni ongelma. jostain syystä tuon tausta kanssa viive/kaiku on häiritsevän suuri. edellisellä taustalla tuota ei ilmenny. ongelmaa ei ole itse tallenteessa, mutta soittaessa se häiritsee pahasti. onko tietoa miten tuon voi fiksata. käytössä on audacity ja gdec-3 Terv.Eero Taitaa olla kysymys latenssi asioista, jos olen mitään oppinut. Eli siganaalit prosseoituvat tietokoneessa koneen tehosta riippuen vähän eri tahtiin ja kuuluu kaikuna. ASIO ohjaimen asetuksista sai mielestäni jotain viriteltyä. Audacityn asetuksia en tunne. G-DECin kanssa olen käytellyt Ableton ohjelmaa, mikä tuli vehkeen mukana. Sen asetukset osaisin neuvoa. Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
Jarkre 25.03.2014 22:23:49 | |
---|
|
WanhaWetäjä 25.03.2014 23:27:31 (muokattu 26.03.2014 00:35:14) | |
---|
BigPapa: Hyvä tausta, eikä ollenkaan haastava. Kaik' on niinku pittääki. Onko? Mahdat olla ns asiantuntija myös pianosoitossa mitä tulee säestämiseen bluesmeiningeissä? Onhan se haastavaa soittaa kilpaa toisen kanssa ja toisen päälle, eikö? JOS unohtaa=EI KUUNTELE mitä piano kilkuttaa niin jo vain voi vetää mitä vaan, mutta ristiriitoja tulee aivan takuulla kun kaksi soolosoitinta soittaa sooloa yhtä aikaa. Kitara pintaan niin ongelma on ohitettu, vai? No joo, ehkä varsinainen rootsporukka, mihin en itseäni lue, on ns korvatonta eikä näe/kuule metsää puilta ja tuollaiset asiat eivät vaivaa, vedetään sitä pentatoniikkaa vaikka maailman tappin oli tausta mikä vaan. Karrikoiden tämä. |
BigPapa 25.03.2014 23:42:50 (muokattu 25.03.2014 23:46:44) | |
---|
Edelleen hyvä tausta, eikä ollenkaan haastava. Kaik' on niinku pittääki, mun mielestä. Vetelen siis korvatonta pentatoniikkaa, joka on syvästi halveksuttua joissakin musiikin korkeammin koulutetuissa piireissä. |
blues guitar 26.03.2014 05:28:27 | |
---|
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
krk 26.03.2014 08:02:15 | |
---|
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me...
Joel Paterson |
Jarkre 26.03.2014 08:19:48 (muokattu 26.03.2014 11:36:27) | |
---|
krk: Hieno ku mikä, onnittelut! Kiitti. Ei toi sunkaan Lottonen pöllömmältä näytä. |
WanhaWetäjä 26.03.2014 18:24:52 (muokattu 26.03.2014 18:25:33) | |
---|
BigPapa: Edelleen hyvä tausta, eikä ollenkaan haastava. Kaik' on niinku pittääki, mun mielestä. Ok, uskotaan. Vetelen siis korvatonta pentatoniikkaa, joka on syvästi halveksuttua joissakin musiikin korkeammin koulutetuissa piireissä. Korvattomuudella meinasin lähinnä sitä että pääosin kitaravoittoista musaa harrastavat ja vain kitaraa soittavat eivät kenties kiinnitä huomiota siihen mihin vaikkapa minä pianoakin soittavana eli että tuon kaltaisessa pianonsoitossa olisi jotain "vialla", siis kun puhutaan säestämisestä. Mun on vaikea ymmärtää miksi joku "säestää" pianolla bluesia noin, edelleen kuulen tuon lähinnä soolosoittona, en säestämisenä. Mitä näitä jauhamaan, jokainen kokee asiat omalla tavallaan ja ovat siis oikeassa, ainakin omasta mielestään. |
BigPapa 26.03.2014 19:56:22 | |
---|
Sellainen kaino toivomus olisi, että jätettäisiin arvioimatta ja olettamatta roots-skaban osanottajien musiikkiharrastuksen ja soittamisen instrumenttipainotteisuutta ja eri soittimien huomioimista instrumentaatiossa, kun osumatarkkuus on sellainen, että edes metrin päästä ei haulikolla ladonseinään osuisi. |
WanhaWetäjä 26.03.2014 22:17:03 | |
---|
BigPapa: Sellainen kaino toivomus olisi, että jätettäisiin arvioimatta ja olettamatta roots-skaban osanottajien musiikkiharrastuksen ja soittamisen instrumenttipainotteisuutta ja eri soittimien huomioimista instrumentaatiossa, kun osumatarkkuus on sellainen, että edes metrin päästä ei haulikolla ladonseinään osuisi. No jos skaboja on reilusti yli 300 ja pianosooloja NOLLA niin ihan sen perusteella oletan että skabaajista käytännössä kaikki ovat kitaristeja. Roots/blues on myös aika lailla kitarapainotteista musaa joten sen perusteella oletan että skabaajat kuuntelevat paljon juurikin kitaramusiikkia. Eikö tämä nyt rittäisi tästä aiheesta, tausta on toimestasi hyväksi tuomittu, tyydyn siis tuomioosi vaikka olenkin eri mieltä. |
BigPapa 26.03.2014 22:43:54 (muokattu 26.03.2014 23:08:31) | |
---|
Edelleen voimassa tämä kaino toivomus, että jätettäisiin arvioimatta ja olettamatta roots-skaban osanottajien musiikkiharrastuksen ja soittamisen instrumenttipainotteisuutta ja eri soittimien huomioimista instrumentaatiossa, kun osumatarkkuus on sellainen, että edes metrin päästä ei haulikolla ladonseinään osuisi. Lisätoivomuksena se, että ei myöskään tehtäisi virheellisiä oletuksia roots-skabailijoiden kuuntelutottumuksista. Monet mahdollisesti kuuntelevat paljon muutakin kuin kitarapainotteista musiikkia. Roots-skaba 1: http://www.mikseri.net/artists/bigpapa/roots-skaba1-bigpapa/297948/ Tässä olen soittanut kaiken iha ite - piano seassa, äänitys nyt ei ole hifitasoinen. Laitan tähän vaikka ei skabassa ole ollutkaan, vuodelta 1985: http://www.mikseri.net/artists/bigpapa/blues-1985/205054/ |