Aihe: Mitäs vähän wanhempi setä vois vetää nuoremmalle juhlaväelle?
1 2 3 4 5 6
EP
25.02.2014 20:11:13
Epämuusikko: Sitten ei kannata lähteä hääkeikalle 2000-luvulla. Toki epäilen sinun käyneenkään.

Ei ehkä kannatakkaan, vaikka on niitä sellaisiakin ihmisiä jotka tykkää musiikista. Oon kyllä käyny muutaman kerran, viimeksi pari vuotta sitten.
Ei soitettu kun pari rokkia, konemusaa ei ollenkaan.
ferodoz
25.02.2014 20:18:44

EP: No kerro mikä menee!

Toisaalta pitää se musa olla soittajastakin jonkin verran mielekästä, ei pelkästä rahasta.
Mikään konemusa ei ainakaan iske, eikä rock coverit niin paljon että niitä viittis koko iltaa tahkota.

Konemusa/suomiräppi bändiversioina:
- Cheek, Elastinen yms
- kuuntele vartti NRJ:tä tai Voicea niin tiedät.

Rokkikoverit:
-Esim runaway in a free world, livin on a rebel yell prayer all night long in the jar jnejne

Ysärihitit (varsinkin potpureina. Ovat nykyään retroa):
-E-type
-Waldos People
-Mitäsvittujanäitänyolikaa.

Vanhat bailuklassikot (ei mee läpi ihan varhaisteiniosastoon):
-Tuhkimo, autiotalo peekarjala, tomppa, toimistohommia, teuvo, 105 jne. 1972 luetaan myös näihin.

Uudemmat/uusimmat bailuhitit:
-Petrinygårdit, haloohelsingit, robin, jnejne.

Ei sen musan tarvi olla mielekästä, jos sitä pitää tehdä työkseen. Ymmärrän näkökulmasi jos teet keikka/vuosi -tyyppisesti näitä "muusikon"hommia. Älä julista sitä kuitenkaan totuutena. Saattaa olla että joissain bileissä joku ylläolevista ei toimi, mutta ei silloin mikään Tuure Kilpeläinenkään lähde.

Terveisin; 100 keikkaa vuoteen nuorten yökerhoissa bilebändikeikoilla, lavalla ja keulassa.
(ja noi terveiset ei ollu mitään keulimista, vaan lähinnä antaa pohjan tälle postaukselle ennenkuin joku kyseenalaistaa sen.)
EP
25.02.2014 20:24:35
ferodoz:

..Ei sen musan tarvi olla mielekästä, jos sitä pitää tehdä työkseen..

Kaikki työ pitää olla mielekästä, että sitä jaksaa tehdä ja oppia uutta.
ferodoz
25.02.2014 20:25:25

EP: Kaikki työ pitää olla mielekästä, että sitä jaksaa tehdä ja oppia uutta.

Arvasin että et keksi mitään sanottavaa. Yksikään työ ei ole kokoajan mielekästä.
EP
25.02.2014 20:26:34
ferodoz: Arvasin että et keksi mitään sanottavaa. Yksikään työ ei ole kokoajan mielekästä.

Kirjoitit, ettei musan tarvi olla mielekästä..?
ferodoz
25.02.2014 20:28:19 (muokattu 25.02.2014 20:30:36)

EP: Kirjoitit, ettei musan tarvi olla mielekästä..?

Joo. Tajuatko sinä yhtään mitään mitä sulle kirjoitetaan? Vai elätkö jotain ihme valveunta?
Jos tekisit joskus keikkaa, niin tietäisit että ei se aina ole sitä että "Ouraid jäpikät, nyt mennään ja vedetään huippushow Hilma-tädin viiskymppisillä, pamahutetaan jätkänhumppa ilmoille heti, ja sitten aletaan oikein todenteolla palvella asiakasta, koska hänhän meille maksaa. Vai mitä ukot, eiksnäinoohä?"
EP
25.02.2014 20:32:06
ferodoz: Joo. Tajuatko sinä yhtään mitään mitä sulle kirjoitetaan? Vai elätkö jotain ihme valveunta?
Jos tekisit joskus keikkaa, niin tietäisit että ei se aina ole sitä että "Ouraid jäpikät, nyt mennään ja vedetään huippushow Hilma-tädin viiskymppisillä, pamahutetaan jätkänhumppa ilmoille heti, ja sitten aletaan oikein todenteolla palvella asiakasta, koska hänhän meille maksaa. Vai mitä ukot, eiksnäinoohä?"

Koita nyt pysyä rauhallisena ja asia linjalla.
ferodoz
25.02.2014 20:34:09 (muokattu 25.02.2014 20:37:41)

EP: Koita nyt pysyä rauhallisena ja asia linjalla.

Lol
Joo, pysyn. Koita sinä joskus sanoa jotain äläkä aina jauha noita ympäripyöreitä latteuksia. :) Ihan tosissaan, kyllä mua ärsyttää toi että väitetään jatkuvasti jotain ihan puutaheinää, vailla yhtään minkäänlaista kokemusta mistään.
EP
25.02.2014 20:36:50
ferodoz: Lol
Joo, pysyn. Koita sinä joskus sanoa jotain äläkä aina jauha noita ympäripyöreitä latteuksia. :)

Mä oon kertonu omia mielipiteitäni, en haukkunu muiden, enkä varsinkaan haukkunu henkilökohtaisesti ketään. Ei ole tarvetta sellaiseen.
ferodoz
25.02.2014 20:39:54

EP: Mä oon kertonu omia mielipiteitäni, en haukkunu muiden, enkä varsinkaan haukkunu henkilökohtaisesti ketään. Ei ole tarvetta sellaiseen.

Joo, ja mä oon perustellu miksi ne oli vääriä, koska mielipiteistähän tässä ei ollut missään vaiheessa kysymys. Oli kysymys siitä mikä musiikki menee nuoriin läpi. En myös ole henkilökohtaisesti haukkunut ketään, totesin vaan että sinulla ei liene kokemusta keikkailusta nuorison parissa, mutta silti tunnut tietävän sen että 18 vuotias tyttö räppivaatteissaan sekoaa onnesta kun kuulee Tuure Kilpeläistä.
EP
25.02.2014 20:50:28 (muokattu 25.02.2014 20:51:37)
ferodoz: Joo, ja mä oon perustellu miksi ne oli vääriä, koska mielipiteistähän tässä ei ollut missään vaiheessa kysymys. Oli kysymys siitä mikä musiikki menee nuoriin läpi. En myös ole henkilökohtaisesti haukkunut ketään, totesin vaan että sinulla ei liene kokemusta keikkailusta nuorison parissa, mutta silti tunnut tietävän sen että 18 vuotias tyttö räppivaatteissaan sekoaa onnesta kun kuulee Tuure Kilpeläistä.

Alkuperäinen kysyjä ei tietääkseni tee ainakaan työkseen disco-/ yökerhokeikkaa, vaan ihan juhlatilaisuuksista oli kyse.
ferodoz
25.02.2014 20:54:59

EP: Alkuperäinen kysyjä ei tietääkseni tee ainakaan työkseen disco-/ yökerhokeikkaa, vaan ihan juhlatilaisuuksista oli kyse.

No mitä sillä on väliä jos kuitenkin puhutaan nuorista?
ferodoz
25.02.2014 21:00:14

Kefiiri: Joudun taas paljastamaan sivistymättömyyteni... mutta onko coverbändien ohjelmistossa nykyään räppimusaa? Voiko sitä coveroida muuten kuin myötähäpeää herättäen?

Yleensä alkuperäisetkin aiheuttaa myötähäpeää. :) Ja pelkät kertosäkeethän niistä riittää lähes poikkeuksetta.
pekkajau
26.02.2014 23:27:42
Paranoid on aina varma varma valinta...ja hitaat valssit pyytämättä.
Deccho
27.02.2014 10:10:57
Jaa-a. Se on se polvien välinen sukukuilu, joka ahistaa vanhaa setää.
'No, et kovemmalle saa sitä passoa-!'
rintapek
27.02.2014 13:11:57

Mä olen samoilla linjoilla WW:n kans.

Kyl ohjelmistoa voi ja oman mielenterveytensä vuoksi joskus kannattaakin vähän nuorennusleikata, mut tolkulla ja miettien oman suun makuisia biisejä.

Jos ny oletetaan, et "nuoriso" tahtoo nähdä Robinin, niin viiskymppinen karvaperse ei sitä ole. Yrittämällä on äkkiä vaan korni.

Krakakaulainen hanuripartio vetämäs sukkahousuheviä tai Nirvanaa on kans huono idea.

Bändejä ja esiintyjiä on erilaisia ja hyvä niin. Joskus sit on buukattu väärä bändi väärään paikkaan ja se on sama kuin menis ostaan kananmunia autokaupasta.
Rämppy
27.02.2014 13:51:52
Nuoret tahtoo nopeeta.
Yhdellä meijän keikalla, missä oli paljon kakskymppistä porukkaa, kyseltiin koko ajan että onko teillä mitään nopeeta musaa. No, me soitettiin nopeita biisejä ja varmaan hitaampiakin normaalia nopeammin, mutta ei auttanut. Sitten selvisi, että olis pitänyt olla tekno-tyyppistä säkätystä.
En sitten malttanut olla sanomatta.
pte57
27.02.2014 14:50:27

Rämppy: Nuoret tahtoo nopeeta.

Nehän tahtoo useinkin sitä mitä ei ole antaa.
Taisi olla -81 tai -82 Korson Vierumäen koululla kun oltiin oikeasti tulessa Teddy & Tigers-fanien keskellä normirock-pop ohjelmiston kanssa. Suaveletit vislas kuorossa bändiä ulos mutta pokka piti ja vedettiin keikka loppuun. Mutta kyllä tuntui setit pitkiltä siinä metelissä....
Timi
27.02.2014 19:23:34 (muokattu 27.02.2014 19:25:15)
Toi latinopoppi taatusti puree jengiin.Mikä se oli livingloca?Jos tuollaista pystyy vetämään.Jotenkin auttavasti pikkutunneilla pari settiä.ilman koneita.Oot kunkku!
Vaikea.Mutta varma!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)