Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 589 90 91 92 9396 97 98 99 100
Rämppy
14.02.2014 09:04:41
Eikös nämä tämän päivän amerikan SVT-ampegit ole tätä hintavaa Heritage-sarjaa ja muut tehdään itämailla, vai olenko pudonnut kärryiltä?
En sitten malttanut olla sanomatta.
hollstro
14.02.2014 09:15:42

Rämppy: Eikös nämä tämän päivän amerikan SVT-ampegit ole tätä hintavaa Heritage-sarjaa ja muut tehdään itämailla, vai olenko pudonnut kärryiltä?

Näin juuri. Ilmeisesti kuitenkin vain kokoonpano ja testaus on USAssa, komponentit ja piirilevyt haalitaan mikä mistäkin. Piirilevyt esim. Aasiasta.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
absqua
14.02.2014 09:24:56
hollstro: Näin juuri. Ilmeisesti kuitenkin vain kokoonpano ja testaus on USAssa, komponentit ja piirilevyt haalitaan mikä mistäkin. Piirilevyt esim. Aasiasta.

Minkähän verran esim jenkkilässäkään enää valmistetaan elektroniikan komponentteja?
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hollstro
14.02.2014 09:57:02

absqua: Minkähän verran esim jenkkilässäkään enää valmistetaan elektroniikan komponentteja?

Toi on hirmu laaja kysymys. Komponentit kun on monimutkaisimmillaan esim. prosessoreita joilla hoidetaan kaikki älykännykän toiminnot ja yksinkertaisimmilaan vastuksia ja kaikkea siltä väliltä. Mtä hankalampi (teknisesti) valmistaa, sitä todennäköisemmin se tehdään korkean kustannustason maissa, mitä enemmän siihen liittyy työvoimaa/mitä pienempi prosenttikate, sen todennäköisemmin halvan työvoiman maissa.
absqua
14.02.2014 10:00:17
hollstro: Toi on hirmu laaja kysymys. Komponentit kun on monimutkaisimmillaan esim. prosessoreita joilla hoidetaan kaikki älykännykän toiminnot ja yksinkertaisimmilaan vastuksia ja kaikkea siltä väliltä. Mtä hankalampi (teknisesti) valmistaa, sitä todennäköisemmin se tehdään korkean kustannustason maissa, mitä enemmän siihen liittyy työvoimaa/mitä pienempi prosenttikate, sen todennäköisemmin halvan työvoiman maissa.

Totta turiset. Mä tietysti puheenaiheen huomioon ottaen tarkoitin vahvistinlaitteissa käytettäviä komponentteja, jotka lienevät niitä simppelimmän pään komponentteja.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Seba
14.02.2014 15:22:38

Täytyy kyllä myöntää että ampegin kaiken hölmöilyn jälkeen itseltäni on mennyt himot koko merkkiin tyystin vaikka vuosia tyytyväinen käyttäjä olinkin.
SvtPro2 jälkeen ajattelin vielä joskus vr tal cl mallin hommaavani, mutta tuskin hommaan ellei jostain tule sopivaa uusimmillaan 70 lukulaista vastaan.
Pum di pum pu pum di pum
HenriF
14.02.2014 15:43:04 (muokattu 14.02.2014 15:47:19)
Mulla oli vuosia 1976 SVT. Ihan jees. En koskaan hirveesti pitänyt siitä, vaikka legendan vuoksi sen ostin. Äänekäs, ei juuri muuta. Mahdoton saada särölle, korvia satuttamatta. En tehnyt sellaisella vahvarilla mitään joten pistin sen kiertoon. Kallis huoltaa. Aina oli jotain säätöö. Sanotaan parin vuoden välein huoltoon. Päättärit, etupäässä oli kahdeksan putkea. Painoi ihan järjettömästi. Enemmän kuin CL. Ja pitserian nurkassa ihan turha laite. Soundi kun ei ihan pikkuvolilla aukea millään. Mahdotonta soittaa hiljaa.

Pidän itse putkilaitteissa 6L6 fender bassman/music man, tai marhall/hiwatt EL34 säröytymisestä. Mutta se on mun maku, ei välttämättä kaikkien...

Nyt olen ollut pari vuotta ilman putkivehkeitä. Mesan trankulla ja mesan 2X12" mennään...
Gary oin
15.02.2014 14:04:09 (muokattu 15.02.2014 14:06:09)

E: ja väärä ketju, rölö pois
Jari on sellanen vähän juntti, lähes kääpiön mitoissa oleva harmaa kumipää. Kunnon reppana.
balzary
22.02.2014 10:18:04

HenriF: Mulla oli vuosia 1976 SVT. Ihan jees. En koskaan hirveesti pitänyt siitä, vaikka legendan vuoksi sen ostin. Äänekäs, ei juuri muuta. Mahdoton saada särölle, korvia satuttamatta. En tehnyt sellaisella vahvarilla mitään joten pistin sen kiertoon. Kallis huoltaa. Aina oli jotain säätöö. Sanotaan parin vuoden välein huoltoon. Päättärit, etupäässä oli kahdeksan putkea. Painoi ihan järjettömästi. Enemmän kuin CL. Ja pitserian nurkassa ihan turha laite. Soundi kun ei ihan pikkuvolilla aukea millään. Mahdotonta soittaa hiljaa.

Mä ostin tän SVT:n ja ainakin reggaehommissa soundi on hemmetin hieno. Oon vienyt myös pitserian nurkkaan :) Toimi hyvin kun paikan äänentoisto oli mallia kurkkupurkki.

