Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 534 35 36 37 38443 444 445 446 447
Vladi
26.02.2014 15:19:29 (muokattu 26.02.2014 15:19:38)
Shredator: Asiamiehillä kestää joo...Viimeksi päälle 3vkoa. Reklamaationi jälkeen yllättäen rahat ilmestyivät tilille. Asioin tästä lähtien vain postin kanssa.

Ois mielenkiintoista tietää mikä siinä kestää. Onko niillä jotkut kuriirioravat käytössä vai miten kestää saada rahat lankoja pitkin paikasta a paikkaan b?
Twinkle
26.02.2014 15:31:24 (muokattu 26.02.2014 15:32:35)
Vladi: Ois mielenkiintoista tietää mikä siinä kestää. Onko niillä jotkut kuriirioravat käytössä vai miten kestää saada rahat lankoja pitkin paikasta a paikkaan b?

Ne maksaa suoritukset aina viimeisenä eräpäivänään koska sen väliajan se raha on käytettävissä niiden muuhun liiketoimintaan.
harpist
26.02.2014 22:32:55
Mikä on nykyinen "maksutapakäytäntö" torikaupoissa ?

Onko nämä "huijarit" aiheuttaneet sen, että myytävä tavara pitäisi aina lähettää posti - tai bussiennakkona ?

Itselläni on taas vastaavasti noista maksutavoissa melko huonoja kokemuksia.

Jotkut käyttävät posti- / bussiennakkomaksuja mahdollisuutena "varata" tavaran itselleeen - vaikei olisi vielä edes olemassakaan rahaa kaupantekoon.

Järjestävät itselleen maksuaikaa ja jättävät noutamisen viime tippaan.

Pahimmassa tapauksessa oma tavara tulee vielä jopa takaisin ja saa maksaa meno- ja paluurahdit itse ( + kulumaksu)

Ei siinä hurraata huudeta "onnistuneesta" kaupasta - kun saa lunastaa vielä omaa tavaraa takaisin hallintaansa ...

Ja jos tuohon posti- / bussiennakko maksusysteemiin ei suostu - jää moni kauppa toteutumatta - kun "laita tulemaan postiennakolla" ostajat häviävät sen siliän tien ... tai ainakin menettävät kommunikointikykynsä.

Taidan olla niin "epäluotettavan" oloinen - ettei raha tilille - > tavara lähtee "maksusysteemi" enää tuota tulosta ... postiennakolla tavara kyllä tekisi kauppaansa.

Toinen "kiusaava" asia ovat nämä pikaviestit - jossa ilmoitetaan "ostan tuon laitteesi".

Hieno homma - mutta kun unohdetaan laittaa mukaan omat yhteystiedot. Loki kertoo - etteivät kaverit edes kirjaudu lukemaan viikkoihin omia pikaviestejään - vastauksia odotellessa.

No - samat kaverit olisivat kyllä varmasti osanneet laittaa tekstiviestinkin - jos olisivat "tosissaan"

Pari tapausta tosin on ollut, että ostaja on olettanut pikaviestin mukana tulevan aina myös lähettäjän "yhteystiedot" (?)
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
Gabe
26.02.2014 22:48:03
harpist: Pahimmassa tapauksessa oma tavara tulee vielä jopa takaisin ja saa maksaa meno- ja paluurahdit itse ( + kulumaksu) Ei siinä hurraata huudeta "onnistuneesta" kaupasta - kun saa lunastaa vielä omaa tavaraa takaisin hallintaansa ... Ja jos tuohon posti- / bussiennakko maksusysteemiin ei suostu - jää moni kauppa toteutumatta - kun "laita tulemaan postiennakolla" ostajat häviävät sen siliän tien ... tai ainakin menettävät kommunikointikykynsä.

Pyydä vaikka 15€ etukäteen postimaksuja varten. Karsii helposti hupiostajat joukosta. Tällainen tapa on minusta turvallinen kummankin osapuolen kannalta.
crockett
27.02.2014 07:50:16
Gabe: Pyydä vaikka 15€ etukäteen postimaksuja varten. Karsii helposti hupiostajat joukosta. Tällainen tapa on minusta turvallinen kummankin osapuolen kannalta.

Joo tämä tyyli on aika hyvä. Oli tässä taannoin kaupat jossa ostaja ei suostunut maksamaan tavaraa etukäteen postikuluineen tililleni, joka on aika normi käytäntö tänä päivänä (esim. huuto.net). Myynti-ilmoituksessa oli kyllä mainittu että kaupat tehdään tuolla tyylillä. Ostaja kuitenkin halusi maksaa tavaran vasta kun se saapuu, mutta minua taas ei huvittanut lähettää tavaraa postiennakolla koska riskinä oli että tavaraa ei käydä noutamassa ja postikulut lankeaa silloin omaan piikkiin. Näitä tapauksia on jo kaveripiirissä sen verran sattunut että itse en tuohon lähde koskaan. Ostaja suostui kuitenkin maksamaan etukäteen jonkun kympin jolla tuo meno-paluu postikulut myyjälle riski poistui. Ja näin saatiin tuo kauppa lopulta onnistumaan onnellisesti kahden jäärän välillä. Hieman säätöä oli mutta kannatti.
jhlamm
27.02.2014 09:40:44 (muokattu 27.02.2014 09:41:11)
harpist: Mikä on nykyinen "maksutapakäytäntö" torikaupoissa ?

Onko nämä "huijarit" aiheuttaneet sen, että myytävä tavara pitäisi aina lähettää posti - tai bussiennakkona ?

Tuossa jo mainittiinkin, että pyytää sen postimaksun verran tilille. Itse yleensä, jopa tarjounut tekemään itse näin tarvittaessa. Pikkuostoksissa ei niin väliä (pedaalit yms), mutta ilman bussiennakkoa en olisi maksanut omaa Caparisoniani. 600 km ei viitsinyt lähteä matkustamaan sen takia niin sain sovittua koesoittona paikallisessa matkahuollossa :D

Eilen viimeksi lähti vaihtokaupassa mikit ilman mitään takeita eteenpäin, mutta varma olen, että vaihtarit tulevat viimeistään huomenna luukusta alas. Toki saihan tuossa osoitteen , ettei sen puoleen ja numeronsakin antoi. Eipä täällä huijatuksi joudu jos tarkistaa vaan, että profiili on pidempi aikainen ja parhaassa tapauksessa vielä kommentteja siellä paljon. Ainakin omasta mielestä.

EDIT: toki myös vastaanottaja nuo mikit sokkona lähetti...
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Krice
27.02.2014 09:52:36

harpist: Pahimmassa tapauksessa oma tavara tulee vielä jopa takaisin ja saa maksaa meno- ja paluurahdit itse ( + kulumaksu)

Varmaan aika harvinaista tuokin. Jotkut kyselee postiennakkoa, varmaankin huijaustapausten vuoksi, toiset taas tunkevat rahaa tilille kysymättäkin.
Myrkky Nuoli
27.02.2014 11:29:09
Krice: Varmaan aika harvinaista tuokin. Jotkut kyselee postiennakkoa, varmaankin huijaustapausten vuoksi, toiset taas tunkevat rahaa tilille kysymättäkin.

Aika harvinaista, mutta mulle on sattunut muistaakseni kolme kertaa. Jos se on matkahuollolta kalliimpi paketti niin se sattuu aivoihin kyllä aika merkittäväsi. Jotain reippa 50 euroa on tullut takkiin pahimmillaan. Että sinänsä tuo jonkun summan tilille etukäteen pyytäminen ennakkotapauksissa on aika hyvä idea.
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
Twinkle
27.02.2014 11:45:24
Myrkky Nuoli: Aika harvinaista, mutta mulle on sattunut muistaakseni kolme kertaa. Jos se on matkahuollolta kalliimpi paketti niin se sattuu aivoihin kyllä aika merkittäväsi. Jotain reippa 50 euroa on tullut takkiin pahimmillaan.

Jos on ikävä sälli, niin tossa kohtaa voi pykäistä kanteen. Jos se ostaja ei ole ihan varaton niin sieltä saa kyllä rahat takaisin.
Myrkky Nuoli
27.02.2014 13:13:57
Twinkle: Jos on ikävä sälli, niin tossa kohtaa voi pykäistä kanteen. Jos se ostaja ei ole ihan varaton niin sieltä saa kyllä rahat takaisin.

Totta. En oo viittinyt ruveta, mutta aihetta ois ehkä ollut. Sen verran kusinen temppu tuommonen.
Alfons Åberg
27.02.2014 13:57:43
Krice: Varmaan aika harvinaista tuokin. Jotkut kyselee postiennakkoa, varmaankin huijaustapausten vuoksi, toiset taas tunkevat rahaa tilille kysymättäkin.

Tämän vuoden puolella olen yhden paketin laittanut bussiennakolla ja yhden postiennakolla. Bussiennakkoa olen aikaisemminkin käyttänyt isompiin lähetyksiin, joten se ei ole koskaan ollut ongelma.

Postiennakolla laitoin koska ostaja nimenoaan huijarikokemukseen vedoten sellaista halusi. Laitoin kuitenkin, koska ostaja kuitenkin vaikutti asialliselta. Ja kaupat sujuivat ongelmitta. Sääli, jos jollekin on käynyt niin että postiennakkoa käytetään tavaran "varaamiseen".
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Twinkle
27.02.2014 14:42:38
Myrkky Nuoli: Totta. En oo viittinyt ruveta, mutta aihetta ois ehkä ollut. Sen verran kusinen temppu tuommonen.

En minä tiedä sitten kumpi on kusisempi, pistää myyjä maksamaan ylimääräisiä kuluja vai laittaa ostaja maksamaan kulut, jotka on itse aiheuttanut. Luulisi, että pelkästään tieto kanteesta saa ihmisen harkitsemaan sopuratkaisua. Toki jos asiassa on muuttujia minkä perusteella se tavaran noutamatta jättänyt henkilö voi perustella tekonsa niin sitten ei ehkä kannata.
Twinkle
27.02.2014 14:49:26
Paul80: Yleensä katson, että kalliimmat tavarat ovat lähialueella jotta voin käydä ne noutamassa. Olen kyllä kauempaakin hakenut kalliimpia tavaroita jos on ollut sellainen mitä tahdon kovasti, sillä mielellään en useampia satasia laita tilille etukateen vaan mielummin maksan vaikka polttoaineita sen useamman kympin jotta saan tavarani.

Noinhan se menee, jos on auto käytössä (ts. verotettu, huollettu ja maksettu muutenkin) ja kustannukseksi reissulle tulee pelkkä polttoaine, niin aika kaukaa voi hakea tavaransa ennen kuin se ylittää kaikki ne matkahuollottamisesta tulevat kulut. Jos siis mennään aivan viimeisen päälle ja tarkasti, lähetetään särkyvänä, ehkä ennakolla ja laskutetaan tilavuuspainona. Pahimmillaan isot soitinkeissit maksaa monta kymppiä, millä tankkaa aika hyvänkin reissun verran menovettä. Toki joku keikka esim. helsingista tampereelle ja takaisin vie ajassa melkoisen paljon, mihin ei sitten välttis ole mahdollisuuksia.
Paul80
27.02.2014 15:10:24
Twinkle:Toki joku keikka esim. helsingista tampereelle ja takaisin vie ajassa melkoisen paljon, mihin ei sitten välttis ole mahdollisuuksia.

Nuohan voi yhditää mahdollisesti joihinkin muihin reissuihin esim. sukulaisissa tai tuttavien kyläilemiseen :)
Gary the pine
27.02.2014 16:20:26
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=852665

Tossa on hyvä esimerkki minkä takia minä en ainakaan lähetä ennakolla yhtään mitään ilman, että on postit maksettu etukäteen kahteen suuntaan.
Vladi
27.02.2014 16:30:39
Mitähän sitä enää tekis tuotteen myymisen eteen. Hinta on alkuperäisestä tippunut 300e tuon kitaran kohdalla ja yhtään nykyisen hinnan alle en enää haluais myydä.

Jos informatiivinen ilmoitus, kelpo kuvat ja ääninäytteet ei riitä, niin en tiedä mikä sitten.
JaaGeRMaisTeR
27.02.2014 16:35:45
Vladi: Mitähän sitä enää tekis tuotteen myymisen eteen. Hinta on alkuperäisestä tippunut 300e tuon kitaran kohdalla ja yhtään nykyisen hinnan alle en enää haluais myydä.

Jos informatiivinen ilmoitus, kelpo kuvat ja ääninäytteet ei riitä, niin en tiedä mikä sitten.

Kattelinkin tuossa, etteikö vieläkään ole mennyt. Mitäpä tuossa enään voi tehdä. Nosta hinta takasin ja roikota torilla tai ota pois myynnistä. Parempia aikoja odotellessa. Kyllä sille ostaja vielä löytyy.
Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
Vladi
27.02.2014 16:42:41
JaaGeRMaisTeR: Kattelinkin tuossa, etteikö vieläkään ole mennyt. Mitäpä tuossa enään voi tehdä. Nosta hinta takasin ja roikota torilla tai ota pois myynnistä. Parempia aikoja odotellessa. Kyllä sille ostaja vielä löytyy.

Näinhän se taitaa olla. Samalla lailla mä sitä yhtä Bluetonea kauppasin kuukausitolkulla kunnes se yhtäkkiä meni suoraan pyyntihinnallani.
Myrkky Nuoli
27.02.2014 16:53:14 (muokattu 27.02.2014 16:56:01)
Twinkle: En minä tiedä sitten kumpi on kusisempi, pistää myyjä maksamaan ylimääräisiä kuluja vai laittaa ostaja maksamaan kulut, jotka on itse aiheuttanut. Luulisi, että pelkästään tieto kanteesta saa ihmisen harkitsemaan sopuratkaisua. Toki jos asiassa on muuttujia minkä perusteella se tavaran noutamatta jättänyt henkilö voi perustella tekonsa niin sitten ei ehkä kannata.

Meinasin siis, että se huvikseen ennakolla tavaran varailu ja noutamatta jättäminen on harvinaisen kusinen temppu.

Vladi: Näinhän se taitaa olla. Samalla lailla mä sitä yhtä Bluetonea kauppasin kuukausitolkulla kunnes se yhtäkkiä meni suoraan pyyntihinnallani.

Jep. Joku määrätietonen kun löytyy joka tietää mitä haluaa ni se napsahtaa kerrasta. Mä meinasin sen sun Bluetonen ostaa varmaan viisi kertaa :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)