Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras humppamoulinex?
1 2 3 4 5 6 7 8
isojussi
01.03.2014 17:29:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs on tällä hetkellä komppikiipparien kunkku juuri humpan ja bilemusan tulkintaa ajatellen?
 
PA3X vai Tyros5?
 
Vai joku Ketroni?
 
Onko kenellä minkälaista testi- tahi vallan käyttötuntumaa noista nimenomaan tämän TM-osaston musiikkivaateitten suhteen?
 
PA600:ta testasin toista tuntia viime kesänä Musacornerissa ja sekin oli jo aikas vakuuttava.
 
Korgin etuna taitaa olla monipuolisempi player-osasto, mutta Yammun äänimaailma kuulostaa tuupidemojen perusteella taas yhtä sukupolvee kehittyneemmältä.
 
Missäs noita huippumalleja pääsis koeajaan? Täällä maaseudun musaliikkeissä ei tommosia usevamman donan leluja oo juurikan hyllyssä..
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
KoskPaavo
01.03.2014 21:06:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketron SD5, noita saa puoleentoista tonniin HD:llä. Multa saat komppeja, Soltoneista lähtien oon noita harrastanut.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Prophet
01.03.2014 21:16:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa on jotain vertailua.
 
http://www.korgforums.com/forum/php … 35&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
MatRa
01.03.2014 21:34:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Mikäs on tällä hetkellä komppikiipparien kunkku juuri humpan ja bilemusan tulkintaa ajatellen?
 
PA3X vai Tyros5?
 
Vai joku Ketroni?
 
Onko kenellä minkälaista testi- tahi vallan käyttötuntumaa noista nimenomaan tämän TM-osaston musiikkivaateitten suhteen?
 
PA600:ta testasin toista tuntia viime kesänä Musacornerissa ja sekin oli jo aikas vakuuttava.
 
Korgin etuna taitaa olla monipuolisempi player-osasto, mutta Yammun äänimaailma kuulostaa tuupidemojen perusteella taas yhtä sukupolvee kehittyneemmältä.
 
Missäs noita huippumalleja pääsis koeajaan? Täällä maaseudun musaliikkeissä ei tommosia usevamman donan leluja oo juurikan hyllyssä..

 
Pa3x oon käyttäny puolitoista vuotta, humpasta Desperadoon ja polkasta Living on a prayeriin. Suomikompit osin musalabrasta osin korgin omia(hidas valssi), rock/dancepuoli korgin omia. Uusia tyyliä on tullut lisää mukavasti päivityksenä.
Tc Helicon mainio osio omb-miehelle, keikalla ei tarvi mikseriä, aktiivikaappiin kone vaan suoraan kiinni.
 
Miinuksena kosketusnäyttö hieman tahmanen toimimaan, ainakin jos vertaa ipadiin.
Ja suht painava konehan tuo on roudata. Ja maksohan se ihan euroja...
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
haitari
01.03.2014 21:50:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka nykyisin käytän Rollen BK7M -modulia ja todennut sen erittäin hyväksi, on monesti tullut mieleen, että harmi kun luovuin Ketron SD5:sta. Siinä oli kompit kohdallaan ja soundit loistavat. Lisäksi käyttö oli helppoa ja nopeaa.
 
www.patevamies.fi
Einherjar
02.03.2014 04:56:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyros3:sta testasin jo jokunen vuosi sitten. Siitä jäi vähän negatiiviset vibat soundien suhteen, kun soundikattaus keskittyi sinfonia-osastolle. (Tatsi oli ihan hyvä, mutta enhän minä kiipparisti ole...) Ei ollut sellaisia nykyään yleisiä Oberheim-mattoja ja muita syntikoista irtoavia "perussoundeja".
En tiedä sitten onko sitä korjattu uudempiin versioihin, mutta tuosta jäi erittäin "humppa" mieliala hintaan nähden. Bilehommat kärsisi ilman ylimääräistä modulia tms. En silti moiti niitä soundeja mitä siellä on laadun puolesta, vaan sitä vaikoiman kapeutta.
Roland on tuntunut kattavan paremmin tuon synapuolen (soundeiltaan mm. Juno-G ja -Stage on oikein oivia pelejä hintaansa nähden bilepuolelle), mutta niiden työasemavalikoimasta ei ole sen kummempaa hajua.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
EP
02.03.2014 07:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos lähdetään konepohjalle niin, mun mielestä ei oo paljon merkitystä, nykyiset uudet, merkki kun merkki kelpaa.
 
isojussi: ..On aikas paljon tärkeempää, että biisi ittsessään ja soololaulu uppoo asiakkaaseen kun että onkoos toi kitara ny muavisen kuulonen.... ei se topi sitä mieti.
 
Niin kuin itsekin totesit tuossa edellisessä aiheessa ja jos pändissä niin aina vaan vähempi merkitystä.
Valintaa vaikuttaa varmaan eniten soittajan omat mieltymykset, so. eri merkkien erot.
 
KoskPaavo
02.03.2014 09:48:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Jos lähdetään konepohjalle niin, mun mielestä ei oo paljon merkitystä, nykyiset uudet, merkki kun merkki kelpaa.
 

 
Niin kuin itsekin totesit tuossa edellisessä aiheessa ja jos pändissä niin aina vaan vähempi merkitystä.
Valintaa vaikuttaa varmaan eniten soittajan omat mieltymykset, so. eri merkkien erot.

 
Ja lässyn lässyn taas. Montako konekeikkaa olet tehnyt? Melko varmasti et yhtäkään. Mä olen tehnyt yli 2000.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
MatRa
02.03.2014 10:13:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Mikäs on tällä hetkellä komppikiipparien kunkku juuri humpan ja bilemusan tulkintaa ajatellen?
 
PA3X vai Tyros5?
 
Vai joku Ketroni?
 
Onko kenellä minkälaista testi- tahi vallan käyttötuntumaa noista nimenomaan tämän TM-osaston musiikkivaateitten suhteen?
 
PA600:ta testasin toista tuntia viime kesänä Musacornerissa ja sekin oli jo aikas vakuuttava.
 
Korgin etuna taitaa olla monipuolisempi player-osasto, mutta Yammun äänimaailma kuulostaa tuupidemojen perusteella taas yhtä sukupolvee kehittyneemmältä.
 
Missäs noita huippumalleja pääsis koeajaan? Täällä maaseudun musaliikkeissä ei tommosia usevamman donan leluja oo juurikan hyllyssä..

 
Vielä asian vierestä...suurin puute noissa komppipeleissä on bändiin nähden tuo nyanssointi/sovituspuoli. Se jää tuohon var1,2,3,4 asteelle, joihinkin breakkeihin ja standardilopetuksiin helposti. Midifileja ahkerasti tekemällä asia paranee, mut sehän on toinen juttu se.
Mutta mikään ei voita tuttua bändiä, jonka kans voi hioa esim eltonjohntyyppisiä balladeja, nostoineen ja suvantovaiheineen. Ja soittaa ite vasarakoskettimilla, on se kuitenkin eri tatsi kuin esim korgissa.
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
isojussi
02.03.2014 14:01:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MatRa: Vielä asian vierestä...suurin puute noissa komppipeleissä on bändiin nähden tuo nyanssointi/sovituspuoli. Se jää tuohon var1,2,3,4 asteelle, joihinkin breakkeihin ja standardilopetuksiin helposti. Midifileja ahkerasti tekemällä asia paranee, mut sehän on toinen juttu se.
Mutta mikään ei voita tuttua bändiä, jonka kans voi hioa esim eltonjohntyyppisiä balladeja, nostoineen ja suvantovaiheineen. Ja soittaa ite vasarakoskettimilla, on se kuitenkin eri tatsi kuin esim korgissa.

 
Juuri tätähän tässä taas perkele kysyttiin?
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
ferodoz
02.03.2014 18:14:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midimaailmahan antaa hirveesti mahdollisuuksia esim Logicin tai jonkun muun vastaavan DAWin kanssa. Se on eriasia että haluaako sitä tietokonetta kuskata lavalla mukana. Mutta nykypäivän mallinnukset ovat niiiiin törkeän hyviä että periaatteessa muuta ei enää tarvitsisi soundien puolesta. Mutta koska aloituksessa et maininnut midiosastosta mitään, niin oletan että sitä et hae, vaan ihan kunnon rautaa?
 
isojussi
02.03.2014 18:22:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Midimaailmahan antaa...
 
On mulla tossa Sonarit ja ripakopallinen softasynia - ei siinä mitään. Semmosen vajaan 300:n mp3:n kanssa pukkaan nyt keikkani. Mukavaa ja turvallista niiden kanssa on mennä, kunha muistaa rakenteet, mutta olis kiva enempi showwata ja pelleillä rakenteitten kanssa esim.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
ferodoz
02.03.2014 18:27:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: On mulla tossa Sonarit ja ripakopallinen softasynia - ei siinä mitään. Semmosen vajaan 300:n mp3:n kanssa pukkaan nyt keikkani. Mukavaa ja turvallista niiden kanssa on mennä, kunha muistaa rakenteet, mutta olis kiva enempi showwata ja pelleillä rakenteitten kanssa esim.
 
Niinjustiin, arvelinkin että se maailma on tuttua. :) Ymmärtäähän tuon. Moni kuskaa mielummin 3-4 synaa keikoilla yhden midilankun sijasta vain siksi että siinä on enemmän fiilistä sekä mukavampi ja varmempi soittaa.
 
KoskPaavo
02.03.2014 18:32:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: On mulla tossa Sonarit ja ripakopallinen softasynia - ei siinä mitään. Semmosen vajaan 300:n mp3:n kanssa pukkaan nyt keikkani. Mukavaa ja turvallista niiden kanssa on mennä, kunha muistaa rakenteet, mutta olis kiva enempi showwata ja pelleillä rakenteitten kanssa esim.
 
No nih, sullon mun luonto, "liveketronilla" voi vaihtaa lennosta mitä vaan,komppia, tempoa, sävellajia, biisin rakennetta, sointukiertoja,instrumenttien volumeita, balansseja, efektejä, rumpusettejä yms. Voi soittaa vaikka aplodit loppuun jos yleisö ei älyä.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
MatRa
02.03.2014 19:08:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: On mulla tossa Sonarit ja ripakopallinen softasynia - ei siinä mitään. Semmosen vajaan 300:n mp3:n kanssa pukkaan nyt keikkani. Mukavaa ja turvallista niiden kanssa on mennä, kunha muistaa rakenteet, mutta olis kiva enempi showwata ja pelleillä rakenteitten kanssa esim.
 
Juu sori et rönsyli edellinen ajatelma. Helmasyntini näissä keskusteluissa,myönnän.
Paljonko muuten noissa sun mp3:ssa on tavaraa, bs/dr/perc lisäksi. Eli kun ilmeisesti laulat, paljon jätät itselle soitettavaa? Mitä enemmän valmiina, sen vähemmän show-varaa, eks niin? Tietysti rakenne on valittu jo silloin kun filelinjalle menee. Suosittelen kuitenkin komppikonetta, muunatautuu moneen menoon, vaihtelevasti tilanteen, fiiliksen mukaan.
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
MatRa
02.03.2014 19:21:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Ja lässyn lässyn taas. Montako konekeikkaa olet tehnyt? Melko varmasti et yhtäkään. Mä olen tehnyt yli 2000.
 
Huikea määrä. Mulla jää n sataan omb-koneella. Siinäkin jo huomaa että vasen käsi typpaa halvaantumaan, ts kun välillä soittelee oikeata pianoa, huomaa että vasen puoli on yllättävän kankea.
Siihen tietysti auttaa kun soittelee välillä sointujen sijasta sormibassoa esim foxeissa ja valsseissa. Sanotaan sitä nyt sitten vaikka taukoliikunnaksi;)
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
KoskPaavo
02.03.2014 19:47:04 (muokattu 02.03.2014 19:49:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä soittelen viisrivistä, kyllä senkin bassopuolessa haasteita riittää. 1991 ensimmäinen OMB oli Gem, senjälkeen on ollut lähes kymmenen, vain yksi japski, Technics, muut italojuttuja.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
02.03.2014 19:51:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MatRa: ..suurin puute noissa komppipeleissä on bändiin nähden tuo nyanssointi/sovituspuoli. Se jää tuohon var1,2,3,4 asteelle, joihinkin breakkeihin ja standardilopetuksiin helposti. Midifileja ahkerasti tekemällä asia paranee, mut sehän on toinen juttu se.
Mutta mikään ei voita tuttua bändiä, jonka kans voi hioa esim eltonjohntyyppisiä balladeja, nostoineen ja suvantovaiheineen. Ja soittaa ite vasarakoskettimilla, on se kuitenkin eri tatsi kuin esim korgissa.

 
Tämä oli mun mielestä plussan arvoinen kirjoitus!
 
Einherjar
02.03.2014 21:00:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: On mulla tossa Sonarit ja ripakopallinen softasynia - ei siinä mitään. Semmosen vajaan 300:n mp3:n kanssa pukkaan nyt keikkani. Mukavaa ja turvallista niiden kanssa on mennä, kunha muistaa rakenteet, mutta olis kiva enempi showwata ja pelleillä rakenteitten kanssa esim.
 
Mites joku Ableton live + launchpadi?
Siinä olis sitten mahdollisuus tehdä biisien osista looppeeja ja järjestellä ne vauhdista ihan niinku tykkää. Dj:t ja semmoset ei-levynpyörittelijät-vaan-teknoartistit niillä nykyään vetelee.
Tuosta tuollainen demo ko. systeemillä soittamisesta: http://www.youtube.com/watch?v=tZeH75jV5KM
Ei ehkä tarvisi noin pitkälle ohjelmoida, mutta siitä nyt saa ideaa selville.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
isojussi
02.03.2014 21:12:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Tämä oli mun mielestä plussan arvoinen kirjoitus!
 
Eli täysi irti aiheesta.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «