Juha86 16.05.2004 20:06:23 | |
---|
Eli onko nää LTD -kitarat jotenkin huonompia kuin noi ESP:n varsinaiset mallit? Kun noi LTD-skebat on paljon halvempia, joten sen vuoksi houkuttelis enemmän ostaa sellanen, jos erona ESP-skittoihin on vain logo kitaran päässä. Esimerkiks tuota ESP LTD Viper -mallia oon katsonut, ja se ainakin tuntuis olevan hyvä skitta (ja tyylikäs =), joten onko siinä mitään ratkaisevaa eroa ESP Viperiin? ~totuus ei pala tulessakaan~ |
rockitsb 16.05.2004 20:10:37 (muokattu 16.05.2004 20:16:33) | |
---|
Eipä ole ainoa ero se logo, LTD:t ovat halvemmista ja erilaisista materiaaleista valmistettuja (vrt. Fender --> Squier) ...mitäköhän Viperia tarkoitat, niitäkin on monennäköistä ja hintaista keppiä. Kalliimmissa mahonkirunko yms, ja halvemmissa jotain ihan muuta. "Life sucks and then you fuckin' die." -Ozzy Osbourne |
toxic 16.05.2004 20:20:32 (muokattu 16.05.2004 20:22:09) | |
---|
Eipä ole ainoa ero se logo, LTD:t ovat halvemmista ja erilaisista materiaaleista valmistettuja (vrt. Fender --> Squier) ...mitäköhän Viperia tarkoitat, niitäkin on monennäköistä ja hintaista keppiä. Kalliimmissa mahonkirunko yms, ja halvemmissa jotain ihan muuta. Kalliimmat ltd (viperit ainakin) on oikeastaan parempia kuis itse ESP:n. Siis samat materiaalit ja kaikki, mutta kaula on kuitenkin möljöönä kertaa siistimpi. Unohtakaa toi. Joo, gibsonitkin ovat kalliita vain nimensä takia niinkuin ESP. Eli onko nää LTD -kitarat jotenkin huonompia kuin noi ESP:n varsinaiset mallit? Kun noi LTD-skebat on paljon halvempia, joten sen vuoksi houkuttelis enemmän ostaa sellanen, jos erona ESP-skittoihin on vain logo kitaran päässä. Esimerkiks tuota ESP LTD Viper -mallia oon katsonut, ja se ainakin tuntuis olevan hyvä skitta (ja tyylikäs =), joten onko siinä mitään ratkaisevaa eroa ESP Viperiin? Olen kokeillut sitä 1000fm:ää (tais olla ihan esp lavassa, jos oikein muistan) ja se oli juuri samanlainen kuin 301 soitettavuudeltaan. Ja samasta materiaalistahan ne oli tehty. Siis yli 600 euron ltd:t on jo ihan kunnon keppejä. |
LaXu 16.05.2004 20:21:09 | |
---|
Jep, elikkä eroja on valmistusmaassa (ESP=Japanissa tehty, ESP/LTD=Koreassa tehty) ja materiaaleissa. Sinänsä esim. ESP Viper Standard ja ESP/LTD Viper-1000 ei ole kummassakaan varsinaisesti mitään vikaa..hardware ja elektroniikka samat mutta eri puut valittu (esim ESP:ssa eebenpuuotelauta, ESP/LTD:ssa ruusupuuta) ja eri värivaihtoehdot. |
Juha86 16.05.2004 21:38:28 | |
---|
No onko noi LTD Standard Viperit minkälaisia? Kun tuo LTD Viper 1000 kuuluu siihen Deluxe-mallistoon ja mä oon ajatellut ihan tuollaista Standard-mallista Viperiä, lähinnä toi Viper 100-FM sopis mun budjetille (suositushinta ESP:n kotisivujen hinnastossa 399). Tosin hinta on muistaakseni dollareissa.. Mut parempi ehkä käydä ihan musaliikkeessä testailemassa =) ~totuus ei pala tulessakaan~ |
toxic 16.05.2004 21:55:01 | |
---|
No onko noi LTD Standard Viperit minkälaisia? Kun tuo LTD Viper 1000 kuuluu siihen Deluxe-mallistoon ja mä oon ajatellut ihan tuollaista Standard-mallista Viperiä, lähinnä toi Viper 100-FM sopis mun budjetille (suositushinta ESP:n kotisivujen hinnastossa 399). Tosin hinta on muistaakseni dollareissa.. Mut parempi ehkä käydä ihan musaliikkeessä testailemassa =) Käy testaamassa, se 50 on muuten juuri samanlainen paitsi siinä ei ole läpinäkyvää zydeemiä. |
Minkäs takia Mustaine soittaa LTD:llä? vai soittaako? Jau jau! |
toxic 16.05.2004 21:57:19 | |
---|
Minkäs takia Mustaine soittaa LTD:llä? vai soittaako? en usko ku sillä on oma signature kitarakin. Tai eihän sitä tiedä. |
Jackson Dinky 16.05.2004 22:08:09 (muokattu 16.05.2004 22:08:23) | |
---|
en usko ku sillä on oma signature kitarakin. Tai eihän sitä tiedä. kyllähän siinä kepissä ihan LTD teksti viruu. edit. teksti Jau jau! |
BlackD 16.05.2004 22:13:37 | |
---|
|
toxic 16.05.2004 22:28:11 | |
---|
|
Juha86 16.05.2004 22:31:50 (muokattu 16.05.2004 22:34:28) | |
---|
Käy testaamassa, se 50 on muuten juuri samanlainen paitsi siinä ei ole läpinäkyvää zydeemiä. Mitä mitä? Siis satasen ero hinnassa tollasen pikkujutun takia.. Mut mitä tarkotat sillä läpinäkyvällä systeemillä? En ainakaan ESP:n sivujen kuvissa huomaa mitään eroja.. Mut huh huh.. Just tämän takia on paha kun ei tunne noita kitaroiden eroja / ominaisuuksia riittävän hyvin, voi helposti tulla kusetetuksi skebaa ostettaessa.. Löytyykö joltain tietoa, mitä eroja on LTD Standard EC-kitaroiden kahden halvimman mallin välillä? Kun ESP:n sivuilla olevissa spekseissä niiden kahden kohdalla ei muistaakseni taida juuri mitään eroa olla.. ~totuus ei pala tulessakaan~ |
toxic 16.05.2004 22:36:15 | |
---|
Mitä mitä? Siis satasen ero hinnassa tollasen pikkujutun takia? No huh huh.. Just tämän takia on paha kun ei tunne noita kitaroiden eroja / ominaisuuksia riittävän hyvin, voi helposti tulla kusetetuksi skebaa ostettaessa.. Löytyykö joltain tietoa, mitä eroja on LTD Standard EC-kitaroiden kahden halvimman mallin välillä? Kun ESP:n sivuilla olevissa spekseissä niiden kahden kohdalla ei muistaakseni taida juuri mitään eroa olla.. EC-100QM LTD Construction: Bolt-on Scale: 24.75? Body: Agathis w/quilted maple top Neck/Fretboard: Maple/rosewood Inlays: Dots w/model name at 12th fret Pickups: ESP LH-100 set Electronics: 2 volume, tone, 3-way toggle Hardware: Black Bridge: Tune-o-matic w/stop tailpiece Binding: None Frets: 24 XJ Colors: STBC EC-50 LTD Construction: Bolt-on Scale: 24.75? Body: Agathis Neck/Fretboard: Maple/rosewood Inlays: Dots w/model name at 12th fret Pickups: ESP LH-100 set Electronics: 2 volume, tone, 3-way toggle Hardware: Black Bridge: Tune-o-matic w/stop tailpiece Binding: None Frets: 24 XJ Colors: TTM, BLK No tuossa kalliimmassa ei ole näköjään muita värejä kuin tuo tyttömäisen punainen. Ja rungon materiaalissa on pieniä eroja. |
Ze Kink 17.05.2004 18:59:31 (muokattu 17.05.2004 18:59:56) | |
---|
No tuossa kalliimmassa ei ole näköjään muita värejä kuin tuo tyttömäisen punainen. Ja rungon materiaalissa on pieniä eroja. ...Eikä tuo vaahterakansi kovin paljoa siihen ääneen vaikuta, saattaa ehkä vähän kirkastaa sitä. Kumpaakaan testannut, joten en osaa sanoa. "I was at about 216 bpm. Let's suppose that was hard!" -John Petrucci |
JLM 17.05.2004 20:34:14 (muokattu 17.05.2004 20:37:40) | |
---|
LTD kitaran ostoa harkitsevan kannattaa varmaan odottaa että uusi 400-sarja rantautuu tänne kotimaahankin. Kunnon mikit ja Earvana yläsatula valmiina. Saattoi jopa olla eri virittemetkin, en ole varma... Hinnan ei pitäisi olla ihan kauhea. Mustainen kitarasta sen verran että siitäkin on ESP ja LTD mallit. LTD-mallikin tuppaa vaan yleensä maksamaan n. 1000e. |
toxic 17.05.2004 20:35:39 | |
---|
LTD kitaran ostoa harkitsevan kannattaa varmaan odottaa että uusi 400-sarja rantautuu tänne kotimaahankin. Kunnon mikit ja Earvana yläsatula valmiina. Saattoi jopa olla eri virittemetkin, en ole varma... Hinnan ei pitäisi olla ihan kauhea. Ne ovat jo tulleet, ovat ilmeisesti vielä maahantuojalla. |
Da Make 17.05.2004 20:38:16 | |
---|
"Eroja ESP:n ja LTD:n malleissa?" - Ahrahem.... |
JLM 17.05.2004 20:38:47 | |
---|
Ne ovat jo tulleet, ovat ilmeisesti vielä maahantuojalla. Ilmeisesti. Ainakaan Tammer-Pianossa Treella ei pari viikkoa sitten oltu vielä moisista kuultukaan. Tietoni perustui siihen... |
Eemil 17.05.2004 20:48:25 | |
---|
Minkäs takia Mustaine soittaa LTD:llä? vai soittaako? Kyllä se Mustainen halpamalli löytyy LTD-osastolta esim. musamaailman nettisivuilta. Mutta ihan kuin olisin kuullut jotain juttua että Mustainella on ihan kunnon sig. malli joka sitten jo maksaakin. Siis ESP. Tuo ylempi on karvahattumalli. Voin olla hakoteillä. |
toxic 17.05.2004 21:31:29 | |
---|
Ilmeisesti. Ainakaan Tammer-Pianossa Treella ei pari viikkoa sitten oltu vielä moisista kuultukaan. Tietoni perustui siihen... Niinkö, no ainakin joku Esp:n kitara "lasti" on tullu suomeen ja olen varama siitä... |