Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Toimisko headset-mikrofoni laulaja-kitaristilla?
1
Aukikco
27.02.2014 09:18:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katusoitan. Olen aprikoinut, josko headset-mikrofoni toimisi laulavalla kitaristilla? Telineessä oleva mikki rajaa liikkumista ja näköä ärsyttävällä tavalla (katusoittaessa on hyvä pystyä hahmottamaan, mitä ympärillä tapahtuu), minkä lisäksi mikkiteline tarkoittaa taas kerran lisää painoa mukana kannettavaksi.
 
Toisaalta voisi kuvitella headset-mikrofonin olevan ongelmallinen, koska etäisyyttä mikrofoniin ei voi muuttaa lennossa. Otaksun, että tätä olisi mahdollista kompensoida jonkin verran vetämällä vokaalit kompuran läpi, mutta sekään ei poista eri etäisyyksien mahdollistamaa saundin variointia.
 
Onko tämä yksinkertaisen typerä ajatus, mikäli haluaa soittaa dynaamisesti? En ole koskaan kokeillut laulaa tontyyppiseen mikkiin..
 
Mikäli ajatukseni ei ole kelvoton, niin saa ehdottaa malleja. Äänenlaadun ei tarvitse olla äärimmäinen, koska vahvarina on joka tapauksessa Cube Street jossa on rajansa. On-off-kytkin ois kiva, jotta vahvistamaton juttelu onnistuu sujuvasti biisien välissä.
18is9
27.02.2014 10:12:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläkään ei ole kokemusta, mutta kun aikanani asiasta kyselin, eräs ongelma on hengityksen sun muiden sivuäänten kuuluminen lauluosuuksien välissä varsinkin jos kompuraa joudutaan käyttämään tiukemmilla asetuksilla. Jonkunlainen gate saattaisi tulla kyseeseen jos laulutyyli antaa myöten, tai sitten valpas miksaaja joka tuntee biisien rakenteen.
 
Mutta jos päädyt kokeilemaan, kerro ihmeessä tänne kokemuksia.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Aukikco
27.02.2014 10:31:21 (muokattu 27.02.2014 10:35:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valpas miksaaja katusoitossa :D
 
Veikkaan, että geittauskin antais turhan epäluotettavan, luonnottoman lopputuloksen, vaikka hönkäilyt saiskin kuriin.
 
BTW. Saa ehdottaa myös äärimmäisen kevyttä, seisovalle soittajalle sopivaa ja mieluusti kompaktiin tilaan taittuvaa mikkitelinettä, etenkin jos alkaa vaikuttaa siltä, että headset-ideani ei vain futaisi.
18is9
27.02.2014 10:46:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kah, joo, en huomannut tuota katusoitto-osuutta. Tokko noista puhinoista siinä hommassa on mitään haittaa.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Timi
28.02.2014 18:24:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aukikco: Katusoitan. Olen aprikoinut, josko headset-mikrofoni toimisi laulavalla kitaristilla? Telineessä oleva mikki rajaa liikkumista ja näköä ärsyttävällä tavalla (katusoittaessa on hyvä pystyä hahmottamaan, mitä ympärillä tapahtuu), minkä lisäksi mikkiteline tarkoittaa taas kerran lisää painoa mukana kannettavaksi.
 
Toisaalta voisi kuvitella headset-mikrofonin olevan ongelmallinen, koska etäisyyttä mikrofoniin ei voi muuttaa lennossa. Otaksun, että tätä olisi mahdollista kompensoida jonkin verran vetämällä vokaalit kompuran läpi, mutta sekään ei poista eri etäisyyksien mahdollistamaa saundin variointia.
 
Onko tämä yksinkertaisen typerä ajatus, mikäli haluaa soittaa dynaamisesti? En ole koskaan kokeillut laulaa tontyyppiseen mikkiin..
 
Mikäli ajatukseni ei ole kelvoton, niin saa ehdottaa malleja. Äänenlaadun ei tarvitse olla äärimmäinen, koska vahvarina on joka tapauksessa Cube Street jossa on rajansa. On-off-kytkin ois kiva, jotta vahvistamaton juttelu onnistuu sujuvasti biisien välissä.

 
Mielenkiintoinen juttu.Olen tuota ajatellut silleen bändikäytössä.Mulla on usein meidän Samsonin korvamonitorista sellaiset "Halpikset"päässä.Kuulee vaikka laulun kliffasti.Olisi kiva jos noissa ois myös mikki johon laulaa ja soundi olisi hyvä!Ehdotuksia ja tietoja ottaisin lämmöllä vastaan.Harrastelija kuitenkin nykyään olen,jotta sellaisia"Budjetti luokan juttuja ja kokemuksia.
 
Vaikea.Mutta varma!
OPJ1974
02.03.2014 22:07:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Mielenkiintoinen juttu.Olen tuota ajatellut silleen bändikäytössä.Mulla on usein meidän Samsonin korvamonitorista sellaiset "Halpikset"päässä.Kuulee vaikka laulun kliffasti.Olisi kiva jos noissa ois myös mikki johon laulaa ja soundi olisi hyvä!Ehdotuksia ja tietoja ottaisin lämmöllä vastaan.Harrastelija kuitenkin nykyään olen,jotta sellaisia"Budjetti luokan juttuja ja kokemuksia.
 
Headset-mikeissä on kaiken lisäksi yleisesti ottaen aika kamalat soundit. Itse hankin rumpalin ominaisuudessa shuren headsetin, jota mulle suositeltiin mutta on se kamala.
 
Rumpalille tietysti haasteen tekee tosi meluisa ympäristö.
 
Crown kuulemma tekee helv... hyviä headsettejä, jotka olisivat myös hyväsoundisia ja soveltuvat myö meluisampaan ympäristöön, mutta a) kukaan ei suostunut tuomaan sellaista Suomeen mulle, b) kukaan euroopassa ei jälleenmyy ko. mallia ja c) Jenkkilästä eivät verotussyistä suostu myymään suoraan.
 
Ainut vaihtoehto varmaan jokun jenkkilän ebay, mutta ääääääähhhh...
 
Lisäksi tuo Crownin headset on kallis, olisiko yli 500 euroa ollut hinta. Muistaakseni.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «