Aihe: Karmein saundi
1 2 3 4 518 19 20 21 22
Myrkky Nuoli
14.03.2014 14:22:30
BigPapa: Kyllähän siitä on näyttöä, että esim Cläbä ja SRV soittavat bluesia ihan helvetin hyvin.

Et sä vaan voi subjektiivisia asioita pitää faktana. Jos joku on sitä mieltä, että molemmat ovat ihan vehkeestä niin se mielipide on ihan yhtä validi. Näyttönä toimii tasan samat jutut mitä sinäkin voit käyttää näyttönä. Eiks tää nyt pitäs kummiskin olla aika itsestäänselvä homma?
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
jpjanhun
14.03.2014 14:32:36 (muokattu 14.03.2014 14:34:32)

Myrkky Nuoli: Et sä vaan voi subjektiivisia asioita pitää faktana. Jos joku on sitä mieltä, että molemmat ovat ihan vehkeestä niin se mielipide on ihan yhtä validi. Näyttönä toimii tasan samat jutut mitä sinäkin voit käyttää näyttönä. Eiks tää nyt pitäs kummiskin olla aika itsestäänselvä homma?

on se totta että mielipiteen saa valita vapaasti. mutta luulen että jos menet blues-genreä hallitseville ammattimuusikoille sanomaan että kyllä evh soittaa bluesia ihan yhtä hyvin kuin vaikka SRV, ford tai carlton niin en mä oikein usko että sua noin keskimäärin otetaan kovin vakavasti. vähän niinkuin sanoisit että casion citymarket soundi on ihan yhtähyvä kuin steinwayn flyygelin. ja tällaistahan voi olla, jonkun mielestä casion flyygelisoundi voi oikeasti olla parempi. mutta tuskin sä saat "yleistä hyväksyntää" tuollaisille väitteille. mutta toki sellaisia mielipiteitä saa olla, ihan kiintoisaa keskustelua se sellainen vaan on.
Jormaz
14.03.2014 14:41:27
Bluesissa on se vika että sitä voi todellakin soittaa "oikein". Eli kopioida jo tuhansia kertoja ennestään tehtyjä juttuja ja tuhista viiksiin että kun on niin oikeaa bluesia ja juurevaa että.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Lunnu
14.03.2014 14:45:35 (muokattu 14.03.2014 14:46:01)
Ottamatta kantaa siihen kumpi tai kuka soittaa blyyssiä parhaiten, mutta tarttuen tuohon 'yleinen hyväksyntä' -asiaan : Kuinka paljon loppujen lopuksi tuota 'yleistä hyväksyntää' juontuu käytännössä siitä että 'näin vain kuuluu sanoa' - cläpä on jumala ja EVH on arvostelun yläpuolella.

Itse en ole oikein ikinä ymmärtänyt tota clapasen nauttimaa arvostusta. Minusta se on tylsä kitaristi.
EVH on kelpo komppaaja mutta soolot on omituisia.

Ja mun mielipide on se joka ratkaisee. Ainakin minulle.
Nostalgy is not what it used to be
Laulava Kylätohtori
14.03.2014 14:47:01
qal: Ja mun mielipide on se joka ratkaisee. Ainakin minulle.

Sun mielipide on ihan ok, mutta mun mielipide on vähän oikeampi.
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
BigPapa
14.03.2014 14:47:31 (muokattu 14.03.2014 14:55:31)

Myrkky Nuoli: Et sä vaan voi subjektiivisia asioita pitää faktana. Jos joku on sitä mieltä, että molemmat ovat ihan vehkeestä niin se mielipide on ihan yhtä validi. Näyttönä toimii tasan samat jutut mitä sinäkin voit käyttää näyttönä. Eiks tää nyt pitäs kummiskin olla aika itsestäänselvä homma?

Tästä huolimatta sellaisen mielipiteen tueksi on näyttöä, että Cläbä ja SRV soittavat bluesia ihan helvetin hyvin. Sitten taas noiden EVH:n bluesinsoittoa ylistävien mielipiteiden tueksi on aikalailla vähemmän sitä näyttöä. Tää on mun mielipide tästä asiasta. Ihan yhtä validi kuin mikä tahansa mielipide. Comprende?
Lunnu
14.03.2014 14:53:46
Laulava Kylätohtori: Sun mielipide on ihan ok, mutta mun mielipide on vähän oikeampi.

Mjaah...se on sun mielipide
Kefiiri
14.03.2014 14:59:47
BigPapa: Tästä huolimatta sellaisen mielipiteen tueksi on näyttöä, että Cläbä ja SRV soittavat bluesia ihan helvetin hyvin. Sitten taas noiden EVH:n bluesinsoittoa ylistävien mielipiteiden tueksi on aikalailla vähemmän sitä näyttöä. Tää on mun mielipide tästä asiasta. Ihan yhtä validi kuin mikä tahansa mielipide. Comprende?

Juu ei tuohon ole mitään huomauttamista.
En ole musiikin asiantuntija.
Lunnu
14.03.2014 15:11:15
Laulava Kylätohtori: Yritin huumoria, mutta epäonnistuin. Valitettavasti se ei ole mielipide...

Väärin. Se että epäonnistuit on sinun mielipiteesi - en ole samaa mieltä

...laitetaan nyt hymiö, ettei mene väärinkäsittelyksi ... :-D
Funkånaut
14.03.2014 15:14:24 (muokattu 14.03.2014 15:15:02)

BigPapa: Tästä huolimatta sellaisen mielipiteen tueksi on näyttöä, että Cläbä ja SRV soittavat bluesia ihan helvetin hyvin. Sitten taas noiden EVH:n bluesinsoittoa ylistävien mielipiteiden tueksi on aikalailla vähemmän sitä näyttöä. Tää on mun mielipide tästä asiasta. Ihan yhtä validi kuin mikä tahansa mielipide. Comprende?

Missä on näytöt Claptonin Oikeasti Kovasta Soitosta? En muista tämmöistä mistään lukeneeni. Paitsi niiden toimittajien kynästä, joiden mielestä Kurt Cobain on musiikin historian Top 20-kitaristeja.

Eihä Slowhand tehnyt muuta ku kopioi vanhoja mustien hittejä valkoiselle yleisölle valkoisena miehenä, ja yhtäkkiä oltiin niin neekeriä, niin neekeriä että...
Devatero remesel, desátá bída. Kuuntelen tämmöistä
joku muu sikko
14.03.2014 15:15:53
Juurevaa bluesia tuhinan kanssa.
http://www.youtube.com/watch?v=z0F3eKBMW-0
Funkånaut
14.03.2014 15:16:59

joku muu sikko: Juurevaa bluesia tuhinan kanssa.

Ei, kyllä rootseinta suomikamaa on tää. https://www.youtube.com/watch?v=jSy1DBuM2yo :)
blues guitar
14.03.2014 15:17:29

Numb: Bluesia onkin periaatteessa helppo soittaa, mutta sitä(kin) on vaikeaa soittaa hyvin.

Tässä kaksi mielipidettä joista olen samaa mieltä.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
BigPapa
14.03.2014 15:33:44 (muokattu 14.03.2014 15:40:49)

Mikäli jäsen Funkånaut ei pidä Claptonin soitosta tai musiikista, niin se ei ole minulta pois. Mulla on edelleen oma mielipiteeni, jolle on tueksi Claptonin levytyksiä kuudelta vuosikymmeneltä.
Jucciz
14.03.2014 16:29:22
Mää kuuntelin eilen Blues Breakers with Eric Clapton -levyn, ja kyllä Clapton siinä vetää aivan hienosti.

Sit laitoin perään kyllä Johnny Winterin ekan, joka on vähintään yhtä kova.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
blues guitar
14.03.2014 16:36:33

joku muu sikko: Juurevaa bluesia tuhinan kanssa.

Jep. Silvennoinen on kyllä Suomen kovimpia roots-äijiä. Tuokin biisi...vaikkakin oli tehty ihan huumoripohjalta, niin kyllä siitä huomaa että bluesin soitto on hallinnassa.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
antnis
14.03.2014 16:59:51
Voihan sitä väittää vaikka mitä, esim. että Sinuhe on kirjoitettu huonosti tai Mona Lisa maalattu huonosti, mutta ei sillä ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
sustain65
14.03.2014 17:16:32
Karmeista soundeista sellainen juttu, että monet uranuurtajat ja jopa uuden genren luoneet ovat nimenomaan alkaneet jossakin vaiheessa soittamaan sen hetkisiin standardeihin nähden "karmeilla soundeilla", kuten esim. tuuttaamalla rikkinäisen kaiutinkartion sisältävän kaapin läpi tai vaikkapa soittamalla "liian ohuilla" kielillä isohkolla säröllä rock/blues/jazz sekameteliä pääosin vitossoinnuilla.
Funkånaut
14.03.2014 17:19:12

sustain65: Karmeista soundeista sellainen juttu, että monet uranuurtajat ja jopa uuden genren luoneet ovat nimenomaan alkaneet jossakin vaiheessa soittamaan sen hetkisiin standardeihin nähden "karmeilla soundeilla", kuten esim. tuuttaamalla rikkinäisen kaiutinkartion sisältävän kaapin läpi tai vaikkapa soittamalla "liian ohuilla" kielillä isohkolla säröllä rock/blues/jazz sekameteliä pääosin vitossoinnuilla.

Tåsi on. Aikanaan puristit olivat sitä mieltä, että ei sähkö kuulu bluesiin tai musiikkiin. Ja, varmaan iso osa tän ketjun jengiä olisi juuri tuota, jos oltaisiin 40/50-luvulla. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)