Paino ja koko ovat toki omassa luokassaan. Yleensä keikoille tulee napattua mukaan Hiwatt tai pieni digipääte, vähän roudauskaluston koosta riippuen.
tuquoque
22.02.2014 11:45:41
Ampegin kalliimpien putkivahvistimien kestosta en osaa sanoa, mutta kiinassa tehdyissä BA- ja PF-sarjoissa ainakin ongelmia riittää. Molempia olen yhden saanut kantaa takaisin kauppaan. Pari viikkoa sitten hankkimani PF350 kesti kahdet treenit. Sitten alkoi pätkimään ääntä ja vilkuttelemaan valoja ja mikään ei auttanut.

Nyt pitäisi löytää vehje treeneihin ja pikkukeikoille, jossa on Ampeg soundi mutta valmistajana joku vähän luotettavampi taho. Olisko hyviä vinkkejä heittää?
m.
halogeeni
05.03.2014 10:24:59
Syyskuussa ostettu PF-500 alkoi pätkimään viime viikolla treeneissä ja lähti takuuhuoltoon. Aikaisemminkin on pätkäissyt pari kertaa, mutta nyt iski kesken soittelun fault-valon päälle eikä kuulunut enää pihahdustakaan. Syö kyllä luottoa, mutta täytyy vaan huollon jälkeen soittaa ahkerasti ja testata että oikeasti toimii. Harmittaa, varsinkin kun soundi on erittäin jees.
Dropped C
05.03.2014 11:55:10 (muokattu 05.03.2014 11:56:34)
tuquoque: Ampegin kalliimpien putkivahvistimien kestosta en osaa sanoa, mutta kiinassa tehdyissä BA- ja PF-sarjoissa ainakin ongelmia riittää. Molempia olen yhden saanut kantaa takaisin kauppaan. Pari viikkoa sitten hankkimani PF350 kesti kahdet treenit. Sitten alkoi pätkimään ääntä ja vilkuttelemaan valoja ja mikään ei auttanut.

Nyt pitäisi löytää vehje treeneihin ja pikkukeikoille, jossa on Ampeg soundi mutta valmistajana joku vähän luotettavampi taho. Olisko hyviä vinkkejä heittää?

Pikkunupeista Gallen Kruugerin saundi muistuttaa ilmeisesti jonkinverran Amppua. Omasta mielestäni myös tuon oman Markbass R500:n äänimaailma on ainakin sinne päin. Se on kestänyt ainakin itellä kovaa luukutusta jo viitisen vuotta.
oa
05.03.2014 21:36:57 (muokattu 07.03.2014 02:55:44)
Mulla on Ampeg V4B-AV nuppi saman sarjan 6x10 kaapin kera. En ihan hirveästi löytänyt tietoa kyseisestä mallista. Ostin aikanaan Kouvolan Musiikista kymmenisen vuotta sitten eikä ole sen jälkeen samanlaista tullut vastaan. Onko näitä paljon kotimaassa, tai missään muuallakaan?

Sama peli normi satawattisen kanssa kai, eri ulkonäöllä vain. Vastaava kuin tässä linkissä: http://badassbassplayers.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=10886
tuquoque
07.03.2014 21:24:45
anapena: http://backstage.custom-sounds.com/live/ampeg-mita-ihmetta-tapahtui

Tämä selvensi ainakin mulle, amatöörille, Ampegin asioiden laitaa.

Jutun lopussa toiveikkaasti ilmoitetaan, että ongelmat ovat ohi ja kaikki taas hyvin. Enpä ole samaa mieltä. Ainakin PF ja BA-sarjoissa ongelmia riittää edelleen. Toivotaan todellakin että saavat paketin joskus kasaan, Ampeg-soundi on kuitenkin niin hieno. Siihen asti pitänee tyytyä muiden valmistajien vehkeisiin.
m.
hollstro
07.03.2014 21:27:58

tuquoque: Jutun lopussa toiveikkaasti ilmoitetaan, että ongelmat ovat ohi ja kaikki taas hyvin. Enpä ole samaa mieltä. Ainakin PF ja BA-sarjoissa ongelmia riittää edelleen. Toivotaan todellakin että saavat paketin joskus kasaan, Ampeg-soundi on kuitenkin niin hieno. Siihen asti pitänee tyytyä muiden valmistajien vehkeisiin.

Ampeg-soundi? SVT:ltä ei soundaa mikään muu Ampeg. Eikä Portaflexiltä.
tuquoque
07.03.2014 23:35:56
Ei niin, ei soundaakaan. Ja sekös tässä harmittaa. Mutta kyllä työkalujen pitää olla ennen kaikkea luotettavia, soundi tulee sitten kakkosena ja muut ominaisuudet sen jälkeen.
m.
Rämppy
07.03.2014 23:44:44
Eikös tässä olisi jollekin putiikkipajalle markkinarako. Tehdä suunnilleen SVT -putkarilta soundaava, mutta toimiva laite.
En sitten malttanut olla sanomatta.
hollstro
08.03.2014 08:52:21

Rämppy: Eikös tässä olisi jollekin putiikkipajalle markkinarako. Tehdä suunnilleen SVT -putkarilta soundaava, mutta toimiva laite.

Kyllä, jos sulla on varaa maksaa noin neljä tonnia. Ihan hiha-arvio, mutta ko. peli on monimutkainen ja vaativa valmistaa. Normibasistit tuntien bisnes tuskin räjähtää käsiin.
Geezler
08.03.2014 09:05:08
hollstro: Kyllä, jos sulla on varaa maksaa noin neljä tonnia. Ihan hiha-arvio, mutta ko. peli on monimutkainen ja vaativa valmistaa. Normibasistit tuntien bisnes tuskin räjähtää käsiin.

Monster lähtee reippaasti alle kolmen tonnin ja toimii.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)