Aihe: Opettaja
1
Haipuma
05.03.2014 14:44:57
"Älkää soittako enää tätä paskaa, soittakaa jotain hyvää välillä."
Janus
05.03.2014 15:03:03 (muokattu 05.03.2014 16:57:34)
Jezze83: Yksityisethän on käsittääkseni edullisempia kuin ihan pianokoulut?

Ainakaan per tunti -pohjalta ei pitäisi olla, tai sitten kyse on himmeistä hommista. Yksityisopettajalla käynnissä on etuja mm.

- joustavat aikataulut (tunti ei välttämättä ole joka viikko, tasan tiettynä päivänä/klo-aikaan)
- ei tarvitse sitoutua välttämättä koko lukukaudeksi, vaan tunteja voi ottaa harvemminkin jos haluaa
- ei pääsykokeita (musiikkikouluissa mahd. rajallinen kapasiteetti, rajoituksia oppilaiden iän suhteen jne.)
- opettajan erikoisala vs. oppilaan toiveet (tunnit voivat sisältää esim. synaohjelmointia, teorian yksityisopetusta jne. - ei kiinni minkään koulun opetusohjelmassa, vaikka ei se tänäpänä laitoksissakaan kovin jäykkää toimintaa ole)
- omien fiilisten mukaan voi jakaa yksityisopettajalla käynnit vaikka useamman opettajan kesken (esim. joka toinen viikko jazz- ja joka toinen klasarispesialistilla)

Yhden tunnin pitämisestä on opettajalle aina suhteessa enemmän vaivaa kuin koko lukukaudeksi sitoutuvasta oppilaasta, joten yksittäisten tuntien kuuluukin maksaa enemmän.
baron
05.03.2014 16:35:08

Mulla on ollut pääasiassa privaopeja ja runsaasti hyviä puolia:
1. Voidaan tehdä kivoja "kompromisseja" sen suhteen mitä open mielestä mä tarvitsen ja mitä mä itse haluan.
2. Kun keikkailen niin open kanssa voidaan käydä läpi jos seuraavan keikan/seuraavien treenien piiseissä on mulle jotain ongelmakohtia.
3. Voidaan aikatauluttaa opetustilaisuuksia mun tarpeen mukaan.
4. Hinta/laatu suhde mun mielestä erinomainen.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
KoskPaavo
05.03.2014 19:24:56
Marko Könönen on varmasti hyvä opettaja.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
samulijp
06.03.2014 14:39:30
Tekis opettaja kyllä hyvää, tarvetta olisi. Oikean opettajan löytäminen ja sopivien ajankohtien säätämiseen pitäisi jaksaa nähdä vaivaa. Taas on Tabelin harmonia ja Jazz Piano Book yöpöydällä...
"Funkin up tonight!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)