Myrkky Nuoli 14.03.2014 09:42:21 | |
---|
Kefiiri: No okei. Clapton oli sitten aikaansa edellä kun se veti tolla soundilla jo 60-luvulla :D "Imakan kasari" kuvaa Eddien perustatsia hyvin, mutta tuossa Crossroadsissa oli mun mielestä haettu tahallaan eri sointia. Mää en kyllä tajua, että mitä tekemistä tolla oli Claptonin saundin kanssa, mutta toisaalta emmä kyllä hirveesti Claptonin peräänkään oo koskaan ollut, enkä erityisen perillä sen touhuista. Paitsi Cream-juttujen. 60-lukua en kyllä löytäny tosta pätkästä mitsään kohta. Mut täh, mitähäh? No, ihan sama. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Kefiiri 14.03.2014 10:02:15 | |
---|
Myrkky Nuoli: Mää en kyllä tajua, että mitä tekemistä tolla oli Claptonin saundin kanssa Kai mä sitten olen ihan kumikorva, mutta jos tästä orkkiksesta ottaisi Jack Brucen basson pois, niin eikö tämä kuulostaisi pitkälti samalta kuin Eddien versio? http://www.youtube.com/watch?v=h_aw0Mu0Wus En ole musiikin asiantuntija. |
Myrkky Nuoli 14.03.2014 12:07:36 | |
---|
Kefiiri: Kai mä sitten olen ihan kumikorva, mutta jos tästä orkkiksesta ottaisi Jack Brucen basson pois, niin eikö tämä kuulostaisi pitkälti samalta kuin Eddien versio? http://www.youtube.com/watch?v=h_aw0Mu0Wus Ei kyllä sit alkuunsakaan.. Claptonilla reippaasti juurevampi saundi ja tatsi. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Kefiiri 14.03.2014 12:28:45 | |
---|
Myrkky Nuoli: Ei kyllä sit alkuunsakaan.. Claptonilla reippaasti juurevampi saundi ja tatsi. Pitää muuten paikkansa! Kuuntelin molemmat peräkkäin, ja ero oli juurevuus-akselilla yllättävän suuri. Tunnustan syyllistyneeni liikaan suurpiirteisyyteen =I En ole musiikin asiantuntija. |
Myrkky Nuoli 14.03.2014 12:39:47 | |
---|
Kefiiri: Pitää muuten paikkansa! Kuuntelin molemmat peräkkäin, ja ero oli juurevuus-akselilla yllättävän suuri. Tunnustan syyllistyneeni liikaan suurpiirteisyyteen =I Jatketaan elämiämme onnellisina ja ollaan ystäviä toisillemme! Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Onko tällaisessa 'kitaristi A ei pysty soittamaan kitaristin B genreä yhtä hyvin kuin kitaristi B' mitään järkeä. Vai kinataanko urheilupalstoilla siitä, että Usain Bolt ei pysty työntämään kuulaa yhtä hyvin kuin Halvari-vainaa? Ymmärrän kyllä keskustelun tiettyyn pisteeseen, mutta että tällaisesta aletaan vääntämään, niin se tuntuu vähän turhalta... Eipä mitään. En ole EVH-fani, enkä juuri Clapton-fanikaan. En ole koskaan kokenut Creamin soundeja mitenkään ihmeelisinä... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Kefiiri 14.03.2014 12:49:18 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onko tällaisessa 'kitaristi A ei pysty soittamaan kitaristin B genreä yhtä hyvin kuin kitaristi B' mitään järkeä. Ei ole! Keittämäni sörsseli paloi pohjaan ja pahoittelen sitä ;) En ole musiikin asiantuntija. |
Jäärä 14.03.2014 13:07:36 (muokattu 14.03.2014 13:08:02) | |
---|
Laulava Kylätohtori: ... Halvari-vainaa? Hä? Onko Mika Halvari kuollut? Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
jpjanhun 14.03.2014 13:23:21 (muokattu 14.03.2014 13:24:31) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onko tällaisessa 'kitaristi A ei pysty soittamaan kitaristin B genreä yhtä hyvin kuin kitaristi B' mitään järkeä. Vai kinataanko urheilupalstoilla siitä, että Usain Bolt ei pysty työntämään kuulaa yhtä hyvin kuin Halvari-vainaa? Ymmärrän kyllä keskustelun tiettyyn pisteeseen, mutta että tällaisesta aletaan vääntämään, niin se tuntuu vähän turhalta... -niinno, tavallaan turhaahan se 'kitaristi A ei pysty soittamaan kitaristin B genreä yhtä hyvin kuin kitaristi B' keskustelu on, mutta kun näyttää siltä että jotkut kai aidosti uskovat tyypillisen hevikitaristin pystyvän soittamaan bluesgenreä tuosta vain. eikö tällaista ole ollut ilmassa? väitän itse että eivät todellakaan pysty. sama pätee tietysti myös toisinpäin: tyypillinen blueskitaristi ei varmasti pysty soittamaan heavygenreä tuosta vain. esimerkkinä, vaikka että on selvää, tai mä en ainakaan usko, että SRV olisi mitenkään uskottavasti pystynyt soittamaan heviä. väittääkö kukaan vastaan? tuskin. sehän tässä on ihmeellistä että jos väitteen esittää toiseen suuntaan evh:sta niin vastaväitteitä tulee. monen mielestä bluesgenren soittaminen on siis jotenkin niin helppoa että sitä osaa kuka tahansa harjoittelemattakin. hei, jos se oikeasti on, niin ruvetkaa vaikka robben fordiksi? miten ois? heh. -mutta tää on ollut kiintoisa keskustelu, eikä tuon evh:n blues-clipin kuuleminen ainakaan laske mun evh:n arvostusta. ei sekään laskisi mun SRV-arvostusta jos tämä soittaisi jossain jonkun paskan hevi-clipin. |
Numb 14.03.2014 13:25:31 | |
---|
jpjanhun: monen mielestä bluesgenren soittaminen on siis jotenkin niin helppoa että sitä osaa kuka tahansa harjoittelemattakin. hei, jos se oikeasti on, niin ruvetkaa vaikka robben fordiksi? miten ois? heh. Bluesia onkin periaatteessa helppo soittaa, mutta sitä(kin) on vaikeaa soittaa hyvin. |
Laulava Kylätohtori 14.03.2014 13:38:52 | |
---|
Jäärä: Hä? Onko Mika Halvari kuollut? Toivottavasti ei... jpjanhun: ... Itse olen samaa mieltä, että jokaisella on se oma juttu, jossa on parhaimmillaan. Toki muitakin genrejä (riippuu kiinnostuksesta ja harjoituksen määrästä) pystyy soittamaan, hyvinkin, mutta huippu voi olla vain siinä omassa jutussa.. Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
joku muu sikko 14.03.2014 13:44:52 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Toivottavasti ei...
Itse olen samaa mieltä, että jokaisella on se oma juttu, jossa on parhaimmillaan. Toki muitakin genrejä (riippuu kiinnostuksesta ja harjoituksen määrästä) pystyy soittamaan, hyvinkin, mutta huippu voi olla vain siinä omassa jutussa.. Ja näsitäkin huolimatta saa olla sitä mieltä että EVH soittaa bluesia paremmin kuin Cläpä, SRV ja kumppanit yhteensä, kun vaan on sitä mieltä. Kun ei siellä Jumalan kirjassa lue missään että miten sitä blueasia pitäisi soittaa. |
BigPapa 14.03.2014 13:53:45 | |
---|
joku muu sikko:EVH soittaa bluesia paremmin kuin Cläpä, SRV ja kumppanit yhteensä Löytyiskö linkkiä? |
Laulava Kylätohtori 14.03.2014 13:54:15 | |
---|
joku muu sikko: Ja näsitäkin huolimatta saa olla sitä mieltä että EVH soittaa bluesia paremmin kuin Cläpä, SRV ja kumppanit yhteensä, kun vaan on sitä mieltä. Kun ei siellä Jumalan kirjassa lue missään että miten sitä blueasia pitäisi soittaa. Kyllä, juuri näin. Paremmuushan on täysin subjektiivista ja jos Herra X on sitä mieltä, että Van Halen on maailman paras funk-kitaristi, niin silloin se on Herra X:lle maailma paras funk-kitaristi ja piste. Ei kukaan voi sanoa, että Herra X on väärässä, koska Kitaristi Y soittaa oikeasti paremmin funkkia... Parhaus on subjektiivista, ei kitaristeja voi laittaa 'oikeaan' parhausjärjestykseen, koska sellaista ei ole olemassakaan.... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Kefiiri 14.03.2014 14:02:31 | |
---|
BigPapa: Löytyiskö linkkiä? Äläs nyt ala. Olisit lainannut koko kommentin. Tuota mieltä saa olla, vaikka vastakkaisiakin mielipiteitä löytyy. En ole musiikin asiantuntija. |
BigPapa 14.03.2014 14:07:55 (muokattu 14.03.2014 14:19:07) | |
---|
Kefiiri: Äläs nyt ala. Olisit lainannut koko kommentin. Tuota mieltä saa olla, vaikka vastakkaisiakin mielipiteitä löytyy. Toki saa olla mitä mieltä tahansa, joidenkin mielipiteiden taakse kuitenkin löytyy näyttöä. |
Kefiiri 14.03.2014 14:11:44 | |
---|
BigPapa: Toki saa olla mitä miltä tahansa, joidenkin mielipiteiden taakse kuitenkin löytyy näyttöä. Pitävää näyttöä on tässä tapauksessa vaikea löytää, kun se perustuu aina jonkun mielipiteeseen. En ole musiikin asiantuntija. |
Numb 14.03.2014 14:13:02 | |
---|
Kefiiri: Pitävää näyttöä on tässä tapauksessa vaikea löytää, kun se perustuu aina jonkun mielipiteeseen. Elä ny ku joillekin on suotu muita enemmän Oikeassaolemisen Armolahjaa. |
Kefiiri 14.03.2014 14:14:02 | |
---|
Numb: Elä ny ku joillekin on suotu muita enemmän Oikeassaolemisen Armolahjaa. Mä häivyn ennen kuin tulee kuumat paikat ;) En ole musiikin asiantuntija. |
BigPapa 14.03.2014 14:16:13 (muokattu 14.03.2014 14:16:29) | |
---|
Kefiiri: Pitävää näyttöä on tässä tapauksessa vaikea löytää, kun se perustuu aina jonkun mielipiteeseen. Kyllähän siitä on näyttöä, että esim Cläbä ja SRV soittavat bluesia ihan helvetin hyvin. |