Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pianoa
1
Pia Nisti
08.03.2014 10:29:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Pitkän soittotauon jälkeen tekisi mieli pianoa kotioloihin. Olosuhteista (lue: naapureista) johtuen akustinen piano, jonka saa hiljennettyä digitaaliseksi (Yamaha?). En halua digipianoa, joka yrittää jäljitellä akustisen fiilistä, en ole löytänyt niistä miellyttävää soittotuntumaa/fiilistä. Budjetti max. 20000 eur, myös hyvä käytetty käy.
 
Pia Nisti
 
baron
08.03.2014 10:51:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pia Nisti: Hei,
 
Pitkän soittotauon jälkeen tekisi mieli pianoa kotioloihin. Olosuhteista (lue: naapureista) johtuen akustinen piano, jonka saa hiljennettyä digitaaliseksi (Yamaha?). En halua digipianoa, joka yrittää jäljitellä akustisen fiilistä, en ole löytänyt niistä miellyttävää soittotuntumaa/fiilistä. Budjetti max. 20000 eur, myös hyvä käytetty käy.
 
Pia Nisti

 
Siis tarkoitat "silent-pianoa"?
Yamaha U3 silent, hinta uutena jotain 12000.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Pia Nisti
08.03.2014 12:16:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Siis tarkoitat "silent-pianoa"?
Yamaha U3 silent, hinta uutena jotain 12000.

 
Siis tarkoitan kai sen tyyppistä? Fazerin tukussa (jumbon vieressä) on joskus tuollaisia myynnissä käytettyinä, kannattaako ostaa käytettynä vai uutena, en ole perillä? (vrt. käytetyn vs. uuden japsiauton osto)
 
Pia Nisti
 
baron
08.03.2014 14:08:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pia Nisti: Siis tarkoitan kai sen tyyppistä? Fazerin tukussa (jumbon vieressä) on joskus tuollaisia myynnissä käytettyinä, kannattaako ostaa käytettynä vai uutena, en ole perillä? (vrt. käytetyn vs. uuden japsiauton osto)
 
Pia Nisti

 
Hyvän pianon ikä on 50-vuotta eli jos haluaa säästää niin luotetusta lafkasta ostettu käytetty joka on kunnostettu ja johon saa lyhyen takuun.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Pia Nisti
08.03.2014 18:01:08 (muokattu 08.03.2014 18:39:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti mielipiteestä! Ehkäpä kokonaan uusi on järkevin ostos, kun aikajänne tosiaan on "ikuisuus" (eli vuosikymmeniä). Käytetyt ovat tukussa olleet hintaluokassa 8000-10000 eli ei merkittävää eroa täysin uuteen.
 
Hiano piano on kuitenkin sellainen soitin, josta kannattaa maksaa?
 
Pia Nisti
 
baron
08.03.2014 20:00:31 (muokattu 08.03.2014 20:02:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pia Nisti: Kiitti mielipiteestä! Ehkäpä kokonaan uusi on järkevin ostos, kun aikajänne tosiaan on "ikuisuus" (eli vuosikymmeniä). Käytetyt ovat tukussa olleet hintaluokassa 8000-10000 eli ei merkittävää eroa täysin uuteen.
 
Hiano piano on kuitenkin sellainen soitin, josta kannattaa maksaa?
 
Pia Nisti

 
No mä ostin juuri käytetyn Yamaha C3 silent flyygelin joka on 18 vuotta vanha ja hinta noin puolet uudesta.
Pidän sitä hyvänä ostoksena!
Mutta hyvän flyygelin ikä on pidempi kuin hyvän pianon.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Pia Nisti
08.03.2014 20:31:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: No mä ostin juuri käytetyn Yamaha C3 silent flyygelin joka on 18 vuotta vanha ja hinta noin puolet uudesta.
Pidän sitä hyvänä ostoksena!
Mutta hyvän flyygelin ikä on pidempi kuin hyvän pianon.

 
Mikä säilyttää flyygeliä paremmin kuin pianoa?
 
Pia Nisti
 
baron
08.03.2014 21:29:07 (muokattu 08.03.2014 21:33:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pia Nisti: Mikä säilyttää flyygeliä paremmin kuin pianoa?
 
Pia Nisti

 
En tiedä, näin olen vain lukenut joltain netin pianosivuilta.
 
Mutta sen verran omakohtaista tietoa että mun pojalla on 100 vuotta vanha flyygeli joka on viimeisen päälle ja mulla oli aikoinaan 100 vuotta vanha Blüthner-piano jossa oli selvästi ikääntymisongelmia ja jonka kuntoon laittaminen olisi maksanut kultaa eli ostin sen tilalle uuden pianon.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Pia Nisti
09.03.2014 08:35:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: En tiedä, näin olen vain lukenut joltain netin pianosivuilta.
 
Mutta sen verran omakohtaista tietoa että mun pojalla on 100 vuotta vanha flyygeli joka on viimeisen päälle ja mulla oli aikoinaan 100 vuotta vanha Blüthner-piano jossa oli selvästi ikääntymisongelmia ja jonka kuntoon laittaminen olisi maksanut kultaa eli ostin sen tilalle uuden pianon.

 
Kiitti, flygari varmaan olisi ammatillisesti järkevin hankinta, mutta siinä tulee vastaan mm. tilaongelmat :D Olen kuitenkin vain harrastelijasoittelija, omaksi ilokseni :)
 
Pia Nisti
08.11.2014 22:45:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pia Nisti: Kiitti, flygari varmaan olisi ammatillisesti järkevin hankinta, mutta siinä tulee vastaan mm. tilaongelmat :D Olen kuitenkin vain harrastelijasoittelija, omaksi ilokseni :)
 
Pitkällisen harkinnan jälkeen kotiin saapui Yamahan U3 silent. Olen ollut tosi tyytyväinen, mahtava peli. Todella kiva, soittamisen iloa :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «