Lyriikat: Dataa 70-luvulta
Kävelin tyttöystäväni kanssa pitkin vanhaa rataa se oli dataa 70-luvulta kuutamo peitti meitä kuvullaan ja huulemme maistoivat katajanmarjaa jos oisimme antaneet junan kulkea hieman taaksepäin mä oisin ollut paimenpoika joka ohjaa karjaa risullaan Limen värinen takki ja mokkasiinit niin fiinit letit pään kehyksinä kuin Maria pyhästä kirjasta me etenimme käsikkäin ja junat kulkivat toista raidetta oli hiljaista sammakot vain kurnuttivat Kävimme istumaan radan varrelle sylikkäin, sammakotkin olivat näin lähekkäin, ruohon päässä yön mustetta kastetta luomillasi kuin Maria pyhästä kirjasta oli hiljaista sammakot vain kurnuttivat Limen värin takki ja mokkasiinit uudet biisit taluttivat eteenpäin kuin Maria pyhästä kirjasta me etenimme käsikkäin ja junat kulkivat toista raidetta oli hiljaista vain sammakot kurnuttivat Kävimme istumaan radan varrelle sylikkäin, sammakotkin olivat näin lähekkäin, ruohon päässä yön mustetta kastetta luomillasi kuin Maria pyhästä kirjasta oli hiljaista sammakot vain kurnuttivat Kävelin tyttöystäväni kanssa pitkin vanhaa rataa se oli dataa 70-luvulta
-merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |
Sanottakoon, että pienen lyriikkaisen syntyyn vaikutti dokkari: Big Star ja kuuntelin Chris Bellin musiikkia. Kyllä Yle teemalla tulee koko ajan paljon hienoa katsottavaa dokumenttia!
Lyriikat: Iso Tähti keskellä ei mitään kertoäe: Hän haihtui olemattomiin vaihtui kuin päivä yöhön voikukan haituvat nekin häntä löivät hän oli iso tähti keskellä ei mitään Mä annoin veljellistä rakkautta poimin kieloja kimpun vein kävelylle metsäteille me ei menty koskaan meille me ei menty pahoille teille Tein hänen vuoksi pienet rikkeet jotkut ilkeet kutsui meitä ne on uponneita tähtiin hän oli iso tähti keskellä ei mitään Tutuksi tuli aromaa ei ollut mitään muuta sanomaa kun hän haihtui olemattomiin mä otin rystysiin taivaalta voimaa Et voin häntä puolustaa kun vaihtui päivä yöhön voikukan haituvat nekin häntä löivät hän oli iso tähti keskellä ei mitään kertosäe: Hän haihtui olemattomiin vaihtui kuin päivä yöhön voikukan haituvat nekin häntä löivät hän oli iso tähti keskellä ei mitään
merja ritala Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |