Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Amati saksofoni?
1
baron
20.03.2014 18:58:55 (muokattu 20.03.2014 19:21:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kaivoin kellarista mun ikivanhan saksofonin jonka oon ostanut käytettynä joskus 20-30 vuotta sitten.
En oo edes tiennyt mitä merkkiä se on tai mitään muutakaan.
Nyt oon miettinyt että pitäiskö se huoltaa/kunnostaa?
 
Se näyttää olevan tenorisaksofoni Amati Kraslice Classic Super, sarjanumero 113075.
Olin löytävinäni netistä että valmistettu joskus 1975 tai sinnepäin.
Kysymys: Heitänkö roskiin vai sijoitanko vähän rahaa sen kunnostamiseen? Läppien huovat näyttää entisiltä mutta muuten en suurempia fiboja huomaa.
 
Edit: Löysin netistä että joku kauppaa samanlaista tonnilla. Kait pikkuisen sitten kannattaa kunnostamiseen sijoittaa?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Murgo
21.03.2014 04:26:38 (muokattu 21.03.2014 04:39:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tuo kannattane kunnostaa/myydä jollekin kunnostettavaksi, ei nyt roskiin ainakaan. Tai jos päädyt heittämään pois niin lähetä minulle asianmukaisesti kierrätettäväksi. :)
 
Onko muuten hopeoitu vai messingin värinen?
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Tympee Huttunen
21.03.2014 06:52:57 (muokattu 21.03.2014 06:56:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli myös Amati saksofoni, joka oli kunnoltaan hyvä, joskin pientä fiksausta vaativa ja suukappale Selmerin bakeliittinen. Ebayssa ne pyysi tuhatta euroa todella huonokuntoisista, mutta oikea hinta asettui Suomessa muistaakseni 350€.
 
baron
21.03.2014 08:40:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murgo: Eiköhän tuo kannattane kunnostaa/myydä jollekin kunnostettavaksi, ei nyt roskiin ainakaan. Tai jos päädyt heittämään pois niin lähetä minulle asianmukaisesti kierrätettäväksi. :)
 
Onko muuten hopeoitu vai messingin värinen?

 
Messingin värinen.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
baron
21.03.2014 12:57:59 (muokattu 21.03.2014 17:06:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin F-musassa. Kunnostusarvio 550.
Ei muuta varsinaista vikaa kuin yksi läppä vähän vääntynyt, helposti korjattavissa ja läppien huopia pitää uusia.
Eli jos joku haluaa saa tulla hakemaan Itä-Helsingistä, en vaivaudu lähettämään.
 
Edit: No nyt saksofonilla on uusi, toivon mukaan hyvä koti!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «