Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5343 344 345 346 347497 498 499 500 501
PIM
05.03.2014 14:49:36
Joees: Saako sieltä messinkistä tallaa teleen?

Minuutin homma selvittää. Käsittääkseni ei ole mikään ongelma teräksen sijasta järsiä messinkiä.

Jani Syvänen
Puh. 050 594 9617
posti(ät)erikoistuote.fi
korvaa (ät) @-merkillä
En tyytynyt tavanomaiseen.
Joees
05.03.2014 14:56:13
PIM: Minuutin homma selvittää. Käsittääkseni ei ole mikään ongelma teräksen sijasta järsiä messinkiä.

Jani Syvänen
Puh. 050 594 9617
posti(ät)erikoistuote.fi
korvaa (ät) @-merkillä

Ei jaksa kysellä kun ei ole lähellekään ajankohtaista, aattelin vaan kysäistä sulta kun sulla on kokemusta.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Gabe
05.03.2014 14:58:05
Lancelot: Kylmät väristykset juuri läpäisivät vartaloni.. Mut anyways hieno ja charmikas Tokai.

Kiitos. :) Hyvät vai huonot väristykset? :D

kekkuliheikki: Just noin. Kuvia kehiin heti kun on valmis.

Pistetään. :) Strymon Flint ja Drybell Vibe Machine ovat ostoslistalla vielä ennen tätä projektia. Sitten on lauta kasassa ja keskityn tähän.

PIM: Mulle Jani suunnittelee juuri ultimaattisen kepeään teleprojektiini kevennettyä terästallaa ja kaulalaataksi tulee luonnollisesti EKT Hercules, niin kuin on jo ennestään parissa stratossa. Eikä näitä aina tarvi järjellä perustella, joskus ihan vaan hyvä fiilis siitä, että on tukenut suomalaista innovatiivistä pienyrittäjää, joka edes yrittää kehitellä jotain uutta, riittää mulle.

Kuulostaa hyvältä! Janin kanssa olen vähän viestitellyt ja oikein hyvä fiilis on jäänyt kyseisestä herrasta. Tuotteetkin vaikuttavat erittäin asiallisilta.
Laulava Kylätohtori
05.03.2014 15:01:22
PIM: Eikä näitä aina tarvi järjellä perustella, joskus ihan vaan hyvä fiilis siitä, että...

Just näin. Ostat sillä rahalla itsellesi hyvää fiilistä. Joku muu ostaa jotain muuta ja saa hyvän fiiliksen. Joku ostaa kitarakamaa ja saa hyvän fiiliksen. Miksi ihmeessä kitarakamat pitäisi ostaa aina järjellä ja pennejä laskien. En ymmärrä.

Itse myyn ja ostan romuja, eikä niissäkään ostoksissa aina mitään järkeä ole. Jos mulla on helvetin hyvä delay, niin voin silti ostaa uuden delayn, ihan vain siksi, että haluan kokeilla sitä uutta delayta. Siis kuulla itse, miltä se kuulostaa omilla korvilla, omilla kamoilla, omalla soitolla. En kuvittele, eikä ole edes tarkoitus, että se uusi olisi aina jotenkin automaattisesti parempi tai että soittoni siitä parantuisi. Uutuus ja sen testaus on mulle itseisarvo, muuta ei tarvita. Maksan siitä ja olen onnellinen.

Eipä mulla muuta. Tällainen avautuminen tällä kertaa... :)
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
PIM
05.03.2014 15:10:13
Laulava Kylätohtori: Just näin. Ostat sillä rahalla itsellesi hyvää fiilistä. Joku muu ostaa jotain muuta ja saa hyvän fiiliksen.

No saa tässä nyt samalla myös hyvän tuotteen, ja tietää ainakin sen, ettei sitä ole kukaa alaikäinen sorvannut jossain hikipajassa henkensä kaupalla.
En tyytynyt tavanomaiseen.
Ziggy Bubba
05.03.2014 19:43:09

Suhr Riot löytyi vihdoin torilta.

Ennestään mulla oli jo arsenaalissa Joyon Us Metal -klooni pedaalista, joka on pikavertailussa melko lähellä. Selkeähkö botnen leikkautuminen kopiossa hiukan häiritsi, nyt tuli alapäähänkin sitä jynkkyä.

Hyvin puhdistuvaa ja varsin vahvarimaisesti käyttäytyvää distortionia miettivälle Joyo on oikein hyvä vaihtoehto jos haluaa halvalla testata miltä se Riot suunnilleen kuulostaa.

Mutta näin pikatestillä se "oikea asia" vei voiton, vaikkakin melko marginaalisesti.
Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
Karhukoira74
05.03.2014 20:30:12

Mihin sitä pääsis karvoistaan. Ei jaksa säätää ite noita piuhoja, vaan tukeudun varmaan ja toimivaan, ja jonka tiedän että soundaa mulle hyvältä. Tilasin Spectraflexiltä lautaan piuhat. Pitkät ja pätkät. Ja pinkit.
-So many assholes, so few bullets-
johanssen
06.03.2014 02:09:00

Gabe: Tänään sain poistaa taas yhden pitkään ostoslistalla olleen kitaran. Tokai Goldstar Sound (vuosimallia 1984).

Onnea. Nyt sie sait haltuun straton, eikä se enää ihan poikanen olekkaan. Tollasesta sitä on kyllä pitopeliksi, kun sen mieleisekseen laittaa.

Vaikka mie en enää käytä hymiöitä, kun oon niihin vihastunu, niin saihan sentään tässä ketjussa käyttää sanaa "strato", vaikka japsitokai toi onkin? Yhtenä päivänä oli G-ketjussa vähän sellasta hohhoijaa ja aijai-meininkiä, joka alko jo ilman hymiöitäkin hymyilyttämään.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Stalkah
06.03.2014 08:15:12 (muokattu 06.03.2014 08:15:26)

Lähipäivinä haalittua:

- Voodoo Lab Pedal Power 2+ virroittamaan spedulautaa. T-Rex Tonetrunk 55 vaatii vähän reikäsahalla kairaamista, että PP2+:n virtajohto asettuu kokonaisuuteen järkevästi, mutta muuten nappiostos.

- Änäkäinen Rumble 1x12 -kaappi. Kari Änäkäisen käsityötä. Tää tuli Bluetonen Crossroadia varten. https://www.dropbox.com/s/d9obwe501 … 4n%C3%A4k%C3%A4inen_Rumble_1x12.JPG

- Edellämainitun kaveriksi WGS:n Reaper HP -mökätötterö. Tänään ehdin pistämään paketin kasaan ja suorittamaan testiajot vanhalla vahvarilla, vaikka kämmenet jo hikoaa ja kallo kutisee sisäpuolelta, notta tulis jo se Bluetone... :D
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
Gabe
06.03.2014 10:09:32
johanssen: Onnea. Nyt sie sait haltuun straton, eikä se enää ihan poikanen olekkaan. Tollasesta sitä on kyllä pitopeliksi, kun sen mieleisekseen laittaa.

Vaikka mie en enää käytä hymiöitä, kun oon niihin vihastunu, niin saihan sentään tässä ketjussa käyttää sanaa "strato", vaikka japsitokai toi onkin? Yhtenä päivänä oli G-ketjussa vähän sellasta hohhoijaa ja aijai-meininkiä, joka alko jo ilman hymiöitäkin hymyilyttämään.

Kiitos, ja saa toki. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. :)

Minun ja straton suhde on ollut aina vähän hankala. On tuntunut että siitä lähtee vaikka miten paljon erilaisia soundeja mutta ei oikein mitään joka osuisi ihan nappiin. Ajattelin tässä joku aika takaperin nyt kuitenkin antaa tällekin kitaramallille vielä kunnon mahdollisuuden ja hain kaverin Texas Special mikeillä varustetun kepin vähän pidemmäksi aikaa lainaan teleä vastaan. Ilmeisesti tässä oli vain tottumisesta kysymys, sillä löydettiin lopulta yhteinen sävel ja ajattelin että pakkohan tällainen on itsellekin saada. Tuon laina straton ominaisuudet tuntuivat sen verran miellyttävältä että lähdin sitten etsimään vähän vastaavanlaista. Ajatuksena oli että haalisin käsiini joko Fenderin tai Tokain tuotoksen tuolta Japanin kultakaudelta ja lähtisin modaamaan sitä sitten omiin mieltymyksiini sopivaksi. Ensiksi kaavailin uusivani mikit ja sähköt. Mikeistä kiinnosti eniten nuo Texas Specialit joihin olin ehtinyt rauhassa tutustumaan ja ihastumaan, kylätohtorin takia Van Zandt kiinnosti kuitenkin vähintään yhtä paljon. Päätöksen tehtyäni Kekkuliheikki pisti tämän -84 vuoden Tokainsa myyntiin, sähköt jo uusittu ja mikkeinä 2xTexas Special ja Van Zandt Blues.. selvästi kohtalon johdattama juttu. :) Vähän pientä viilausta ja tässä on kyllä kitara jonka kehtaa pistää vaikka minkä viereen. Ainakaan minun aisteillani on vaikea enää mitään merkittäviä eroja huomata.

Stalkah:Änäkäinen Rumble 1x12 -kaappi. Kari Änäkäisen käsityötä. Tää tuli Bluetonen Crossroadia varten. https://www.dropbox.com/s/d9obwe501 … 4n%C3%A4k%C3%A4inen_Rumble_1x12.JPG

- Edellämainitun kaveriksi WGS:n Reaper HP -mökätötterö. Tänään ehdin pistämään paketin kasaan

Upea! Onnea hyvistä hankinnoista. Tuo Rumble on takuuvarmasti mieleinen. Paras kaappi joka on koskaan talossa käynyt, kotimaista käsityötä puusepän ammattitaidolla. Pistähän tarkempaa raporttia kun saat paketin kasaan, tötterön paikoilleen asennushan kestää hurjat kolme minuuttia tuossa. :D Mietteet Reaperista kiinnostaa myös.
Muovinen
06.03.2014 13:50:42

Thomannilta EHX Ring Thing ja Custom Soundsilta Earthquaker Devices Hummingbird -tremolo + lautasälää. Näillä pitäis laudan v2.0 tulla valmiiksi. Tällainen hetkellinen repeämä GAS-aallonpohjassa.
Gabe
06.03.2014 13:57:36
Muovinen: Custom Soundsilta Earthquaker Devices Hummingbird -tremolo + lautasälää. Näillä pitäis laudan v2.0 tulla valmiiksi.

Pistähän mietteitä tuosta Hummingbirdistä kun saat sen hyppysiisi. Itselläni on v3.0 loppusuoralla. Ei ole helppoa tämä laudan kokoaminen.
Laulava Kylätohtori
06.03.2014 13:59:58
Myrkky Nuoli: Voi kunpa se oliskin näin yksinkertaista. Voin sanoa, että rumba pahenee entisestään. Nyt sulla on tosi tiukat kriteerit, koska lautaan ei mahdu loputtomasti romua. Alat pyöritellä pedaaleja ihan sekopäisesti ja myyt heti pois kaikki laudasta pudonneet. Valitettavasti kadut myyntejäsi parin viikon päästä kun tajuat, että uudet on ihan vehkeestä ja oikeastaan se edellinen oli kuitenkin hyvä kun tämä uusi on parempi riffi A:n kanssa, mutta edellinen oli close enough sekä B:n, että A:n kanssa.

No sitten sä hommaat sen vanhan takaisin, kunnes tajuat, että eihän se toimi tuon fuzzin takana ja joudut järjestelemään koko laudan uudestaan, että sun tonebenderit reagoi volapotikkaan niin kun niiden kuuluu. Joudut pyörittelemään niitä tuntitolkulla, että saat ne loogiseen järjestykseen mahtumaan niin, että niitä on helppo polkea ja ei yläriviä polkiessaan osu alarivin potikoihin yms.

Sitten alkaa piuhojen kanssa spedeily, jotta säästät tilaa ja takaraivossa naksuttaa koko ajan, että meniskö tuohon vielä joku Mooerin ritsa kuitenkin, tai onkohan pedaalilauta jo lähtökohtaisesti väärän kokoinen/muotoinen. Ihan varmuuden vuoks. Jos sinulla on yhtään taipumusta samanlaiseen bipolaariseen sekoiluun kun minulla niin noin vuoden sykleissä täytät lautasi romulla vain tyhjeentäksesi sen uudestaan kun "en mä näitä oikeasti tarvitse."
Sit sä myyt taas romua ja voi jeesus, että alkaa kaduttamaan. Sitten lauta on taas vuoden sisään täynnä.

Onnea valitsemallasi tiellä! Itsehän olen "laudassa 0 säröpedaalia" -vaiheessa menossa, mutta oma custom oktaavifuzzini odottaa käsinmaalausta vaimon siskon kämpillä. Laudassahan ei ole luonnollisesti siltikään tilaa sille. Helppoa tämä ei ole. Suosittelen funtsimaan heti alusta alkaen, että "niitä oikeita" ei välttämättä ole olemassakaan ja johonkin on vaan tyydyttävä. Muuten jäät lillumaan ikuiseen avichi-nirvana limboon, jossa tyytyväisyyden valo ainoastaan vilkahtelee epämääräisesti ja herättelee toivoasi vain, jotta voisit pettyä uudelleen.

Have fun!

Jep. Myyn sen laudan pois saman tien...

Thänks!
Muovinen
06.03.2014 14:07:07

Gabe: Pistähän mietteitä tuosta Hummingbirdistä kun saat sen hyppysiisi. Itselläni on v3.0 loppusuoralla. Ei ole helppoa tämä laudan kokoaminen.

Juuch, ei ole. Hassua, olin ihan kalkkiviivoille asti tilaamassa Malekkon minitremolon, mutta sitten huomasin tuon Hummingbirdin, tsekkasin esittelyvideon ja nakkasin sen ostoskoriin. "Kyllä se sinne lautaan tuokin mahtuu kun vähän järkkäilee" :D
Laulava Kylätohtori
06.03.2014 14:08:58
Muovinen: "Kyllä se sinne lautaan tuokin mahtuu kun vähän järkkäilee" :D

Pitäisiköhän musiikkikouluissa pistää ensimmäiseksi oppilaat pelaamaan Tetristä. Helpottaisi kummasti tulevaa laudan kokoamista, kun palikat loksahtelisivat paikalleen tuosta vain...
Myrkky Nuoli
06.03.2014 14:09:07
Laulava Kylätohtori: Jep. Myyn sen laudan pois saman tien...

Thänks!

Se voi lopulta olla parasta sinulle :D
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
Muovinen
06.03.2014 14:18:13

Laulava Kylätohtori: Pitäisiköhän musiikkikouluissa pistää ensimmäiseksi oppilaat pelaamaan Tetristä. Helpottaisi kummasti tulevaa laudan kokoamista, kun palikat loksahtelisivat paikalleen tuosta vain...

Kyllä. Ennen kuin ensimmäistäkään nuottia on soitettu, laulettu tai ajateltu.
Stalkah
06.03.2014 14:42:59

Gabe: Upea! Onnea hyvistä hankinnoista. Tuo Rumble on takuuvarmasti mieleinen. Paras kaappi joka on koskaan talossa käynyt, kotimaista käsityötä puusepän ammattitaidolla. Pistähän tarkempaa raporttia kun saat paketin kasaan, tötterön paikoilleen asennushan kestää hurjat kolme minuuttia tuossa. :D Mietteet Reaperista kiinnostaa myös.

Rykäsen ton kokonaisuuden tänään kasaan ja palaan soundimietteisiin sekä kaapista että elkusta myöhemmin. Alkuvaikutelma oli kyllä erittäin laadukas ja kaappi oli jämäkkä kuin mikä! Ei pienintäkään viimeistelyvirhettä.

Miulla oli mietinnässä 1x12 -kaapiksi kotisoittokäyttöön muutama muukin vaihtoehto, mutta Änäkäinen vei voiton muutaman ominaisuuden vuoksi, mm. refleksiaukon ainutlaatuisuuden sekä elementin helpon vaihdettavuuden vuoksi. Lisäksi halusin itsekin tukea aloittelevaa puukäsityöpajaa, vaikka monia liukuhihnavaihtoehtoja olisi varmasti saanut paljon halvemmalla.
Stalkah
06.03.2014 14:47:19

Myrkky Nuoli: Voi kunpa se oliskin näin yksinkertaista. Voin sanoa, että rumba pahenee entisestään...

...Helppoa tämä ei ole. Suosittelen funtsimaan heti alusta alkaen, että "niitä oikeita" ei välttämättä ole olemassakaan ja johonkin on vaan tyydyttävä. Muuten jäät lillumaan ikuiseen avichi-nirvana limboon, jossa tyytyväisyyden valo ainoastaan vilkahtelee epämääräisesti ja herättelee toivoasi vain, jotta voisit pettyä uudelleen.

Have fun!

Ei helvetti :D:D On se spedulaudan kanssa kikkailukakkailu vakavaa hommaa kyllä tosiaan. Limbossa tavataan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)