Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digipianon tahmeat koskettimet
1
The Player Of Key Notes
06.03.2014 16:33:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha P250- digipianossa alkaa olla muutama kosketin tahmea: saattaa jopa jäädä pohjaan tai ovat muuten laiskoja. Paineilmalla sumuttaminen ei tuo tulosta.
 
Onko peli vietävä huoltoon ja minkälainen operaatio on odotettavissa? Ois tälle myllylle taas keikkakäyttöäkin, mutta tällaisena ei voi harkita sillä keikkailua.
 
Kaikenlaista apua arvostetaan!
 
baron
06.03.2014 16:37:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Player Of Key Notes: Yamaha P250- digipianossa alkaa olla muutama kosketin tahmea: saattaa jopa jäädä pohjaan tai ovat muuten laiskoja. Paineilmalla sumuttaminen ei tuo tulosta.
 
Onko peli vietävä huoltoon ja minkälainen operaatio on odotettavissa? Ois tälle myllylle taas keikkakäyttöäkin, mutta tällaisena ei voi harkita sillä keikkailua.
 
Kaikenlaista apua arvostetaan!

 
Mulla oli P90 digipianossa sama homma. Yritin kaikenlaisia "kotikonsteja" ilman tulosta.
Vein sen F-musan kiipparihuoltoon ja siellä vaihdettiin jotain ja luvattiin että taas vuosia toimii. Hinta ei mun mielestä ollut kallis, olisko ollut luokkaa 100?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
The Player Of Key Notes
08.03.2014 18:53:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos, Baron. Oisko ympäröivällä ilmankosteudella mitään roolia näissä sticky key-hommissa? Että oisko mun piano liian 'kuivassa' ympäristössä?
 
baron
08.03.2014 20:11:55 (muokattu 08.03.2014 20:14:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Player Of Key Notes: Kiitos, Baron. Oisko ympäröivällä ilmankosteudella mitään roolia näissä sticky key-hommissa? Että oisko mun piano liian 'kuivassa' ympäristössä?
 
Kun mun samantyyppinen ongelma korjattiin niin F-musan asiantuntevan tuntuinen kiippariteknikko sanoi että se on normaali ikääntymis/kulumisilmiö eikä mitkään mun selitysyritykset ongelman syylle hänen mukaansa pitäneet paikkaansa.
Mä nyt en valitettavasti enää muista mitä hän vaíhtoi mutta jotain niistä koskettimista joita eniten käytetään ja siitä on toista vuotta ja toimii kuin uusi!
Kaikkia pianon 88 kosketinta ei käytetä yhtä paljon.
 
Mulla on Yamahan P70 kesämökillä vuoden ympäri jossa se on erittäin vaihtelevissa kosteus- ja lämpötila-olosuhteissa ja hyvin kestää.
Akustiset soittimet erikseen!
 
PS: Tää ei oo F-musan maksettu mainos, varmaan muutkin osaa Yamahan digikiippareita huoltaa.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
The Player Of Key Notes
09.03.2014 17:04:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, nuo sticky keys on mulla yks vasemman käden ränttätänttä-kompin heavy traffic-alueella ja pari muuta tilutusyläpään alueella. Meijän perällä täällä Oulussa ei varsinaista Fazer-huoltoa taida olla, mutta onhan meillä legendaarinen Seppo Jeronen. Seppo to the rescue.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «