Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 1. Sähkökitarasetti Ostettu
1 2 3
Robert FIN
13.03.2014 18:44:10 (muokattu 18.03.2014 16:37:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: Juttu ratkesi onnellisesti. Lue tulokset vastauksesta 34 (sivulta 2). Kauppa toimi loppujen lopuksi reilusti, joten viestini tarkoitus ei ole aiheuttaa liikkeelle huonoa mainetta vaan pikemminkin päinvastoin.
 
Hei!
 
Kävin tuossa n. 1kk sitten hommaamassa F-Musiikista ekan sähkökitaran ja vahvarin.
 
Kitaraksi valitsin Squierin CV 60s Stratocasterin, koska olen kuullut juttua, että se olisi hyvä kitara. Oli mieluisampi kuin lyijynraskas Epiphone LP ja muuten vaan hieman.. tasapainoisempi soitin kuin kokeilemani SG. Kitaran miinuspuolena oli se, että se oli mukamas enemmän Blues puoleen kallistuva tai jotain, mutta kaikkihan tietää, että Stratoilla soittelee kaikki Claptonista ja Jimi Hendrixistä Iron Maideniin, joten en antanut sen vaivata. Sitä paitsi, jos ei ole tyytyväinen Single Coil systeemeihin niin hommaa sitten vaikka tommosen HotRailsin tai JB-junnun, vai mitä?
 
Vahvistin on Yamaha THR-10..C!! Asiahan on niin, että ajattelin F-Musiikkiin marssiessani, että mukaan lähtee kerrostalorämpyttelyyn sopiva MicroCube tai jotain. Kaupassa myyjän kanssa alettiinkin ensin kattella vahvareita. Se kysyi ekaksi, että millaisesta musiikista tykkään ja vastasin (turhan vaatimattomasti näköjään), että varmaankin tommosta rockia tai heviä voisin soitella, mutta haluaisin mieluusti soitella monipuolisesti kaikennäköstä muutakin (halusin, että se ei rupea mitään B.C.Rich juttuja kaivamaan esiin vaan ihan normi kitaroita ja vahvistimia). Sitten se sanoi, että tässä on sellainen laite jota hän suosittelee ja kehui sitä maasta taivaaseen. Se soitteli THR-10:n (se normi maidonvärinen) läpi ja mun mielestä kuulosti tosi hyvältä, kun se soitti cleaniä ja säröä eri kanavilta. Myyjä totesi, että maidonvärinen on loppuunmyyty ja sanoi, että kelpaako musta. Kysyin epäilevästi, että onko muuta eroa kuin se väri ja myyjä vaan sanoi, että on siinä pikkusen erilaiset mallinnukset ja, että ovat kuulemma omat lempparit eikä sanonut enempää. Ajattelin, että se on ok, eikä sitten edes jaksanut muuta kokeilla. Sitten valitsin kitaran ja testailin niitä sen mustan läpi ja olin tyytyväinen Squieriin. Vahvistimen tutkiminen jäi vähemmälle kuin kitaran siinä vaiheessa.
 
Kotiin tullessa aloin tutkia vahvaria ja huomasin, että puolissa kanavista lukee, että Blues ja puolet on cleanejä ja sitten on se "Mini" mallinnus mihin saa kirpun kokoisen särön jos pistää maksimille gainit, mutta en silloin vielä huomannut, olin vaan innoissaan hienoista vehkeistä. Ajattelin vain, että hassua kun kaikki mallinnuksien nimet on jotain blues. Myöhemmin tutkin netistä, että mitäs mun laitteesta kerrotaan ja sain selville että minulle kaupiteltiin 10C eli classikon kuuloinen vaffari, jossa on tahallaan käytännössä pelkkiä clean kanavia. Olen nyt vähän näreissään kun nuo myyjät huijaavat tällaisia junioreita ja muutenkin asiaan perehtymättömiä ihmisiä. Kun seikka selvisi olin hiihtolomalla poissa Helsingistä joten palautusoikeus umpeutui. Totta kai sain kokeilla tuotetta reilusti liikkeessä, mutta nyt silti harmittaa ja on huijattu olo..
 
Mitä mieltä olette? Onko vastaavia kokemuksia?
 
Eka postaus.
 
EDIT2: Ei siis ollut ihan ensimmäinen kitara vaan olen soittanut jonkin aikaa akustista ennen sähkökitaran ostamista. Korjasin tämän tekstiini.
 
lavaamo
13.03.2014 19:00:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeiles käydä juttelemassa ihan asiallisesti siellä liikkeessä, josko vaikka vaihto vielä onnistuisi.
 
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja
Durty
13.03.2014 19:01:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos vahvistin on virheetön ja myyntipakkaus tallessa, niin mene kysymään jos vaihtavat sen toiseen. Luulisi onnistuvan.
 
Funkånaut
13.03.2014 19:06:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Durty: Jos vahvistin on virheetön ja myyntipakkaus tallessa, niin mene kysymään jos vaihtavat sen toiseen. Luulisi onnistuvan.
 
Totta. Näin sosiaalisen median aikakaudella monet liikkeet ovat melko yhteistyöhaluisia näissä asioissa. Ei kaikki kuitenkaan.
 
Mutta, jos ei tosiaan ole mitään vikoja, paketti tallella ja asiallisesti selittää miksi vaihto olisi poikaa niin uskon että onnistuu.
 
Devatero remesel, desátá bída. Kuuntelen tämmöistä
Robert FIN
13.03.2014 19:25:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos olisi tuon pakettijutskan tiennyt niin ei olisi lättäjalkojen tallomana kaatiksella.. Nimimerkillä tästä lähtien en heitä pakettia roskikseen... Eli pakettia EI ole :(
 
Vesa423
13.03.2014 19:32:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei vaihto liikkeessä onnistu, laita torille vaihtoilmoitus. Pienellä tuurilla joku suunnittelee just vaihtoa päinvastaiseen suuntaan, ja laitteethan on saman hintaiset uutena.
 
Savu
13.03.2014 19:38:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olisin soittanu kyseiseen liikkeeseen ja sopinut suullisesti, että käy vaihtamassa laitteen kun palaa lomilta.
 
"Torilla" tavataan!
YarZoo
13.03.2014 19:43:26 (muokattu 13.03.2014 19:46:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä esim. voin ihan mainiosti vaihtaa kermanvärisen V2 päivitetyn c-malliin, kun olen enempi juurikasosaston ukkeli. Ohjelmien lisenssejä ei ole korkattu, laatikot sun lappuset löytyy. Pitäis vaan osua samoille tonteille jos moista harkitsee. Mitenkään en tuppaudu, mutta pidä tämä takaporttina, ellei kauppa jousta vaihdossa. Pikaviestillä tavoitat tai numerosta 040 7692787.
 
e. Mielestäni tuo kauppa on alunperin hoidettu puolimuiluttamalla ja liikkeen pitäisi hoitaa asia tyylikkäästi maaliin.
 
S.N.A.F.U
Robert FIN
13.03.2014 20:23:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiva juttu kun sain jo nyt noin paljon vastauksia. Elikkä teidän mielestä voisi vieläkin pyytää F-Musiikilta vaihtoa vaikka pakkaus on muussia? Vaihtotarjouksen antaneelle; kiitos tarjouksessa, pidän vaihdon mahdollisuuden mielessä. Kuinkahan vanha sinun laitteesi mahtaa olla?
 
Metalkallo
13.03.2014 20:37:46 (muokattu 13.03.2014 20:53:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä teidän mielestä voisi vieläkin pyytää F-Musiikilta vaihtoa vaikka pakkaus on muussia?
 
Kuitilla voi aina yrittää jos se on yhä tallessa. Aina jos ostaa jonkin soittimen tai muun härvelin, niin kuitti kannattaa säilyttää varmuuden vuoksi.
 
Tietenkin vahvaria voi aina yrittää boostata pedaalilla, kuten esim. Boss SD-1 joka on overdrive pedaali, se boostaa vahvaria kovemmalle särölle ja tuo puhtia soundiin. En tiedä sitten miten tuossa sun blues vahvarissa se toimii? Kanava on kuitenkin yleensä kanava ja sen voi usein boostata kovemmalle särölle, mutta tietenkin erittäin puhdas kanava ei välttämättä yllä aina sinne heavy osastoon. Riippuu vahvareista. Jos vahvarissa on putki/putket, niin silloin kyllä pedaalilla pitäisi pystyä boostaamaan. (EDIT: Taisikin olla solid-state)
 
Yamaha THR10X näyttäisi olevan se heavy metal Yamaha vahvari.
 
Itse suosittelen Blackstar ID sarjan vahvareita jos haluaa vahvaria solid-staten ja putkivahvistimen väliltä kuten vaikka ID 30 tai 60 kombo. Tosi käteviä sekä helppoja käyttää ja monipuolisia.
 
Järki joskus jäässä, mutta tukka yhä päässä.
madcow2
13.03.2014 22:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olisi tuota yllämainittua Blackstar ID-sarjaa oleva 15w combo, ostettu viime viikolla. Voisin kyllä ehkä vaihtaa päikseen. Pikaviestillä tavoittaa.
 
Mutta kannattaa tosiaan olla yhteyksissä tuonne liikkeeseen päin aluksi. Eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka olisivat hyvinkin kilttejä ja ymmärtäväisiä. :)
 
Maailman puttepossumaisin mies.
jannehak
13.03.2014 23:42:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Robert FIN: Elikkä teidän mielestä voisi vieläkin pyytää F-Musiikilta vaihtoa vaikka pakkaus on muussia?
 
Varmasti vaihtavat - hyvityshinta tulee olemaan hyvässä tapauksessa 50%, huonossa - kuten minulla - alle 50%... Eipä tarvitse enää F-musiikissa asioida...
 
Laulava Kylätohtori
14.03.2014 08:19:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta tuo on huijausta. Todella paska temppu joka tapauksessa. Musta takaisin ja valkoinen tilaukseen. Ja vaikka jotain pientä hyvitystä vielä päälle.
 
Tuollaiset myyjät vituttavat yli kaiken, kun eivä tajattele yhtä kauppaa pidemmälle, vaan myyvät väkisin (jopa huijaten) sitä paskaa, mitä juuri sattuu hyllystä löytymään. Viisas miettisi vähän pidemmälle ja varmistaisi, että asiakkaan ostokokemus on niin mieluisa, että hän palaa uudestaankin kauppaan. Ensi kerralla kyseessä voi olla jo paljon kalliimpi vahvistin ja/tai kitara jne....
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Myrkky Nuoli
14.03.2014 09:15:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ylipäätään saat kyllä parhaan vastauksen kun soitat vaan sinne. Mutta oot saanut tässäkin ketjussa jo pari oikein hyvää vaihtotarjousta, jotenka sinänsä selusta on turvattu. Hyvä niin. Vittimäinen temppu myyjältä.
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
jvv00
14.03.2014 09:32:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Robert FIN:
myyjä vaan sanoi,..., että ovat kuulemma omat lempparit

 
Jos myyjä sanoo tällaista tai muuta tyliin: "mulla on kotona samanlainen" tai "oon aikonut hankkia samanlaisen" niin silloin mihinkään sen myyjän juttuihin ei enää kannata luottaa.
 
Pienenä vinkkinä noin aloittelijalle, että jos et aio live keikkailijaksi niin nykyään tietokoneella (tai jopa iPadilla) ja vahvistin simulaatiolla + impulssivasteilla (IR) saa aika meheviä saundeja aikaiseksi. Jostain ymmärsin, että jopa Satrianikin on ainakin osittain siirtynyt impulssivasteosastolle (ei ehkä livenä silti). Itse oon luopunut normivahvistimen käytöstä kokonaan.
 
jyrkalt
14.03.2014 09:33:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Ylipäätään saat kyllä parhaan vastauksen kun soitat vaan sinne. Mutta oot saanut tässäkin ketjussa jo pari oikein hyvää vaihtotarjousta, jotenka sinänsä selusta on turvattu. Hyvä niin. Vittimäinen temppu myyjältä.
 
Toi myyjän teNppu voi toisaalta olla tahatonkin.
Helvetin harvoin "musa"kauppojen myyjät tietää mitä ne oikeesti myy.
Sitten myyjän paskapuheet on asia erikseen. Esim jos mulle myyjä (ihan missä myymälässä vaan) sanoo että "mulla on tälläinen samanlainen itellä kotona/käytössä", mä sanomatta mitään käännyn kannoillani kun tiedän että nyt jykää kusetetaan.
 
Robert FIN
14.03.2014 15:02:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos uusista vastauksista :)!
 
Nyt lähetin sähköpostia liikkeeseen, selostin siinä kaiken yhtä pitkästi ja tarkasti kuin tuossa aloituspostissa kohteliaasti, mutta napakasti. Katsotaan mitä tapahtuu.
 
Voihan se olla, että oli vahinko myyjältä jättää eroavaisuudet kertomatta ja sanoa vaan, että on lemppari, vaikka se tarkoitti vain hyvää, mutta minusta se pitäisi kuitenkin korvata... Lätkässäkin saa penalttia, jos tekee rikkeen, oli se tehty tahallaan tai ei. Se on reilun pelin henki.
 
Odotan vastausta F-Musiikilta. En haluaisi olla ankara, mutta rehellisesti sanottuna tämä saattaa ratkaista minun ja Fazerin osto/myyntisuhteen jatkon lopullisesti :)!
 
arppah8
14.03.2014 15:41:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jvv00: Jos myyjä sanoo tällaista tai muuta tyliin: "mulla on kotona samanlainen" tai "oon aikonut hankkia samanlaisen" niin silloin mihinkään sen myyjän juttuihin ei enää kannata luottaa.
 
Jaa, mites näin? Oon kuullut tämmöistä ennenkin. Kyllä mä olen tuota ensinmainittua replaa käyttänyt jokusenkin kerran. Mutta ainakin se tavara sitten oikeasti löytyy omasta laitearsenaalista.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
JaaGeRMaisTeR
14.03.2014 16:03:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No onneksi tuossakin ketjussa on myös hyviä liikkeitä ja loistavia myyjiä.
 
Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
Metalkallo
14.03.2014 20:53:10 (muokattu 14.03.2014 20:56:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: No onneksi tuossakin ketjussa on myös hyviä liikkeitä ja loistavia myyjiä.

Totta, ei päde kaikkiin liikkeisiin maassa. Mulla on ainakin ollut hyviä kokemuksia F-musiikista aina kun olen siellä käynyt, kerran jopa tullut tilattuakin kitara niiden kautta ja hyvin sujui. Omat kokemukset siis Espoon Martinsillantien F- musiikista. Tietenkin se helpottaa kun asiakas tietää tavaroista mitä ostaa.
 
Myyjän pitäisi vaikka kysyä kohteliaasti, että onko asiakas kenties aloittelija jos myyjän mielestä asiakas sellaiselta vaikuttaa. Tietenkin tavara pitää saada myytyä, mutta onhan se vähän laiskaa jos ei täysin rehellisesti suositella oikeasti hyvää tavaraa joka tekisi asiakkaan iloiseksi, tällöin asiakas varmasti asioisi liikkeessä uudestaankin. Tietenkin siinä on se, että aloittelija ei välttämättä tiedä täysin mitä haluaa, mutta silloin myyjällä olisi juuri tehtävänä myydä asiakkaalle hyvät kamat jotta ei tulisi palautuksia niin helposti.
 
Järki joskus jäässä, mutta tukka yhä päässä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «