Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 5375 376 377 378 379600 601 602 603 604
Secreterial
20.03.2014 22:27:17
Wolfgang: Tämän leffan oli kai tarkoituskin olla enemmän sellainen "vuoristorata-ajelu", eikä mikään juonipanotteinen tarina. Sen takia vähän kieli poskessa tehty juonen ja dialogin puolesta. Pituudeltaankin leffa oli nykystandardein melko lyhyt, mikä toimii tuollaisessa konseptissa. Kolmedeenä varsin viihdyttävä teatterikokemus.

Onko tästä jotain faktaakin, että juoni on vähän kieliposkessa tehty? Jos on, niin onpa kyllä tehty naurettava valinta, sillä vaikka kuinka olisi tarkoitettu muuksi kuin juonipainotteiseksi tarinaksi, niin silti huono dialogi ja hollywoodjuoni tiputtaa ainakin mun silmissä arvosanaa reilusti.
"I never bluff" - Cordell Walker
Point
20.03.2014 23:08:13
Wolfgang: Tämän leffan oli kai tarkoituskin olla enemmän sellainen "vuoristorata-ajelu", eikä mikään juonipanotteinen tarina. Sen takia vähän kieli poskessa tehty juonen ja dialogin puolesta. Pituudeltaankin leffa oli nykystandardein melko lyhyt, mikä toimii tuollaisessa konseptissa. Kolmedeenä varsin viihdyttävä teatterikokemus.

3d olis ollu hieno. Ja onneks ei ollu mikään venytetty pituudeltaan, olis varmaan loppunut mielenkiinto heti alkuunsa.

Onks kukaan kattonu sitä leffaa, missä on vaan yksi näyttelijä? Se äijä joutuu siinä merihätään ja ilmeisesti pelastautuu sieltä. En muista nimeä, mutta aika tuore teos kyseessä. Vois ihan mielenkiinnosta katsoa.
Secreterial
20.03.2014 23:15:46
AKWM: Onks kukaan kattonu sitä leffaa, missä on vaan yksi näyttelijä? Se äijä joutuu siinä merihätään ja ilmeisesti pelastautuu sieltä. En muista nimeä, mutta aika tuore teos kyseessä. Vois ihan mielenkiinnosta katsoa.

All is Lost? http://www.imdb.com/title/tt2017038/
Point
21.03.2014 00:30:16
Secreterial: All is Lost? http://www.imdb.com/title/tt2017038/

Tämä just.

Niin joo, katoin pari päivää sitten Häjyt. Joskus muksuna näin sen ja nyt oli pakko tsekata uusiks. En yleensä tykkää monista suomalaisista leffoista, mutta tässä on jotain hienoa. Erityisesti juhan sekä samulin roolihahmot on loistavia. Lopussa se biisi on pirun hyvä ja vikoissa kohtauksissa meni roska silmään.
Wolfgang
22.03.2014 11:35:55
Secreterial: Onko tästä jotain faktaakin, että juoni on vähän kieliposkessa tehty? Jos on, niin onpa kyllä tehty naurettava valinta, sillä vaikka kuinka olisi tarkoitettu muuksi kuin juonipainotteiseksi tarinaksi, niin silti huono dialogi ja hollywoodjuoni tiputtaa ainakin mun silmissä arvosanaa reilusti.

En muista kuinka luotettavista lähteitä tämä tieto oli peräisin, enkä jaksa alkaa asiaa selvittämään. Mutta näiden epämääräisten lähteiden ja oman epämääräisen muistini perusteella "Hollywood-juoni" oli ainakin ihan tarkoituksellinen juttu. Eli vähän niin kuin B-leffa toteutettuna suurella budjetilla ja kuuluisilla näyttelijöillä. Siinä mielessä onnistuttiin mielestäni hyvin.
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
Wolfgang
22.03.2014 11:37:18
AKWM: Tämä just.

Niin joo, katoin pari päivää sitten Häjyt. Joskus muksuna näin sen ja nyt oli pakko tsekata uusiks. En yleensä tykkää monista suomalaisista leffoista, mutta tässä on jotain hienoa. Erityisesti juhan sekä samulin roolihahmot on loistavia. Lopussa se biisi on pirun hyvä ja vikoissa kohtauksissa meni roska silmään.

Häjyjen tunnusbiisi on soinut miun päässä viimeiset kymmenen vuotta. Aina välillä sitä huomaa viheltelevänsä. Se mikä menee silleen "tiidi tiidi tiidi tiidiidiiiiii".
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
Stradlin
22.03.2014 18:47:35
Wolfgang: Häjyjen tunnusbiisi on soinut miun päässä viimeiset kymmenen vuotta. Aina välillä sitä huomaa viheltelevänsä. Se mikä menee silleen "tiidi tiidi tiidi tiidiidiiiiii".

Mullakin soi tää aina välillä päässä ja sitten se jotenkin sekoittuu jonkun Kentin biisin kanssa.
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz
WanhaWihtahousu
22.03.2014 19:09:16

Nymphomaniac 1/2

Trieri on sekoittanut melkoisen pakan. Vaikka seksiä on paljon ja siitä puhutaan, niin elokuva kertoo kuitenkin muista asioista. Seksi on suhteellisen vastenmielistä ja ihmiskunnan rappiotilaa toitotetaan suurilla torvilla. Elokuvassa oli kuitenkin muutama hauskakin kohta ja tuntui, että elokuvalla oli todellakin jotain sanottavaa. Toisin kuin edeltäjällään Antichristilla.

Välillä tuli mieleen, että onkohan elokuvaan vaan läiskitty ajatuksia ja ideoita ja liimattu niitä sitten keinotekoisesti yhteen. Kakkososan traileri näytti tosi hurjalta.

3/5
http://www.youtube.com/watch?v=O0ws2y_d46w TEASER
NHR
22.03.2014 19:57:52

Three Amigos (1986)

Hiton huono lännen"komedia", joka ei ollut edes etäisesti hauska oikein missään vaiheessa. Ja pääosissakin vielä kolme ehkä eniten inhoamaani kasarinäyttelijää koskaan, nimittäin Steve Martin, Chevy Chase (erityis-yäk!) ja Martin Short. Jossain puolenvälin jälkeen tunsin kuitenkin pienen pienen mielenkiinnonpilkahduksen, kun rupesivat suunnittelemaan sen rosvojengin harhautusta ja surmaamista, mutta eihän siitäkään sitten oikein mitään tullut, mikäli sitten ei tätä yhtä säälipistettä halua laskea mukaan. VMP.

1/5
"Pääkallo löytyy jalkoineen varrella virran"
Point
23.03.2014 00:41:41
The perfect storm

VAROKAA SPOILEREITA

Vittu mitä paskaa 0/10, ei tollasta voi tehdä että kaikki vaan kuolee lopussa. Muuten ihan jees leffa kyllä. Alkupuolta oli pitkitetty turhaan mutta näyttelijät oli mun mieleen ja ihan suhteellisen fiksun näköinenkin leffa.
bedlam
23.03.2014 08:28:52 (muokattu 23.03.2014 08:39:42)

AKWM: The perfect storm

VAROKAA SPOILEREITA

Vittu mitä paskaa 0/10, ei tollasta voi tehdä että...

Ensinnäkin, kantsis spoilerit piilottaa jotenkin toisin, tuo teksti saattaa osua ekana silmään kun sivun aukaisee riippumatta siitä onko ympärillä spoilerivaroituksia. Toisekseen, kyseistä leffaa en ole nähnyt, mutta tiedän lukemattomia hyviä leffoja jotka päättyvät samanlaiseen lopputulemaan. Monesti tuollainen lopetus on nimenomaan todella tehokas ja nostaa elokuvan pisteitä. Mutta tämä siis yleisesti ottamatta kantaa kyseiseen tapaukseen.
http://www.petrilampela.net
FatSam
23.03.2014 11:42:03

AKWM: The perfect storm

VAROKAA SPOILEREITA

Vittu mitä paskaa 0/10, ei tollasta voi tehdä että kaikki vaan kuolee lopussa. Muuten ihan jees leffa kyllä. Alkupuolta oli pitkitetty turhaan mutta näyttelijät oli mun mieleen ja ihan suhteellisen fiksun näköinenkin leffa.

Tää perustuu tositapahtumaan, olisko sitä pitäny alkaa muuttamaan? Mutta joo, ei hyvä leffa...
"Chillaa, senkin läskisami." -M4ss3 m/
Wolfgang
23.03.2014 13:37:47
FatSam: Tää perustuu tositapahtumaan, olisko sitä pitäny alkaa muuttamaan? Mutta joo, ei hyvä leffa...

Olis joo. Koska eihän tollasta nyt voi tehä, että kaikki vaan kuolee!!1! Elokuvien pitää loppua onnellisesti ja silleen, että tulee niin kun kiva olo.
NHR
23.03.2014 14:00:10

Wolfgang: Elokuvien pitää loppua onnellisesti ja silleen, että tulee niin kun kiva olo.

Suosittelen elokuvaa Amelie, vaikka minulle tuleekin siitä aina pikemminkin sellainen lievästi etova kuin mitenkään kiva olo... ;)
"Pääkallo löytyy jalkoineen varrella virran"
Miikss
23.03.2014 14:07:05
Devil's Pass

Paska leffa, en oikein keksi tästä mitään hyvää sanottavaa. Yks tähti lisää siitä, että en nyt ihan hirveästi tylsistynytkään.

2/10

Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid

Mitähän tästäkin nyt sanos? Olihan tämä ihan hirveetä paskaa, mutta ihan hauskaa sellaista. Kyllähän tuon kerran huvikseen katseli.

3/10
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
Miikss
23.03.2014 19:36:22
FatSam: Tästä olis voinu tehdä ihan toimivan kauhupläjäyksen. Ja ennen loppukohtauksia olikin ihan ok.

Oon samaa mieltä. En nyt vaan oikein saanut mitään kiksejä siitä alkupuolestakaan, vitutti vaan ne kameran värinät ja vastaavat. Loppu olikin sitten jo niin hirveää paskuutta, että ei oikein edes huumoripisteitä kehtaa antaa vaikka naurattikin.
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
Loijaa
24.03.2014 00:13:05

Changeling - Vaihdokas 3,5 / 5

Mafiaveljet 4 / 5

Harlemin kummisetä (Hoodlum) - 2 / 5
we want the world and we want it now
tomaattiorava
24.03.2014 14:11:29 (muokattu 24.03.2014 14:12:14)
Paska tuli luettua joskus peruskoulussa ja nyt tuli katottuu filmatisointi, eli Filth http://www.imdb.com/title/tt1450321/?ref_=rvi_tt
Trainspottingin henki oli omalla tavallaan hienosti läsnä läpi rainan, pieninä yksityiskohtina kuten musiikissa, puhemurteessa sekä tarinan poljennassa.
Odotin leffalta enempi nauruja kuin itkuja ja siksi yllättikin miten koskettava elokuva loppupeleissä oli, herkistyin todella.
Kirjassahan kaveri oli muistaakseni paljon mulkumpi kun taas filmatisoinnissa päähahmosta rakennettiin enempi särkynyttä miehen raunioita kuin narsistista sosiopaattikytänmulkkua.
Jokatapauksessa James McAvoyn roolisuoritus on kerrassaan huikea!
Secreterial
24.03.2014 14:16:52
tomaattiorava: Paska tuli luettua joskus peruskoulussa ja nyt tuli katottuu filmatisointi, eli Filth http://www.imdb.com/title/tt1450321/?ref_=rvi_tt

Jokatapauksessa James McAvoyn roolisuoritus on kerrassaan huikea!

McAvoy pelasti paljon tuossa leffassa. Joskus oon tuon kirjan lukenut ja mun mielestä se oli paljon monipuolisempi ja monitasosempi kuin tää leffaversio. Mun mielestä jäi vähän ohueksi se tarina kokonaisuutena ja siistitty oli paljon. Tuotahan pidettiin melkein mahdottomana muuntaa leffaksi ja ehkä se vähän näkykin sitten tuossa, koska mun mielestä tuo elokuva ei oikeen missään vaiheessa ollut tarpeeksi hyvä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)