Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EMG Jazz Bass + BQC
1
darkus
27.02.2014 10:36:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjestaaaaaammmm,
 
mulla on Warwick Corvette Pro Series jossa EMG:n aktiivi jazzarimikit ja 24V käyttövirta modaus.
 
Onko kenelläkään kokemusta tuosta EMG:n BQC systeemistä?
http://www.thomann.de/fi/emg_bqc_system_3band_eq.htm
 
Youtubessa ei ainakaan mitään hirveen hyvää pätkää tuosta ollut. Vähän nimittäin kuumottelisi tuohon bassoon lisäillä jonkinsortin EQ.
 
Vai onko tuollaisen systeemin lisäämistä järkevämpää vaan pistää mikit vaihtoon?
Sinällään mikeissä ei mitään vikaa ole mutta soundi kaipaisi ehkä sitä jotain..Ainakin lisää pelivaraa.
 
-Markus
 
Attack Attack, Were back again baby!
Antti K.
27.02.2014 18:37:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Morjestaaaaaammmm,
 
mulla on Warwick Corvette Pro Series jossa EMG:n aktiivi jazzarimikit ja 24V käyttövirta modaus.
 
Onko kenelläkään kokemusta tuosta EMG:n BQC systeemistä?
http://www.thomann.de/fi/emg_bqc_system_3band_eq.htm
 
Youtubessa ei ainakaan mitään hirveen hyvää pätkää tuosta ollut. Vähän nimittäin kuumottelisi tuohon bassoon lisäillä jonkinsortin EQ.
 
Vai onko tuollaisen systeemin lisäämistä järkevämpää vaan pistää mikit vaihtoon?
Sinällään mikeissä ei mitään vikaa ole mutta soundi kaipaisi ehkä sitä jotain..Ainakin lisää pelivaraa.
 
-Markus

 
Itsellä on Lolassa BTC ja nauhattomassa BTS. BQC / BQS middle-säädöllä olis kyllä mainio lisä noihin.
 
Mulla on BQC ollut jossakin bassossa aikoinaan; tykkäsin.
 
Eli suosittelen.
 
Hannu A
27.02.2014 19:54:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottomasti olen Antin kanssa samoilla linjoilla tässä, eli potikat vaihtoon. Mikit kannattaa jättää sillensä.
 
Mainioita vehjeksiä noi EMG:n basso eq:t mulla on itellä myös pari erilaista ollut ja olen tykännyt.
 
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." - Lou Reed
Oidai
01.03.2014 23:50:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G&L:n L-2000 Tributessa mulla on BQC Control, jolla aikoinaan korvasin rutisevat alkuperäissähköt. Samalla vaihdoin mikeiksi EMG:n 35DC:t ja laitoin virransyötön 18 voltilla. Hyvä paketti tuo on ollut - ei kohise, säätövaraa piisaa ja soundissakaan ei ole mitään valittamista, kun käyttää eq:ta maltillisesti. Patterit on myös kestäneet mun vähäisellä soitollani useamman vuoden eli ei mikään hirveä virtasyöppö.
 
Kotistudiohommissa eq toimii kivasti lähtösoundia säätäessä, jää sitten vähemmän softalla korjailtavaa. Viime viikolla vaihdoin peliin ihan mielenkiinnosta EMG:n 35J:t DC-setin tilalle ja BQC toimii näiden J-mikkien kanssakin oikein nätisti, BQC:n kanssa niistä saa irti oikein toimivaa perussoundia demoja äänitellessä. Vahvistimen kanssa en tätä(kään) bassoa ole kokeillut, kertokoon viisaammat livehommista lisää. Veikkaisin kyllä, että mitään isompia ongelmia ei sielläkään tule vastaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «