Aihe: Millanen pedaalilauta sulla on?
1 2 3 4 59 10 11 12 13103 104 105 106 107
gemisti
02.03.2014 20:16:44 (muokattu 02.03.2014 20:19:54)
Tänään otin asiakseni rakennella uuden pedaalilaudan kun vanha tuli hävitettyä liian koon takia. Hieman pienempi siis tällä kertaa, mutta hyvin tuohon nyt mahtuu kuitenkin. Filmifaneria ja ruuvailua ja sahailua ja Clasun dual-lockia ja hieno köyhänmiehen Pussy-Power.

Virtalähteeksi tekisi mieli löytää joku laatupala josta saisi 9V muille ja 24V Memorymanille, Cioks DC8 olisi varmaan oikea ratkaisu mutta vähän hinnakas.

http://www.elisanet.fi/pylkklee/kuvat/020314%20036p.jpg

e. kuvasta tulikin sitten hieman huonolaatuinen mutta juu.
she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
Gabe
02.03.2014 20:35:50
gemisti: Tänään otin asiakseni rakennella uuden pedaalilaudan kun vanha tuli hävitettyä liian koon takia. Hieman pienempi siis tällä kertaa, mutta hyvin tuohon nyt mahtuu kuitenkin. Filmifaneria ja ruuvailua ja sahailua ja Clasun dual-lockia ja hieno köyhänmiehen Pussy-Power.

http://www.elisanet.fi/pylkklee/kuvat/020314%20036p.jpg

e. kuvasta tulikin sitten hieman huonolaatuinen mutta juu.

Hyvältä näyttää! Tuo Honey Bee on kyllä loistava, olen sitä nyt pari päivää makustellut. Mikä pedaali tuo tuossa vasemmalla alhaalla on?
gemisti
02.03.2014 21:15:59 (muokattu 02.03.2014 21:17:28)
Se on omatekele Cornish G2, profiilissa linkkiä parempaan kuvaan siitäkin. Lautaan täytyy vielä hakea oikeat pedaalit, nuo siihen nyt tuli vaan läpsäistyä. Honey bee on kyllä todella loistopurkki, kuten myös nuo muutkin Bjf-purkit, ei niitä syyttä kehuta. Egdm pääsee tuohon lautaan vielä. Lisäksi tulossa pharaoh fuzz -klooni.
she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
Vetehinen
03.03.2014 14:06:01 (muokattu 03.03.2014 14:12:54)
Karhukoira74: http://s82.photobucket.com/user/Karhukoira1974/library/Pedaalisou

Sieltä löytyy. Tarpeet hankittu ja suunniteltu eli puoliksi tehty. Kasausta vaille.

Ootko modannut tuota Jojo Ultimate Octavea? Suoraan pakkauksesta se ei säväyttänyt positiivisesti mutta netistä löytyy modausvinkkiä.

Ed: olikin Voodoo Octave, mut liekö noilla muuta eroa kuin nimi.
Evolution is not a matter of beliel
Karhukoira74
03.03.2014 22:03:18

beliel: Ootko modannut tuota Jojo Ultimate Octavea? Suoraan pakkauksesta se ei säväyttänyt positiivisesti mutta netistä löytyy modausvinkkiä.

Ed: olikin Voodoo Octave, mut liekö noilla muuta eroa kuin nimi.

En ole modannu mitenkään....täytyykin katella nettiä, tuollahan vois kokeilla vaikka astumista pedaalinsäädömaailmaan =) Hyvänsoundinen purkki kyllä tuokin, harmi kun ei meitin musaan istu ainakaan tähän hätään. Niin arvokaskin, että tuskin raaskin luopua...saa olla kaapissa kunnes otetaan ulos. Tai sitten teen toisen ylijäämälaudan noista ylijäämistä.
-So many assholes, so few bullets-
LaMotta
03.03.2014 22:22:49

kekkuliheikki: Ei ole enaa lautaa. Hurlumheimenoa.

On vain kitara, mies ja piuha.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Blain
03.03.2014 23:09:09
LaMotta: On vain kitara, mies ja piuha.

Vielä piuha pois välistä.

Mulla on tällä hetkellä wah-comp-boost-od-fuzz;chorus-delay velcrolla kiinni kahdessa vanhassa saunan lauteessa. Wahia en käytä ikinä, joutaisi tuosta pois.
Het sitte
teemub
06.03.2014 20:45:22
Mulla on tälläänen tein itte vanhasta poravasara laatikosta. Pulttasin kanteen almiini "Riisinjyvä" levyn maalasin ja liimasin pohjaan sekä kannen etuosaan kumimattoa liukuesteeksi. http://s514.photobucket.com/user/teemu8k/library/?sort=3&page=1
Laulava Kylätohtori
06.03.2014 21:27:53
Ostin tosiaan Palmerin Pedalbay 60:n torilta ja ainakin ensifiilis on todella positiivinen. Jämäkkä, yksinkertainen, kevyt ja virtalähde sopii paikalleen kuin tehtynä. Toleranssit ovat pieniä. Jos virran ulostulot olisivat olleet 2 mm alempana, niin ei olisi enää saanut johtoja paikalle. Ja minusta se on vielä ihan tyylikäs. Vähän ehkä isohko itselle, mutta hyvä se vaan on, että on tilaa ja pedaalit voi pistää väljästi.

Kova on taistelu paikasta auringossa, mutta tässä on ensimmäinen hahmotelma siitä, mitä pedaaleja lautaan päätyy. Echophonic ei jää lautaan, vaan menee looppiin...

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/3506.jpg
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
06.03.2014 21:34:34
Laulava Kylätohtori: Ostin tosiaan Palmerin Pedalbay 60:n torilta ja ainakin ensifiilis on todella positiivinen. Jämäkkä, yksinkertainen, kevyt ja virtalähde sopii paikalleen kuin tehtynä. Toleranssit ovat pieniä. Jos virran ulostulot olisivat olleet 2 mm alempana, niin ei olisi enää saanut johtoja paikalle. Ja minusta se on vielä ihan tyylikäs. Vähän ehkä isohko itselle, mutta hyvä se vaan on, että on tilaa ja pedaalit voi pistää väljästi.

Kova on taistelu paikasta auringossa, mutta tässä on ensimmäinen hahmotelma siitä, mitä pedaaleja lautaan päätyy. Echophonic ei jää lautaan, vaan menee looppiin...

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/3506.jpg

Hyvältä näyttää! :) Tippuiko Texas Ranger pois?
Laulava Kylätohtori
06.03.2014 21:43:22
Gabe: Hyvältä näyttää! :) Tippuiko Texas Ranger pois?

Jep. Taitaa Bender Tool syrjäyttää sen. Siltä ainakin nyt vaikuttaa. Pitää katsoa, muuttuuko tilanne, kun BTool saa enemmän soittoaikaa osakseen...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Stalkah
07.03.2014 17:30:40

Sain eilen istutettua Voodoo Labin Pedal Power 2+:n kiinni tuohon T-Rex Tone Trunk 55 -spedulautaan itseäni tyydyttävällä lopputuloksella (olipahan muuten helvetin kaksimielisesti heitetty). Pari huomiota, jos joku sattuu joskus yrittämään vastaavaa.

PP2+ -virtalähdettä ei tosiaan saa tuohon lautaan järkevästi, jos laudan etu"paneeliin" ei kairaa reikäsahalla virtajohdolle läpivientiä. Tällä tavoin PP2+:n saa mahtumaan laudan alapintaan kiinni esim. Dual Lockilla, niinkuin itse laitoin, ja hyvin tuntuu pysyvän. Tällä tavoin saavutetaan suurin piirtein samanlainen asetelma, kuin Pedaltrainin lautojen kanssa, mutta tietysti metalliset kiinnityskäikäleet puuttuvat. Vrt. jos virtajohdolle ei tee läpivientiä, niin virtalähde ei mahdu mitenkään päin laudan pohjaa vasten, vaan joku puoli jää koholle ja Dual Lockiin perustuvat viritelmät jää pois kiinnitysvaihtoehdoista.

Kun PP2+ on laudan pohjassa, niin lautaa pitää korottaa, koska muuten koko komeus keikkuu ja vaappuu virtalähteen varassa. Virtalähde siis nostaa ehkä millin verran lautaa ylöspäin, joten pari prikkaa laudan ruuveilla kiinni olevien kumitassujen alle, niin hyvä tulee. Tästä joku taisi jossain toisessa threadissa puhuakin, joten itsekin osasin odottaa tätä.

Oma spedulauta 2.5 alkaa olemaan kohta valmis. Enää uusi wahi (Custom Audio Electronics MC-404) ja tulevan vahvarin jalkakytkin puuttuvat. Kaikuspedun hankinnasta en ole vielä varma, mutta Malekko Spring kokolihamakkaraista ja mummolanseinäryijyrintakarvaista heteroutta korostavan vaaleanpunaisen värityksensä kera on vahvoilla. Pitää pistää päivityskuvaa, kun koko palikkakasa on ajan tasalla.
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
ahautanen
09.03.2014 01:37:41

Tämmösellä: http://ahautanen.kuvat.fi/kuvat/3-photo.jpg

wah - tuner - vibe - fuzz - od- bogner - ocd - boosti ja lenkissä delay.
more is more
Jii-Gee
09.03.2014 04:21:48

LaMotta: On vain kitara, mies ja piuha.

Ja ne tosi kovat äijät laittaa sit vielä kitaravahvistimen tohon jatkoksi.
Hanatarashi
09.03.2014 04:45:03
Mun pedaalilaudasta löytyy ainoastaan boosti (en kerro mikä :-P) joka lähinna boostaa säröä ja tekee siitä muhkeemman ja paksumman, ei muuta.

Vahvarina mulla on voxin ac30 kopio periaatteessa, mutta hyvä sellainen. Vaikka mulla löytyy vaikka mitä efektejä, ei niitä tule käytettyä.

Musahan on punk/hc/kokeellinen/noise/jne-tyyppistä.

Ainoostaan jonkun hyvän eq:n meinasin hankkia vahvarin eq:n lisäksi. Kun soitan lujaa ja treble on nollilla, vahvarista tulee silti liikaa sellasta turhaa ja korvia väsyttävää yläpäätä. Tämä yleensä hoituu että soitan vahvistimien vieressä, enkä suoraan vahvistimen edessä. Äänittäessä tätä älinää ei kuulu, kun mikrofoni esimerkiksi kompressoi ja ei pysty tallentamaan kaikkia taajuuksia.

Lähinnä live tilanteissa mietin että käännänkö vahvarin viistoon yleisöstä vai ostanko eq:n ja toimisiko se edes halutulla tavalla. Vai käännänkö vahvarin pois yleisöstä ja mikitän se hyvin, eli soundi tulee sitten PA:sta.

Monesti jos bändi soittaa menen mielummin siihen lavan viereen kuuntelemmaan.
Jucciz
09.03.2014 12:56:57
Hanatarashi: Mun pedaalilaudasta löytyy ainoastaan boosti (en kerro mikä :-P) joka lähinna boostaa säröä ja tekee siitä muhkeemman ja paksumman, ei muuta.

Vahvarina mulla on voxin ac30 kopio periaatteessa, mutta hyvä sellainen. Vaikka mulla löytyy vaikka mitä efektejä, ei niitä tule käytettyä.

Musahan on punk/hc/kokeellinen/noise/jne-tyyppistä.

Ainoostaan jonkun hyvän eq:n meinasin hankkia vahvarin eq:n lisäksi. Kun soitan lujaa ja treble on nollilla, vahvarista tulee silti liikaa sellasta turhaa ja korvia väsyttävää yläpäätä. Tämä yleensä hoituu että soitan vahvistimien vieressä, enkä suoraan vahvistimen edessä. Äänittäessä tätä älinää ei kuulu, kun mikrofoni esimerkiksi kompressoi ja ei pysty tallentamaan kaikkia taajuuksia.

