WanhaWihtahousu 28.01.2014 08:41:25 | |
---|
Hakusessa olisi midikontrolleri Eventide Spacelle. 6-nappinen olisi hyvä, 8 mieletöntä. Tarkoitus olisi lyödä lemppari presetit saataville, ettei tarvitsisi koko listaa aina skrollata läpi. Millainen se sitten olisi hyvä? Mahdollisimman halpa saisi olla! http://www.youtube.com/watch?v=O0ws2y_d46w TEASER |
Juzpe 28.01.2014 21:52:58 | |
---|
Kysymys daisy-chainista, eli virtalähteen lähdöt loppuivat gasin seurauksena kesken ja nyt on pakko ottaa yhdestä lähdöstä useamman spedun syöttö. Onko jotain yleispätevää linjaa miten tuo kannattaa tehdä häiriöiden minimoimiseksi, vai arvalla ja kokeillen? "Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa |
mattim 01.02.2014 09:55:09 | |
---|
Sähkösyötön kautta leviävät häiriöt tuntuvat leviävän yhtä tehokkaasti riippumatta pedaalien järjestyksestä sähkösyöttöketjussa. . |
Carvel 02.02.2014 15:16:45 | |
---|
Rätinä ja särinä riesana kun muffin tai bossin polkasee päälle. Ratkaisu voi olla simppeli, vai onko kamojen hintalapusta kiinni? Eli kitarana Tokai ate-33 -> volume pedaali -> Polytune viritin -> Boss ds-2 -> Big muff pi bass -> Line 6 dl4 -> Bugera v22. Virta tulee harley benton powerplantista. Kaikki piuhat laadukkaita. |
Laulava Kylätohtori 03.02.2014 08:25:14 | |
---|
Carvel: Rätinä ja särinä riesana kun muffin tai bossin polkasee päälle. Ratkaisu voi olla simppeli, vai onko kamojen hintalapusta kiinni? Eli kitarana Tokai ate-33 -> volume pedaali -> Polytune viritin -> Boss ds-2 -> Big muff pi bass -> Line 6 dl4 -> Bugera v22. Virta tulee harley benton powerplantista. Kaikki piuhat laadukkaita. Bugera v22:sta tuli mieleen, että voisiko vahvistin säristä? Itsellä ainakin oli tällaista vikaa ja korjaantui muuntajan ruuveja kiristämällä.... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
jleachim 03.02.2014 14:13:30 | |
---|
Itselläni jelppas oheisen artikkelin luku ja laudan käyttö Custom Soundsissa, jossa tehtiin seuraavat modaukset: - Delay joka oli efectiloopissa (BOSS RE-20) aiheutti yhden maalenkin, joka saatiin purettua Lehlen erotusmuuntajalla pois ja toinen surina/pörinäkohde oli Bossin Viritin, jolle käytettiin käännetyn maan y-virtakaapelia. Laudasta ja vox ac30:stä tuli täysin hiljainen näiden jälkeen. Kandee tutustua oheiseen artikkeliin: http://backstage.custom-sounds.com/ … udat-osa-3-slash-12-maalenkin-purku Tuon artikkelin kun sisäistää, niin on helppo löytää jatkossa kohteet jotak aiheuttaa surinoita. Virtalähteitä joita itse käytän ovat T-Rex Chameleon ja toisessa laudassa on Voodoo Labin PedalPower 2, joka on ehdottomasti paras mitä itse olen omistanut/testannut. |
Karhukoira74 03.02.2014 14:24:05 | |
---|
Onko kellä kokemusta Fuel Tank Juniorista virtalähteenä? Mulle taitas riittää semmonen kun ei noita spedejäkään 5 enempää taida tulla lautaan. -So many assholes, so few bullets- |
jleachim 03.02.2014 14:27:08 | |
---|
Meillä toisen bändin kitaristilla on ko verme. Ei surise eikä pörise ja on pienikokoinen. Hieman pienempi kuin tuo Chameleon. Karhukoira74: Onko kellä kokemusta Fuel Tank Juniorista virtalähteenä? Mulle taitas riittää semmonen kun ei noita spedejäkään 5 enempää taida tulla lautaan. |
Laulava Kylätohtori 03.02.2014 15:00:05 | |
---|
Karhukoira74: Onko kellä kokemusta Fuel Tank Juniorista virtalähteenä? Mulle taitas riittää semmonen kun ei noita spedejäkään 5 enempää taida tulla lautaan. http://www.thomann.de/fi/voodoo_lab_iso5_pedal_power.htm Tuo on Tompalla 20 kalliimpi, mutta se on ainakin hyvä. Kai tuo T-Rexin on, mutta Voodoo Labista saa suoraan 12 ja 18 volttia, jos sellaisia tarvitsee... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
erty 03.02.2014 16:14:35 | |
---|
Karhukoira74: Onko kellä kokemusta Fuel Tank Juniorista virtalähteenä? Mulle taitas riittää semmonen kun ei noita spedejäkään 5 enempää taida tulla lautaan. Ei mitään moittimista neljän vuoden käytön jälkeen. Jos haluaa päästä vielä halvemmalla niin hommaa tän http://www.thomann.de/fi/harley_benton_powerplant_junior.htm Lähes 1:1-kopio tuota T-rexistä, eroina inan suurempi korkeus sekä jännitetuplaus-kaapelin tilalla on virrantuplaus-kaapeli. |
Karhukoira74 03.02.2014 17:15:15 | |
---|
Laulava Kylätohtori: http://www.thomann.de/fi/voodoo_lab_iso5_pedal_power.htm Tuo on Tompalla 20 kalliimpi, mutta se on ainakin hyvä. Kai tuo T-Rexin on, mutta Voodoo Labista saa suoraan 12 ja 18 volttia, jos sellaisia tarvitsee... Tällä hetkellä on vaan 4 spedeä ja jokaiselle kelpaa 9V. Ainoo mitä mietin vielä testattavaksi on MXR M108 EQ, eli siihen tartteis sitte enemmän. Toisaalta siihenhän tulee oma muuntaja, ja jos testais sen ensin ennen virtalähteen hankintaa. Tähän hätään en usko että toi pedaalimäärä tosta lisääntyy ainakaan tähän tarkoitukseen. -So many assholes, so few bullets- |
Karvanaama-Zakk 18.02.2014 20:05:17 | |
---|
Moro!! Ajattelin täältä kysellä sellaista, että minulla on G-system käytössä joka on räkissä. Lattialla minulla on Dunlopin ZW wah. Onko olemassa jotain 6metrin virtakaapelia millä voisin yhdistää nämä kaksi toisiinsa? Olisi mukava jos saisin wahiin virrat G-systeemistä. -Aki V Karvojen kasvatus on miesten hommaa!!!! |
Karhukoira74 19.02.2014 10:33:47 | |
---|
Taas T-kaupan koria kasailen...ja nythän mä vasta hokasin, eli saakos tuosta Voodoo Labin Pedal Power II:sta siis verkkovirran myös pihalle? Eli ulkoisia laitteitta vaikka lyhyellä jatkojohdolla (ajatellen esim. EHX Magnum .44+AMT D2 -yhdistelmää backupiksi) laudan takaa riittävillä virroilla? -So many assholes, so few bullets- |
Sammo 22.02.2014 15:53:07 | |
---|
Salkkua etsin omatekoiselle (vielä tosin suunnittelunasteella olevaan) kakkoslaudalle. Leveyttä pitäisi olla vähintää 45 senttiä (G-Lab loophässäkkä vaatii sen) ja pituuttakin jonkin verran. Claes Ohlsonilla oli tarvikelaukku joka oli about sentin liian kapea harmittavasti. Ideoita? Customer: I'd like a jazz metronome, please.
Shop guy: Jazz metronome?
Customer: Yeah, you know, the ones that only click on 2 and 4. |
jmihatsu 22.02.2014 22:08:04 | |
---|
Mitenkä olette pedaalilautaa kasatessanne miettineet toimivuutta eri kitaroiden kanssa? Pitkään kun on toiminut vain straton kans, niin nyt kun mukaan tuli les paul, niin huomaa, että "yleisasetusta" on vaikea saada aikaiseksi, joka toimisi hyvin molemmilla kitaroilla... Joskus ehkä vielä opin soittamaan? |
Zeeboo 22.02.2014 22:40:18 | |
---|
Karvanaama-Zakk: Moro!! Ajattelin täältä kysellä sellaista, että minulla on G-system käytössä joka on räkissä. Lattialla minulla on Dunlopin ZW wah. Onko olemassa jotain 6metrin virtakaapelia millä voisin yhdistää nämä kaksi toisiinsa? Olisi mukava jos saisin wahiin virrat G-systeemistä. -Aki V Liittimethän on ihan vakiotavaraa, ja niitä saa vaikka Uralilta. Ei vaatisi kuin neljä juotosta ;) Oma juttunsa on sitten se, että tulee melko pitkä lenkki maajohtoa. jos wahilta räkkiin ja takaisin on kaikkiaan 12m lenkki, se voi olla kohtalainen hurina-antenni. Varma en ole, kun en kokeillut. White men can't Monk |
WanhaWihtahousu 23.02.2014 14:21:26 | |
---|
Sammo: Salkkua etsin omatekoiselle (vielä tosin suunnittelunasteella olevaan) kakkoslaudalle. Leveyttä pitäisi olla vähintää 45 senttiä (G-Lab loophässäkkä vaatii sen) ja pituuttakin jonkin verran. Claes Ohlsonilla oli tarvikelaukku joka oli about sentin liian kapea harmittavasti. Ideoita? Kannattaa käydä kirppiksillä pyörimässä! http://www.youtube.com/watch?v=O0ws2y_d46w TEASER |
Sammo 24.02.2014 09:14:53 | |
---|
WanhaWihtahousu: Kannattaa käydä kirppiksillä pyörimässä! Tänks, tuo olisi varmaan ollut seuraava keino. Bauhausista löytyi tarvikelaukku, joka oli about 50cm leveä, ostin sen. Seuraavaksi vaneria, maalia, kahvoja ja tarranauhaa. Customer: I'd like a jazz metronome, please.
Shop guy: Jazz metronome?
Customer: Yeah, you know, the ones that only click on 2 and 4. |
Muovinen 25.02.2014 22:26:08 | |
---|
Varmistakaa vielä tyhymälle: mulla on cioks big john ja liuta pedaaleita joista yhdessä, foxrox cc hybridissä, on erinapainen (vai mikä lie oikia termi) maa virroissa. Voinko kytkeä sen ihan normaalisti yhteen big johnin lähdöistä ilman oikosulkua? Lauta v2.0 työn alla. |
----- Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |