Aihe: Tarviiko BOSS:in pedaalit kaikki omanlaiset adapterit?
1 2
Olavi 666
16.05.2004 17:28:15
Eli mulla on läjä Bossin pedaaleja ja ainoastaan 1 Bossin adapteri. Jaoin siitä virtaa vuosien ajan kaikille pedaaleille sellasen 5 haarasen piuhan avulla. Yks päivä osa pedaaleista lakkas toimimasta tällä systeemillä ja kokeilin niitä yks kerrallaan adapterin kanssa. Osa toimi, osa ei. Patterin kanssa toimii kaikki moitteetta.

Eli onko noita adaptereita erillaisia eri pedaaleille? Siellä pedaalien pohjassahan lukee niitä virrantarvemääriä sun muita. Osassa pedaaleista oli korkeampi luku kun adapterissa.

Seuraaviin olen käyttänyt samaa adapteria jakojohtojen avulla: cry baby 535q, boss tremolo, bosss dd-3 delay, boss hiband flanger, boss envelope filter ja ibanezin 9-sarjan chorus.
Kapane
16.05.2004 17:57:34

kyllä noiden kaikkien pitäisi toimia samalla. tai ainakin mä käytän niin, vahista en kyllä tiedä...onkohan muuntaja rikki. mitkä pedaalit eivät toimi?
mua ei huvita enää yhtään mikään. [Kyllä Lähtee]
päänahka
16.05.2004 19:37:45
Siellä pedaalien pohjassahan lukee niitä virrantarvemääriä sun muita. Osassa pedaaleista oli korkeampi luku kun adapterissa.

Toi on vastaus. Ei riitä muuntajassa virta kaikille. Laske yhteen pedaalien virrantarve ja osta vastaava muuntaja.
Soolot on perseestä.
Kapane
16.05.2004 20:09:33 (muokattu 16.05.2004 20:09:55)

Toi on vastaus. Ei riitä muuntajassa virta kaikille. Laske yhteen pedaalien virrantarve ja osta vastaava muuntaja.

kyllähän se kysyjän mukaan vuosia riitti, mutta nyt ei enää riitä.
Kapane
16.05.2004 20:27:17

Milliampeereja liian vähän kait.

niin mutta mihin ne nyt yhtäkkiä katos, kun ne vuosia riitti...
toxic
16.05.2004 20:34:17
niin mutta mihin ne nyt yhtäkkiä katos, kun ne vuosia riitti...

No jos ne pedaalit olisivat tarvinneet vaikka 500 milliampeeria ja muuntajassa oli sitten 490 ja se sitten todella hitaasti "kului" ja hajosi. Huono teoria :D
PeLu
16.05.2004 21:04:17 (muokattu 16.05.2004 21:08:06)
Ei se mikään huono teoria ole vaan faktaa. Muuntajissa käytetyn käämilangan eriste on lämpötilan vaikutuksesta kuluvaa. Jos muuntajaa kuormitetaan yli nimellisarvon niin laite käy kuumempana ja kuluminen nopeutuu.

Muuntaja voi toimia myös eristeen pettämisen jälkeen, jos vika on toisiaan lähellä olevien kierrosten välissä. Jännite ei kuitenkaan ole enää sama kuin ehjällä laitteella.

Edellä esitetty virtojen yhteenlasku ja virtalähteen valinta tällä perusteella on oikea tapa varmistaa riittävä sähkönsyöttö kaikille pedaaleille.
Kapane
16.05.2004 22:25:33 (muokattu 16.05.2004 22:26:27)

No jos ne pedaalit olisivat tarvinneet vaikka 500 milliampeeria ja muuntajassa oli sitten 490 ja se sitten todella hitaasti "kului" ja hajosi. Huono teoria :D

hmm jotain tuollaista kehittelin itsekkin, mutta selvyyshän saadaan, kun saadaan tietää ne miliamppeeri määrät... mutta mua edelleenkin ihmetyttää se, että jotkut pedaalit toimivat yhä yksistään muutajan kanssa, mutta jotkut eivät...
elisa jumppaa taas.. tossa tytössä on vaaroja [Kyllä Lähtee]
toxic
16.05.2004 22:26:51
hmm jotain tuollaista kehittelin itsekkin, mutta selvyyshän saadaan, kun saadaan tietää ne miliamppeeri määrät...

Ni!

Muista lukea säännöt ennen kirjoittamista!
-Muistin.
Olavi 666
17.05.2004 12:57:24 (muokattu 17.05.2004 12:59:01)
Kiitos vastauksista. Täytyy varmaan hankkia Voodoo Lab Pedal Power jotta voi jakaa virtaa ilman huolia. Ilmeisesti melko kalliita ovat..
toxic
17.05.2004 14:25:05
Kiitos vastauksista. Täytyy varmaan hankkia Voodoo Lab Pedal Power jotta voi jakaa virtaa ilman huolia. Ilmeisesti melko kalliita ovat..

Ei kannata ostaa sitä, sehän maksaa ihan perkeleesti. eihän sinun tarvitse ostaa kuin kaksi muuntajaa, joista saat sähköt speduihin.
toxic
17.05.2004 14:25:46 (muokattu 17.05.2004 14:26:13)
Ei kannata ostaa sitä, sehän maksaa ihan perkeleesti. eihän sinun tarvitse ostaa kuin kaksi muuntajaa, joista saat sähköt speduihin.

Sano paljo toi ibanezin pedaali tarttee sitä sähköä? Siis voltteja.

Edit: Perkele, lainasin itseäni.
päänahka
19.05.2004 13:14:11
Ja halvempiakin löytyy kuin Pedal Power, jos haluat välttämättä tuolle osastolle lähteä. Custom-Soundsista löytyy ainakin jonkun toisen valmistajan vastaavia, ja niitä on eri mallisia, halvin muistaakseni jotain 90€.
Soolot on perseestä.
PoLFus
15.08.2004 11:08:39 (muokattu 15.08.2004 11:10:16)

Ja halvempiakin löytyy kuin Pedal Power, jos haluat välttämättä tuolle osastolle lähteä. Custom-Soundsista löytyy ainakin jonkun toisen valmistajan vastaavia, ja niitä on eri mallisia, halvin muistaakseni jotain 90€.

http://www.custom-sounds.com/epages … c27410a0009030579+EN/products/13402

kyseessä on ilmeisesti tuo peli? itselläni alkaa olemaan nyt sen verran pedaaleja, ettei viitsisi enää pelleillä pattereilla:

JH-1S wah "Dunlop ECB-003 AC Adapter and/or 9 volt battery." - lukee jimdunlopin kotisivuilla...käykö tuo adapteri silti siihen?

kaikki pedaalini taitaa olla 9v. toimivia..

olisiko tämä järkevämpi? http://www.custom-sounds.com/epages … c27410a0009030579+EN/products/13400

entä kaksi bossiani?
"polfus, eipä tuolla väittämällä sun sanomana ole pohjaa eikä merkitystä" - Tianzi
Fortune
15.08.2004 12:31:50
Ääh, ostaa jonkin 1 tai 2 ampeerin Mascotin, jos kaikki pedaalit ovat kerran 9-volttisia. Tulee halvemmaksi.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Jucciz
15.08.2004 14:55:59 (muokattu 15.08.2004 14:58:25)
Ääh, ostaa jonkin 1 tai 2 ampeerin Mascotin, jos kaikki pedaalit ovat kerran 9-volttisia. Tulee halvemmaksi.

Juuri näin tein minä. 2 ampeeria riittää mukavasti vähän isommallekin määrälle pedaaleja.

http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta3_fake.jpg

kuvassa oleva FS-5U on nyt oikeasti olemassa, mutta halusin testata Photoshopilla aikanaan etukäteen, miltä se näyttäisi sitten kun se saapuu. :)
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Fortune
15.08.2004 17:07:35

kuvassa oleva FS-5U on nyt oikeasti olemassa, mutta halusin testata Photoshopilla aikanaan etukäteen, miltä se näyttäisi sitten kun se saapuu. :)

Delayn tap tempo?
PoLFus
15.08.2004 17:08:46

eli mulla on

jh-1s wah
itsetehty TS-808 (P2:en tekemä)
Boss oc-2 octaver
Boss SD-1 (tulossa ;)
MXR dist +

kaikki toimivat tällä hetkellä 9 v patterilla.

Tuo mxr on tod. näk. 80-luvulta ja siihen on JÄLKEENPÄIN edellinen omistaja laittanut verkkovirtamahdollisuusreiän. En tiedä, mikä siihen menisi...mikä??!???

Jelppikääs ny..mun pitäis saada noi kaikki yhteen boxiin kiinni...Niinkuin Juccizella on.
"polfus, eipä tuolla väittämällä sun sanomana ole pohjaa eikä merkitystä" - Tianzi
Fortune
15.08.2004 17:18:17
Tuo mxr on tod. näk. 80-luvulta ja siihen on JÄLKEENPÄIN edellinen omistaja laittanut verkkovirtamahdollisuusreiän. En tiedä, mikä siihen menisi...mikä??!???

Eli onko siinä jakki vai ei siinä reiässä, vaiko pelkkä reikä? Ainahan voit ostaa siihen virranjakojohtoon sellaisen neppariparistovastakappaleen, jossa on samanlaiset nystyt kuin 9V patterissa ja vetää sen johdon sinne kotelon sisään patteriosastoon.

Muut noista ovat miinus keskellä -pedaaleja, tuosta itsetehdystä ei voi tietää.

Jelppikääs ny..mun pitäis saada noi kaikki yhteen boxiin kiinni...Niinkuin Juccizella on.

Eli ostat sokeripalakiskoa pätkän, katkaiset sen keskeltä poikki, kytket toisen puolen oikosulkuun johdoilla ja kytket muuntajasta tulevan johtoparin toisen haaran laitimmaiseen reikään. Jos tuo johto oli miinus, niin sinulla on sokeripalakiskollinen miinuksia siinä. Sama plus-haaralle. Sitten vedät jokaiselle pedaalille oman piuhan kytkemällä haarat sokeripalakiskoihin.

Tuo on se halpa ratkaisu, ottaisin kuvan jos olisi kamera.

Tai sitten ostat jonkin valmiin haaroituspiuhan ja jaat sen virran sillä. Musiikkikaupoista tai elektroniikkaliikkeistä saa.

Voin kyllä tehdä sinulle miittiin tuotavaksi tuollaisen sokeripalaviritelmän näytille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)