Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jet City vahvistimet
1 2
gazorlac
11.03.2014 23:15:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, on tullut tässä kateltua eri vaihtoehtoja uudeksi vahvistimeksi ja Jet city alkais vaikuttaa just passelilta mulle. Mites noi Jca22, 50 ja 100 eroava toisistaan? Tietenkin eri wattimäärä, mutta miten paljon eroavat soundillisesti? Onko gainin määrässä eroja?
 
Entä riittääkö tuossa JCA22:ssa potku treenikselle 4x12 tai 2x12 kaapin kanssa? Piisaako säröä old school death metal (esim. Death) touhuihin?
 
Mahdollisesti Jet Cityn kaappi myös ostoslistalla, joko 4x12 tai 2x12.
 
Antti1
11.03.2014 23:18:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JCA22 on paljon kesymmän kuuloinen ja satasessa potkii pienempää paremmin alapää. Soundi on enemmän rock kuin metal, hurjaan tykittelyyn kaipaa ehkä boosteripoljinta. Säröä sinänsä on kuitenkin kohtuullisen paljon.
 
Metallihommiin mun valinta olisi ehdottomasti 100HDM.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
gazorlac
11.03.2014 23:39:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semmoista modernia metallisoundia en kuitenkaan ole hakemassa, enemmänkin semmosta enemmän middle/treblepainotteista varhaista death metal/thrash soundia. Pääasiassa kuitenkin semmoista High on fire tyyppistä tavaraa yleensä tulee soitettua omassa bändissäkin. Myös sludgea, stoneria ja doomia, mutta nuo nyt onnistuu likimain millä vain vahvistimella kun on oikea spedu edessä (karusti sanottuna). High on firen kitaristi muuten käsittääkseni käyttää Soldanon SLO100:sta eli siinä mielessä ihan hyvä valinta saattaisi olla nämä Jet cityt ainakin, sillä melko samanlaisissa soundimaailmoissa liikutaan.
 
Antti1
11.03.2014 23:48:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

High on Fire on mulle uusi tuttavuus, mutta jotain 2010 julkaistua kuunnellessani sanoisin edelleen 100HDM.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Myrkky Nuoli
12.03.2014 12:21:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps, Pike käyttää Kerry King signature JCM800 ja Soldano SLO100 nuppeja. 100HDM ois minunkin suositukseni.
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
Thanatopsis
12.03.2014 21:08:03 (muokattu 13.03.2014 11:30:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

100H on löytyy täältä. Soundista dikkailen ennen kaikkea ja se taipuu kyllä raskaampaankin meininkiin varsinkin jos mieltymykset soundimaailmaan vaeltaa tuolla High on Fire -osastolla. Valitettavasti vehkeen luotettavuus muuttui täydeksi kuraksi heti takuuajan loputtua. Olen saanut korvata/korjata/parantaa nupista ulostulomuuntajan, useita potikoita, virtavalon kantoineen, liki jokaisen juotoksen sekä tietenkin sekä etusen että päättärin putket. Kaiken tämän olen teettänyt ammattilaisella enkä epäile lainkaan hänen työnsä laatua, jolloin vikojen syy lienee yksinkertaisesti huonolaatuisissa kiinakomponenteissa, jotka yksitellen päsähtelevät rikki. Ulostulomuuntajaremontin tuloksena omassa 100H:ssani lukee toisella puolella "Made in China" ja toisella "Made in Canada". Korvaavaksi muuntajaksi kävi muistaakseni Hammond 1760W, jonka ostin UralTonelta.
 
Oma yksilöni on kuitenkin ns. ensimmäisen aallon Jet Cityjä, jotka lukemani ja kuulemani mukaan käväisivät myös EU-alueen kattavassa myyntikiellossa, minkä luulen kyllä motivoineen lafkan jätkiä parantamaan tuotteidensa laatua. Nykyisissä vahvareissa lienee työn laatu parempi -- tai ainakin toivon niin, kokemuksia niistä minulla ei ole. Ulkoisestikin uudet mallit eriävät vanhoista ainakin virtakytkimen tyypin suhteen.
 
Soundin suhteen suosittelen kokeilemaan mutta huonojen kokemuksieni takia myöskin toisaalta suosittelen harkitsemaan hartaasti ainakin ostopäätöstä. Omaani olen jo saanut laittaa yli Orangen verran rahaa kiinni mutta kyllä se silti kanssani tulee studioon vielä myöhemmin tänä vuonna. En saa siitä enää omiani takaisin kuitenkaan joten yhteinen maallinen taival jatkukoon.
 
SLO100
 
Suomalaisella valmistajalla Bluetonella on omanlainen versiointinsa SLO100:sta, mitä itse haluaisin päästä kokeilemaan. Se ei ole ehkä aloittajan budjetin rajojen sisällä, jos katselet Jet Cityjä, mutta melkoisen verran aitoa Soldanoa edullisempi silti.
 
http://lakevanda.bandcamp.com/
gazorlac
22.03.2014 15:29:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon päätynyt tuohon JCA50H nuppiin. Sopiva wattimäärä ja kaikki tarvitsemani ominaisuudet.
 
Nyt sitten seuraava valinnanvaikeus on kaappi. Vaihtoehtoja olis Orange 1x12 tai 2x12 ja Jet Cityn 2x12. Jet City luulis ainakin sopivan ton nupin kanssa yhteen, ja olis myös halvin noista, mutta Orangen kaapit on tunnetusti laadukkaita. Eli onko kenelläkään kokemusta Jet Cityistä Orangen kaappejen kanssa? Miten Jet City pärjää Orangen rinnalla? Reenis ja mahdollisesti keikkakäyttöön tulisi. 2x12 kompaktimman koon ja painon vuoksi.
 
novo
22.03.2014 22:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä ottaisin sen missä on V30-törpöt sisässä. Vaikuttaa toki muutkin seikat päätökseen, mutta tuo on se mistä lähen liikkeelle. Miulla oli kotisoittelussa(kin) parikytäwattinen JC ja Englin 1x12 veekolomekymppäsillä.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
gazorlac
22.03.2014 22:35:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelläkin on kotona Harley Bentonin 1x12 V30:llä. Ihan tyytyväinen oon ollut soundeihin Orange Micro Terrorin kanssa.
 
Mutta pitäis varmaan ostaa 2x12 että ois tarpeeksi potkua treenis/keikkakäyttöön, hintaa sitten tuleekin Orangen kaapille jo 420e. Harley Bentonin Vintage ois yks vaihtoehto, mutta tekis mieli jotain muuta kokeilla kun yksi harrikka kaappi löytyy jo.
 
Hintaa tuolle JCA50+Orange 2x12 tulis 150 enemmän kuin 100HDM+Jet Cityn 2x12:lle, niin se pistää miettimään että onko järkevä ratkaisu. 100HDM:stä löytyy tehonpuolituskin 100>50w ja pari lisäominaisuutta.
 
novo
22.03.2014 23:41:42 (muokattu 22.03.2014 23:43:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.uraltone.com/kaappi-ja-c … er-cabinet-2-x-12.html?options=cart
 
Futaiskohan linkki. Noh, Uraltonen valikoimaa kannattaa kans vähän ihmetellä, ei oo dumattuja nuo Palmerinkaan kaapit.
 
E:292 jööröö vitnaketötteröillä esmeeks.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
gazorlac
23.03.2014 14:50:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelläkin kävi Palmer mielessä, mutta tuo lastulevy valmistusmateriaalina ei oikein houkuta meikäläistä.
 
Miten muuten, testasitko tuota kakskymppistä treeniksellä/keikalla? Miten riitti tehot?
 
novo
24.03.2014 10:01:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gazorlac: Itelläkin kävi Palmer mielessä, mutta tuo lastulevy valmistusmateriaalina ei oikein houkuta meikäläistä.
 
Miten muuten, testasitko tuota kakskymppistä treeniksellä/keikalla? Miten riitti tehot?

 
Keikalla piisais mikitettynä tokkiisa, reeniksellämme en nuin tehottomien vermeitten kanssa taho saaha hommaa viksuun balanssiin. Mullon vahvarit järestään 50-wattisia, pari satawattista on ollu käytössä ja nekin puolitettuina.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
käsi
08.12.2014 13:16:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kiinnostunut näistä vahvistumista. Etenkin tuo 50wattinen nuppi kiinnostaa. Kertokaa kokemuksia omista peleistänne. Onko kestänyt? Jos on ollut ongelmia niin mitä? Kestääkö tuo vahvistin keikkailua?
 
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
Tappajabanaani
08.12.2014 14:00:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käsi: Olen kiinnostunut näistä vahvistumista. Etenkin tuo 50wattinen nuppi kiinnostaa. Kertokaa kokemuksia omista peleistänne. Onko kestänyt? Jos on ollut ongelmia niin mitä? Kestääkö tuo vahvistin keikkailua?
 
Mulla oli juuri tuommoinen 50-wattinen nuppi. Ostin käytettynä ja toimi ongelmitta siihen asti kunnes sen myin. Toivottavasti toimii vieläkin. Mielestäni ei soundien puolesta ollut kauhean monipuolinen laitos, mutta hyvältä ne pari siitä irti saatavaa soundia kuulosti. Ei se puhdas kanava ollut yhtään niin paska, kuin nettikommentit antoivat ymmärtää. Miinuksena voisin sanoa sen, että efektiluupille kelpasi ilmeisesti vain linjatasoinen signaali, mikä rajasi pois huomattavan määrän irtospeduja. Räkkikama ilmeisesti toimisi paremmin. Itse käytin vain TC:n HOF Mini -reverbiä, joka pelasi moitteetta.
 
käsi
08.12.2014 14:08:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tappajabanaani: Mulla oli juuri tuommoinen 50-wattinen nuppi. Ostin käytettynä ja toimi ongelmitta siihen asti kunnes sen myin. Toivottavasti toimii vieläkin. Mielestäni ei soundien puolesta ollut kauhean monipuolinen laitos, mutta hyvältä ne pari siitä irti saatavaa soundia kuulosti. Ei se puhdas kanava ollut yhtään niin paska, kuin nettikommentit antoivat ymmärtää. Miinuksena voisin sanoa sen, että efektiluupille kelpasi ilmeisesti vain linjatasoinen signaali, mikä rajasi pois huomattavan määrän irtospeduja. Räkkikama ilmeisesti toimisi paremmin. Itse käytin vain TC:n HOF Mini -reverbiä, joka pelasi moitteetta.
 
Efektilooppi siis oli kranttu? Miten tuo ilmeni. Oliko soundi paska? Heittelikö volume tasot? Vai mitä?. Looppi ei ole ihan pakollinen. Tälläkin hetkellä kasa pedaaleita ketjussa kitaran ja nupin välissä.
 
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
Tappajabanaani
08.12.2014 14:22:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käsi: Efektilooppi siis oli kranttu? Miten tuo ilmeni. Oliko soundi paska? Heittelikö volume tasot? Vai mitä?. Looppi ei ole ihan pakollinen. Tälläkin hetkellä kasa pedaaleita ketjussa kitaran ja nupin välissä.
 
Loopissa olevan efektin kun polkaisi päälle, niin vola tippui ja alkoi särkemään sviddumaisesti. Eli kuulosti siis vaan paskalta. Paria dilsaa kokeilin tuon kanssa ja oletan, että muutkin peruspolkimet käyttäytyvät samalla tavalla.
 
azlag
08.12.2014 14:31:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulin joskus ostaneeksi tuollaisenkin kun Framus Cobrassa oli sama ongelma: http://www.glab.com.pl/sa-1_en . "Jokaiseen yksinkertaiseen ongelmaan on olemassa monimutkainen ratkaisu" vai miten se nyt menikään.
 
käsi
08.12.2014 14:32:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tappajabanaani: Loopissa olevan efektin kun polkaisi päälle, niin vola tippui ja alkoi särkemään sviddumaisesti. Eli kuulosti siis vaan paskalta. Paria dilsaa kokeilin tuon kanssa ja oletan, että muutkin peruspolkimet käyttäytyvät samalla tavalla.
 
Ok. Kiitos. Onko sulla mielipidettä siihen, millaista tekoa tuo nuppi on, että kestääkö se aktiivista treeniä ja keikkailua?
 
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
Tappajabanaani
08.12.2014 14:55:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käsi: Ok. Kiitos. Onko sulla mielipidettä siihen, millaista tekoa tuo nuppi on, että kestääkö se aktiivista treeniä ja keikkailua?
 
Yhtään keikkaa en tuolla ehtinyt heittää, mutta ei treenatessa ollut ikinä mitään ongelmia. Ulkoisesti ainakin jämerän oloinen laite. Sähköpuolen kestävyydestä en osaa mitään sanoa, kun sen kanssa ei mitään ongelmia ollut. Itse myin pois siis vain, koska soundi ei toiminut bändin silloiseen musatyyliin.
 
Dropped C
08.12.2014 17:38:39 (muokattu 08.12.2014 17:56:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaako tollanen siis ihan oikeasti edes vähän Soldanolta? Tollanen 50 wattinen ja 1x12 skobe voisi siis himarämpyttelyyn olla oiva vaihtoehto.....
 
Näyttäisi, että tuossa on vielä presence-säädin. Siitä saanee siis vielä muikeat kihinät ulos??
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «