Aihe: Halpiskitarasta soittimeksi?
1 2
depe
14.05.2004 19:26:45
Kannattaa hommata kerralla valmiiksi hyvä. Pätee kitarahommissa, autokaupoissa ja parisuhteessa.

Näinhän se on. Olen mokaillut kaikissa noissa paitsi autojen kanssa (ja sekin vain siksi, etten ole vielä eläissäni autoa ostanut...).
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
weetube
14.05.2004 19:53:39
no johan män hulluks,my on votakat ja mossetkin jo mukana:)
ensin juodaan auto,muija lienee älynny lähtee jo itellään ja eiku BLUES soimaan! (oma,hyväks havaittu resepti)
-mitä se mulle kuuluu mitä mä teen!?
depe
14.05.2004 20:06:38
ensin juodaan auto,muija lienee älynny lähtee jo itellään ja eiku BLUES soimaan! (oma,hyväks havaittu resepti)

Juu ja tuossa vaiheessa kun vaimo ja auto on lähteneet, niin on paree olla hyvä kitara...
weetube
14.05.2004 21:14:34
JEP.ja mieluiten useita!noh,takaisin aiheeseen....useiden strato kokeilujen jälkeen vm.78-99 sisältäen noin 15-18 kpl ko.kitaroita vuosien varrella,yks kolmesta jotka on saanu jäädä on modattu mexikaano!
-mitä se mulle kuuluu mitä mä teen!?
Rot Gut
14.05.2004 22:06:53
Kyllä mä varmaan ostaisin ton härskin epin.
Mitä tähän pitäisi???
Pitkavirta
16.05.2004 22:04:06 (muokattu 16.05.2004 22:05:11)
Jaahas, tännehän on jo kerennyt syntyä väittely...

En siis tarkoittanut tuolla "halpiksellani" näitä Thomannin tms. vanerikitaroita, vaan lähinnä jotain Squiereita jne. Mikä tahansa merkki kyllä kelpaa, kunhan vain soitettavuus on hyvä sekä tietysti vireen pitäminen on tärkeää. Käytettyä ajattelin katsella. Tietysti jos jollain lojuu nurkissa täydellisesti viritetty strato sopuhintaan, niin saa yrittää kaupata. ;)

senverran voin sanoa, jotta osta hyvä mies ihan kunnon kitara. ite ajattelin omaan squieriini vähän samaa juttua, mutta...kaulakin jo niin ropelli että en viittiny alkaa ele-kronikkaa vaihtaa.. pientä modausta tein ihan terapiahenkeen..
nyt on ostoslistalla fenderi. en vaan tiedä kannattaisko ostaa mexico, niitä kun saa t-kaupasta Suomensquierien hintaan, tosin t-kaupan halvemmat USA:t on sitten Suomenmexicolaisten hintasia... suunnilleen..

Muistakee kaikki projektimiehet, maali ei ole ainoa pinnoite kitaralle..

niin tosson toi squippa. --> http://irc-galleria.net/view.php?ni … &image_id=1585046&navi=true

edittiä: tähtäystä
Degas
16.05.2004 23:14:48
Minä ostin squierrin kolme vuotta sitten. Kun olin soittanut vuoden vein kitaran soitinHuttuselle. Huttunen laittoi uudet Dimarzio mikit (en nyt muista mitkä). Se makso about 1000mk. kitaran hinta on siis nyt suunilleen 2000mk. Toimii vielä loistavasti, ja en ole vieläkään löytänyt parempaa kitaraa.

Kallis kitara ei ole aina sopiva sinulle.

Kaunis nainen ei ole aina sopiva sinulle. Ja kyllähän tytöt meikkaa....
Tomtom
17.05.2004 09:43:49
Mulla on Lontoosta tuotu sähkönsininen "limited edition" ( 180£) Squier, jonka kiikutin heti samantien Oeschille satulan vaihtoon ja kaulan viimeistelyyn. Mikeiksi vaihdettiin Kent Armstrongin Hot rails tallaan ja Vintaget kaulaan ja keskelle. Samalla vaihdettiin potikat ja lisättiin tallajousia. Soittotuntumaltaan kepakko on ihan kelvollinen, kaula on kuitenkin soitannollisesti aika tärkeä juttu, mikit ok, pitää vireen säädön jälkeen aivan loistavasti, eli tälläkertaa varsin hyvä tulos. Hintaa siis yhteensä 180£+n.150€ mikeistä+säätö, satula ja asennus 50-60€.

Tuolla rahalla voisi tietty saada paljon muutakin, mutta sama remontti olisi tod. näk. ollut edessä kuitenkin.

Silti olen sitä mieltä, että kerralla kunnon kitara. Siinä ei mene koskaan metsään ja jää aikaa muuhunkin kuin kolvi kädessä turaamiseen.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Listen
17.05.2004 10:19:46
Pari viikkoa sitten vaihdoin, öö mikäs se merkki nyt olikaan, juu Harley Bentonin Stratoon uudet mikit. Tallaan Kent Armstrongin Cool Rails, keskelle ja kaulaan KA Texas Vintaget (alnicot). Vakiomikit olivat mielestäni ihan hyvät (paremmat eli tukevampisoundiset kuin vanhassa Meksikon Stratossani), mutta ajattelin kokeilla saisiko vähän lisää kirkkautta.

Joko juotoksissa on jotain hämärää, mikit ja kyseinen runkomateriaali eivät ole yhteensopivia, tai sitten Benton on paska. Eli ei kuulosta kovin hyvältä. Soundista puuttuu voluumia ja bassoa, mutta keskiäänikorostusta on sitäkin enemmän.

Täytyy joskus kokeilla saisiko voimakkaampitehoisilla (keraamisilla) mikeillä parannusta asiaan, ja ostaa joku leppärunkoinen kitara mihin lykkää nykyiset mikit. Bentonin Strato on muuten hyvän näköinen sunburstina ja ennen kaikkea mukava soittaa, eli kaula istuu käteen paremmin kuin hyvin.

Mutta vakiomikeillä Benton tosiaan kuulosti hyvältä!
Janne
depe
17.05.2004 13:18:39
Joo, kyllä se näyttää siltä, että pitää kiertää kaikki kaupat läpi ja kokeilla näitä halpiskitaroita, ja kun käteensopiva osuu kohdalle, niin vie sen kotiin ja tekee siitä soittopelin.
Degas
17.05.2004 21:48:33
Niin vielä; väitteitä
Kunnon kitara ei tee miehestä soittajaa
Kunnon nainen ei tee miehestä...rakastajaa (hyvän nussijan etc.)

Turha elvistellä kitaroilla.
Monet hyvät kitaristit käyttävät squierreita etc.

Kitaran soittamisessa rytmitaju, tunteet ja tauot ovat tärkeitä
Seksissä rytmitaju, tunteet ja tauot ovat tärkeitä

Gootit ovat aina nopeita! ;)
Jani The Rock
17.05.2004 22:11:55

Gootit ovat aina nopeita! ;)

Paree ollakin, että kerkiävät juoksemaan karkuun!

8-)
Don`t mess with the countryboys
Kossu
18.05.2004 09:08:34 (muokattu 18.05.2004 09:11:00)
Olen periaatteessa sitä mieltä ettei hyvillä mikeillä huonoa kitaraa parannetta, mutta on myös kitaroita joissa ei ole muuta vikaa kuin huonot mikit - se on sitten aivan eri asia.

Vetihän toi Pär Kynttelin Nikkikin äijien alkupään levyt 70-luvun mallisella Kasuga Strato kopiolla, eikä jotain Years on the Road- soundeja voi kai kukaan väittää huonoiksi.

Tässä asiassa ei taida olla vain yhtä totuutta.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)