Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5185 186 187 188 189267 268 269 270 271
BigPapa
09.03.2014 12:00:25

sickboy: Sori sähläyksestä pisteissä jos joku ehti ne nähdä. Jaoin vahigossa kahdeksan pistettä. En kuitenkaan pudottanut ketään pois pistelistalta vaan muutin kahden pisteen vedot ykkösiksi. Kuha ja JaSo olisivat mun pisteytyksessä ansainneet toisetkin pojot, mutta niitä olikin jaettavana vain 6 ni oli pakko muuttaa pisteytystä.

Vois kyllä olla enemmänkin pisteitä jaettavana yli kymmenen osallistujan kisoissa. Oisko ihan pöllöä harkita 15 osallistujan 8p rajan laskemista 10 osallistujaan?

Tästä on puhuttu aiemminkin, mutta on pitäydytty tässä nykysysteemissä, ja pysytään edelleenkin.
Tuomo_
09.03.2014 12:07:34 (muokattu 09.03.2014 12:08:35)
Onpa kaikilla upeita lirutuksia tämän kertaisessa skabassa. Itse en osaa arvioida saati sitten soitella mitään tuollaiseen tyyliin. Se menee niin nopeaksi ja vaikeaselkoiseksi, että hitaat aivoni eivät käsitä. Vaikka kuinka kuuntelee, ei mitään jää mieleen teknisistä hienouksista huolimatta. Harmin paikka.
Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955.
Kuha
09.03.2014 12:35:03

Bluestumppi: Onpa kaikilla upeita lirutuksia tämän kertaisessa skabassa. Itse en osaa arvioida saati sitten soitella mitään tuollaiseen tyyliin. Se menee niin nopeaksi ja vaikeaselkoiseksi, että hitaat aivoni eivät käsitä. Vaikka kuinka kuuntelee, ei mitään jää mieleen teknisistä hienouksista huolimatta. Harmin paikka.

Seuraavaksi sitten taustaksi hidas kantriballadi. Siihen on vaikeampi soittaa kun pitäis saada jotain sisältöä ja melodiaa sooloon.
Old Fenders never die
Zeeboo
09.03.2014 13:11:44
Kuha: Seuraavaksi sitten taustaksi hidas kantriballadi. Siihen on vaikeampi soittaa kun pitäis saada jotain sisältöä ja melodiaa sooloon.

Ei huono ajatus. Ihan ois hyvä kokeilla mukavuusaluietten ulkopuolella seikkailua.
White men can't Monk
BigPapa
09.03.2014 13:42:04 (muokattu 09.03.2014 13:42:26)

sickboy: BigPapa: Hauskat stemmakitarat jotka olisi istahtaneet taustaan paremmin, jos ne olisi miksattu tasoon sopivammin vähän hiljaisemmalle. Oikein mukava rauhallisempi lähestyminen tähän rivakkaan junakomppitaustaan. Nopeimmissa ryöpytyksissä soitto leviää vähän rytmisesti.

En varmaankaan tosiaan ole asiantuntija siinä miten tollanen neljän kitaran nippu miksataan vähän hiljaisemmalle, sopivaan tasoon. Siinä oli muistaakseni johtoääni samassa tasossa kuin soolo ja muita oli sitten vedetty alemmas. Ehkäpä se koko nippu olisi pitänyt asetella hieman alemmas, mutta sen hetkisillä korvilla ne jäivät nyt noin. Kaipa siitä vähän sellainen "train whistle" ajatus kuitenkin välittyy. Tuo rytminen leviäväisyys sitten. En aivan tarkkaan tiedä mitä tarkoitat, mutta minä tykkään, että soitto hiukan elää, eikä ole konemaista tasaiskuille asettuvaa jööttiä.
sickboy
09.03.2014 15:29:15

BigPapa: En varmaankaan tosiaan ole asiantuntija siinä miten tollanen neljän kitaran nippu miksataan vähän hiljaisemmalle, sopivaan tasoon. Siinä oli muistaakseni johtoääni samassa tasossa kuin soolo ja muita oli sitten vedetty alemmas. Ehkäpä se koko nippu olisi pitänyt asetella hieman alemmas, mutta sen hetkisillä korvilla ne jäivät nyt noin. Kaipa siitä vähän sellainen "train whistle" ajatus kuitenkin välittyy. Tuo rytminen leviäväisyys sitten. En aivan tarkkaan tiedä mitä tarkoitat, mutta minä tykkään, että soitto hiukan elää, eikä ole konemaista tasaiskuille asettuvaa jööttiä.

Joo, kyllä stemmat toimii ja oikeanlainen meininki välittyy. Se miksausasia koski sitä koko stemmakööriä, eikä se nyt mahdottoman kovalla ole. Usein sitä itsekin sortuu miksaamaan hieman liian kovalle oman soolon. Toi rytminen levähtäminen koski oikeastaan vain yhtä nopeampaa kohtaa, jossa tuli sellainen fiilis et tekniikka ei ihan riittänyt halutun asian ulostamiseen.
BigPapa
09.03.2014 20:46:16 (muokattu 09.03.2014 21:04:51)

Skaban 321 tulokset.

Kärkikolmikko on selkeä - voiton jakoivat Kuha ja sickboy. Onnittelut voittajille ja pallikolmikolle ja kiitokset kaikille skabailijoille osallistumisesta. Sickboyn työt.

Kuha: 17
sickboy: 17
Jucciz: 15

JaSo: 6
BigPapa: 5
Jarkre: 5
DaMaz: 4
hasako: 3
tjj2000
Vesa423
Illu
Urmas Potkuri
DaMaz
09.03.2014 21:17:55
Onnea Kuhalle ja sickboylle!

Samalla haluan kiittää kaikkia jotka antoivat pisteitä minulle. Olen tosi ylpeä, ja vähän yllättynyt, että sain pisteitä näin kovatasoisessa kisassa. Hienoja soittajia ja mun mielestä osaavia arvostelijoita olette kaikki. :)
Never was a white man had the blues, 'cause nothin' to worry about. -Leadbelly
sickboy
09.03.2014 21:22:31

Tattis vaan ja uus skaba on jo käynnistetty. Robben Fordin Chevroletin soolokiertoon mennään seuraava skaba.
Jucciz
10.03.2014 00:03:35
Ensi alkuun kiitokset kaikille kommentoijille ja kanssaskabaajille hienoista wedoista. Hämmennys on jokseenkin käsinkosketeltava kun katson tuota pistetaulukkoa. Ittelle tuli (taas kerran) semmoinen olo, että nyt ollaan niin vieraalla maalla kaukana että ihan hirvittää. Ei tietoakaan mistään mukavuusalueesta.

Nopeat vastakommentit muutamille kommentoijille:

Jarkre: Jucciz 1: Jos tämäkin oli improvisointia niin miltäköhän kuulostaisi hiottu versio... fraseerauksen juhlaa.

Pettymys tai ei, hatusta tää vedettiin. En mää kirjoita paperille tai tekstitiedostoon, mitä milläkin kertaa vedetään. Nyt tuli tämmöistä, seuraavalla kerralla ois ollut varmaan jotain muuta. Sit taas toisaalta... ehkä lopputulokseen jää jotain mukavaa aitoutta, karheutta ja kulmikkuutta kun ei liikaa hiotakaan. Ehkä se on myös joku vaistonvarainen juttu, että vaikka sanottava loppuisikin, fraseerataan ne vähät eväät edes jollain tapaa tyylikkäästi. Joskus osuu, aina ei. Kiitos!

sickboy: Jucciz: Upeaa fraseerausta, ehkä jossain kohtaa hieman laahaa nopeasta taustasta johtuen. Kisan parhaita soundeja.

Ihan varmasti laahaa ja myös kiilaa. Metronomintarkka soitto ei todellakaan ole mun leipälaji: siellä on takuuvarmaa huojuntaa vaikka mihin suuntaan - ja taatusti vielä enemmän silloin, kun on tarkoitus vetää jotain, jota todella harvoin muuten tulee vedettyä. Kiitos kommentista, soundi lähti ESP Telecasterista ja Brownface Princetonista vuosimallia '62. Oli siinä välissä vähän kaikua ja hieman rupea Sweet Honey Overdrivestä, mutta aika "Fender-pohjalta" noin pääasiassa.

Kuha: 2p, Jucciz: makiaa pudottelua, saundi erittäin hieno, olisko joku ruskeanaama Princeton.

Ruskeanaamahan se, pieni ja pippurinen '62 Princeton, kuten yllä todettu. Kiitos kommentista!
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
sickboy
14.03.2014 19:41:32

Kukaan ei varmaan pahastu jos venytetään osallistumisaikaa 22:00 saakka. Laitan sit äänestyksen käyntiin. Koitan ite ehtiä rykäsemään jonku vedon ku tyttö menee nukkumaan.
blues guitar
14.03.2014 20:00:46

sickboy: Kukaan ei varmaan pahastu jos venytetään osallistumisaikaa 22:00 saakka. Laitan sit äänestyksen käyntiin. Koitan ite ehtiä rykäsemään jonku vedon ku tyttö menee nukkumaan.

Ei pahastuta. Tuskin kenelläkään on niin kiire äänestämään.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Zeeboo
14.03.2014 21:59:46
Mänis muutaman minuutin yli....
White men can't Monk
sickboy
14.03.2014 23:02:59

Joo, sori. Laitoin aikaisemmin ku aluksi sanoin. Onneksi eka äänestäjä otti sun osallistumisen huomioon. Nyt oot itse listassakin.
EJ650
16.03.2014 14:28:31
Moi,

Kiitos palautteesta, jos joku ihmettelee tuota mun saundia niin sen taustalla on zoom h1 tallennin,
Gdec3 josta tausta sekä kitara. On tosi alkeellinen, mutta paremmat systeemit suunnitteilla.
tjj2000
16.03.2014 14:53:50
EJ650: Moi,

Kiitos palautteesta, jos joku ihmettelee tuota mun saundia niin sen taustalla on zoom h1 tallennin,
Gdec3 josta tausta sekä kitara. On tosi alkeellinen, mutta paremmat systeemit suunnitteilla.

Tuolta saisit ASIO ajurin g-decille PC:lle, sitten vaan usb:llä kiinni tietokoneeseen ja joku äänitysohjelma; kun sinulla nyt on tuo dec...

http://www.fender.com/en-FI/support … ategory=software-firmware-downloads
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
EJ650
16.03.2014 17:21:37
Tuota en tienny, kiitos
Täytyy kokeilla
sickboy
16.03.2014 21:50:30

Pisteenlasku on suoritettu ja hyvinkin tasainen pistejakauma meni seuraavasti. WW:n ja zeeboon työt seuraavalla rundilla.

11p: sickboy
10p: WanhaWetäjä
10p: zeeboo
9p: krk
8p: Jucciz
8p: BigPapa
5p: tj2000
3p: blues guitar
2p: vesa423
WanhaWetäjä
17.03.2014 11:58:11

ZeeBoo lupautui vetään seuraavan skaban notta asia on hoidossa ... menee kait iltaan mutta kuitenkin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)