Velli 03.03.2014 01:16:42 | |
---|
Pari Shure SM81-mikkiä. Yhtä olin hakemassa, mutta kun tuli hyvä tarjous kahdesta, niin ajattelin että what the hell. |
ferodoz 04.03.2014 21:45:48 | |
---|
DigiDesign 002 törkiän halavalla. Ajattelin siirtyillä Pro Tools maailmaan. :) |
Danko 04.03.2014 21:59:18 | |
---|
ferodoz: DigiDesign 002 törkiän halavalla. Ajattelin siirtyillä Pro Tools maailmaan. :) eihän siihen oo 9-versiosta lähtien Avidin rautaa vaadittu.. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
Danko: eihän siihen oo 9-versiosta lähtien Avidin rautaa vaadittu.. Ei ilmeisesti ookkaa, PT8:n lisenssit tohon tuli mukaan nyt ja ajattelin niillä lähtee liikkeelle. Katotaan sitä upgreidausta myöhemmin. Mitä olennaista tohon on tullu kasin jälkeen? Varmasti paljonkin, mutta lähinnä sellaista mikä harrastekäyttöön vaikuttaa olennaisesti. |
Danko 05.03.2014 18:14:24 | |
---|
ferodoz: Ei ilmeisesti ookkaa, PT8:n lisenssit tohon tuli mukaan nyt ja ajattelin niillä lähtee liikkeelle. Katotaan sitä upgreidausta myöhemmin. Mitä olennaista tohon on tullu kasin jälkeen? Varmasti paljonkin, mutta lähinnä sellaista mikä harrastekäyttöön vaikuttaa olennaisesti. plugareiden delaykompensaatio, mp3-export, rautariippumattomuus ja uusimmassa viimein offline-bounce "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
washburn 05.03.2014 18:58:09 | |
---|
Danko: plugareiden delaykompensaatio, mp3-export, rautariippumattomuus ja uusimmassa viimein offline-bounce eikö kasissa oo delay kompensaatiota?? Live long and Prosper |
Kurb 05.03.2014 19:37:19 | |
---|
washburn: eikö kasissa oo delay kompensaatiota?? Ei LE:ssä. Se kyllä osaa näyttää plugareiden aiheuttaman latenssin, jolloin kompensaation voi tehdä käsin. Se on kyllä vaivalloista ja pidemmänpäälle tavattoman ärsyttävää. |
Henri Henri Olavi 05.03.2014 22:06:46 | |
---|
Kurb:..kompensaation voi tehdä käsin. Se on kyllä vaivalloista ja pidemmänpäälle tavattoman ärsyttävää. Mä olen aina ajatellut sen mahdollisuutena... Edes tätä yhtä ei ole olemassa. |
Kurb 06.03.2014 21:07:25 | |
---|
Henri Henri Olavi: Mä olen aina ajatellut sen mahdollisuutena... Hemmetti joo, pienellä treenillä lihaksetkaan ei kipeydy samalla tavalla ku nuorena. |
juhakh 08.03.2014 23:42:29 (muokattu 08.03.2014 23:44:12) | |
---|
Kaikenlaista täydennystä on tullut tehtyä viime kuukausina mikkivalikoimaan, mutta erityisesti on pakko mainita Shuren Beta 181/S joita innoistuin hankkimaan neljä kappaletta! Sain kokeiluun myös 98AMP:t ja otin muutaman sellaisenkin niiden kätevyyden vuoksi, mutta tuo Beta 181 on AIVAN ÄLYTTÖMÄN HYVÄ rumupuja äänitettäessä. Mulla on senkun 421, SM57 sun muut perushyvät mikit, mutta nyt on ykkösmikkinä rumpusetissä Beta 181. Se ottaa äänen sivulta "side address" ja vuoto pelleistä ja haitsusta on todella pientä. Mutta se soundi, jonka noilla sain on ihan hemmetin hyvä ja olen juuri sitä soundia hakenut. Tyrmäävä! Pankaas testaten. Mikki on rakenteeltaan vähän saman tyylinen kuin Josephson e22... Gearslut, onko se sitten kamalutka? |
Danko 14.03.2014 22:30:34 | |
---|
Behringer X32 katotaan ainakin olisko tosta nykyisen setupin (Digi002R + ADA8000 + SRC2496) korvaajaksi. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
Mikael 23.03.2014 10:08:32 (muokattu 23.03.2014 10:09:22) | |
---|
Music Man 212 Seventy five. Voidaan laskea studiolaitteeksi, koska kyseessä on mun lemppari vahvistin nimenomaan studiohommissa. Samanmoisella mut nuppimallilla oon äänitellyt vaikka mitä ja aina hyvällä menestyksellä. Ison headroomin omaava puhdas sekä hiljainen trankkuetunen ja tehokas putkipääte on tosi hyvä yhdistelmä etenkin bassolle ja kaikenlaisille kiippareille, mut toimii kyllä kitarahommissakin vaikka säröt pitää kaivellakin purkista (ellei sit nimenomaan tavoittele erittäin niheää trankkusäröä). Hyvä ja monipuolinen yleisvahvistin on monesti pelastus studiossa! Niin ja nyt kun näitä on tarvittaessa kaksi, niin onnistuu myös stereopuuhat :D Fuzz is Clean! |
Krice 23.03.2014 20:14:08 | |
---|
Mac Mini studiokoneeksi. Käynnistyy nopeasti eikä päivitä itseään koko ajan kuten Windows. Todella hiljainen ja saa äänekkäästi pärisevän pöytä-pc:n vaikuttamaan antiikkiselta höyrykoneelta raudan suhteen. MacOS sen sijaan on vähän vanhanaikainen, koska siinä on vain FAT-tiedostotuki, myös usb-tikuille eli PC:n tikuille ei voi ainakaan tallentaa mitään ilman formatointia. Unix-pohjaisuus näkyy myös mounttaamisessa (sama taitaa olla linuxissa). 1970-luvulta peräisin oleva käyttöjärjestelmä on tosin saatu piilotettua aika hyvin modernin käyttöliittymän alle. |
hallu 23.03.2014 20:27:31 | |
---|
Krice: Mac Mini studiokoneeksi. Käynnistyy nopeasti eikä päivitä itseään koko ajan kuten Windows. Todella hiljainen ja saa äänekkäästi pärisevän pöytä-pc:n vaikuttamaan antiikkiselta höyrykoneelta raudan suhteen. MacOS sen sijaan on vähän vanhanaikainen, koska siinä on vain FAT-tiedostotuki, myös usb-tikuille eli PC:n tikuille ei voi ainakaan tallentaa mitään ilman formatointia. Unix-pohjaisuus näkyy myös mounttaamisessa (sama taitaa olla linuxissa). 1970-luvulta peräisin oleva käyttöjärjestelmä on tosin saatu piilotettua aika hyvin modernin käyttöliittymän alle. Asenna windows siihen jos käyttis ottaa päähän;-) pyörittää meinaan nuo uudet macit sitäkin. Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
miffe 23.03.2014 21:10:20 | |
---|
Krice: MacOS sen sijaan on vähän vanhanaikainen, koska siinä on vain FAT-tiedostotuki, myös usb-tikuille eli PC:n tikuille ei voi ainakaan tallentaa mitään ilman formatointia. MacOS on vanha, juu - kuopattu jo yli 10 vuotta sitten. Mikä Mac Mini tukee sitä? Minä ainakin olen sujuvasti tallentanut ikkunapuuseesta tuoduille tikuille. Varmaan aika moni muukin on niin tehnyt. Unix-pohjaisuus näkyy myös mounttaamisessa (sama taitaa olla linuxissa). 1970-luvulta peräisin oleva käyttöjärjestelmä on tosin saatu piilotettua aika hyvin modernin käyttöliittymän alle. Nyt sä sit ryhdyit puhumaan OSX-aikakaudesta. En nyt viitsi vääntää mounttaamisesta sen enempää, kun tikut ja levyt toimivat tökkeliin kiinni tunkemalla. Itse olen elänyt aikakaudella, jolloin ihan oikeasti shellissä naputeltiin esim. "mount /dev/dsk/hdb7 -d /opt -f ufs -o logging" entinen turkulainen |
Krice 24.03.2014 09:49:59 (muokattu 24.03.2014 09:51:42) | |
---|
miffe:Nyt sä sit ryhdyit puhumaan OSX-aikakaudesta. Hiusten halkomista. Tarkoitin Mac Minissä pyörivää käyttöjärjestelmää. MacOS on hyvä yleisnimitys sille mielestäni. Korvaan todellisuuden omallani tuonkin suhteen. Mitä tulee tuohon tikulle tallentamiseen niin ehkä en vain osaa sitä. Kokeilin hiiren menusta copy ja sitten kun yritin löytää tikkuikkunan vastaavasta menusta pastea niin ei löytynyt. Ehkä se toimii jotenkin toisella tavalla, kukapa tietää. |
hallu 26.03.2014 22:15:10 | |
---|
Krice: Hiusten halkomista. Tarkoitin Mac Minissä pyörivää käyttöjärjestelmää. MacOS on hyvä yleisnimitys sille mielestäni. Korvaan todellisuuden omallani tuonkin suhteen. Mitä tulee tuohon tikulle tallentamiseen niin ehkä en vain osaa sitä. Kokeilin hiiren menusta copy ja sitten kun yritin löytää tikkuikkunan vastaavasta menusta pastea niin ei löytynyt. Ehkä se toimii jotenkin toisella tavalla, kukapa tietää. No se on nimenomaan tottumiskysymys, kun kaikki tapahtuu melkein tutusti mutta jotenkin vähän eri napeista niin sitä on hetken vähän ihmeissään, mutta nopeasti siihen tottuu. Ihminen, joka on tottunut osaamaan voi kokea ärsyttävämpänä tilanteen jossa joitakin juttuja joutuu vähän haeskelemaan. Käyttiksissä nykyisin on kuitenkin ihan mukavasti valinnanvaraa, että kenenkään ei ole ihan pakko opetella, jos ei halua. Siis kun maceihinkin voi asentaan windowsin tai linuxin tai osx:n, niin maailmahan on auki:-). Itse olen vähän naimisissa osx:n kanssa koska Aperture ja Logic, mutta näiden kanssa on vaan elettävä. Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
Klezberg 26.03.2014 22:31:18 (muokattu 26.03.2014 22:33:46) | |
---|
Krice: Mitä tulee tuohon tikulle tallentamiseen niin ehkä en vain osaa sitä. Kokeilin hiiren menusta copy ja sitten kun yritin löytää tikkuikkunan vastaavasta menusta pastea niin ei löytynyt. Ehkä se toimii jotenkin toisella tavalla, kukapa tietää. Sijoita kohde = Paste Nää on näitä suomeksi käännösjuttuja enemmän kuin OSX-kysymyksiä. Eipä se winukan Liitä nyt ole sen kummempi. Se on mihin tottuu. Samantapainen hämäys on Anna levy = Eject. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
hallu 26.03.2014 22:37:14 | |
---|
No niin ostin minäkin studiokamaa. Onhan tuota tullutosteltua aikaisemminkin, mutta en tiedä mihin topikkiin tämän uutisen muualle laittaisin:-) niin laitan tänne. No sain nyt sitten aikaiseksi poiketa saint paulsissa nummelassa hakemassa AKG K271 mkII luurit. Ensinnäkin tarvitsin suljetut ettei metronomi sun muu vuoda mikrofoniin äänittäessä ja näistä olin kuullut hyvää. Pidin merkittävänä, että juuri tämän mallin mukana tuli varapiuha, korvatyynyt ja johto on mini xlr liittimellä (muussa tapauksessa myös K272 HD ja K273 pro olisivat olleet varteenotettavia vaihtoehtoja). Otin tuossa ekat maistiaiset ja täytyy sanoa että yllätyin positiivisesti, vaikka paljon näiltä osasinkin odottaa. Nämä istuvat erinomaisesti ja istuvuus on täysin vastaava kuin K702 luureissa joita pidän tähän mennessä parhaina luureina joita olen päässyt kokeilemaan. Myös sointi on yllättävänkin neutraali ja muistuttaa noiden K702 sointia, mutta suljettu rakenne toki aiheuttaa sen että varsinkin keskialue tuntuu olevan aika naamassa, mutta mikään korostus ei hypännyt ensikuuntelussa esiin, mitä pidän lupaavana ja antaa hyvän ensivaikutelman. Tähän mennessä kokeilemissani suljetuissa kuulokkeissa on ollut sellainen alamiddlehonotus voimakkaasti läsnä, mikä on tehnyt semmoisen kenkälaatikkomaisen fiiliksen suljettuihin luureihin. Näistä se tuntuu kokonaan puuttuvan ja muihin suljettuihin verrattuna nämä kuulostavat suorastaan ilmavilta, mutta ei sentään noihin avoimiin verrattuna. Sointi on tosi musikaalinen ja erotteleva enkä olisi uskonut sen olevan edes mahdollista suljetuille kuulokkeille tässä määrin. Tykkään ihan tosi paljon näistä. En ole vielä ehtinyt kokeilemaan äänityskäytössä näiden äänieristystä että kuinka sulkevat nämä sitten lopulta ovat, mutta jos laatu on sillä saralla samaa tasoa niin eiköhän nämä asiansa aja. No turhaan näitä varmaan enempää hehkutan eiköhän nämä kamppeet ole kaikille tuttuja tällä palstalla:-). Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
johanssen 27.03.2014 00:40:43 | |
---|
hallu: No turhaan näitä varmaan enempää hehkutan eiköhän nämä kamppeet ole kaikille tuttuja tällä palstalla:-). Onnittelut luureista. Ihan hyvä näitäkin on välillä hehkuttaa. Nääkin on niitä luureja, joista on porukoilla vahvat mielipiteet. Puolesta ja sitten ei niin puolesta. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |