Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: hyviä kappaleita koesoittotilaisuuteen
1
Mikke123
23.03.2014 00:02:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hakemassa ilmaisupainotteiseen lukioon musiikkilinjalle (ei edes mikään varsinainen musiikkilukiokaan). Sinne on pääsykokeet jossa olisi laulu- ja soittonäyte. Siispä kysyn, mikä olisi hyvä kappale soitettavaksi tilaisuuteen sähkökitaralla? Instrumentaaleja ja biisejä jotka toimii yksin kitaralla soitettuna (tai voihan varmaan jonku backing trackin päällekki soittaa). Kitaraa olen soittanut vasta vähän yli kaksi vuotta, mikään huippukitaristi en ole, eli ei ehkä mitään sateiania ja ynkkää yms. Itse olen jo miettinyt joitain vaihtoehtoja Gary Mooren The Loner, jotain rautalankatyyppistä: Apache, Johnny Guitar, Ghost Riders in the sky tai joku jazz- tai bluesstandardi. Ehdottakaas joitain hyviä, ei liian vaikeita kappaleita.
 
freakingenius
23.03.2014 00:59:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan jotain sen tyylistä mitä siellä soitetaanki. Eli jotain simppeliä kevyttä musaa, vaikka bluesia tai jotain perus rockia. Jotain jossa on komppia ja vaikka pieni soolopätkä. Ei siellä varmaan pisteitä biisivalinnasta satele vaan siitä itse soitosta, mutta jos itse menisin pääsykoe päivään takaisin, olisin vetänyt ehkä jotain muuta kuin pätkän Metallicaa ja Canon Rockia. Enemmän se mulla siihen kaatu että unohdin Maamme Laulun sanat..
 
santa
23.03.2014 09:22:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hurriganes - i will stay =)
 
Mikke123
25.04.2014 21:59:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko lisää ehdotuksia tai/ja vinkkejä? :)
 
juikkipuikki
27.04.2014 12:04:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomas Wäinölän TW's Boogie! Kuuntelijat tykkäs ja pisti hymyilyttämään :) Viimeistään taustaraidan bassosoolon aikana höhöhöö
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «