Shredator 16.02.2014 13:03:33 (muokattu 16.02.2014 13:03:48) | |
---|
Mikäs phaseriksi? Tällä hetkellä Maxonin PT-999 kiinnostaa eniten, mutta toisaalta EVH -phaserin erittäin rock ulkonäkö kiehtoo myös. Mites Bossin PH-3? Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti. |
jii.haanpaa 16.02.2014 14:00:48 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Nyt olisi exp pedal ja välijohto nysvätty kasaan vibeä varten. Vielä, kun ehtisi jossain välissä kokeilemaan, että toimiiko... Minkäslaisella potikalla Vibe masiinaa voi komentaa? Pitää varmaan itsekin askarrella jonkinlainen kaasukahva. |
Laulava Kylätohtori 16.02.2014 17:54:03 | |
---|
jii.haanpaa: Minkäslaisella potikalla Vibe masiinaa voi komentaa? Pitää varmaan itsekin askarrella jonkinlainen kaasukahva. Sarjanumerot 703 --> For Vibe Machines from and including serial No. #703 you can use any expression pedal that has a 5k, 10k, 25k, 50k, 100k or 250k linear pot. Sarjanumerot 0-702: All Vibe Machine V-1 under serial No. #703 works with Crybaby Hot Potz II (100kOhm) potentiometer. For example, you can use your unused wah enclosure as an expression pedal. Please find the wiring diagram in the Vibe Machine manual. Ja tuolta vielä koko tarina: http://www.drybell.com/faq_vibe_machine_en.html Itse käytin tuota vanhassa Cry Babyssä ollutta 100Kohmin Icar potikkaa (ei alkuperäinen)... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Laulava Kylätohtori 17.02.2014 14:39:49 | |
---|
DIY Exp pedaali testattu. Hienosti toimii, mutta vähän liian herkkä tuntuu säätö olevan. Ehkä viben ja exp pedaalin kalibrointi voisi auttaa. Pitää katsoa, jos jaksaa alkaa säätämään.. Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Stalkah 17.02.2014 14:45:43 | |
---|
Laulava Kylätohtori: DIY Exp pedaali testattu. Hienosti toimii, mutta vähän liian herkkä tuntuu säätö olevan. Ehkä viben ja exp pedaalin kalibrointi voisi auttaa. Pitää katsoa, jos jaksaa alkaa säätämään.. Niin siis Crybabystä teit? Haluatko valaista tähän nyt summa summarum, että mitä teit ja miten? Ihan mielenkiintosta, että värkkäsit itse sen ekspressiopolkusimen. Kaipa tuota säädön herkkyyttä saa hienosäädettyä ja joku spedunero voisi ottaa kantaa, että mistä tuossa on kyse, eli onko potikassa vaan liian iso säätöalue, vai pystyykö tuota kontrolloimaan muilla komponenteilla. "Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi" |
Numb 17.02.2014 14:46:37 | |
---|
Shredator: Mikäs phaseriksi? Tällä hetkellä Maxonin PT-999 kiinnostaa eniten, mutta toisaalta EVH -phaserin erittäin rock ulkonäkö kiehtoo myös. Mites Bossin PH-3? Riippuupi soundihaluista. Muutamatkin phaserit on testattu, ja isoja eroja on siinä miltä niitten phaserointi kuulostaa. Maxoni ja MXR on aika lailla samoilla tonteilla, Bossista ei oo kokemusta. HBE:n Psilocybe on mun mielestä mainio phaseri, Rossin phaserista on jalostettu se, ja säätömahdollisuuksia hyvästi. Mutta makuasioita nämä. |
Laulava Kylätohtori 17.02.2014 22:29:55 (muokattu 17.02.2014 22:33:20) | |
---|
Stalkah: Niin siis Crybabystä teit? Haluatko valaista tähän nyt summa summarum, että mitä teit ja miten? Ihan mielenkiintosta, että värkkäsit itse sen ekspressiopolkusimen. Kaipa tuota säädön herkkyyttä saa hienosäädettyä ja joku spedunero voisi ottaa kantaa, että mistä tuossa on kyse, eli onko potikassa vaan liian iso säätöalue, vai pystyykö tuota kontrolloimaan muilla komponenteilla. Jep, helppoa kuin seinän teko. Ensin otin Crybabystä sisukset pois, eli kaiken paitsi potikan. Koska paikallisessa oli stereoplugit loppu, niin kolvasin Crybabyn omat plugin irti piirilevyltä ja käytin sitä (molemmat ovat stereoplugeja ja Reanin valmistamia). Sitten juotin plugista johdot potikkaan ja potikan keskimmäiseen nastaan 1 Kohmin vastuksen. Tuosta linkistä, kun rullaa vähän alaspäin, niin löytyy hyvä ohje ja kytkentäkaavio, miten johdot juotetaan... http://www.strymon.net/tag/expression-pedal/ Ja lisäksi ostin pari stereojakkia ja puoli metriä mikrofonipiuhaa ja kasasin niistä välipiuhan vibelle ja exp pedaalille. Tuolta linkin takaa löytyy ohje myös mahdollisuudelle käyttää exp pedaalissa kahta monoplugia ja specialkaapelia, jossa stereopää menee vibelle ja se haaroittuu kahdeksi monojakiksi... Ja tuollainen siitä tuli. Ei ollut kunnon piuhaa, joten käytin mitä lie ampumalankaa - älkää välittäkö siitä.... http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/3471.jpg Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Laulava Kylätohtori 17.02.2014 22:53:46 | |
---|
Testasin tänään ajaa Hall of Famella jaettua signaalia kahteen vahvistimeen ja kaappiin. Ihan kiva juttu joo, mutta kun laittoi reverbin päälle, niin johan oli muikea soundi, vaikka kaapit olivat vierekkäin. HoF ilmeisesti jakaa efektin jotenkin vahvistimille vai kuvittelinko taas kaiken? Muuten hyvä, mutta nyt stereo-delay alkoi kaihertaa ikävästi... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
komero 20.02.2014 15:16:34 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Testasin tänään ajaa Hall of Famella jaettua signaalia kahteen vahvistimeen ja kaappiin. Ihan kiva juttu joo, mutta kun laittoi reverbin päälle, niin johan oli muikea soundi, vaikka kaapit olivat vierekkäin. HoF ilmeisesti jakaa efektin jotenkin vahvistimille vai kuvittelinko taas kaiken? Muuten hyvä, mutta nyt stereo-delay alkoi kaihertaa ikävästi... Jos sulla on kaks delayta, niin laita ne niin, että toinen HoFin toisen outputin jälkeen ja toinen toisen. Ihan kivoja juttuja saa tuollakin tavalla aikaiseksi. Ku laittaa ne diileit siis pätkyttämään vähän eri timessä toisiinsa nähden. |
Jamawala 02.03.2014 21:29:42 | |
---|
Siiis...! Kertokaa please miten saan Line6 POD 2.0een Custom soundeja Linen sivuilta. Eli Line6 Edit ei toimi Pod 2.0 kanssa Eli onko olemassa mitäääään ohjelmaa millä saisin nuita soundeja siirrettyä? Eli midi In/Out - USB johto löytyy, josta näköjään ei ole vittuakaan hyötyä... ==MIKSI the johto tuli edes mukana????== Eli en aio ostaa ulkopuolisia härpekkeitä lisää, kun rahaa menee muuhunkin jo liikaa SANOKAA edes se, ettei Pod 2.0aan pysty latamaan mitään... edes päivityksiä -Kiitos- :) ...Ja niin Devil loi Rock'n Rollin... |
hjukke 02.03.2014 23:32:09 | |
---|
Nyt kusi perjantain keikalla joku laudasta.. signaali katosi muutaman biisin jälkeen, ensin pätki ja lopulta kokonaan. Virtaa tuli kaikkiin pedaaleihin, lieneekö joku välijohto tullut finaaliin. Loppukeikka tuli vedettyä suoraan styrkkariin ja kuulosti lihaisammalta, ilmeisesti jotain on falskannut jo ennen lopullista hajoamista. Pitänee viikolla tutkia, olisko jopa joku pedaali räjähtänyt täysin. Muusikoiden net, encylopedicus maxcimus, wiisaiten ciria. |
Olli.M 03.03.2014 08:27:18 | |
---|
hjukke: Nyt kusi perjantain keikalla joku laudasta.. signaali katosi muutaman biisin jälkeen, ensin pätki ja lopulta kokonaan. Virtaa tuli kaikkiin pedaaleihin, lieneekö joku välijohto tullut finaaliin. Loppukeikka tuli vedettyä suoraan styrkkariin ja kuulosti lihaisammalta, ilmeisesti jotain on falskannut jo ennen lopullista hajoamista. Pitänee viikolla tutkia, olisko jopa joku pedaali räjähtänyt täysin. Lihaisammaltahan se yleensä kuulostaa kun on palikat pois välistä :) Ostat multa TBP loopperin. Saat tarvittaessa ohitettua sillä koko lankun ja liha säilyy soundissa. Näppärän kokoinen murkula. Itse ostin juurikin samasta syystä kun parilla viimeisellä keikalla oli ongelmia efektilankun kanssa. Kiva pyllistellä kesken keikan ja ihmetellä että mikähän helvetti. Ja voihan tuota käyttää muillakin tavoilla kuin laudan ohittamiseen. http://www.nosepedal.com/store/nose-micro-true-bypass-looper Tommonen. 50€sis postit Mainostaminen loppu. |
penatuna 03.03.2014 08:33:46 | |
---|
|
Olli.M 03.03.2014 08:54:21 | |
---|
|
Jii-Gee 03.03.2014 10:07:46 | |
---|
hjukke: Nyt kusi perjantain keikalla joku laudasta.. signaali katosi muutaman biisin jälkeen, ensin pätki ja lopulta kokonaan. Vahvistan tämän, mä meinaan näin kyseisen keikan.. ;-) Loppukeikka tuli vedettyä suoraan styrkkariin ja kuulosti lihaisammalta Jep, ei skittasaundi ainakaan huonompaan suuntaan menny. |
Muovinen 03.03.2014 10:10:47 | |
---|
Varmasti myös kuka vain palstan pedaalinikkareista tekee tuollaisen kädenkäänteessä. Itse tilasin moisen Insane Kanelta, eikä tullut kalliiksi kun ei tarttenut olla nätti. Itse voin olla aika tyytyväinen laudan johdotuksiin ja komponentteihin, koska lihaisuus (kuvaa pusketun Orangen soundia muutenkin aika hyvin) on tallella vaikka lauta ei olis ohitettuna. Siinä vaiheessa kun OD, fuzz ja säröfiltteri ovat päällä alkaa tietenkin pörinää hieman ilmetä, mutta muuten aika jees tilanne. |
Laulava Kylätohtori 03.03.2014 10:40:52 | |
---|
Pedal Boardia kasaillessa tuli sellainen ajatus mieleen, että koska virtalähteenä on Voodoo Labin ISO5 ja siinä on 18 voltin ulostulo, niin nyt pitäisi hommata säröpedaali, joka toimii 18 voltilla. ISO5:ssa on yhteensä 5 lähtöä ja 9 voltin lähdöt "kuluvat" wahiin, vibeen ja Lovepedalin Eternityyn sekä johonkin vielä määrittelemättömänä fuzziin. Joten toinen laudassa oleva särö saisi toimia 18 voltilla. Lisäksi minusta jokainen 18 voltilla toimiva säröpedaali, jota olen testannut, on kuulostanut 18 voltilla paremmalta kuin 9 voltilla. Joten ehdotelkaapa hyviä 18 voltin od-pedaaleja. Mad Proffat on kokeiltu, samoin Mi Audion tuotteet ja Tim. OCD:täkin testasin ja se oli hyvä, mutta ei ehkä ihan sitä, mitä nyt haetaan. Mielessä olisi Xoticin EP-booster sekä Fulltonen Plim Soul. Kokemuksia näistä? Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Laulava Kylätohtori: Pedal Boardia kasaillessa tuli sellainen ajatus mieleen, että koska virtalähteenä on Voodoo Labin ISO5 ja siinä on 18 voltin ulostulo, niin nyt pitäisi hommata säröpedaali, joka toimii 18 voltilla. ISO5:ssa on yhteensä 5 lähtöä ja 9 voltin lähdöt "kuluvat" wahiin, vibeen ja Lovepedalin Eternityyn sekä johonkin vielä määrittelemättömänä fuzziin. Joten toinen laudassa oleva särö saisi toimia 18 voltilla. Lisäksi minusta jokainen 18 voltilla toimiva säröpedaali, jota olen testannut, on kuulostanut 18 voltilla paremmalta kuin 9 voltilla. Joten ehdotelkaapa hyviä 18 voltin od-pedaaleja. Mad Proffat on kokeiltu, samoin Mi Audion tuotteet ja Tim. OCD:täkin testasin ja se oli hyvä, mutta ei ehkä ihan sitä, mitä nyt haetaan. Mielessä olisi Xoticin EP-booster sekä Fulltonen Plim Soul. Kokemuksia näistä? EP boosteria oon käyttänyt ja se on aivan hyvä. Jos kaipaat overdrivea niin en suosittele. EP on tosi läpinäkyvä, joskin volumebuustiä riittää melekosesti. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Laulava Kylätohtori 03.03.2014 10:53:55 (muokattu 03.03.2014 10:54:23) | |
---|
Myrkky Nuoli: EP boosteria oon käyttänyt ja se on aivan hyvä. Jos kaipaat overdrivea niin en suosittele. EP on tosi läpinäkyvä, joskin volumebuustiä riittää melekosesti. Luulen, että haen jonkinlaista boosteria. Od-pedaaleissa mulla on yleensä särö lähes nollassa ja volumea reilusti. Tarkoitus on siis boostata vahvari omaa säröä, ei käyttää od:ta vahvistimen puhtaan soundin päälle. Siitä en ole ihan varma, että pitääkö boosterin olla täysin läpinäkyvä vai pitäisikö sen vähän boostata keskialuetta tai jotain. Ehkä jotain lievää hyvää väritystä saisi olla. Tai parastahan olisi, jos sitä taisi säädettyä jotenkin. Kaikki 'avaruusasema'-henkiset säätöhelvetit ovat kuitenkin ehdoton nounou... Sanovat Fulltonen sivuilla Plimsoulia higain-purkiksi. Ei oikein kuulosta siltä, mitä tässä ollaan hakemassa... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Myrkky Nuoli 03.03.2014 10:58:39 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Luulen, että haen jonkinlaista boosteria. Od-pedaaleissa mulla on yleensä särö lähes nollassa ja volumea reilusti. Tarkoitus on siis boostata vahvari omaa säröä, ei käyttää od:ta vahvistimen puhtaan soundin päälle. Siitä en ole ihan varma, että pitääkö boosterin olla täysin läpinäkyvä vai pitäisikö sen vähän boostata keskialuetta tai jotain. Ehkä jotain lievää hyvää väritystä saisi olla. Tai parastahan olisi, jos sitä taisi säädettyä jotenkin. Kaikki 'avaruusasema'-henkiset säätöhelvetit ovat kuitenkin ehdoton nounou... Sanovat Fulltonen sivuilla Plimsoulia higain-purkiksi. Ei oikein kuulosta siltä, mitä tässä ollaan hakemassa... Suosittelisin Xoticin muita buustereita. RC Booster/AC Booster/BB Preamp. Nämä ovat juurikin EQ:llisiä buustereita. 4 potikkaa, joten ei vielä avaruusosastoa. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |