Aihe: Mikä piano/syntikka sinulla on?
1 2 3 4 528 29 30 31 32 33
PPAASSI
12.08.2013 22:27:19
itä-saksalainen Geyer-piano 60-luvulta
Yamaha S30
Nord electro 2
Microkorg XL
Hammond L100p "porta-b"
Kouvolan Maestro
lisäksi löytyy Neo Ventilator ja Leslie HL722 väpätystä varten
Simulator
14.08.2013 08:02:10 (muokattu 14.08.2013 08:38:37)
Tervehdys kaikki keyboard hemmot, tässä on minun laitelistani höystettynä pikku kommenteilla:

Yamaha CS-15D

Puukylkinen analoginen monosyntikka jossa on erittäin lämmin ja tukeva ääni. Soittotilanteissa tämä on todella nopea käyttää sillä normaalien ohjelmointi potikoiden lisäksi on myös kaksi riviä nappeja joista saa valmiiksi ruuvattuja preset soundeja. Näitä soundeja voi myös sekoittaa keskenään. Potikat ja muut hallintalaitteet tuntuvat mukavilta ja tukevilta käsissä ja kaipaisinkin vastaavaa tukevuutta ja herkkyyttä myös muihinkin syntikoihin.

Yamaha Cs-20M

Tämän ostin tuon Cs 15:ta kaveriksi. Ukonäöltään samanlainen mutta syvyys-suunnassa kooltaan isompi analoginen monosyntikka.
Rakenne on myös erittäin tukeva ja painava. Reilusti monipuolisempi ohjelmoitavuus ja tällä pystyykin tekemään hienostuneita erikoisia ääniä
selvästi enemmän kuin Cs-15D:llä. Tarvittaessa pauhaa erittäin julmasti lintaten digitaaliset piipittäjät maan rakoon.
Pidän molemmista Cs-syntikoistani erittäin paljon. Ne ovat kuin käsien jatkeita, ei mitään valikoita tai numeroita pohdittavana. Suoraan vaan äänestä kiinni ja sitten mennään.

Casio Cz-101

"avaruusajan soundit" kompaktissa kotelossa. Itse olen käyttänyt tätä lähinnä kauniiden taustamattojen soittoon. Tällä saattakin saada yllättävän kauniita strings mattoja aikaiseksi. Konemusiikki hemmot ilmeisesti saavat näistä Cz:ta jotain muitakin merkittäväiä ääniä käytettäväksi. Ohjelmointipuolelta voisi mainita erittäin monipuoliset vaippakäyrät jotka mahdollistavat hyvinkin pitkien soundivaihtelujen tekemisen. Laitten ohjelmointi on hyvin suoraviivaista ja analogisyntikka tyyppistä, eikä näinollen mitenkään vaikeaa.

Casio FZ-1

Syntikka ja sampleri samoissa kuorissa. Koskettimisto on tuntumaltaan paras mitä olen kokeillut. Hyvän samplerin lisäksi tässä on mukana mielenkiintoinen synteesimenetelmä jota olen kokeillut tosin vain pintapuolisesti. Käytettävän aaltomuodon pystyi piirtämään myös itse graafisesti siihen näytölle. Pitäisi ottaa jostain aikaa ja peryhtyä tuohon vielä uudelleen. Ammattimaisen oloinen laite erillisine ulostuloineen, painoakin on enemmän kuin viidellä tavallisella syntikalla.

Casio XWP-1

Casion uutuus-syntikka on varsinainen runsaudensarvi jonka opiskelu on vielä kesken. Aivan tolkuttomasti tavaraa tuossa laatikossa! Sen läpikäymiseen ja hyödyntämiseen menee aikaa. Olen jo saanut sen hieman hallintaani mutta tämä on monimutkainen laite.
Sitten kun sen oppii niin ei se olekaan monimutkainen, paitsi taas sitten kun opitun on unohtanut. Jokatapauksessa tämän laitten myötä sain käyttööni paljon nykyaikaisia soundeja joita olin kaipaillut.

Roland JX8P + programmer

Anloginen polysyntikka. Oskillaattorit ovat digitaaliset ja loput härpättimet analogisia. Omanlaisensa ääni jossa on analogisyntikan puhallusta ja lämpöä yllinkyllin.

Yamaha PSR-290

Kotikeyboard josta pidän hyvin paljon. Tällä on kiva jammailla valmiiden ja tyylikkäiden taustojen mukana. Yllätyin hyvien soundien määrästä . . . tämähän on oikein merkittävä laite.

ELKA iso kotiurku!

Tämän aion romuttaa aivan lähiaikoina ja otan sieltä sisältä irti sen mekaanisen leslien. Koteloin sen erillislaitteeksi jota voin sitten käyttää kaikilla keyboardeilla ja kitaralla.

Poismyydyt: Oberheim OBSX, Yamaha DX9, Yamaha Cs01

Oberheim OBSX, miksi myin: Iso ja tilaavievä mutta vähän käyttökelpoisia soundeja. Strings matto soundi tosin aivan ylivoimaisen hieno. Se on sämplättynä Fz-!:sessä tosin ei soi sieltä samalla huojunnalla. OBSX oli myös viritettävä vähän väliä. Muutenkin se tuntui toimivan kunnolla vain jos sitä sattui huvittamaan. Ehkä se sitten oli sitä todellista analogiaa?

Yamaha DX-9, miksi myin: Liian ohutääninen minun makuuni. Soundien tekeminen ja muokkaus vaikeaa. En käsittänyt sitä "operaattorit" systeemiä koskaan kunnolla.

Yamaha Cs01, miksi myin: Rahan himossa ja tarve saada uusi Casion XWP-1:nen

Sitten on vielä lisää noita erilaisia kotikeyboardeja, rumpukone, sähkörummut, raituri, moduuli, mikserit sun muut lisälaitteet ja soittimet jotka eivät kuulu tämän ketjun piiriin.
R0IST0
14.08.2013 15:07:19
ELKA iso kotiurku!

Tämän aion romuttaa aivan lähiaikoina ja otan sieltä sisältä irti sen mekaanisen leslien. Koteloin sen erillislaitteeksi jota voin sitten käyttää kaikilla keyboardeilla ja kitaralla.

mikä malli?
Thomas Häggblom
14.08.2013 15:39:50

Simulator: Yamaha DX-9... ...Soundien tekeminen ja muokkaus vaikeaa. En käsittänyt sitä "operaattorit" systeemiä koskaan kunnolla.

Kiva kun jaksoit pistää kommentit mukaan pelkän listauksen sijaan. Ota plussa!
Harmi sinänsä että raudassa jos pitäydytään niin FM-synteesi on pitkälti jäänyt tuntemattomaksi ja pelottavaksi synteesiksi lähinnä Yamahan laitteiden vaikean käyttiksen takia.

Mutta ei se operaattorien kanssa pelaaminen loppujen lopuksi ihan niin vaikeaa ole, varsinkaan jos näkisi oikeasti jostain mitä tekee (varmaan pitäisi softalla opetella alkeet). Itse olen opetellut TX81Z:lla eikä ole ollut helppoa. Puolet tekemistäni soundeista on varmaan ihan sattuman tulosta :D
The Modulation Wheel // www.soundcloud.com/themodulationwheel
Simulator
14.08.2013 17:42:49
R0IST0: mikä malli?

Sen Elkan tyyppi on: "Preludio 22 L" Minulla on tuolla omissa kuvissa vielä yksi kuva siitä "leslie pyörijästä" mikäli sitä kiinnostaa käydä katsomassa. Muuten vien sen ison urun jäänteet sitten kierrätyskeskukseen. Vain leslien toiminnan kannalta tärkeät osat otan siitä irti. Saas nyt nähdä ettei sen Elkan paikalle ilmesty poljettava harmooni! Hieman on alustavasti tiedossa pari harmoonia jotka ovat hävitysuhan alla.

Lesliepyörijän koteloinnista saatan tehdä jonkinlaisen kuvallisen juttusarjan Fs-Nordicin Ohjelmat ja laitteet osastolle. Minulla on siellä pienimuotoista musiikkilaite keskustelua menossa. Käykää vilkaisemassa mikäli tekninen musalaite viihde kiinnostaa:
http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,107138.0.html

Juu ne Yamahan Dx-sarjan operaattorit . . . silloin kun hävitin sen Dx 9:sin niin eipä minulla ollut internettiä ja tietokonetta käytössäni. Jonkin editori-softan avulla olisi tosiaan ollut ehkä mahdollista päästä niistä perille. Silloin aikoinaan se puuha oli jokseenkin ylivoimaista ja Dx9 sai lähteä.
Thomas Häggblom
14.08.2013 23:49:39

Simulator: Silloin aikoinaan se puuha oli jokseenkin ylivoimaista ja Dx9 sai lähteä.

Joo ymmärtäähän tuon ja eipä se DX-9 mikään paras laite edes ole noista Yamahan FM-synistä. Jos ketään kiinnostaa niin tuollaista sain itse aikaan kun TX81Z:lla räpelsin. Soundi ei ainakaan ole ihan täydellisen "ohut". Tässä nyt toki hämää se että halusin tarkoituksella tehdä noita avaruus-soundeja, joita saa ihan vahingossakin säätämällä ihan hyviä aikaiseksi. Tosin ne muut perussoundit nyt yleensä noista preseteistä löytyykin aika hyvin. Ei itse jaksaisi mitään pianoja lähteä vääntämään FM:llä :)

http://soundcloud.com/themodulationwheel/yamaha-tx81z-frequency

PS: Pitääkin päivitellä tänne kohta oma kamalista kun on vähän taas päässyt kokoelma karttumaan :)
oksatboys
15.08.2013 17:44:24

Yamaha yc-25d
alesis micron
"Itseasiassa Bugeran tunnus on BE. Bugera kertoo määritelmän mukaan laitteen ongelmien (Bug) määrän ajanjaksossa (Era)." - mattim
ptpt88
15.08.2013 19:04:07

Digitaaliset:
Generalmusic S3 Turbo
Technics SX-WSA1
Roland XV-5050 (+ Complete Piano)
Roland JV-2080 (+ Vintage Synth, Orchestral, World)
Roland JD-990 (+ Vintage Synth, M-256E)
Korg 05R/W
Korg X3R
Yamaha EX-5R (+ BC3, ASIB1, JAZ 1Gb)
Korg O3 Symphony Module (+ POC-01, POC-04)

Analogiset:
Yamaha SY-1
Yamaha CS-50
Roland RS-505 Paraphonic
Roland MKS-80 Super Jupiter
Roland SH-09
Hohner String Melody II

Electro-akustiset:
Yamaha CP-60M Electric Upright

Tuohon ei varmaan ole kauheasti enää lisättävää... ehkä vielä joku kunnon 2-VCO monoanalogi nupeilla. =)
One thing that I would like to see happen with films is for music not to be treated as just one more ingredient, but as an integral and fundamental part, due to its fatal capacity to affect the mood of the movie. -- Vangelis
Thomas Häggblom
15.08.2013 21:48:14 (muokattu 15.08.2013 21:51:30)

Digitaaliset:

- Kawai K1ii + DC-32 RAM
- Korg Karma
- Korg X5D
- Korg Wavestation SR
- Nord Lead 2X
- Roland JX-305
- Yamaha AN1x
- Yamaha SHS-10 -keytar
- Yamaha TX81Z

Analogit:

- Armon Armonconcert -viulukone
- Commodore 64 + Cynthcart v1.2.4
- Elektronika EM-25 neuvostoanalogi
- Junost-2M neuvostoanalogi
- Korg EX-800 w/Moog Slayer mod.
- Korg Monotron Delay
- Korg Poly-61
- Roland Juno-60 + JSQ-60
- Roland SH-1000
- Roland TR-606 Drumatix
- Yamaha CS-10

On vähän kertynyt joo, keräilijäluonne kun olen. Viimeisimpinä hankintoina tosiaan tuo pitkään haaveissa ollut neuvostoanalogi Elektronika EM-25, jonka onnistuin ihan hyvään hintaan löytämään. Samalla tarttui kylkiäisenä mukaan tuo Junost-2M, hauska! Sitten herätteenä musiikkiliikkeestä Monotron Delay.
Ihan uusimpana halvalla hankittu Commodore 64 -keskusyksikkö ja siihen tuo mainio Cynthcart, jonka soundeista pidän paljon :) Aikomuksena on vielä ostaa joskus näyttö, MSSIAH-kasetti ja ehkä jopa pari peliä että voi sitten retroilla studiohuoneessa muutenkin kuin soittamalla vintagesyniä ^^
rabitti88
25.08.2013 16:26:16 (muokattu 25.08.2013 16:29:27)
Nyt minulta löytyy
akustinen piano,
Roland rd 300sx ja
Roland juno d
entiset ovat olleet
Roland xp 10
sekä M1 korg

Kuolaan taas Rolandin
jp8000 ja rs 70 unohtamatta axsynthia.
Ja ehkäpä jotain punaista.
Simulator
28.08.2013 18:57:14
Laitetaan pikku päivitys:

Uusin hankintani on keyboardi jonka merkki on Yrjö. T Pilvinen. Öööö . . siis . .?
No tästä linkistä se selviää ja tarinaa siellä on hieman enemmälti . .

http://www.fsnordic.net/discussion/ … c,107138.msg1447505.html#msg1447505
teemuh
01.09.2013 08:01:40
Edelliseen viestiin, wau, Pilvisen pianotehdas valmisti tuommoisia urkujakin! Isovanhempani jotenkin tunsivat tuon tehtaan pitäjän ja tilasivat sieltä mittatilauspianonkin..

Tuntuu että kaikilla ketkä tähän ovat vastanneet on aivan helkutisti eri synia.

Itselläni
Korg X5D
Roland VK-7
Fazerin akustinen piano

Tietty tarpeet eli esim bändit missä soittaa asettavat eri vaatimuksia. Tai sit täällä on lähinnä syntikkaharrastajia?
Janus
01.09.2013 10:01:42
teemuh: Tai sit täällä on lähinnä syntikkaharrastajia?

Juu, kyllä juuri näin on.
Carrhu
27.10.2013 00:21:16
Korg M50
microKorg
DSI Mopho sekä X4
Elektron Analoug Four
Moog Little Phatty Stage II
Nord Electro 3
Waldorf Blofeld
Yamaha CP50
.
barclay
29.10.2013 23:14:00

Casio CTK-571
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli www.mikseri.net/kostiainenproj
iikkuli
07.12.2013 10:01:14
Kurzweil PC7K
Korg SV-1 73
Ritm-2
Roland Juno-106
Korg Polysix
Moog Voyager Old School
Hammond XK1
Rhodes MK1 Stage 73
SPEKULOISIN JOS...
musamies
07.12.2013 13:45:50
- WLM Trip ja Rotosphere
- Yamaha CP4
- Linux läppäri ja jotain musasoftaa
- kevyt midikoskettimisto Roland A37 nyt odottaa, että kasaisin sen
Simulator
20.02.2014 20:10:17 (muokattu 20.02.2014 21:07:01)
Minulle tuli pari päivitystä listaan:

Yamaha Cs-15

Vuosien takainen haave toteutui ja tuommoinen tuli tänään postissa. suomipeli ja excellent kuntoinen. Tosin tähän yksilöön on asennettu
Don Solaris lisämoodi jolla saa kohinaa myös VCF kakkoseen. Mielestäni ihan hyvä lisäjuttu. Takapaneelissa on katkaisija josta moodin saa pois päältä. Cs-15 tuntui näin ensituntumalta melko oudolta vaikka minulla Cs-syntikoita onkin jo pari kpl ennestään. Nämä Cs-syntikat poikkeavat toisistaan yllättävänkin paljon. Vaikkei luulisi, niin sen huomaa silloin kun nappuloihin tarttuu ja rupeaa soundejä vääntämään.
Huippujuttu tässä on tuo "External input" mihin voi syöttää ulkopuolista ääntä ja muokata sitä syntikan säätimillä. Tavallinen rumpukonekin muuttuu tällöin ihan joksikin muuksi ja efekti on varsin tehokas ja tyylikäs.

Yamaha Cs-40M

Toinen pidempiaikainen haave oli tämä Cs-40M. Yhden kaupan tämmöisestä aikoinaan missasin mutta nyt näytti onni suosivan. Yamahan "Analoginen Mörkö" niinkuin tätä kaupattiin tai kuten toisaalla osuvasti kommentoitiin Yamahan Monster Analogi! Sitähän tuo on jo painonsakin takia, alkuperäisen kovan laukun kanssa 29-kg!
Tämä syntikka on japanin sähköllä ja tuotu ilmeisesti Suomeen joko Japanista tai Jenkeistä. Ensivaikutelma laitteesta on juuri tuo "Monster"
Helpolla tämä ei päästä ja syna tuntuukin näin aluksi hyvin oudolta ja monimutkaiselta vaikka minulle tuo Cs-20M onkin jo tullut tutuksi. Tässä on enemmän nappuloita ja mahdollisuuksia soundin ruuvaamiseen, mm. Ring modulator. Syntikan ulkoinen kunto on virheetön ja kannattaa varmaankin ostaa tämmöinen iso syntikka alkuperäisen laukun kanssa, vaikuttaa siltä että painava syna pysyisi tällöin ulkoisesti paremmassa kunnossa.
Simulator
02.03.2014 09:53:57
mob73:

Kysyttiin pianoja tai syntikoita, mutta samalla nämäkin pistää tästä listaten..

Casio Casiotone MT-45 (circuit bendattu)
Boss DR-220E jumputin
Commodore 64 + MSSIAH

pois dumpattuja romuja: Roland W-30, Yamaha PSR-77 ja Casio Casiotone CT-380

Minulla on myös tuo Casiotone MT-45 tosin sitä ei ole circuit bendattu. Asia kyllä kiinnostaisi mutten malta ruveta muuttelemaan sitä kun se on niin kaunis keyboardi! Monien mielestä maailman kaunein.
Kuinka maltoit hävittää Casiotone CT-380:sen siitähän irtoaa aivan hervottoman letkeä lätinä? Boss DR-220E pitäisi kyllä tilata ebaysta siinä kun olisi se trigger-out ulostulo.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)