Antti90 15.05.2004 20:11:50 | |
---|
Niin elikkäs,mikä ihme soundi sillä on tuon piisin kiippari soolos,tosi erikoine.. tätä on tullu mietittyä jo pidemmän aikaa.. Jotta perkele! |
_mane 16.05.2004 13:18:59 | |
---|
Kovasti tuo soundi vaikuttais (edelleen) olevan mallia "Jens"... Niinkö luulet? |
oizo 16.05.2004 13:36:37 | |
---|
Todella hieno soolon alku kyl tossa. Eiköhän tuo aika lähellä sitä perusjenssisaundia oo, vähän "tilummalta" kuulostaa kyl Born to be child. |
SItä oon miettiny että miten se siin soolon alussa saa sen äänen..hmm.."täkättämään"? kun se kuitenkin loppu sooloa on "normaali"... (yrittäkää ymmärtää :D) Jotta perkele! |
Snowblind 16.05.2004 20:12:31 | |
---|
Siis Bodomin Chokeholdista on kyse? Se ihan alun juttu? Sehän on ihan nopeasti vaan kosketinta hakkaamalla vedetty, luulisin. |
_mane 17.05.2004 13:26:01 | |
---|
SItä oon miettiny että miten se siin soolon alussa saa sen äänen..hmm.."täkättämään"? kun se kuitenkin loppu sooloa on "normaali"... (yrittäkää ymmärtää :D) Sellainen mahis olis että jonkinlaisella arpeggiolla se olis väännetty, mutta Jannehan on jossain maininnut että hän ei arpeggioita käytä, koska se menee huijaamiseksi... Eli luotetaan vaan kaverin sormien nopeuteen! :) Niinkö luulet? |
Janus 17.05.2004 13:36:58 (muokattu 17.05.2004 13:37:14) | |
---|
Sellainen mahis olis että jonkinlaisella arpeggiolla se olis väännetty, mutta Jannehan on jossain maininnut että hän ei arpeggioita käytä, koska se menee huijaamiseksi... Eli luotetaan vaan kaverin sormien nopeuteen! :) EDIT: olisin sanonu jotain mutta pyyhin pois... "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
Snowblind 17.05.2004 15:23:20 | |
---|
Sellainen mahis olis että jonkinlaisella arpeggiolla se olis väännetty, mutta Jannehan on jossain maininnut että hän ei arpeggioita käytä, koska se menee huijaamiseksi... Eli luotetaan vaan kaverin sormien nopeuteen! :) Ööh, helpostihan tuo pelkillä sormilla menee... Kahdella sormella jos ei muuten, näkisit yhden Rick Wakemanin videon missä vetää älyttömän yksinkertaisen soolon mutta hemmetin nopeasti yhtä nuottia aina siinä peräkkäin ja yhdellä kädellä, toinen käsi vetää sointuja toiselta synalta. Ja arpeeggiaattorista puhuit siis? Noissa Jannen kamoissa mistä hän soolosoundin repii (Rolandin JV 1080 tai 2080) ja kontrollerista (korg x5) ei arpeggiaattoria löydy. |
ajs 17.05.2004 16:52:01 | |
---|
Laita peukalo ja etusormi (tai etu- ja keskisormi, vähän fysiikastasi riippuen) "peräkkäin" samalle koskettimelle, ja soita stanan nopea "trilli", niin eiköhän onnistu tuo saman nuotin toistaminen. There are many ways of going forward, but only one way of standing still. |
Rantsu 17.05.2004 17:19:10 (muokattu 17.05.2004 17:31:10) | |
---|
Laita peukalo ja etusormi (tai etu- ja keskisormi, vähän fysiikastasi riippuen) "peräkkäin" samalle koskettimelle, ja soita stanan nopea "trilli", niin eiköhän onnistu tuo saman nuotin toistaminen. Nähdessään allekirjoittaneen käyttävän kuvatunkaltaista tekniikkaa saman sävelen tuiki nopean toiston aikaansaamiseksi, totesi muuan tunnettu, tuolloin Taneli Mäkelän taustaorkesterissa soittanut kitaristi: "No tossa on kyllä koittosormi kovilla!" Suomi soittaa humppaa. |
_mane 17.05.2004 17:45:32 | |
---|
Ja arpeeggiaattorista puhuit siis? Noissa Jannen kamoissa mistä hän soolosoundin repii (Rolandin JV 1080 tai 2080) ja kontrollerista (korg x5) ei arpeggiaattoria löydy. Näinhän se taitaa muuten olla, jos oikeen tarkaks ruvetaan menemään. Eikös siltä löydy myös tuo Tritonin rack-versio? Siinähän pitäis mun tietääkseni olla arppi, jos en väärin muista, mutta siihen ei taas tietääkseni voi Rolandin patcheja kovin helposti upottaa, vai??? Niinkö luulet? |
ajs 17.05.2004 17:58:38 | |
---|
Eikös siltä löydy myös tuo Tritonin rack-versio? Siinähän pitäis mun tietääkseni olla arppi, jos en väärin muista, mutta siihen ei taas tietääkseni voi Rolandin patcheja kovin helposti upottaa, vai??? Voihan niitä sämplätä siihen. Muistaakseni Janne kuitenkin sanoi jollain foorumilla, ettei käytä koskaan arpeggiaattoria, ja että tämä nimenomainen kohta olisi soitettu vuorotellen etusormella ja peukalolla. There are many ways of going forward, but only one way of standing still. |
Snowblind 17.05.2004 18:29:43 (muokattu 17.05.2004 18:30:39) | |
---|
Näinhän se taitaa muuten olla, jos oikeen tarkaks ruvetaan menemään. Eikös siltä löydy myös tuo Tritonin rack-versio? Siinähän pitäis mun tietääkseni olla arppi, jos en väärin muista, mutta siihen ei taas tietääkseni voi Rolandin patcheja kovin helposti upottaa, vai??? Rolandin JV:tä se käyttää siihen leadisoundiin joka on Jenssiltä saatu, joka käyttää myös JV:tä. Eikä sitä sämplätty ole. Ja tuokin on aika perus leadi mutta se soundin salaisuus piileekin sitten ihan ulkoisissa säröpedaaleissa. |
_mane 17.05.2004 22:05:15 | |
---|
mutta se soundin salaisuus piileekin sitten ihan ulkoisissa säröpedaaleissa. Oho, minkäslainen säröpedaali Wirmanilla sitten on? Ja mitenkä mun korvaan ei ota minkäänlainen "särö" tuossa soolossa...Kuvittelisin, että tuossa leadsoundissa olis käytetty vaan jotain JV:n sisäisiä efektejä, siis mun korvan mukaan. Niinkö luulet? |
ajs 17.05.2004 22:15:10 | |
---|
Oho, minkäslainen säröpedaali Wirmanilla sitten on? Ja mitenkä mun korvaan ei ota minkäänlainen "särö" tuossa soolossa...Kuvittelisin, että tuossa leadsoundissa olis käytetty vaan jotain JV:n sisäisiä efektejä, siis mun korvan mukaan. Sillä on muistaakseni Electro-Harmonix Big Muff -kitarapedaali, joka ei ole aivan tavallinen särö (distortion). There are many ways of going forward, but only one way of standing still. |
Snowblind 18.05.2004 01:25:29 | |
---|
Oho, minkäslainen säröpedaali Wirmanilla sitten on? Ja mitenkä mun korvaan ei ota minkäänlainen "särö" tuossa soolossa...Kuvittelisin, että tuossa leadsoundissa olis käytetty vaan jotain JV:n sisäisiä efektejä, siis mun korvan mukaan. Ei ole, JV:n omat säröt on suoraansanottuna hirveitä. Sama leadi perustaltaan kuin Jensillä mutta se ero on, että käyttävät eri säröpurkkia tuossa. Ja kuten voi kuulla niin melko samanlaisia "dynamiikaltaan" ja sillein, mutta silti siinä on eroa juuri siinä särössä. Rudeksin foorumilla on ainakin iso topicci tuosta Jenssileadin pähkäilystä jos kiinnostaa. |
Antti90 18.05.2004 08:45:11 (muokattu 18.05.2004 08:47:23) | |
---|
Sillä on muistaakseni Electro-Harmonix Big Muff -kitarapedaali, joka ei ole aivan tavallinen särö (distortion). katos p*rkele mullahan on Muffi,nyt vaan syna ostamaan :D.. ja jos joltain löytys tähän vastaus: elikkä.. välillä kun katsoo noita Bodomin live videoita ja kiippari sooloja niin näyttää siltä että Wirman soittaa samasta kohtaa mutta oktaavia korkeammalta..siis että soittaa soolon alussa jostain ja seuraavaks samasta mutta oktaavia korkeampaa.. onko mahdollista ? :D EDIT: unohtu laittaa pari asiaa Jotta perkele! |
ajs 18.05.2004 17:05:34 | |
---|
onko mahdollista ? En tajunnut selityksestä mitään, mutta luultavasti on mahdollista ;) There are many ways of going forward, but only one way of standing still. |
Antti90 19.05.2004 18:10:43 | |
---|
okei otetaas uudestaan :D eli siis kun katsoin bodomin live keikkaa ,niin kiippari soolossa warman soitti samasta kohtaa mutta välillä oktaavia korkeammalta,miten se tapahtuu? tajusko ny? :D Jotta perkele! |
BaariMikko 19.05.2004 18:25:31 | |
---|
okei otetaas uudestaan :D eli siis kun katsoin bodomin live keikkaa ,niin kiippari soolossa warman soitti samasta kohtaa mutta välillä oktaavia korkeammalta,miten se tapahtuu? tajusko ny? :D Siis käsi pysyi samassa asemassa, mutta sävelet tulivat välillä oktaavia korkeammalta? Toki se on mahdollista, lähes jokaisesta synasta löytyy tätä nykyä taikanappula, jossa lukee "transpose". "BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa" -Järvihirviö |