Lähinnä live tilanteissa mietin että käännänkö vahvarin viistoon yleisöstä vai ostanko eq:n ja toimisiko se edes halutulla tavalla. Vai käännänkö vahvarin pois yleisöstä ja mikitän se hyvin, eli soundi tulee sitten PA:sta.

Monesti jos bändi soittaa menen mielummin siihen lavan viereen kuuntelemmaan.

Jos se yläpää syntyy vasta vahvistimessa (ja nimenomaan sen säröytyessä), ei EQ-pedaali välttämättä auta. Kokeilepa sen sijaan kaiuttimen vaihtoa. Esim. Celestion G12-65:stä ei saa piikikästä yläpäätä millään. Todella miellyttävä kaiutin.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Hanatarashi
09.03.2014 21:44:18
Jucciz: Jos se yläpää syntyy vasta vahvistimessa (ja nimenomaan sen säröytyessä), ei EQ-pedaali välttämättä auta. Kokeilepa sen sijaan kaiuttimen vaihtoa. Esim. Celestion G12-65:stä ei saa piikikästä yläpäätä millään. Todella miellyttävä kaiutin.

Tää kaiuttimen vaihtohan mulla on ollut mielessä melkein siitä asti kun ostin ton vahvistimen. Vahvistimeen olen muuten ollut erittäin tyytyväinen ja jos edes lähtisin vaihtamaan, se olisi varmaan joku orangen 100w putkivahvistin nuppi ja siihen joku kaappi.

Se vaan et noi hyvät kaiuttimet ei ole ihan ilmaisia ja kun en tiedä miten vaikuttaa soundiin ennen kun olen vaihtanut, en ole sitten uskaltanut lähtee vaihtamaan ja olin muutenkin unohtanut ton koko vaihtoehdon ennen kun kirjoitit tosta.

Lukaisin tuosta mainitsemastasi kajarista, uraltonelta ja vaikutti että saattaisi toimia, kunhan ei vie soundista varsinaista rähinää ja murinaa mihinkään. Ainoostaan tuo nykyisen kajarin ärsyttävä yläpää kovalla voluumilla ja säröllä ärsyttää.
Jucciz
09.03.2014 22:47:07
Hanatarashi: Tää kaiuttimen vaihtohan mulla on ollut mielessä ...

...

Lukaisin tuosta mainitsemastasi kajarista, uraltonelta ja vaikutti että saattaisi toimia, kunhan ei vie soundista varsinaista rähinää ja murinaa mihinkään. Ainoostaan tuo nykyisen kajarin ärsyttävä yläpää kovalla voluumilla ja säröllä ärsyttää.

Jos sen verran pohjustan, että JCM800:t tulivat siinä 80-luvun alkumetreillä nimenomaan G12-65:illä varustetuilla kaiutinkaapeilla, samoin kuin ihan 70-luvun lopun JMP:t. Jos joku voi väittää, että noina vuosina kitarasoundista puuttui räyhää, kannattaa tsekata vielä uudestaan. :D

Jos liikut Tampereella, ota vahvistin mukaan, niin käydään testaamassa 65-kaapilla, miltä vaikuttaa. Tervetuloa! :)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Hanatarashi
10.03.2014 00:02:21
Jucciz: Jos sen verran pohjustan, että JCM800:t tulivat siinä 80-luvun alkumetreillä nimenomaan G12-65:illä varustetuilla kaiutinkaapeilla, samoin kuin ihan 70-luvun lopun JMP:t. Jos joku voi väittää, että noina vuosina kitarasoundista puuttui räyhää, kannattaa tsekata vielä uudestaan. :D

Jos liikut Tampereella, ota vahvistin mukaan, niin käydään testaamassa 65-kaapilla, miltä vaikuttaa. Tervetuloa! :)

Jep. Asun Tampereella ja kylhän tuo kiinnostas, ettei mene rahat hukkaan. Treenikämppähän löytyy tuolta tehtaalta, jossa tunnetusti punkkiakin äänitetään. Ei kuitenkaan akun.

Olen nyt toisella paikkakunnalla pari viikkoa, mutta pistelen vaikka yv:tä kunhan kotiudun.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)