Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kannattaako vaihtaa gibsoniin?
1 2
teemub
22.03.2014 20:11:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro
 
Omista tällähetkellä les paul esp ltd ec400:sen mihin olen aika tyytyväinen mutta jostain syystä viimeaikoina on mielenrauhaani häirinnyt ajatus vaihtaa kyseinen kitara gibsonin melody makeriin. Haluaisin nyt mielipiteitä olisiko tämä kehitystä ja askel uuteen uljaaseen maailmaan vai ottaisinko takapakkia ja katuisin koko loppuelämäni kun myin kitaran mikä on palvellut todella hyvin? http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_melody_maker_2014_mm.htm
 
Stone
22.03.2014 20:24:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teemub: Moro
 
Omista tällähetkellä les paul esp ltd ec400:sen mihin olen aika tyytyväinen mutta jostain syystä viimeaikoina on mielenrauhaani häirinnyt ajatus vaihtaa kyseinen kitara gibsonin melody makeriin. Haluaisin nyt mielipiteitä olisiko tämä kehitystä ja askel uuteen uljaaseen maailmaan vai ottaisinko takapakkia ja katuisin koko loppuelämäni kun myin kitaran mikä on palvellut todella hyvin? http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_melody_maker_2014_mm.htm

 
Itse kokeilisin ensin sitä Gibsonia jossain ennemmin tai myöhemmin, ennenkuin luopuisin hyvin palvelleesta kitarasta pelkkien nettikommenttien perusteella. Kokeile siis ja puntaroi sen jälkeen asioita olisi minun suositukseni.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
rheinone
22.03.2014 20:29:48 (muokattu 22.03.2014 20:35:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kantsuuhan sitä kokeilla kaikenlaisia kitaroita, jotta pikku hiljaa löytyy ja varmistuu ne omat mieltymykset.
 
2014 LP Melody Maker, joka näyttää mun silmään oikeastaan enemmän LP Studion ja Specialin sekoitukselta, on varmaan mainio luuttu. Ainakin speksien perusteella vastaa pitkälti omiin tarpeisiini ehkä wraparound-tallaa lukuunottamatta.
 
blues guitar
22.03.2014 20:43:54 (muokattu 22.03.2014 20:47:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testaa se Gibsoni ja valitse se kumpi on sun mielestä parempi.
(Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus. Sorry!)
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
JaaGeRMaisTeR
22.03.2014 20:55:17 (muokattu 22.03.2014 21:03:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epäilen että petyt, mutta testiä vain.
 
tomaattiorava
22.03.2014 20:59:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei.
Eikä virhettä.
 
LaMotta
22.03.2014 21:00:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei (ainakaan umpimähkään) jos olet tyytyväinen nykyiseen kitaraan.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
teemub
22.03.2014 21:07:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testata aion kyllä mutta onko kellään omakohtaista kokemusta melodymakeristä? Tai millaiseen tyyliin sopii parhaiten mulla pitäis olla aika monipuolinen skepa koska soittelen blackmetallia, stonerrokkia ynnämuuta aina universumin rajoja koettelevaan jamitteluun saakka.
 
hallu
22.03.2014 21:14:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teemub: Testata aion kyllä mutta onko kellään omakohtaista kokemusta melodymakeristä? Tai millaiseen tyyliin sopii parhaiten mulla pitäis olla aika monipuolinen skepa koska soittelen blackmetallia, stonerrokkia ynnämuuta aina universumin rajoja koettelevaan jamitteluun saakka.
 
No ramopunkiin se on ihan ehdoton jos siis ei mosritea ole saatavilla;-). Kysy vaikka Joan jetiltä. Ei vaan mun mielestä melodiamaakari on ihan tosi sympaattinen kitara ja sillä on oma kannattajakuntansa. Sanoisin vaan,että se on sellainen "soittajan kitara" ettei sitä oikein millään voi suositella jos et tiedä mitä olet hankkimassa. Ja jos tiedät, niin sun ei tarvitse kysyä meiltä muilta. Gibson MM on ihan toisesta maailmasta tuohon sun nykyiseen kepakkoon verrattuna.
 
Jos nykyinen kitarasi on hyvä, niin elä hyvä ihminen mene vaihtamaan sitä. Soita sitä ja keskity olennaiseen. Musiikissa ja soitossa kitara ei ole se olennainen, vaan kaikki mikä tapahtuu korviesi välissä. Älä hukkaa sitä jahtaamalla virvatulia.
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
JaaGeRMaisTeR
22.03.2014 21:18:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teemub: Testata aion kyllä mutta onko kellään omakohtaista kokemusta melodymakeristä? Tai millaiseen tyyliin sopii parhaiten mulla pitäis olla aika monipuolinen skepa koska soittelen blackmetallia, stonerrokkia ynnämuuta aina universumin rajoja koettelevaan jamitteluun saakka.
 
Vähän on kokemusta. Suurta muutosta ei tapahdu vaikka vaihdat. Veikkaan, että nykyisesi sopii nuihin touhuihin paremmin. Ite kyllä hommaan tuollasen mm-14 joskus.
 
J.Nikkanen
22.03.2014 21:50:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaako ostaa Rikhard Rölölöön uusin levy?
 
Bassoa, säröllä tai ilman.
rheinone
22.03.2014 21:58:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Kannattaako ostaa Rikhard Rölölöön uusin levy?
 
Mummiest kannattaa, jos alvit jää kotomaahan.
 
novo
22.03.2014 22:25:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miulla on ec-400, ja vanhempaa mallia oleva melody maker on käyny pyörähtämässä käsissä. Tän vuoden malli tosiaan tuntuis olevan lähempänä lepaa kuitenkin. Meikän käsissä käynyt Mömmö pelitti kyllä punkkirokkihommissa, mutta yhellä (P90?) mikillä varustettuna en ois lähteny minään linkkarina kyllä pitämään.
 
Sit ku päästään finanssipuoleen ni tosta Ltd:stä ei hirmusia summia saa, ja Mömmö tarttis melko varmasti hankkia uutena, joten en välttis nää et saat väliin jäävälle noin 300 eurolle vastinetta.
 
Mut nää on näitä jne.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Gabe
22.03.2014 23:30:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teemub: Moro
 
Omista tällähetkellä les paul esp ltd ec400:sen mihin olen aika tyytyväinen mutta jostain syystä viimeaikoina on mielenrauhaani häirinnyt ajatus vaihtaa kyseinen kitara gibsonin melody makeriin. Haluaisin nyt mielipiteitä olisiko tämä kehitystä ja askel uuteen uljaaseen maailmaan vai ottaisinko takapakkia ja katuisin koko loppuelämäni kun myin kitaran mikä on palvellut todella hyvin? http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_melody_maker_2014_mm.htm

 
Käy ihmeessä testaamassa. Ota vanha luottokeppi mukaan ja kokeile rauhassa, vaihdat sitten jos koet että saat siitä enemmän. Kyllä nuo edullisemmatkin Gibsonit ovat oikein asiallisia soittimia. Niissä on sellaista raakaa työkalumaista fiilistä mikä itseäni kovasti miellyttää.
teemub
23.03.2014 09:30:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille kommenteista taitaa olla tuo MM sopivin siis punkrock meininkiin mikä ei sekään väärin ole. Hallu puhui kyllä ihan asiaa että vehkeet ei oo se olennainen juttu mutta kamojen fiilistely on vain niin siistiä :). Taidanpa vain malttaa mieleni ja kartuttaa kassaa että voin ostaa gibsonin suoraan joskus ehkä. Gibson merkkinä on aina kiehtonut mutta yhtään en ole vielä omistanut.
 
s8na
23.03.2014 09:33:45 (muokattu 23.03.2014 09:34:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-90 mikit soundaa hienoilta, mutta hevihommissa häiriöt voi käydä raastamaan hermoja. Itsellä punkki/hevipändissä gainia tarvitti kuitenkin sen verran, että jouduin vaihtamaan tallamikin humbuckeriksi.
 
Kefiiri
23.03.2014 10:04:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Kyllä nuo edullisemmatkin Gibsonit ovat oikein asiallisia soittimia. Niissä on sellaista raakaa työkalumaista fiilistä mikä itseäni kovasti miellyttää.
 
Kalliimman Gibsonin tuntumaa MM:ssä ei tosiaan ole, mutta oma robusti ja vastustamattoman persoonallinen meininkinsä kyllä.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Osmo
23.03.2014 10:27:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Jos nykyinen kitarasi on hyvä, niin elä hyvä ihminen mene vaihtamaan sitä. Soita sitä ja keskity olennaiseen. Musiikissa ja soitossa kitara ei ole se olennainen, vaan kaikki mikä tapahtuu korviesi välissä. Älä hukkaa sitä jahtaamalla virvatulia.
 
Tähän oli pakko tarttua, sillä musta soitin voi parhaassa tapauksessa saada ne oikeat synapsit kytkeytymään päässä, ja soitto löytää uutta näkökulmaa. Ite olin nyt pitkään veivannu lähinnä les paul -mallisilla kitaroilla, ja tuntui että tarvis jotain vähän inspiraatiota hommaan. Vaikka Gibsonin LP oli ja on vieläkin musta aivan erinomainen kitara! Tutkiskelin eri malleja ja lopulta kävin käytettynä poistamassa loistavan Squjun J. Mascis Jazzmasterin, mistä sain ihan hulluja viboja. Heti alkoi näpeistä tulemaan surffirokkia ja muuta siistiä mitä en oikeastaan ollut koskaan aiemmin koittanutkaan soittaa! Puhalsi taas mukavasti tuulta meikäläisen soittoharrastuksen purjeisiin.
 
Mut ymmärrän hyvin ton pointin mitä tossa sanot, mut musta se ei välttämättä ole ihan noin mustavalkoista. Eli ketjun aloittajalle suosittelen, niin kuin moni muukin tässä, että käyt testaan sen melody makerin. Parhaassa tapauksessa saat siitä uusia rakennuspalikoita maailman hienoimpaan harrastukseen.
RaskasMielinen
23.03.2014 10:54:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin eilen Tavstialla suuresti fanittamani Uncle Acid and The Deathbeatsin keikalla. Happo-sedällä itsellään on lankussaan yksi P90 - eikä sitten muuta - ja sanoisin, että melko hyvin sopii noihin stoner-hommiin...:)
 
Mulla on itsellä Gibson Les Paul kahdella P90:llä sekä parikin ESP Eclipseä EMG-aktiiveilla (toinen myynnissä/vaihdossa, vink vink).
 
Sanoisin, että aika erilaisia ovat ja koen "tarvitsevani" molemmat jatkossakin (niin kuin toista tusinaa muitakin;).
 
Omasta milestäni P90 taittuu myös rankempaan mättöön. Kuumimmat sellaiset oin kuin urheiluauto ilman mitään elektronisia apuja: kuski ottaa henkilökohtaisen vastuun kaasunkäytöstään:D Mielestäni erityisen hyvät mikit fuzzien ja octaver-pedaalin kanssa.
 
Suosittelen siis ehdottomasti kokeilemaan, mutta en välttämättä vaihtamaan, vaihtamaan...:)
 
hallu
23.03.2014 18:28:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osmo: Tähän oli pakko tarttua, sillä musta soitin voi parhaassa tapauksessa saada ne oikeat synapsit kytkeytymään päässä, ja soitto löytää uutta näkökulmaa. Ite olin nyt pitkään veivannu lähinnä les paul -mallisilla kitaroilla, ja tuntui että tarvis jotain vähän inspiraatiota hommaan. Vaikka Gibsonin LP oli ja on vieläkin musta aivan erinomainen kitara! Tutkiskelin eri malleja ja lopulta kävin käytettynä poistamassa loistavan Squjun J. Mascis Jazzmasterin, mistä sain ihan hulluja viboja. Heti alkoi näpeistä tulemaan surffirokkia ja muuta siistiä mitä en oikeastaan ollut koskaan aiemmin koittanutkaan soittaa! Puhalsi taas mukavasti tuulta meikäläisen soittoharrastuksen purjeisiin.
 
Mut ymmärrän hyvin ton pointin mitä tossa sanot, mut musta se ei välttämättä ole ihan noin mustavalkoista. Eli ketjun aloittajalle suosittelen, niin kuin moni muukin tässä, että käyt testaan sen melody makerin. Parhaassa tapauksessa saat siitä uusia rakennuspalikoita maailman hienoimpaan harrastukseen.

 
No en kiistä ettekö olisi oikeassa osaltasi. Itselleni kitarakamojen osteleminen on sijaistoimintaa seksuaalisten turhautumien purkamiseksi;-). Olen välillä niin tiukasti omassa laatikossani etten aina muista, että ihmisillä voi olla ihan toisenlaisiakin lähestymiskulmia asioihin:-D. Ehkä sitä tulee oltua joskus vähän kateellinen tuosta gasista kun oma stondis ei ole enää niin tiukka:-).
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «