Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Neil Young
1 2 3 4 538 39 40 41 42 43 44 45
HaloOfFlies
12.03.2014 17:06:36 (muokattu 12.03.2014 17:07:18)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä huikea levy tuo Psychedelic Pill. Walk Like A Giant aivan eeppisen mahtava teos.
 
Kesällähän Niilo & Crazy Horse kiertää taas Eurooppaa. Suomeen ei taida tällä kertaa tulla.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Alfons Åberg
12.03.2014 17:12:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Flash: Tällä kertaa taitaa olla enemmän asiaa ympäristöasioista ja autoista. :)
 
(**SARCASM ALERT***)
 
Onkos tuo Young joku sellanen vihervassari?
 
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Rodger
14.03.2014 00:13:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pönö-musaa? Miksi hän hehkutti uutta vallankumouksellista digitaalista musaformaattia ja lopputulemana oli vain vanha FLAC-tiedostoformaatti uudelleen brändättynä? Sen lisäksi FLAC-soitin ja FLAC-kauppa. Pönömusa olikin siis vain FLAC-formaattiin perustuva "ekosysteemi".
 
Positiivisinta on se, jos FLAC-koodattua musaa aletaan myydä ja sitä saa ostaa muillekin kuin pönö-soittimille. Itse soitin jäänee kuriositeetiksi.
 
mrk
14.03.2014 01:22:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rodger: Pönö-musaa? Miksi hän hehkutti uutta vallankumouksellista digitaalista musaformaattia ja lopputulemana oli vain vanha FLAC-tiedostoformaatti uudelleen brändättynä? Sen lisäksi FLAC-soitin ja FLAC-kauppa. Pönömusa olikin siis vain FLAC-formaattiin perustuva "ekosysteemi".
 
Positiivisinta on se, jos FLAC-koodattua musaa aletaan myydä ja sitä saa ostaa muillekin kuin pönö-soittimille. Itse soitin jäänee kuriositeetiksi.

 
Johan sitä saa ostaa ja jopa 24/192 muodossakin. www.hdtracks.com
 
"Short On Long Term Goals"
Flash
14.03.2014 07:54:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisaalta hyvä, että eivät uutta formaattia kehittäneet. HD-raitojen soittaminenhan vaatii jokatapauksessa kunnollisen DA-muuntimen ja tuossa Pono-soittimessa sellainen lienee.
 
Tuossa Pono-hössötyksessä on niin monta nimiartistia ja musiikkialan ihmistä mukana, että toivottavasti ei jää kuriositeetiksi, vaan HD-tasoinen musa saadaan vihdoinkin "kadunmiehenkin", tai ainakin vähänkään vakavampien musiikinharrastajien korviin.
 
Saapa nähdä millaiseksi valikoima lopulta muodostuu. Ainakin valtavan määrän digitaalisesti nauhoitettua musiikkia viimeisen 30 vuoden ajalta saa suoraan ruksia yli, mutta onneksi suurin osa klassikoista on nauhoitettu nauhalle, joten muuntaminen HD-tasoiseksi onnistuu. Mutta on siinä konvertoinnissakin hommansa ja ei se ihan ilmaista ole. On siinä kumminkin taas sauma ainakin ne kovimmat klassikot myydä uudestaan ties kuinka monetta kertaa.
 
Live Music Is Better!
Jokapaikanapina
19.04.2014 13:05:49 (muokattu 19.04.2014 13:08:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uus levy ilmesty yllättäen tänään: http://www.rollingstone.com/music/n … ailable-right-now-surprise-20140418
 
Koverilevy äänitetty vanhalla tekniikalla.
 
Flash
19.04.2014 14:40:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa tilattua. Toivottavasti riittää, ettei tule eioota. Tilaus meni ainakin läpi.
 
Live Music Is Better!
Jokapaikanapina
26.04.2014 03:32:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpas upee maistiainen: https://www.youtube.com/watch?v=6H47jI6xanA
 
varakeef
26.04.2014 14:22:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokapaikanapina: Onpas upee maistiainen: https://www.youtube.com/watch?v=6H47jI6xanA
 
Hyvä on. Ensin kyllä luulin, että olisi joku uusintaversio Ambulance Bluesista - mutta ei, olikin lainabiisi.
 
http://youtu.be/1LTiKJlB62g
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Flash
26.04.2014 20:51:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika paljon on samaa säkeistöjen melodiassa kyllä.
 
Live Music Is Better!
HaloOfFlies
12.01.2015 22:58:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Neil Youngin 70-luvun klassikkolevyillä bassotellut Tim Drummond on kuollut.
 
http://www.rollingstone.com/music/n … -neil-young-bob-dylan-dead-20150112
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
njihe
04.04.2015 22:29:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilahduin, kun löysin Turun levydivarista Zuman. Ehkä paras Neil-lätty!
 
Mielenkiintoista myös, miten innolla jotkut vihaavat Neilin musiikkia. Perusteet ovat yleensä "se on sellaista haahuilevaa jamittelua ja kantrirokkipehmoilua". Öh, eikös koko homman viehätys ole nimenomaan siinä?
 
