sigil 18.02.2014 10:28:52 | |
---|
vkl: Noi on mun mielestä hinta/laatu suhteeltaan hyviä kitaroita. Itellä on tällänen http://www.fender.com/en-FI/squier/ … rosewood-fingerboard-antique-burst/ Ja olen tykännyt. Ei tarvinnut vaihtaa mikkejäkään soi 300€:n kitaraksi loistavasti!! Samaa olen lukenut, että hyviä kepakoita ovat. Vaihtoehtona olen katellut Chris Shiflett-mallia, mutta niistä on mainittu, että viimeistely ei ole kovin kummoista. Enpä tiedä kumman suuntaan taivun, kummassakin on palaset kohillaan. Ö |
Gabe 18.02.2014 20:29:01 | |
---|
Jahas, ajattelin toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni ja tilata itselleni hyvän käsintehdyn Esquiren. Finlandia Instruments valikoitui nyt tekijäksi vaikka vähän hintava paja onkin, sen perusteella mitä Teemun rakentamia kitaroita olen nähnyt niin odotukset ovat korkealla. Onkos hyviä vinkkejä mikrofoniksi? |
LaMotta 18.02.2014 20:32:43 | |
---|
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
antnis 18.02.2014 20:32:50 | |
---|
Gabe: Jahas, ajattelin toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni ja tilata itselleni hyvän käsintehdyn Esquiren. Finlandia Instruments valikoitui nyt tekijäksi vaikka vähän hintava paja onkin, sen perusteella mitä Teemun rakentamia kitaroita olen nähnyt niin odotukset ovat korkealla. Onkos hyviä vinkkejä mikrofoniksi? Nocaster tai Gatton! |
Vladi 18.02.2014 20:38:55 | |
---|
antnis: Nocaster tai Gatton! Gabe ostat multa tuon Nocasterin tallamikin. ;) |
Gabe 18.02.2014 22:04:02 | |
---|
Vladi: Gabe ostat multa tuon Nocasterin tallamikin. ;) Kiitos ehdotuksista. Tuo Nocaster oli nyt kyllä aika tarkkaan sitä mitä olen hakemassa. Jatketaan tästä pikaviestein. :) |
tapiomarko 18.02.2014 22:45:02 (muokattu 18.02.2014 22:49:05) | |
---|
Verkkokauppa nimisessä musiikkiliikkeessä muutamia telejä edukkaasti, reilu 200 euroa /Squier telestankusta. http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … lecaster-Candy-Apple-Red-6-kielinen Jotenkin oudosti on alkanut telemallinen kitara kiinnostaa, tietenkin jos sen sais tuhdilla kaulalla ja lyhyemmällä skaalalla, vois kokeilla. Noh sittenhän se ois jotain muuta kuin tele, tommosta ei taida ihan budjettikitarana tulla missään vastaan, vai onko? Shhhh!!!!! Hiljaisuus voidaan tulkita tai tarkoittaa musiikiksi |
Freewheeler 18.02.2014 23:25:11 | |
---|
|
tapiomarko 20.02.2014 14:16:56 | |
---|
Mites onko kukaan uskaltanut kokeilla Harley Benton TE-80 NT Deluxe kitaraa?, http://www.thomann.de/fi/harley_benton_te80_nt_deluxe_series.htmKarvat täällä tietysti nousee pystyyn, mutta huokea hinta, leveämpi kaula (43mm) ja otelauta kiinnostavat erityisesti ensimmäiseeen telekokeiluun. Kävin tänään kokeilemassa squier classic vibe thinteleä joka tuntui mielettömän mukavalta ja kevyeltä soitettavalta, kaulakin oli melko ok ja sitten umpilankku fenderin classic player baja teleä, jossa oli kanssa erittäin soitettava kaula itelle, vaikka kapeahko onkin. Näyttää siltä, että ei nuo millimetrit ihan kaikkea kerro kaulastakaan. Shhhh!!!!! Hiljaisuus voidaan tulkita tai tarkoittaa musiikiksi |
Jukatti61 20.02.2014 14:42:37 | |
---|
Mielestäni telekaster on liian vähän piikikäs ja ruma ja sitten sen takia sillä ei lähde yhtä hyvä särön soittamis gruuvi kun minun mustalla jaksonilla |
Sarko 20.02.2014 15:12:18 | |
---|
Jukatti61: Mielestäni telekaster on liian vähän piikikäs ja ruma ja sitten sen takia sillä ei lähde yhtä hyvä särön soittamis gruuvi kun minun mustalla jaksonilla Musta jakson on tosi jees. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Muovinen 20.02.2014 21:15:16 | |
---|
Paljon oon lukenu juttuja ja kehuja noista ESP:n 400-sarjan "Kitarapaja"-teleistä ja uskottava kai tuo on. Perkeleen hyvä keppi! Pikaisen kotitestin perusteella sanoisin, että bajasta tullaan pari pykälää ylöspäin. Vielähän tää pitäis tietenkin maksaa ;D |
PIM 21.02.2014 12:09:01 (muokattu 21.02.2014 12:28:19) | |
---|
En tyytynyt tavanomaiseen. |
tapiomarko 21.02.2014 12:16:51 | |
---|
Shhhh!!!!! Hiljaisuus voidaan tulkita tai tarkoittaa musiikiksi |
PIM 21.02.2014 12:20:58 | |
---|
tapiomarko: Tämänhän täytyy keveydessään leijua jo itsekseen ilmassa, aloin jo itsekin miettimään tuon 4,5 kg telen hankinnan järkevyyttä. Juu, ja mulla on siihen vielä .008 - .038 kielisetti varattuna ;) En tyytynyt tavanomaiseen. |
Vladi 21.02.2014 13:17:06 | |
---|
Oma tele on valmis, enää perussäädöt tekemättä. Ensimmäiset soinnut otettu ja teleltähän se kuulostaa. Soi hyvin sähköillä ja myös akustisesti ja koko kitara resonoi voimakkaasti, mistä tykkään. Onhan tuo nyt todella täynnä pieniä virheitä ihan joka paikassa, mutta se onkin eka tekele. Tärkeintä, että se soi hyvin, innostaa soittamaan ja ennen kaikkea tuntuu omalta. Kuvia ja ääninäytteitä tulossa lähitulevaisuudessa. |
Rämppy 21.02.2014 13:27:14 | |
---|
Vladi: Oma tele on valmis, se onkin eka tekele. Laita lapaan dekaali TE(KE)LE En sitten malttanut olla sanomatta. |
Jytäurpo 21.02.2014 13:40:22 (muokattu 21.02.2014 14:13:09) | |
---|
"You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P. |
PIM 21.02.2014 14:52:31 | |
---|
Jytäurpo: Katos perkule, meikä sattu tilaamaan kans samanvärisen bodyn tällä viikolla, on kyllä härskin näköinen. Onko paino siellä kilon tuntumassa niin kuin luvataan? Ei ole just nyt sopivaa vaakaa, mutta kevyt se on joka tapauksessa. Yllätyin jopa työnlaadustakin, kun olin varautunut isompiinkin puutteisiin, mutta sanottavaa on vain pieni vajaan peukalonkynnen kokoinen painauma maalin alla takapuolella joka näkyy kun peilaa valoa vasten. En tyytynyt tavanomaiseen. |
Onko kokemuksia guitarbuild.co.uk tele rungoista? Kaulataskun yms. mitat oikeat? |