Aihe: Tallat
1
Basse
17.05.2004 11:18:29
Miten musicmanien tallat eroavat normaaleista fendereiden talloista ? Onko niissä paljon hintaeroja yms.

Teen tällä viikolla lopputyökseni BassoKitaroista- työn, eli kaikki historiikki bassoista, etenkin musareista olisi mukava saada.
Karlsson
17.05.2004 11:30:15
Toiminnaltaanhan nuo eivät paljoa eroa. Leo Fenderillä oli joku periääte tehdä simppeleitä rautaläpyskästä väännettyjä taloja ja ilmeisesti niillä on oma taikansa soundin luomisessa.

Kannattaa melkein kokeilla Googlea ja tätä palstaa:

http://p219.ezboard.com/fthedudepitfrm30
Myydään basso: 6-kielinen Samick/ Valley Arts. Halavalla lähtee, 600€!
Karlsson
17.05.2004 14:09:13
Mä en diggaa fenderin peltitalloista, pistin Badassin tilalle. Yamahassakin on klöntti-talla. Musarin tallat on just jees massan suhteen.

No joo, joku koulukunta kyllä on sitä mieltä, että vanhaa Fenkun peltiläpyskää ei saa vaihtaa.. omassa presarissani on toi vanha ja pysyy.

Riippuu tietty soundista mitä etsii. Noi Bädäässit ja muut hihvi tallat lisää sustainia, mutta toisaalta osa alapäästä voi hävitä.

Tiedä sitten.
chief
17.05.2004 14:12:08
Vanhemmissa musareissahan on sellaset dempparit tallassa joilla saa jokaisen kielen dempattua erikseen. Instant tumppu!
C.H.I.E.F Chaplinmaisen Hempeä ja Ivallisen Etuileva Folklaulaja
Karlsson
17.05.2004 14:20:42
Vanhemmissa musareissahan on sellaset dempparit tallassa joilla saa jokaisen kielen dempattua erikseen. Instant tumppu!

Joo, mun entisessä, joka on Kenyllä nykyään oli semmoset. Ei se kyllä sika vanha malli ollu. 90-luvulta vissiin.
Sähköjänis
17.05.2004 14:46:11
No joo, joku koulukunta kyllä on sitä mieltä, että vanhaa Fenkun peltiläpyskää ei saa vaihtaa.. omassa presarissani on toi vanha ja pysyy.
sama juttu. mulla oli välillä schalleri kiinni mutta hitto kyllä soundi parani kun heitti taas vanhan tallan kiinni.
Riippuu tietty soundista mitä etsii. Noi Bädäässit ja muut hihvi tallat lisää sustainia, mutta toisaalta osa alapäästä voi hävitä. Tiedä sitten.
no niin häviää ja samalla häviää dynamikkaa kun ne klönttitallat kompressoi tavallaan.
ei hyvä. apinanleipäpuiset hihi-bassot erikseen ja työkalut erikseen. ei parane sekotella.
Niskamies
17.05.2004 15:34:40
sama juttu. mulla oli välillä schalleri kiinni mutta hitto kyllä soundi parani kun heitti taas vanhan tallan kiinni.

no niin häviää ja samalla häviää dynamikkaa kun ne klönttitallat kompressoi tavallaan.
ei hyvä. apinanleipäpuiset hihi-bassot erikseen ja työkalut erikseen. ei parane sekotella.

Mulla oli taas päinvastanen kokemus kun pistin Badassin peltitallan tilalle. Saundi tanakoitui, sustain lisääntyi, ja botnet tiukentuivat. Ja työkaluhan tää jazzbasso on. Ja kaikenlisäksi badass on mageen näkönen:)
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Basismi
17.05.2004 15:43:20
Mulla oli taas päinvastanen kokemus kun pistin Badassin peltitallan tilalle. Saundi tanakoitui, sustain lisääntyi, ja botnet tiukentuivat. Ja työkaluhan tää jazzbasso on. Ja kaikenlisäksi badass on mageen näkönen:)

Hetkonen, sulla on Jacobassossa Badass? Pyhäinhäväistys!! Vääräuskoinen!
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Niskamies
17.05.2004 15:44:22
Hetkonen, sulla on Jacobassossa Badass? Pyhäinhäväistys!! Vääräuskoinen!

Voi voi, mut pitää varmaan polttaa roviolla. Ihan hirveetä siis.
Niskamies
17.05.2004 15:45:42
Eipä oo sittenkään pyhäinhäväistys:

www.jacop.net:
Jaco had called him from New York about the bass and had said that he
couldn't get the "right sound out of it" and asked whether Kevin could fix it.
Kevin told Jaco to send the instrument down to Florida,
which he received
in a medium sized, square box. The bass was in pieces,
the body had been
painted purple.
After reassembling the parts, he re-lacquered the neck,
added 1/8 of an inch of flamed maple on both the front and back of the
body,
and possibly replaced the electronics, including a Badass bridge.
bize
17.05.2004 23:54:35 (muokattu 17.05.2004 23:56:56)
Jaco had called him from New York about the bass and had said that he
couldn't get the "right sound out of it" and asked whether Kevin could fix it.
Kevin told Jaco to send the instrument down to Florida,
which he received
in a medium sized, square box. The bass was in pieces,
the body had been
painted purple.
After reassembling the parts, he re-lacquered the neck,
added 1/8 of an inch of flamed maple on both the front and back of the
body,
and possibly replaced the electronics, including a Badass bridge.

Ihan niinkun tätä legendatekstiä ois sivuttu aiemminkin jossain bädääs -henkisessä kädenväännössä? ;)

EDIT: Mututietoa, mut oisko noihin aikoihin badassitkin ollu vähän eri kaliiberia kun tätänykyä..?
"Hardware rule number one: NO FUCKING RACK SYSTEMS OF ANY KIND!!! "
Niskamies
18.05.2004 07:49:07
Ihan niinkun tätä legendatekstiä ois sivuttu aiemminkin jossain bädääs -henkisessä kädenväännössä? ;)

EDIT: Mututietoa, mut oisko noihin aikoihin badassitkin ollu vähän eri kaliiberia kun tätänykyä..?

No joo, badass ykköstä varmaankin tossa tarkotettiin. Ja kyllä, ihan kuin mä olisin kopioinut tämämn tekstin tänne aikaisemminkin;)
Basismi
18.05.2004 09:05:55
Hoho, mäkin maalaan bassoni purppuran punaiseksi ja pienistän sen, niin se on autenttinen relicci :)

Noh, älä niskis suutu.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Niskamies
18.05.2004 11:02:45
Hoho, mäkin maalaan bassoni purppuran punaiseksi ja pienistän sen, niin se on autenttinen relicci :)

Noh, älä niskis suutu.

Ei, en ole suuttunut eikä ole aikomustakaan suuttua. Mä pistin badassin koska mä halusin sellasen, en sen takia että Jacolla oli ehkä samanniminen talla joskus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)