Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 1 unitin pääte
1 2
anapena
21.03.2014 15:00:48 (muokattu 21.03.2014 16:44:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen yrittänyt vertailla LD Systemsin XS-sarjaa ja ACM Audion Q-sarjaa keskenään.
Esimerkiksi "järeimpien" versioiden tehoja ja painoa. Tehoja on öbaut saman verran, mutta painoeroa noin kymmenen kiloa, 4kg vs 14kg.
Luulisi molempien olevan D class-vehkeitä. Tosin ACMn kohdalla en tätä tietoa löytänyt.
LDn XS-sarjassa painoerot ovat eri teholuokkien välillä muutamia satoja grammoja. ACMllä liikutaan 8-14kg välillä.
Olen uskotellut itselleni, että ACM olisi jotenkin asiallinen merkki.
LDstä mulla ei ole mitään hajua.
 
Onko kellään kokemuksia taikka tietoa aiheesta?
 
http://www.ld-systems.com/en/pa-pow … amplifier-class-d-2-x-350-w-4-ohms/
http://www.acmaudio.com/products/amps/q2200.php
 
Linkeissä pari vaihtoehtoa, järeimmän AMC 2280 tiedot näkyvät oikein siellä koko amp-osaston koosteessa. malleja neljä. LDllä malleja on kolme.
 
Istu ja pala!
NeliX4
21.03.2014 16:13:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä vika on markkinajohtaja Powersoft:ssa?
 
Sami T tais tätä kehua: http://www.thomann.de/fi/powersoft_digam_m50_q.htm
 
anapena
21.03.2014 16:30:24 (muokattu 21.03.2014 16:34:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Mikä vika on markkinajohtaja Powersoft:ssa?
 
Sami T tais tätä kehua: http://www.thomann.de/fi/powersoft_digam_m50_q.htm

 
Eh, varmaan arvannet...10xpaaluntarve. Ihan puuhastelukäyttöön on tulossa.
Ja ihan liikaa kanavia...;)
Oho, beerinkerilläkin on tuollaisia 1 unitin viipaleita. Ja oli Powersoftillakin 2-kanavaisia, eli enää 5kertainen budjettå. Mutta emmää kehtaa Behrua laittaa...
 
Istu ja pala!
Noisy
21.03.2014 16:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Mutta emmää kehtaa Behrua laittaa...
 
No ei se LD Systems ainakaan paremmassa maineessa ole.
 
anapena
21.03.2014 16:50:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noisy: No ei se LD Systems ainakaan paremmassa maineessa ole.
 
Oliskohan ne sitten samalta sylttytehtaalta...ainakin teho/painosuhde menee samalla kaavalla.
Eli LD olisi vain beerinkeri toisissa vaatteissa? Hirveesti ei arvosteluja löydy. Vielä vähemmän ACMstä...
 
Istu ja pala!
NeliX4
21.03.2014 21:09:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliskohan siihen syy. Mistä meinaat moisen saada ostettua?
 
Katti
22.03.2014 08:50:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan kuriositeettina... Tuossa tuli pari vuotta sitten vastaan Alton pääte, joka oli tullut jonkun toisen päätteen tilalle ajamaan etufillejä... ...mallia en muista, kun en noita käytä, mutta joku niitä uusia "parempia" se oli...
 
Toi pääte kyrvähti liikasähkön takia (sähkäri oli kytkenyt keskuksen väärin, otti ihan syynkin kiukuttelematta vastaan koska olin kysynyt että saako kytkeä ja hän oli luvan antanut) ja siinä samalla sit kurkattiin sinne sisälle.
 
Jännä juttu oli että jokaisessa komponentissa missä valmistaja luki, luki "Powersoft"...
 
...en silti Altoa itse ostaisi, mutta ehkä harrastehumppaajalle se vois olla vaihtoehto...
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
anapena
22.03.2014 11:28:08 (muokattu 22.03.2014 11:55:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Powersoft ilmeisesti myy muille valmistajille vahvistinmodulejaan, Alto on varmaan yksi niistä.
Emmätiä sitten näistä halpiksista, viimeisin löytö on SynqAudio.
Voi olla, että päädyn johonkin 3 unitin patarautamadeinusa-järkäleeseen tai sitten laitan simmut kiinni ja klikkaan hiirellä halvimpaan 1 unit-kiinalaiseen...onhan siinä kieltämättä hetken aikaa mellevä olo, kun ranteessa roikkuu yli 20 kg räkki ja toisessa kädessä bassokaappi, tai pari:) Portaissa tai auton takaluukulla voi mieli muuttua.
 
Istu ja pala!
rintapek
22.03.2014 18:08:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena:
Voi olla, että päädyn johonkin 3 unitin patarautamadeinusa-järkäleeseen tai sitten laitan simmut kiinni ja klikkaan hiirellä halvimpaan 1 unit-kiinalaiseen...onhan siinä kieltämättä hetken aikaa mellevä olo, kun ranteessa roikkuu yli 20 kg räkki ja toisessa kädessä bassokaappi, tai pari:) Portaissa tai auton takaluukulla voi mieli muuttua.

 
Jos se on vaan painosta kiinni, niin onhan noit alle viiskiloisia päätteitä vaik Crownilla. Et mist tulee toi 1U vaatimus?
 
Rallattelija
22.03.2014 18:14:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Emmätiä sitten näistä halpiksista, viimeisin löytö on SynqAudio.
 
Mulla on pari tollasta Synq päätettä ja kokemukset on osittain huonoja. Toinen on kestänyt käyttöä ja roudausta ihan mukavasti mutta toinen on täysi maanantai kappale. Pahimmassa tapauksessa ei mee vaan pimeeks vaan rupee ajamaan hemmetin isoa virtaa spiikkereille huolimatta siitä tuleeko kanavaan sinkkua vai ei ja sitten voikin sanoo sille isommalle elementille hyvästit.
 
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
karhuntassu
22.03.2014 21:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rallattelija: Mulla on pari tollasta Synq päätettä ja kokemukset on osittain huonoja. Toinen on kestänyt käyttöä ja roudausta ihan mukavasti mutta toinen on täysi maanantai kappale. Pahimmassa tapauksessa ei mee vaan pimeeks vaan rupee ajamaan hemmetin isoa virtaa spiikkereille huolimatta siitä tuleeko kanavaan sinkkua vai ei ja sitten voikin sanoo sille isommalle elementille hyvästit.
 
Suosittelen tutustumaan AV-techin huolto systeemeitä. Huoltavat ton varmasti.
Itse kokenut vain hyviä Synq Audion tuotteita, ja otan omalle firmalleni pelkästään niitä jatkossa.
 
Rallattelija
23.03.2014 02:41:01 (muokattu 23.03.2014 02:41:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

karhuntassu: Suosittelen tutustumaan AV-techin huolto systeemeitä. Huoltavat ton varmasti.
 
Juu varmaan huoltavatkin mutta käy kalliiks jos pitää usean kerran vuodessa huollattaa ja vaihdella elementtejä kaappeihin. mun kärsivällisyys on loppu. huollossa kesti jo ihan riittävän kauan ja laite toimi sen jälkeen peräti 3-4kk.
 
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
anapena
23.03.2014 13:48:57 (muokattu 23.03.2014 16:33:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Jos se on vaan painosta kiinni, niin onhan noit alle viiskiloisia päätteitä vaik Crownilla. Et mist tulee toi 1U vaatimus?
 
1 unit tulee siitä, että alkuperäinen ajatus oli tunkea kärähtäneen TNT-combon sisuksiin vahvarikoloon 1 unitin pääte ja etari. Mielenkiintoinen etari on pyörinyt nurkissa jo jonkin aikaa.
Mutta vaikuttaa vähän siltä, että tila loppuu syvyyssuunnassa kesken.
Eli nyt olen tuuminut ihan keposta 2 unitin räkkiä, johon laittaisi nämä vehkeet.
Esteettisessä mielessä räkki ei voisi olla kovin syvä, jos sitä pitää combokaapin päällä. Saa sen toki viereenkin laitettua.
Keponen 2 unitin pääte olisi kiva roudata.
Ja stereopääte siksi, että mielessä on lisäksi laittaa kaveriksi 2x10 kaappi ja Rollsin pikkujakari etarin ja päätteen väliin. 15tuumasesta combosta tulisi alempi kaista. Tosin nyt hoksasin, että aiottu 2x10 koppa on syvempi kuin combo, eli vähän hassun näköinen pino tulee, jos kaikki on päällekkäin;)
Pienellä stereopäätteellä voi joskus tulla tarvetta DAW-hommissa, siksi sen hankintaa on helppo perustella...
Mutta tämä projekti ja hajatelmat ovat lähinnä ajankulua:) Todellisuus ja roudaus niille harvoille pikkukeikoille voi olla puolet tästä setistä.
 
Istu ja pala!
karhuntassu
23.03.2014 18:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: 1 unit tulee siitä, että alkuperäinen ajatus oli tunkea kärähtäneen TNT-combon sisuksiin vahvarikoloon 1 unitin pääte ja etari. Mielenkiintoinen etari on pyörinyt nurkissa jo jonkin aikaa.
Mutta vaikuttaa vähän siltä, että tila loppuu syvyyssuunnassa kesken.
Eli nyt olen tuuminut ihan keposta 2 unitin räkkiä, johon laittaisi nämä vehkeet.
Esteettisessä mielessä räkki ei voisi olla kovin syvä, jos sitä pitää combokaapin päällä. Saa sen toki viereenkin laitettua.
Keponen 2 unitin pääte olisi kiva roudata.
Ja stereopääte siksi, että mielessä on lisäksi laittaa kaveriksi 2x10 kaappi ja Rollsin pikkujakari etarin ja päätteen väliin. 15tuumasesta combosta tulisi alempi kaista. Tosin nyt hoksasin, että aiottu 2x10 koppa on syvempi kuin combo, eli vähän hassun näköinen pino tulee, jos kaikki on päällekkäin;)
Pienellä stereopäätteellä voi joskus tulla tarvetta DAW-hommissa, siksi sen hankintaa on helppo perustella...
Mutta tämä projekti ja hajatelmat ovat lähinnä ajankulua:) Todellisuus ja roudaus niille harvoille pikkukeikoille voi olla puolet tästä setistä.

 
Noi Synqin päätteet eivät muuten ole syviä. Puolet normivahvistimeen verrattuna.
 
anapena
24.03.2014 11:13:49 (muokattu 24.03.2014 18:15:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli vielä mieleen spekuleerata aiheesta ihan yleisellä tasolla, että onko raskas päätevahvistin todennäköisesti soveliaampi bassokäyttöön kuin kevyt?
Ja nyt tarkoitan vanhemman teknologian vehkeitä.
Nämä uudet D-luokkalaiset lupaavat vaikka mitä, ja ei paina yhtään.
Ehkä mä voisin korottaa unit-ajatusta kahteen, tulis vähän enempi valinnanvaraa.
 
Ja ennen kuin ruvetaan hitsaamaan ratakiskoa kylkeen, niin tarkoitan lähinnä ison muuntajan tuomaa painoa ja virranantokykyä;)
 
Istu ja pala!
magic
24.03.2014 18:11:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: 1 unit tulee siitä, että alkuperäinen ajatus oli tunkea kärähtäneen TNT-combon sisuksiin vahvarikoloon 1 unitin pääte ja etari. Mielenkiintoinen etari on pyörinyt nurkissa jo jonkin aikaa.
Mutta vaikuttaa vähän siltä, että tila loppuu syvyyssuunnassa kesken.
Eli nyt olen tuuminut ihan keposta 2 unitin räkkiä, johon laittaisi nämä vehkeet.
Esteettisessä mielessä räkki ei voisi olla kovin syvä, jos sitä pitää combokaapin päällä. Saa sen toki viereenkin laitettua.
Keponen 2 unitin pääte olisi kiva roudata.
Ja stereopääte siksi, että mielessä on lisäksi laittaa kaveriksi 2x10 kaappi ja Rollsin pikkujakari etarin ja päätteen väliin. 15tuumasesta combosta tulisi alempi kaista. Tosin nyt hoksasin, että aiottu 2x10 koppa on syvempi kuin combo, eli vähän hassun näköinen pino tulee, jos kaikki on päällekkäin;)
Pienellä stereopäätteellä voi joskus tulla tarvetta DAW-hommissa, siksi sen hankintaa on helppo perustella...
Mutta tämä projekti ja hajatelmat ovat lähinnä ajankulua:) Todellisuus ja roudaus niille harvoille pikkukeikoille voi olla puolet tästä setistä.

 
Tuosta tuli mieleen sellainen idea mitä itse aikanaan toteutin eli laita jonnekin kaapin syvyyksiin Hypexin, Coldampin tai vaikkapa Icepowerin vahvistinmoduuli
 
Paremmin menee kuin eilen mutta huonommin kuin huomenna !
anapena
24.03.2014 18:28:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

magic: Tuosta tuli mieleen sellainen idea mitä itse aikanaan toteutin eli laita jonnekin kaapin syvyyksiin Hypexin, Coldampin tai vaikkapa Icepowerin vahvistinmoduuli
 
Kiitokset erityisesti näistä! Ja muillekin hyvistä vinkeistä aiheeseen liittyen.
 
Istu ja pala!
anapena
25.03.2014 18:42:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään on ruvennut tuulemaan dsp-horisontista. Vanhaa säätäjää kutkuttaa Crownin ja Peaveyn halvimmat dsp-D-luokkalaiset, joissa olis ainakin jakari itsessään. Okei, hetken mietin myös Behrun iNukea...
Onko kellään kokemuksia näistä?
http://www.crownaudio.com/xls-drivecore.html
http://peavey.com/products/index.cfm/series/703/IPR2%E2%84%A2%20Series
ja tämäkin
http://www.behringer.com/EN/Products/NU1000DSP.aspx
oishan siinä vielä eequut jne.
 
Istu ja pala!
Pauli Lappalainen
25.03.2014 18:59:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: 1 unit tulee siitä, että alkuperäinen ajatus oli tunkea kärähtäneen TNT-combon sisuksiin vahvarikoloon 1 unitin pääte ja etari. Mielenkiintoinen etari on pyörinyt nurkissa jo jonkin aikaa.
Mutta vaikuttaa vähän siltä, että tila loppuu syvyyssuunnassa kesken.
Eli nyt olen tuuminut ihan keposta 2 unitin räkkiä, johon laittaisi nämä vehkeet.
Esteettisessä mielessä räkki ei voisi olla kovin syvä, jos sitä pitää combokaapin päällä. Saa sen toki viereenkin laitettua.
Keponen 2 unitin pääte olisi kiva roudata.
Ja stereopääte siksi, että mielessä on lisäksi laittaa kaveriksi 2x10 kaappi ja Rollsin pikkujakari etarin ja päätteen väliin. 15tuumasesta combosta tulisi alempi kaista. Tosin nyt hoksasin, että aiottu 2x10 koppa on syvempi kuin combo, eli vähän hassun näköinen pino tulee, jos kaikki on päällekkäin;)
Pienellä stereopäätteellä voi joskus tulla tarvetta DAW-hommissa, siksi sen hankintaa on helppo perustella...
Mutta tämä projekti ja hajatelmat ovat lähinnä ajankulua:) Todellisuus ja roudaus niille harvoille pikkukeikoille voi olla puolet tästä setistä.

 
Kävisikös tuollainen:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=855487
 
anapena
25.03.2014 20:13:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Kävisikös tuollainen:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=855487

 
No juu-u. Kyllä mä noita Hypexejäkin tutkailin vakavasti.
Tää kyseinen diili ei vaikuta kovin edukkaalta.
 
Istu ja pala!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «