Aihe: Putkistyrkkareista
1 2
Quu
17.05.2004 11:58:08 (muokattu 17.05.2004 14:41:58)

Tästäpä saadaan taas hyvä on/ei-väittely.

Mikä niissä on niin ihmeellistä, että aina pitäis sellainen olla?
Itse ainakin tykkään paljon enemmän TF200:n putkettomasta soundista kun se on paljon särmikkäämpi ja agressiivisempi.

HUOM: En ole kokoputkivehkeellä koskaan soittanut.
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 420e/En tingi.
Jaffe
17.05.2004 12:00:04

koitappas joskus soittaa niin huomaat sen eron :)
Patton P Patton - International hero and king of everything...-Bonham-
Antti1
17.05.2004 12:02:02 (muokattu 17.05.2004 12:24:52)
poispoispois
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Dr. Muff
17.05.2004 12:12:46 (muokattu 17.05.2004 12:24:15)
Trankut ovat melko luotettavia ja kestäviä moniin putkipeleihin nähden

Ei sitä nyt näin voi yleistää. On paskoja trankkuja ja paskoja putkivehkeitä. Jos putket joutuu vaihtamaan kerran kahdessa vuodessa niin ei voi sanoa että on kestävyys tai luotettavuusongelmia. Mesestäkin kuluu renkaat mutta eipä kukaan sano, että mersut olisivat yleisesti heikosti tehtyjä.

Ketkähän niitä putkivehkeitä hypettävät? Eivät ainakaan he jotka ovat niillä vuosia soitelleet.

Lukko päälle ja ketju roskiin.
Who's that wanker?
Antti1
17.05.2004 12:17:05 (muokattu 17.05.2004 12:25:44)
poispoispois
Jaffe
17.05.2004 12:24:07
.......Ehkäpä joku päivä ostan myös Jazz Choruksen.....

Jazz Chorus on kyllä hyvä saundinen vehjes.
mutta noista putkivaffistimista vielä....
mun mielestä niissä on vain paljo täyteläisempi ka voimakkaampi soundi. trankku on toki yleensä huoltovapaampi.
mutta kukin taaplaa tyylillään.
Patton P Patton - International hero and king of everything...-Bonham-
superfly
17.05.2004 12:26:09
Itse suosin molempia. Esim. Voxin Valvetronix on oikeasti parempisoundinen vehjes kuin muutama putkivaffari mitä olen kokeillut.
Harppu on alaston piano
Volle
17.05.2004 12:35:20
Kai se saundi ja dynamiikka on, mikä niissä kiehtoo. Vaikka ne ovat painavia, kalliita, niitä pitää luukuttaa lujalla parhaan saundin saamiseksi ja ne vaativat huolenpitoa (vaikkakin suht harvoin), niiden suosio pysyy ennallaan.

Itse ainakin tykkään paljon enemmän TF200:n putkettomadta soundista kun se on paljon särmikkäämpi ja agressiivisempi.

Se on sun mielipide eikä muilla liene siihen mitään sanomista. Koita joskus kokoputkivehjettä (tai mieluummin useaakin), niin tiedät minkälaisia ne ovat ja voit oikeasti vertailla trankkuja ja putkia keskenään.
Nam.
Jani The Rock
17.05.2004 12:38:59 (muokattu 17.05.2004 14:53:18)

Soittelin vuosikaudet putkivehkeillä (mm. Mesa, Ampeg, VOX, Marshall, Peavey, Laney) ja nyt soitan tyytyväisenä trankulla - mutta en kylläkään millään digitaalimallinnusmegabittimatolaatikolla. Enkä aio ihan heti siirtyä takaisin putkikoneisiin.
Don`t mess with the countryboys
Quu
17.05.2004 14:41:41 (muokattu 17.05.2004 14:48:28)

tää lienee trolli jos et edes ole soittanu putkipelillä koskaan ja tiedät kertoa mielipiteesi siitä huolimatta.

Nohnoh... Sanoinhan etten ole taysputkivehkeellä koskaan soittanut.
Tämän ketjun aloitin takaraivossani se tosiseikka, että jos täällä kysytään paremmuutta kahden trankun väliltä, niin väkisinkin sinne tulee viesti, että osta putkivehje.

Ja sitten kun saan jammuni myytyä, niin lähdetään faijan kanssa taas hesaan. Sitten voin soittaa täysputkivehkeellä.

EDIT: Itse ainakin tykkään paljon enemmän TF200:n putkettomasta soundista kun se on paljon särmikkäämpi ja agressiivisempi.

Onhan tuossa laneyssa se etu/pääteasteputki (jommassakummassa asteessa se lymyää :D).

EDIT2: Eikös ketjuja lukita jos ne eksyy liikaa asiasta tjsp?

Eli: poispoispois
Perustelut?
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 420e/En tingi.
Antti1
17.05.2004 14:59:36
Eli: poispoispois
Perustelut?

Ei perusteluja varmaan oman tekstinsä poistamiseen tarvitse? Ymmärsit nyt mun tekstin väärin. En siis tarkoittanut tätä ketjua.
perkeles
17.05.2004 17:58:58
viimeisellä putkicombollani soittelin 8 vuotta myös keikkaa, enkä vaihtanut putkia kertaakaan (mullard).nykyisin vaihteeksi trankkupelejä..toistaiseksi.
HELLO CLEVELAND
Tubeman
17.05.2004 18:34:31 (muokattu 17.05.2004 18:42:54)
Tästäpä saadaan taas hyvä on/ei-väittely.

Itse ainakin tykkään paljon enemmän TF200:n putkettomasta soundista kun se on paljon särmikkäämpi ja agressiivisempi.

Tämä nyt taas on niitä ikuisuus kysymyksiä,olin katsomassa kotikylän kylä-kekkereitä jossa oli soittamassa Helsingin kaupungin orkesterin "Juhla-orkesteri" (Pekka Tegelman,Reiska Laine,,ja pari muuta) Tegelmanilla näkyi olevan transistori combo,Yamaha.Ulkoilma konsertti ja hyvin tehot riitti..Soundista ei ollut pahaa sanomista,mun mielestä
ehkä painopiste hyvän soundin syntymiseen kokonaisuuden kannalta on kunnollinen mikseri ja säädöt kohdallaan...

Putkivahvarin soundista puhuttaessa pitäisi ehkä kuten edellä jo mainitsin,katsoa bändin kokonaisuutta,jos varallisuus antaa myöten,niin kaikille samantyyppistä vahvaria,loppujen lopuksi jos yhdellä on putkitoosa ja loput paahtaa puolijohdekoneilla,huomaako sen putkivehkeen
autuaaksi tekevää lämmintä sointia sieltä äänimassasta,uskallanpa sanoa että ei.

Esimerkkinä kivasta kokonaisuuden hallinnasta voi sanoa esim The Whon konserttitaltiointi Isle of Wight'iltä 1970,sain synttärilahjaksi tämän DVD:n ja siinä kaikilla on HiWatt'in putkikalusteet ja hyvä soundinen kokonaisuus,no tuohon aikaan ei kunnollisia transistorikoneita ollut,niiden esiinmarssi
ehkä alkoi tehotransistori 2N3055 markkinoille tulon myötä,taisi olla ensimmäinen pii-tehotransistori joka kesti 60 watin hukkatehot..
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
Chemo
17.05.2004 22:42:58 (muokattu 17.05.2004 22:47:21)

jos yhdellä on putkitoosa ja loput paahtaa puolijohdekoneilla,huomaako sen putkivehkeen
autuaaksi tekevää lämmintä sointia sieltä äänimassasta,uskallanpa sanoa että ei.

No jos se yksi ainoa putkivehje sattuu olemaan rautalankabändin leadkitaristin käytössä, niin kyllä sen vaan todellakin huomaa.

Mulle vahvarin pitää olla täysputkipeli, koska mä yksinkertaisesti tartten sellaista ääntä. Muu ei käy siihen mitä mä teen. Se vaan on noin. Jossain muuntyyppisissä jutuissa, jonkalaisia mä just nyt en tee, voi trankkukin kelvata - jos se oikeasti on putkaria sopivampi.

Edit: Niin, ja tietysti putkivahvistimenkin pitää olla laadukas; mä poden suht vaikeaa piirilevykammoa joten luultavasti en ostaisi vahvistinta jossa on yksikin PCB. Putkarin pitää myös olla oikeantyyppinen: mulla esimerkiksi on eri vahvistimet säröisemmille äänille ja puhtaille. Jälkimmäiseen mä tarvitsen ison headroomin omaavan kombon sointia.
Ramalamadingdong.
agentti
17.05.2004 23:12:42
Jaa että ei niinkun trankku-marsu kelpaa rautalankaan...?! :P Mä olin aina luullu että se on aito oikea
Rautalankamusiikki on isänmaallista
Huevos
18.05.2004 10:50:26

kaipa tuo riippuu tarkoituksesta. mä tartteisin putkisäröä jo ihan siitäkin syystä, et tykkään vetää aika isoja sointuja säröt päällä ja trankkusärö menee ihan liian puuroks. toki trankuista saa aika siistejä räkäsaundeja, jos haluaa sellasta ja ei tartte soittaa niitä helvetin Ammaj-5+13 sointuja säröt päällä...
mongoloidi
18.05.2004 10:57:11
Onhan trankuissa omat hyvät puolensa,kuten esim. tuo huollon vähäinen määrä,mutta soundi on kyllä putkipelissä ihan toista luokkaa,kun useimmissa trankuissa.On toki hyviäkin trankkuja,kuten esim. tuo Rolandin JazzChorus tai joku Marsun Modefour.
Huevos
18.05.2004 11:02:23

...tai valvestate.

...not. hahhaa
zookiejoe
18.05.2004 14:02:19
Tällä hetkellä käytän trankkusettiä että putkisettiä:
Line6 Flexu II - Hiljasiin hommiin
Mesa F-30 + Vox Tonelab SE äänekkäämpiin
Molemmissa kombinaatiossa on puolensa; rankemmat soundit löytyy Line6:sta helpommin ja sitä voi ajaa aina kitaran nupit kaakossa.
Mesa + Vox yhdistelmä on sitten vähän kinkkisempi, soundit on vielä työn alla. Puhtaat ja rokkiroso on ok, raskaat vähän hukassa.
Soitettavuus on molemmilla ihan hyvä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)