"Just like anything, to sing, to sing/ To sing is a state of mind" - Jackson C. Frank
Alfons Åberg
04.04.2015 22:39:43 (muokattu 04.04.2015 22:40:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

njihe: Mielenkiintoista myös, miten innolla jotkut vihaavat Neilin musiikkia. Perusteet ovat yleensä "se on sellaista haahuilevaa jamittelua ja kantrirokkipehmoilua". Öh, eikös koko homman viehätys ole nimenomaan siinä?
 
Niin tai sitten mennään sille tasolle, että sanotaan lauluäänen olevann heikko eikä se osaa edes sweepata. Mun mielestä ihan turhaa ulinaa, Youngin biisit eivät vaadi edellä mainittuja asioita, että viesti tulee selväksi.
Niinkuin Young itse totesi jossain haastattelussa, oliko Q vai mikä lehti, että esim. Cinnamon Girl ei muutu yhtään miksikään vaikka siihen yhden nuotin soolon paikalle lisäisi ties minkä tappingin.
 
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
reaper666
07.04.2015 00:17:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Presidentti: Niin tai sitten mennään sille tasolle, että sanotaan lauluäänen olevann heikko eikä se osaa edes sweepata. Mun mielestä ihan turhaa ulinaa, Youngin biisit eivät vaadi edellä mainittuja asioita, että viesti tulee selväksi.
Niinkuin Young itse totesi jossain haastattelussa, oliko Q vai mikä lehti, että esim. Cinnamon Girl ei muutu yhtään miksikään vaikka siihen yhden nuotin soolon paikalle lisäisi ties minkä tappingin.

 
Mummielest Neil Young kuulostaa jotenkin lepsusti huonosti soitelta missä silti se lanka pysyy. Esim. Harvest moon on ihmeellistä läpsyttelyä, sellaista laiskaa. Jos joku muu bändi maailmassa coveroisi sen, se ei olisi niin hieno koska olisi soitettu tiukemmin.
my my, hey heyssä ja like a hurricanessa on todella hienot ne kitaramelodian pätkät.
 
jra
07.04.2015 00:42:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

njihe: Ilahduin, kun löysin Turun levydivarista Zuman. Ehkä paras Neil-lätty!
 
Mielenkiintoista myös, miten innolla jotkut vihaavat Neilin musiikkia. Perusteet ovat yleensä "se on sellaista haahuilevaa jamittelua ja kantrirokkipehmoilua". Öh, eikös koko homman viehätys ole nimenomaan siinä?

 
On, mutta siitä huolimatta tuollainen tyyppi pitäisi viedä Tohtori X:n aikakoneella vuoden -96 Ruisrockiin, köyttää Neil Youngin keikan ajaksi kentälle toteemipaaluun ja kysellä keikan jälkeen kuinka pehmoa oli kantrirokki tällä kertaa. Vieläkin piippaa korvat ja vatsassa velloo.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
kaleidoskooppi
07.04.2015 02:50:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: On, mutta siitä huolimatta tuollainen tyyppi pitäisi viedä Tohtori X:n aikakoneella vuoden -96 Ruisrockiin, köyttää Neil Youngin keikan ajaksi kentälle toteemipaaluun ja kysellä keikan jälkeen kuinka pehmoa oli kantrirokki tällä kertaa. Vieläkin piippaa korvat ja vatsassa velloo.
 
Sillon se olis varmaan tota huuhaajamittelua saman tyypin mielestä.
 
Dirtyh
07.04.2015 07:45:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaleidoskooppi: Sillon se olis varmaan tota huuhaajamittelua saman tyypin mielestä.
 
Suurin osa tuotannosta jota mä olen kuullut on sellasta muniin puhaltelua että ei voi kuin ihmetellä että mikä siinä on se juttu. Yksissä bileissä kerran pyöri taustamusana skriinillä joku Niilon keikka. 10 minuuttisia jameja yksi toisenssa perään, ei oo mun juttu.
 
Mä en tosin vihaa artistia ja todellakin tunnustan hänen ansionsa.
 
Kefiiri
07.04.2015 09:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dirtyh: Suurin osa tuotannosta jota mä olen kuullut on sellasta muniin puhaltelua että ei voi kuin ihmetellä että mikä siinä on se juttu.
 
Sä sekoitat nyt muniin puhaltelun ja aidon herkkyyden :)
 
En ole musiikin asiantuntija.
Saunatakki
23.04.2015 22:20:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uutta pitkäsoittoa pukkaa kesäkuussa: http://www.nme.com/news/neil-young/84823 .
 
Johan siitä edellisestä albumista onkin jo aikaa.
 
"No jopas! Siltahan siinä on! Uskomatonta!"
vanha_pieru
23.04.2015 23:07:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saunatakki: Uutta pitkäsoittoa pukkaa kesäkuussa: http://www.nme.com/news/neil-young/84823 .
 
Johan siitä edellisestä albumista onkin jo aikaa.

 
Juuri näin. Ihan normitoimintaa 69-vuotiailta rokkareilta julkaista albumeja puolivuosittain, niin kuin nämä 3 viimeisintä Youngin levyä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 538 39 40 41 42 43 44 45

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «