Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson Les Paul Custom AW
1 2
siekkine
15.12.2010 14:08:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve ! Onko kellään kokemusta kyseisestä kepistä ? Itseä huvittaisi vaihtaa Epiphonen Custom AWH tuollaiseen kyseiseen. Hyviä ja huonoja puolia ? En oo itse löytäny mistään liikkeestä tuota gibsonia. Olisiko myös jotain liikettä/sivua mistä voisi tilata tuon ?
Kiitos jo etukäteen !
 
Estranged
15.12.2010 14:23:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikkapa Thomannilta: http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_custom_aw.htm
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
Mandarax
15.12.2010 14:27:07 (muokattu 15.12.2010 14:33:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siekkine: Terve ! Onko kellään kokemusta kyseisestä kepistä ? Itseä huvittaisi vaihtaa Epiphonen Custom AWH tuollaiseen kyseiseen. Hyviä ja huonoja puolia ? En oo itse löytäny mistään liikkeestä tuota gibsonia. Olisiko myös jotain liikettä/sivua mistä voisi tilata tuon ?
Kiitos jo etukäteen !

 
Thöömannilta vaan: http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_custom_aw.htm
 
Mitä nyt noita LP customeja on tullut aikojen saatossa käpisteltyä, niin eipä ole juuri pahaa sanottavaa. Joku melko painavakin yksilö ollut joukossa joten tuo tompalta tilattava sika-säkissä -kepukka on ehkä tuossa hintaluokassa hiukan riskaabeli. Toisaalta saahan sen toki palauttaa takaisinkin ilman sen painavampaa syytä.
 
E: h i d a s . . .
 
E2: Tuota Coda Musicia kannattaa myös pitää silmällä, paljon gibboneita ja varsinkin käytettynä välillä hyppii silmille kaikkea kaasuttelunarvoista.
Tuossa muuten valkoista customia VOSsina:
http://www.coda-music.com/product_info.php?products_id=8353
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
tukse
10.03.2014 21:31:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuttuuko noissa AW customeissa ajan kuluessa tuo valkoinen kermanväriseksi?
 
put up or shut up
balanced1
11.03.2014 10:26:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Thöömannilta vaan: http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_custom_aw.htm
 
Mitä nyt noita LP customeja on tullut aikojen saatossa käpisteltyä, niin eipä ole juuri pahaa sanottavaa. Joku melko painavakin yksilö ollut joukossa joten tuo tompalta tilattava sika-säkissä -kepukka on ehkä tuossa hintaluokassa hiukan riskaabeli. Toisaalta saahan sen toki palauttaa takaisinkin ilman sen painavampaa syytä.
 
E: h i d a s . . .
 
E2: Tuota Coda Musicia kannattaa myös pitää silmällä, paljon gibboneita ja varsinkin käytettynä välillä hyppii silmille kaikkea kaasuttelunarvoista.
Tuossa muuten valkoista customia VOSsina:
http://www.coda-music.com/product_info.php?products_id=8353

 
Eli paino voi olla painava syy palauttaa..
 
joku muu sikko
11.03.2014 10:49:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on -87 mallinen . Väri on "haalistunut" beigemmäksi, ei kellastunut. Kiilto vaan himmenee ajan myötä. Kitarahan on kuin T72 tankki vanha diesel mersu. Ei sille tarvi tehdä paljon muuta kuin soittaa. Alle 2 tonnilla voi saada käytetyn niin en kyllä ostaisi uutta tompan hinnoilla.
 
hallu
11.03.2014 11:01:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Mulla on -87 mallinen . Väri on "haalistunut" beigemmäksi, ei kellastunut. Kiilto vaan himmenee ajan myötä. Kitarahan on kuin T72 tankki vanha diesel mersu. Ei sille tarvi tehdä paljon muuta kuin soittaa. Alle 2 tonnilla voi saada käytetyn niin en kyllä ostaisi uutta tompan hinnoilla.
 
No ei ihan helpolla ainakaan torilla ole customeita alle kahdella tonnilla näkynyt (jos sitä yhtä lapakorjattua ei lasketa, joka siellä hiljattain käväisi). Customeita ei muutenkaan näy olevan tyrkyllä ihan alvariinsa, mutta hinta näyttäisi enimmäkseen olevan vähän yli kaksi tonnia.
 
Jos itse vielä kitaran ostaisin niin LP custom olisi yksi himojeni kohteista (ei ehkä valkoisena, mutta SG custom olisi valkoisena yksi maailman hienoin skitta). Se jäi hyllyyn kun ostin vuonna 1995 tuon LP stankkuni ja olen kyllä katunut monet kerrat sitä, vaikka stankku onkin hyvä kitara.
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
Skebaristi
11.03.2014 11:08:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus Kitarapajalla testasin 80-luvun alkupuolen AW Customia ja jätti erittäin kylmäksi. En tiedä tarkkaa painoa, mutta tuntui painavan kuin olisi kivestä veistelty. Soitettavuus ja sointi oli mielestäni tasoa "perus", mutta voi toki johtua säädöistäkin. Makuasiahan tuo kitaran paino on, mutta itse lasken keveyden plussaksi. En mitenkään uskaltaisi Thomannilta ostaa, ainakaan jos yksilön painoa ei ole ilmoitettu.
 
Myös erittäin hyviä Customeja on tullut kokeiltua ja toivottavasti joskus isona sellaisen vielä hankin, mustana tosin.
 
joku muu sikko
11.03.2014 11:11:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No ei ihan helpolla ainakaan torilla ole customeita alle kahdella tonnilla näkynyt (jos sitä yhtä lapakorjattua ei lasketa, joka siellä hiljattain käväisi). Customeita ei muutenkaan näy olevan tyrkyllä ihan alvariinsa, mutta hinta näyttäisi enimmäkseen olevan vähän yli kaksi tonnia.
 
Jos itse vielä kitaran ostaisin niin LP custom olisi yksi himojeni kohteista (ei ehkä valkoisena, mutta SG custom olisi valkoisena yksi maailman hienoin skitta). Se jäi hyllyyn kun ostin vuonna 1995 tuon LP stankkuni ja olen kyllä katunut monet kerrat sitä, vaikka stankku onkin hyvä kitara.

 
No joo onhan noissa pyynnit vähän nousseet. Kun omani ostin muutama vuosi sitten niin customin tyypillinen toripyynti oli 1950-2200. kaava näytti menevän tyyliin Kitarapajan hinta miinus 200 euroa. Halvimmillaan oli jotain raiskattua tarjolla jopa 1750:lla.
 
Mr. Speed
11.03.2014 11:29:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: No joo onhan noissa pyynnit vähän nousseet. Kun omani ostin muutama vuosi sitten niin customin tyypillinen toripyynti oli 1950-2200. kaava näytti menevän tyyliin Kitarapajan hinta miinus 200 euroa. Halvimmillaan oli jotain raiskattua tarjolla jopa 1750:lla.
 
Ja valkoisten customien vielä enempi koska ovat harvinaisempia.
 
http://www.sieni.us/?id=38
joku muu sikko
11.03.2014 11:53:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skebaristi: Joskus Kitarapajalla testasin 80-luvun alkupuolen AW Customia ja jätti erittäin kylmäksi. En tiedä tarkkaa painoa, mutta tuntui painavan kuin olisi kivestä veistelty. Soitettavuus ja sointi oli mielestäni tasoa "perus", mutta voi toki johtua säädöistäkin. Makuasiahan tuo kitaran paino on, mutta itse lasken keveyden plussaksi. En mitenkään uskaltaisi Thomannilta ostaa, ainakaan jos yksilön painoa ei ole ilmoitettu.
 
Myös erittäin hyviä Customeja on tullut kokeiltua ja toivottavasti joskus isona sellaisen vielä hankin, mustana tosin.

 
Sehän on jotain 4,35kg. Paino on tietysti että se haittaa tai ei, riippuu paljonko käy salilla ja hiihtää talvisin. Sellainen työjuhta se on, massiivinen mutta ei tarvii kaulaa olla säätämässä vuodenaikojen mukaan. Itse tykkään eben otelaudasta ja customin nauhoista. Kitara myös resonoi kivasti vaikka massaa on paljon,
Hihnaksi olen laittanut 8-9cm leveän..
 
Mr. Speed
11.03.2014 12:10:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Sehän on jotain 4,35kg. Paino on tietysti että se haittaa tai ei, riippuu paljonko käy salilla ja hiihtää talvisin. Sellainen työjuhta se on, massiivinen mutta ei tarvii kaulaa olla säätämässä vuodenaikojen mukaan. Itse tykkään eben otelaudasta ja customin nauhoista. Kitara myös resonoi kivasti vaikka massaa on paljon,
Hihnaksi olen laittanut 8-9cm leveän..

 
Ei les paulin paino ole pelkästään soitettavuuteen vaikuttava asia. Omalla kokemuksella kitaran paino vaikuttaa aika paljon sen soundiin.
 
http://www.sieni.us/?id=38
fox
11.03.2014 12:13:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Ja valkoisten customien vielä enempi koska ovat harvinaisempia.
 
Ja lähtöhinta valkoisella värillä on yleensä muutenkin kalliimpi. Valkoinen väri on vaativa ja hankala. Kannattaa vaikka vertailla pianoja, niissäkin on valkoinen yleensä ohjehinnaltaan kalliimpi.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
hollstro
11.03.2014 12:32:15 (muokattu 11.03.2014 12:59:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Ei les paulin paino ole pelkästään soitettavuuteen vaikuttava asia. Omalla kokemuksella kitaran paino vaikuttaa aika paljon sen soundiin.
 
Paino vaikuttaa saundiin, muttei kuitenkaan niin että kevyt -> parempi saundi, painava -> huonompi saundi. Bodyn ja kaulan yhteen sopiminen resonanssien osalta on ratkaisevan tärkeä skitan soinnin suhteen. Lisäksi painavammilla, ainakin tiettyyn rajaan saakka on taipumus olla tukevampia basson suhteen. Mulla henkinen yläraja LP:n painon suhteen menee 4.4 kilossa.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Mr. Speed
11.03.2014 12:37:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Paino vaikuttaa saundiin, muttei kuitenkaan niin että kevyt -> parempi saundi, painava -> huonompi saundi. Bodyn ja kaulan yhteen sopiminen resonanssien osalta on ratkaisevan tärkeä skitan soinnin suhteen. Lisäksi painavammilla, ainakin tiettyyn rajaan saakka on taipumus olla tukevampi basson suhteen. Mulla henkinen yläraja LP:n painon suhteen menee 4.4 kilossa.
 
Tottahan toki. Ei tosiaan ole mitenkään suora korrelaatio painolla ja soundin hyvyydellä, vain painolla ja soundilla. Itselläni henkinen yläraja menee LP Customissa tuossa 4,3-4,4 kilossa. Siitä ylöspäin omaan makuun soundi menee turhan tukkoon alakerrasta. LP Customiin minusta kuuluu vielä se iso nyrkki alakerrassa, joka on jopa vähän tukossa/överi.
 
LP Stankuissa sitten oma henkinen yläraja on 4 kiloa, koska silloin soundi menee turhan paljon (omaan makuun) pois päin LP Stankun rouheasta keskiäänisoinnista ja purevuudesta.
 
Ärsyttää vain nämä, jotka toivottavat hyvää patkaa punttisalille kun kysyy LP:n painoa. En mäkään mikään ihan narukäsi ole.
 
http://www.sieni.us/?id=38
Rämppy
11.03.2014 12:55:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Ärsyttää vain nämä, jotka toivottavat hyvää patkaa punttisalille kun kysyy LP:n painoa. En mäkään mikään ihan narukäsi ole.
 
Kyllähän tunnin rokkikeikan soittaa vaikka betonista veistetyllä kitaralla. Painolla alkaa olla väliä, jos soittaa pitkiä iltoja seisaallaan. 5x45 minuuttia tanssikeikkaa, niin alkaa kiinnittää huomiota kitaran painoon ja ergonomiaan, vaikka olisi kuinka leveä hihna ja punttia heiluteltu päiväkaudet.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
hollstro
11.03.2014 13:01:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Kyllähän tunnin rokkikeikan soittaa vaikka betonista veistetyllä kitaralla. Painolla alkaa olla väliä, jos soittaa pitkiä iltoja seisaallaan. 5x45 minuuttia tanssikeikkaa, niin alkaa kiinnittää huomiota kitaran painoon ja ergonomiaan, vaikka olisi kuinka leveä hihna ja punttia heiluteltu päiväkaudet.
 
Painavan Lesterin ongelma on se että sylissä perä sukeltaa. Hihnassa tuo ei ole ongelma.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Rämppy
11.03.2014 13:06:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Painavan Lesterin ongelma on se että sylissä perä sukeltaa. Hihnassa tuo ei ole ongelma.
 
No onhan se liika painokin ongelma. Sen verran on tullut tuota 4-5x45 minuuttia painettua, että kokemusta on.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Mr. Speed
11.03.2014 13:19:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Painavan Lesterin ongelma on se että sylissä perä sukeltaa. Hihnassa tuo ei ole ongelma.
 
LP Customissa toi ongelma ei oo niin iso, koska bodyn kummallakin puolella oleva reunalista ottaa kiinni housuihin.
 
http://www.sieni.us/?id=38
Metalkallo
11.03.2014 20:55:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siekkine: Terve ! Onko kellään kokemusta kyseisestä kepistä ? Itseä huvittaisi vaihtaa Epiphonen Custom AWH tuollaiseen kyseiseen. Hyviä ja huonoja puolia ? En oo itse löytäny mistään liikkeestä tuota gibsonia. Olisiko myös jotain liikettä/sivua mistä voisi tilata tuon ?
Kiitos jo etukäteen !

 
Suomessahan ainakin tuo F-Musiikki myy Gibsonia sekä Top sound. F-Musiikki voi yleensä tilata asiakkaan haluaman kitaran liikkeeseen jos on osto aikeita.
 
Järki joskus jäässä, mutta tukka yhä päässä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «