Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Midaksen tiskit järjestykseen
1 2
Henri93
06.03.2014 13:58:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Mietiskelen ison analogitiskin ostamista. Vahvimpina vaihtoehtoina on Midakset, mutta myös Soundcraftit, Crestit ja ADB:t on hyviä vaihtoehtoja. Olen niin nuori etten ole ollut tekemisissä muutakuin muutaman Midaksen kanssa ja niinpä tarvisinkin vinkkejä hyvän tiskin löytämiseen. Venicestä mulla on vähän huonoja kokemuksia ja joissakin muissakin Midaksissa on ollut pieniä vikoja joten pitäis löytää n. 10 000€ hintaluokkaan käytettynä vähintään 48 kanavainen tiskimalli joka on kestävä ja tietenkin hyvän kuulonen.
 
Mitä kokemuksia löytyy Veronasta, Legendistä, XL:istä jne.? Saa myös muiden valmistajien vastaavista vinkata. http://www.solarisnetwork.com/ Tuolta oon noita kurkkinu.
 
http://valobisnes.blogspot.fi/
Örkinrumilus
06.03.2014 15:57:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=847755 tuosta tiski, plussana helppo roudata yksin kierreportaita.
 
Se vaan kiinnostaa tietää että olisko mihin käyttöön tulos jne, vähän enemmän jos avaisit vaatimuksia & tarpeita.
 
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
Henri93
06.03.2014 16:23:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Örkinrumilus: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=847755 tuosta tiski, plussana helppo roudata yksin kierreportaita.
 
Se vaan kiinnostaa tietää että olisko mihin käyttöön tulos jne, vähän enemmän jos avaisit vaatimuksia & tarpeita.

 
Toi on tulossa isojen festivaalien ja yritystapahtumien käyttöön. Oon silleen laskenut et kaks bändiä mahtuu just ja just tiskiin mut vähintään yksi. Matriiseja saa olla muutama et voi jakaa ääntä nauhoituksiin, muihin tiloihin, viivelinjoihin, frontfilleihin, tv-lähetyksiin jne.
 
Käytännössä tiskin pitäis olla yleisesti pätevä ja hyväsoundinen, mutta ennen kaikkea kestävä, koska tulevissa productioissa ei ole aikaa rempata ja korjata tiskiä koko ajan.
 
KariS
06.03.2014 17:40:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri93: Toi on tulossa isojen festivaalien ja yritystapahtumien käyttöön. Oon silleen laskenut et kaks bändiä mahtuu just ja just tiskiin mut vähintään yksi. Matriiseja saa olla muutama et voi jakaa ääntä nauhoituksiin, muihin tiloihin, viivelinjoihin, frontfilleihin, tv-lähetyksiin jne.
 
Käytännössä tiskin pitäis olla yleisesti pätevä ja hyväsoundinen, mutta ennen kaikkea kestävä, koska tulevissa productioissa ei ole aikaa rempata ja korjata tiskiä koko ajan.

 
OT: Lähestymistapasi on vähintäänkin kiinnostava. Oletko ottanut huomioon, miten paljon räkkitavaraa tarvit lisäksi ja mitä se kustantaa tuolle kanavamäärälle? Tuolla budjetilla saat vanhaa rautaa joka on parhaimmillaankin epäluotettavaa, ihan jo ikänsä perusteella.
 
Ihan omiin kokemuksiin perustuen lähtisin ehkä purkamaan tarvetta kokonaan toisesta päästä, eli digitiskin muodossa. House lista ja Scene management voisivat olla avainsanat... toki analogitiski festareilla on lentoonlähdössä ehkä nopeampi, mutta makuja on monia sanoi koira kun muniaan nuoli... mutta tuolla budjetilla ja kalustohaaveella ei varmaan vedetä isoilla kinkereillä. sitä paitsi aika monella bändillä kulkee omat scenet yleisimpiin digitiskeihin tikulla mukana.
 
...mutta kukin tyylillään..
 
/Kari
 
Make it idiot-proof and someone will make a better idiot
Einherjar
06.03.2014 18:12:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Minä olen myös KariS:n kanssa samoilla linjoilla. Analogitiskeissä on puolensa, mutta se vaatii myös tiskin lisäksi ison kasan outboardia (gatet, kompurat, efektit, eq:t + mahdolliset muut prossut). Se monesti tuplaa budjetin kaikkien tarvittavien välipiuhojen kanssa.
 
Se sitten mitä tuolla 10k€:llä saa on vähän kaksipiippuista. Sillä kyllä saa niitä vähän parempiakin tiskejä käytettynä, mutta jos tuota huolto-osastoa ei halua hirveänä huolehtia, niin olisi järkevämpää hommata vähän huonompi ja uudempi tiski. Jos jotakin Heritagea kaupataan halvalla, niin siihen on luultavasti syy.
 
Huoltovapaata tiskiähän ei ole olemassakaan, että sikäli sen puolesta analogi ja digi- on samalla viivalla.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
zouwi
06.03.2014 20:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se tuli noista hajoilemisista mieleen että analogitiskien kanssa (ja etenkin vähän parempien sellasten) kanavat on yksittäisinä lohkoinaan eli jos tuoppi kaatuu tiskin päälle, voi selvitä sillä että kourallinen lohkoja menee rikki, digitiski on aika kokonaisvaltainen palikka eli jos siitä hajoaa jotain niin mikään ei mene mihinkään.
 
Räkkirauta analogitiskin rinnalle on tosiaan se mikä maksaa, ton kokoluokan analogitiskejä saa vuokrallekin ihan puoli-ilmaseksi kun tuppaavat enimmäkseen makaamaan firmojen varastoilla keräämässä pölyä ja hapettamassa nappeja ja potikoita. Jos efektipuolella ei tyydy m1/d2 linjaan niin niistäkin saa köyhtyä tonnin palaselta. Laadukkaan kompressorit on kanssa aika tyyriitä, jos on valmis ite vaihtamaan pari potikkaa niin 600e/2ch vaikuttaisi irtoavan useampaakin laatuvekotinta. Ja sit tietty on se selkä-aspekti eli isoa analogitiskiä ei saa yksin sit niin hallitusti edes vaaka-asentoon vaikka käytössä olisikin easy-tilt/vastaava, digi menee paljon helpommin ja pienempi digi nousee ihan lavarasiankin päälle.
 
Locrian
06.03.2014 21:17:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kuten monet on tässä jo vähän niinkuin rivien välistä sanonu- Miks iso ja Wanha analogi? Ainoo syy minkä mä keksin on saundi ja se ei ihan niin paljon paina mainitsemissasi firmakisa tyyppisissä kekkereissä. Festareilla ehkä joo, mutta siinä vaiheessa kun se vanha analogi härdelli oikeesti saundaa "paremmalta" kuin 30 000 euron digipulsa puhutaan osastosta Heritaget ja XL-sarja. Ja kuten sanottu, jos haluat tosiaan vaikkapa sen XL4:sen ostaa perusteella "saundi", niin sitten sen outboardin pitää olla samalla viivalla. Eli kompurat pitäis olla _vähintään_ DBX-160:ia tai vastaavia, gatet jotain drawmerin parempaa mallia tai vastaavia ja kaiut ja efektit Lexiconia. Puhumattakaan niistä mustista komooteista jotka sitä ihanuutta sitten toistaa.
 
Eli miksi kymppitonnin analogipulpetti?
 
P.S.: Mä oon ite miettinyt, että pitäis ostaa käytetty XL4:nen tai vastaava ja asiaankuuluvat räkit ja pitää settiä hyvänä ja piilossa. Sitten joskus 20 vuoden päästä johonki spesiaalimpaan vintage tribuuttiin raahaa se koko komeus mestoille. Ihan vaan koska...
 
Niinpä niin...
Henri93
07.03.2014 08:32:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Efektit ja kompurat tulee sit tuohon 10 000€ päälle, mutta tässä vaiheessahan budjetti on täysin vapaa. Jos 50 000€ mikserissä on jotain semmosta mikä tuo sen 40 000€ lisäarvoa sille niin sitten hankin semmosen ja taas 5 000€ mikserikin kelpaa mainiosti jos on kestävä.
 
Mut haluaisin vielä kuulla noista eroista ja huonoista hyvistä puolista? Joku vähän jo availikin.
 
Örkinrumilus
07.03.2014 09:16:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt oikein tiedä onko tällä kirjotuksellani mitään painoarvoo kun tää on jo todettu aiemmin tässä ketjussa, mutta varsinkin jos sulla on siitä autuas ja nykypäivänä ehkä mahdotonkin tilanne että budjetti on rajaton, niin edelleen kyseenalaistaisin sitä että miksi 48chn analogitiski?
 
Myönnän että itse en ole vedellyt koskaan kunnon räkin ja analogiraudan kanssa, mutta en kuitenkaan jaksa ymmärtää että varsinkin jos budjetti sallii raideriystävällisen digibulsan niin miksi joku haluaisi kantaa 4x6m casea vaativaa analogitiskiä ja 20U foh-räkkiä mukanaan ja vetää siihen halkaisijaltaan 8cm kaukkarin joka painaa enemmän kun kaks miestä nostaa fiksusti. Saati sitten se suoraks vetäminen, voi morjens.
 
Kertookaa siis viisaammat että kannattaako high-end analogitiskin Hyvästä Soundista (tm). maksaa toi kaikki muu vaiva kun vastassa on yhen cat-kelan aukiveto ja linjat kuumaks.
 
Toki tilannehan on eri jos muut hoitaa roudaamisen ja ite pääsee vaan istuun konttorituoliin tiskin eteen millä rullailla ja missä on mukiteline, eihän sillä sit oo mitään väliä. paitsi että pitää potkia vauhtia aina kun pitää päästä käymään räkillä tiskin toisessa päässä.
 
-Örkki-
 
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
NeliX4
07.03.2014 10:05:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootko lukenut dewil:n blogia? Mun mielestä siellä on ihan hyviä oivalluksia analogitiskeistä. Järkikikin sen sanoo että huollettavaa tulee, olkoot sitten uusi tai vanha.
 
Yhden plussan keksin kyllä analogiraudassa, kun jotenkin tuntuu että se saturaatiopiste on jotakuinkin saavutettu, jossa käyvän kaman hinta on laskenut sille tasolleen mille se jää. Digitiskien hinnat laskevat vielä pitkään kuin lehmän häntä.
 
Eikä 15keur vielä kovin kummoista digitiskiä digikaukolla edes saa verrattuna analogipömpeliin. Turussa näin jäsen miffen varastolla olevan jonkun valtavan analogipulpetin, jonka varmaan voi ostaa. Kertokoot itse paremmin.
 
Katti
07.03.2014 15:53:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Örkinrumilus: En nyt oikein tiedä onko tällä kirjotuksellani mitään painoarvoo kun tää on jo todettu aiemmin tässä ketjussa, mutta varsinkin jos sulla on siitä autuas ja nykypäivänä ehkä mahdotonkin tilanne että budjetti on rajaton, niin edelleen kyseenalaistaisin sitä että miksi 48chn analogitiski?
 
Etkä ole ainoa... ...kyllähän analogi on analogi, mut kuitenniin...
 
Myönnän että itse en ole vedellyt koskaan kunnon räkin ja analogiraudan kanssa, mutta en kuitenkaan jaksa ymmärtää että varsinkin jos budjetti sallii raideriystävällisen digibulsan niin miksi joku haluaisi kantaa 4x6m casea vaativaa analogitiskiä ja 20U foh-räkkiä mukanaan ja vetää siihen halkaisijaltaan 8cm kaukkarin joka painaa enemmän kun kaks miestä nostaa fiksusti. Saati sitten se suoraks vetäminen, voi morjens.
 
Itse olen vedellyt myös ihan oikeilla ja laadukkailla analogeilla, mm. XL250, XL3, XL4 ja Heritage-sarja, ja onhan ne hyvän kuuloisia, mutta vain, ja vain jos se ketju on kokonaisuudessaan muutenkin kunnossa, kaiuttimia myöten (kuten Barska tuumasikin). Itsellä on siis kokemusta niin täysistä onnistumisista, kuin myös siitä että esim. PA on ollut se rajoittava tekijä, tai räkki täynnä markan vehkeitä...
 
...silloin kun PA on hyvä ja tikissä, outboard oikeasti laadukasta niin silloin tommoinen oikeasti laadukas analogi on kyllä ihana...
 
Kertookaa siis viisaammat että kannattaako high-end analogitiskin Hyvästä Soundista (tm). maksaa toi kaikki muu vaiva kun vastassa on yhen cat-kelan aukiveto ja linjat kuumaks.
 
Mun mielestä ei. Onhan siinä tunnetta erilailla, mutta kuitenkin... Hyvä digibulsa ja sille vähän kylkeen todella laadukasta outboardia ois mun valinta...
 
Etsikääpä jostain semmoinen artikkeli missä Big Mick puhuu siirtymisestä analogi Midaksesta XL8:iin... ...avaa vähän näkemystä siihenkin että miksi mieluummin vedän itse sen diginarun kuin analoginarun, jos laatu siinä digidigissä on kohdallaan...
 
Mitä pidempiä analogivetoja tehdään, sitä enemmän saadaan häiriötä signaaliin ja menetetään mm. yläkertaa. Digitaalinen asia joko tulee läpi tai sitten ei...
 
Mutta vielä alkuperäiseen kysymykseen: Sienna ja Verona on ihan perus ok vehkeitä. Koska epäilen että budjetti ei ole rajaton, lähtisin tuota Sienna/Verona osastoa ehkä itse katsomaan, varsinkin jos pääkäyttö on firmakisahommaa, jossa niitä kultakorvia ei ihan kauheasti ole...
Ei ne Heritagea tai XL:ää oo, mutta ei todellakaan Veniceäkään... Legendit on jotenkin mun mielestä sellaisia hieman "väliin putoajia"...
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
Dj.Dumbass
07.03.2014 17:20:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millähän hinnalla tuollaisen analogikeulan saa kertaluontoisesti vuokralle?
 
But what would Musamies do?
dewil
07.03.2014 17:26:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se soundikaan välttämättä ole nykyaikana se juttu, vaan se visuaalinen hahmottaminen ja fyysiset namiskat joka toiminnolle ja sitä kautta nopeus.
Kesällä kun on välillä sellasia festarivaihtoja, että tullaan jostin syystä tonteille vähän viimetippaan tms. ja vaihto aika on toudella lyhyt, niin mä pystyn riipaseen mutulla sellasen öbaut asetuksen niihin kanaviin, että kun kaikki on vihdoin kytkyssä lavapäässä, niin soundi on jo 80% siinä, kuulematta pihaustakaan.
 
Digeissä se ei onnistu kuin silloin, jos setuppi on suht sama sekä bändin, että toimittajan puolesta ja tikulta löytyy näppärästi kohtuu tuore filée.
 
Niin ja digillä jää paljon tekemättä sellasia pikkukikkoja, että tuon biisin tuohon fraasiin nostetaan foniin vähän delayta. Tämä siksi, että se menee valikkokikkailuksi ja kuitenkin se laulukanava pitäis olla aina todella lähellä siinä etusormen tuntumassa.
 
Jos keikalla ei oo homma kiinni siitä, ettei vaan mahdu tai on monta bändiä, ja menee sitämyöten jotenkin liian hankalaksi, niin kyllä mä teen paaaljon mieluummin analogilla.
Jotku firmat toisinaan vetoaa siihen, että anatiskiä ja räkkiä on vitumainen roudata. Silloin voi mennä itseensä ja lujaa!
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Katti
07.03.2014 17:35:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Ei se soundikaan välttämättä ole nykyaikana se juttu, vaan se visuaalinen hahmottaminen ja fyysiset namiskat joka toiminnolle ja sitä kautta nopeus.
Kesällä kun on välillä sellasia festarivaihtoja, että tullaan jostin syystä tonteille vähän viimetippaan tms. ja vaihto aika on toudella lyhyt, niin mä pystyn riipaseen mutulla sellasen öbaut asetuksen niihin kanaviin, että kun kaikki on vihdoin kytkyssä lavapäässä, niin soundi on jo 80% siinä, kuulematta pihaustakaan.
 
Digeissä se ei onnistu kuin silloin, jos setuppi on suht sama sekä bändin, että toimittajan puolesta ja tikulta löytyy näppärästi kohtuu tuore filée.
 
Niin ja digillä jää paljon tekemättä sellasia pikkukikkoja, että tuon biisin tuohon fraasiin nostetaan foniin vähän delayta. Tämä siksi, että se menee valikkokikkailuksi ja kuitenkin se laulukanava pitäis olla aina todella lähellä siinä etusormen tuntumassa.
 
Jos keikalla ei oo homma kiinni siitä, ettei vaan mahdu tai on monta bändiä, ja menee sitämyöten jotenkin liian hankalaksi, niin kyllä mä teen paaaljon mieluummin analogilla.
Jotku firmat toisinaan vetoaa siihen, että anatiskiä ja räkkiä on vitumainen roudata. Silloin voi mennä itseensä ja lujaa!

 
Vaikka monesti olenkin kanssasi samaa mieltä, niin nyt en ihan täysin ole... ...itselleni esimerkiksi monitoriseppänä on huomattavasti nopeampaa lähettää festarivaihdossa poppareille asiat esim. SD8:lla kuin millään analogipulpetilla... ...olipa failia tai ei...
 
Tää toki on tietysti kii paljon siitä kuinka hyvin on digidigit ja se nimenomainen digidigi hallussa...
 
Jos mulle tulis joku mystinen digibulsa (äkkii ei tuu mieleen mikä vois sellainen olla, ehkä Roland) niin teen nopeemmin analogilla toki, mutta kyllä digillä ihan samaan vauhtiin pääsee...
 
Ja digistä riippuen on mahdollista myös "jäädyttää" esim. sen dilsan syöttöpotikka siihen kanavan päälle, jolloin ajo on melko analogimaista sen osalta.
 
Mut joo, ymmärrän myös tuon pointin, oikein hyvin.
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
dewil
07.03.2014 18:14:21 (muokattu 07.03.2014 18:20:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä toki, tämä vuodatukseni olikin ihan henkilökohtainen.
Esim Jammun tiskeillä, joilla olen tehnyt analogin jälkeen toisiksi eniten hommia, on lähes yhtä nopeaa, kuin jollain perus veronalla tms.
Voisin kuvitella että monitorihommissa digidigi on jopa selkeämpi, kun näkymän saa kerralla sends on fadereiksi.
 
Eli kumpi parempi -kysymykseen vastaus on: Kumpikin!
 
Se tosin ärsyttää, että moissa kovankin luokan digibulsista siitä perus kaikuhässäkästä ei saa yli oikein > seitsemän sekunnin tiloja :D
 
Niin ja sellainen tuli vielä mieleeni, että väitän, että analogitiskeillä tulee harrastettua ylipäätään enemmän sellaista taiteellisempaa miksaamista, jolla haetaan enemmän nyansseja sieltä etupäästäkin. Esim. ajetaan joissain jutuissa delayta pitkään kaikuun, tai toistepäin, tai boostataan jonkin instrumentin jotain taajuutta, näennäisen pieneen ja lyhytkestoiseen likkiin. Toisin sanoen: Analogi on paremmin hyppysissä ja siinä ympäristössä pääsee helpommin miksaamisen flowhun.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
zouwi
07.03.2014 18:20:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se mitä oon ite vedellyt 40+ch analogitiskeillä niin sen käytön mukavuus riippuu hyvin pitkälle siitä mitä on tekemässä ja miten hyvin on homma tuttu. Jotain musikaalisettejä on tullut vedettyä sekä analogilla että digillä ja digi on tolloin ollut merkittävästi mukavampi. Kun kanavista tulee ties mitä kilistintä ja kolistinta niin ainakin itselle on mukavampi että eka paikallistan sen oikean kanavan tiskistä ja nään sieltä kerralla mitä siellä tapahtuu, analogilla kun joutuu kattelemaan räkistä dynamiikkaprossuja + mahdollisia muita vermeitä. Jos taas alla on joku simppelimpi homma joka on jo valmiiksi tuttu niin sillon analogi on ehdottomasti mukavampi, tollasia tilanteita vaan sattuu valitettavan harvoin tielle. Ja tolloin myös paljon pienempikin analogi selvittää helposti homman. Omat kokemukset on tosiaan Crestin isosta sarjasta, Soundcraft MH-sarjalaisista yms. tuon hintatason vehkeistä, Heritageilla ja XL-vehkeillä en ole päässyt sen vertaa keikkailemaan että osaisin niistä mitään kummempaa sanoa.
 
Jos itselle pitäisi about pariin kymppiin saada setti joka olisi mahdollisimman hyvä vetää ja hyvän soundinen niin aika tiukkaan olisi katse Midaksen Pro1/Pro2c osastossa ja siihen 4-6U erillisessä räkissä niitä Hyvän Soundin(tm) wehkeitä. Lentävällä lähdöllä tolla on kankea lähteä mut jos on joku järkevä house-list olemassa ja tiskiin pätsättynä niin hyvinhän sillä lähtee ja on vielä kiva vetää. Tosin jos tollanen oma 6U laatikko omia lempparivehkeitä on niin ainakin itelle on aika vähän väliä mikä tiski siinä alla on, kunhan vaan sopiva reititys onnistuu ja muuten laatu on järjellinen. Omasta mielestä parhaan soundinen itteni miksaama keikka koko viimevuonna tuli vedettyä 01V96:lla.
 
dewil
07.03.2014 18:27:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mä saisin artist modelin joltain digivalmistajalta (! :) Niin se olis analogin käyttiksellä, mutta total recalilla ja kanavissa olis digitaliset dynamiikkaprossut ja miksei digi Eq:tkin.
Kaiut löytyis omista kanavalohkoistaan ja busseihin sitten jotain analogimallinnusta alá La2. yms. extrakivaa.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Katti
07.03.2014 18:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil:Se tosin ärsyttää, että moissa kovankin luokan digibulsista siitä perus kaikuhässäkästä ei saa yli oikein > seitsemän sekunnin tiloja :D
 
Tämän takia itsekin mielelläni silloin kun etupäätä teen otan mukaan sellaisen oikeasti laadukkaan paavon siihen digin kaveriksi :)
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
Sytem
07.03.2014 20:51:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dj.Dumbass: Millähän hinnalla tuollaisen analogikeulan saa kertaluontoisesti vuokralle?
 
Eipä noista kovin montaa satasta köyhdy (tai rikastu, kummalla puolella nyt onkaan).
 
Väittäisin myös että aikalailla on asiakkaan markkinat tollaisen vuokraamisessa, jos nyt ei paria kiireisintä kesäviikonloppua lasketa. Sen verran vähän noi isommat analogit nykyisin liikkuu.
 
Vielä ei ilmeisesti olla siinä vaiheessa ettei analogi kelpaa ridereissa, mut veikkaan että siinäkään ei enää montaa vuotta mene kun tien päällä alkaa tulla vastaan nuorempia seppiä jotka ei oo yli 12ch analogilla mitään miksanneet.
 
Danko
07.03.2014 22:09:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: busseihin sitten jotain analogimallinnusta alá La2. yms. extrakivaa.
 
oon kyllä tykännyt 1176-mallinnuksista aina enempi. http://www.behringer.com/assets/Compressor.jpg
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «