LaMotta 24.02.2014 18:22:15 (muokattu 24.02.2014 18:24:12) | |
---|
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
JCM 25.02.2014 11:56:23 | |
---|
Jytäurpo: en sit tiedä mikä ero on mk6 ja mkII? Sisuskaluista en tietenkään osaa isommin sanoa.. itseänikin kiinnostaa, mutta etupaneelin perusteella ero on MKII Mid up painokytkimen ja MK6:n O/D Link painokytkimen toiminnallisuudessa - "Custom Switching options - Voice, Reverb, mid boost, drive (clean/OD), OD link (balances volume from clean to OD)". Mulla tosin omaa pedaalia tuolle OD linkille ei ole ollut, eli manuaalisesti on pelattu sen kanssa. |
JCM 25.02.2014 13:21:18 | |
---|
JCM: Sisuskaluista en tietenkään osaa isommin sanoa.. itseänikin kiinnostaa, mutta etupaneelin perusteella ero on MKII Mid up painokytkimen ja MK6:n O/D Link painokytkimen toiminnallisuudessa - "Custom Switching options - Voice, Reverb, mid boost, drive (clean/OD), OD link (balances volume from clean to OD)". Mulla tosin omaa pedaalia tuolle OD linkille ei ole ollut, eli manuaalisesti on pelattu sen kanssa. Ja presencen sijasta MK6:ssa on texture -potikka (mikä on ihan vitun hyvä ominaisuus btw.). Eli joitain eroja siinä näyttäis olevan. En ole koskaan tuommoista MKII:a testannut, mutta uskoisin, että soundivariaatio ihan kuuluvasti on erilainen kun ruuvailee. |
A.O.K. 25.02.2014 13:40:55 | |
---|
JCM: Ja presencen sijasta MK6:ssa on texture -potikka (mikä on ihan vitun hyvä ominaisuus btw.). Eli joitain eroja siinä näyttäis olevan. En ole koskaan tuommoista MKII:a testannut, mutta uskoisin, että soundivariaatio ihan kuuluvasti on erilainen kun ruuvailee. Mulla on tuommoinen 1224mk2 jota viime vuonna välillä kauppasinkin mutta en sitten raaskinut luopua. Ja tosiaan hieman halvemmalla kuin tuo sun pyynti, ilman keissiä tosin. Kyselyitä ei mullekaan kauheasti loppujen lopuksi tullut, noi Matampit kun on sen verran eksoottisempia pelejä mutta kuitenkin hieman kalliimpia eikä kenenkään suuren staran mainostamia jolloin kiinnostus ei ole niin laajaa vaikka vahvistin onkin loistava. On kyllä ihan väärä topicci tälle... Mitä tuo texture tekee? Aika pieniä nuo erot varmaan mk2 ja mk6 välillä ovat. Tuo OD Link taitaa päälle laitettuna tehdä sen että 2 pääteputkea putoaa pois kun laittaa overdriven päälle jolloin volume-ero kanavien välillä on pienempi. Jossain vaiheessa suunnittelin tuon itse kolvaavani omaan peliin kunnes totesin että tarvitsen vaan yhtä kanavaa ja parempi pitää kaikki päättärit kyydissä. Well by seventy-six we'll be A.O.K. |
JCM 25.02.2014 13:51:19 (muokattu 25.02.2014 13:52:20) | |
---|
A.O.K.: Mitä tuo texture tekee? Väärä topicci on joo, mutta vastataan nyt tähän ketjuun ku kerran kysytään. :) Mä en osaa sanoa teknisesti mitään, mutta kuulokuva on karkeasti se, että vasemmassa ääriasennossa kuulostetaan enemmän marsulta/lespalta ja oikeassa ääriasennossa kuulostetaan enemmän fenkulta/stratolta. Ja siitä väliltä portaattomasti. Helevetin mukava nappula se nimittäin. |
the-Antero 25.02.2014 14:09:26 | |
---|
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
dr_solo666 25.02.2014 14:18:43 | |
---|
"When you are a guitar player, you must tweak" -Paul Gilbert |
Sarko 25.02.2014 14:29:11 | |
---|
Herraisä missä hinnoissa on noi Tubescreamerit. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Muovinen 25.02.2014 14:37:44 | |
---|
Sarko: Herraisä missä hinnoissa on noi Tubescreamerit. Juup, ei tuossa oo mittään järkiä, kun pätevää TS-soundia saa aika monesta muustakin purkista nykyään. Hyvällä kloonilla pärjää jo vallan mainiosti. |
Sarko 25.02.2014 14:40:47 | |
---|
Muovinen: Juup, ei tuossa oo mittään järkiä, kun pätevää TS-soundia saa aika monesta muustakin purkista nykyään. Hyvällä kloonilla pärjää jo vallan mainiosti. TS-808 reissuen saa kahella huntilla, monipuolisemman kloonin halvemmallakin. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Hynkel 25.02.2014 15:48:18 | |
---|
Sarko: TS-808 reissuen saa kahella huntilla, monipuolisemman kloonin halvemmallakin. Olipa pakko oikein uudestaan vilkaista, josko silmäni näkisivät väärin --- mutta eipä. Potentiaalista ostajakuntaa ovat ne, jotka tietävät, ja ne jotka tietävät, tuskin ostavat. Mutta onnea toki kaupantekoon, ei se ole hullu joka pyytää... Ehkä se on se mojo sitten. Hyviähän nuo toki ovat. Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. |
Jucciz 25.02.2014 15:51:31 | |
---|
JCM: En ole vielä ikinä törmänny omaan ilmoitukseeni tässä ketjussa, mutta onkohan tuon mun Matampin hintapyyntö turvonnut kun nyt siitä ei tule edes kyselyitä? Kun se oli pari sataa kalliimpi niin tuli sentään useampi vaihtotarjous E: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=849599 Mun mielestä ei oo tosiaankaan turvonnut. Nyt on vaan yleisesti ottaen tosi nihkeät ajat myydä mitään vähänkään arvokkaampaa. Sit lisäksi voi olla se, että Matamp on vähän erikoisempi merkki, joka vaatii oikean ostajan. Ei silti kannata mun mielestä hyvää vahvaria alihintaan myydä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
LaMotta 25.02.2014 21:29:07 | |
---|
Sarko: Herraisä missä hinnoissa on noi Tubescreamerit. Tonni vintagepedaalista johon on vaihdettu kaikki komponentit nykyään käytettäviin :) (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Sarko 25.02.2014 21:36:45 | |
---|
LaMotta: Tonni vintagepedaalista johon on vaihdettu kaikki komponentit nykyään käytettäviin :) Kipeää menoa. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
petrip 25.02.2014 23:52:36 | |
---|
|
jhlamm 26.02.2014 00:05:58 | |
---|
Jucciz: Mun mielestä ei oo tosiaankaan turvonnut. Nyt on vaan yleisesti ottaen tosi nihkeät ajat myydä mitään vähänkään arvokkaampaa. Sit lisäksi voi olla se, että Matamp on vähän erikoisempi merkki, joka vaatii oikean ostajan. Ei silti kannata mun mielestä hyvää vahvaria alihintaan myydä. Komppia tälle. Tuntemattomampi merkki oli itsellekin kunnes erään kaupan yhteydessä pääsin koesoittamaan. Kovaa kamaa oli, vaikka tuntematon merkki silloin itselle olikin vielä. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
mrk 26.02.2014 00:46:28 | |
---|
"Short On Long Term Goals" |
balanced1 26.02.2014 04:46:32 | |
---|
Juzpe: Pikkuisen arveluttaa tämä omakin hintapyyntö... ainakin BlueBookin mukaan pitäis olla kohdallaan. Johtuneeko sitten vaan hintaluokasta, ettei mene kaupaksi... Ilmoituksesi löytyy sivulta 63, nosto etusivulle voi auttaa :) |
petrip: Onnea ja menestystä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=852133 Kaverilla on muutenkin aika mielenkiintoisia myynti-ilmoituksia, näköjään tullut "yllättäen mahdollisuus ostaa" sekä vintage-kitaraa että vahvistinta, tämän takia luopuu aika monesta suhta kalliista laitteesta... "isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta... |
Vladi 26.02.2014 08:54:20 | |
---|
petrip: Onnea ja menestystä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=852133 Hitto mua ärsyttää nuo suoraan valmistajan esitteistä otetut tekstipätkät ja täysin vailla perusteita olevat lauseet kuten Saattaa olla että 2013 Les Paul Standard oli viimeinen kunnollinen Standard. 2014 mallissa on käytetty kiinalaisista kitaroista tuttua halvempaa valmistustekniikkaa, eli nauhojen päät eivät ole reunasuojan alla, vaan päällä. Lisäksi 2014 malllissa on huonommat mikit." Tuo väite ei perustu yhtään mihinkään ja mikit on ihan samat, kuin 2012-, ja 2013-malleissa. |