CheRoberto 25.02.2014 20:52:22 | |
---|
Tiedän, että olen kirjoittamassa yli 1591 päivää vanhaan aiheeseen. Fenderin jazzari kuumottaisi ja kokeilujeni perusteella käteen sopii erityisen hyvin Road Worn sarjalainen. Toinen kiinnostava vaihtoehto olisi American Standard, mutta sellaista en tähään hätään pääse testaamaan. Kuinka iso ero em. kauloissa mahtaa olla (C-shape vs modern C-shape)? Ja toiseksi mites noi mikit? Hintaero ei ole päätähuimaava, ja se että onko basso relikoitu vai ei, ei pelaa oikeastaan mitään roolia. Sandberg | Aguilar | TKS |
JussiKoo 26.02.2014 01:14:42 | |
---|
Mä ottaisin noilla kriteereillä jenkin. Varma valinta ehkä myös pidemmän päälle? "Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (Hannu A 03/2010) |
CheRoberto: Tiedän, että olen kirjoittamassa yli 1591 päivää vanhaan aiheeseen. Fenderin jazzari kuumottaisi ja kokeilujeni perusteella käteen sopii erityisen hyvin Road Worn sarjalainen. Toinen kiinnostava vaihtoehto olisi American Standard, mutta sellaista en tähään hätään pääse testaamaan. Kuinka iso ero em. kauloissa mahtaa olla (C-shape vs modern C-shape)? Ja toiseksi mites noi mikit? Hintaero ei ole päätähuimaava, ja se että onko basso relikoitu vai ei, ei pelaa oikeastaan mitään roolia. Makuasioita tietty, mutta tuolla hntaerolla kallistuisin Am.St malliin. Kielet läpi rungon optio, 60s custom shop mikit, medium jumbo nauhat painaisi mun päätöstä. E: Ja keissikin tuli mukaan jos sillä nyt on mitään merkitystä. |
CheRoberto 26.02.2014 08:21:34 | |
---|
Mitä käytännön hyötyä tuosta kielet läpi rungon -ominaisuudesta on käytännössä? Parempi sustain? Se kyllä ainakin painaisi vaakakupissa. Entä tuo kaulan profiili? Oikeesti tykkäsin tosi paljon siitä Road Wornin kaulaprofiilista. Sandberg | Aguilar | TKS |
poppamies 26.02.2014 08:53:27 | |
---|
Hei! Sun pitää otta se mistä pidät eniten. Ei se sen vaikeempaa. Ne on vain bassoja. Kuka on mitäkin mieltä. G strings are for strippers |
JussiKoo 26.02.2014 09:19:46 | |
---|
poppamies: Hei! Sun pitää otta se mistä pidät eniten. Ei se sen vaikeempaa. Ne on vain bassoja. Kuka on mitäkin mieltä. Tottakai lähtökohtaisesti näin, mutta kysyjä mainitsi, ettei pääse testaamaan jenkkiä, joten kyseli mielipiteitä. Toi kaulajuttu on vaikeampi, jos ei pääse itse testaamaan. "Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (Hannu A 03/2010) |
Olli.M 26.02.2014 09:26:43 | |
---|
CheRoberto: Mitä käytännön hyötyä tuosta kielet läpi rungon -ominaisuudesta on käytännössä? Parempi sustain? Se kyllä ainakin painaisi vaakakupissa. Entä tuo kaulan profiili? Oikeesti tykkäsin tosi paljon siitä Road Wornin kaulaprofiilista. En osaa sanoa tuosta sustainista. Mulla on uutena ostettu 03 am.stand presari ja en ole kyllä edes koskaan kokeillut laittaa kieliä ns. suoraan tallaan. Aina on tullut puojoteltua rungon läpi. Joku viisaampi varmaan kertoo asiasta. Muistan lukeneeni että sustaini olisi parempi kylläkin. Tiedä sitten... Jatsarikin multa löytyy jossa tuota läpi rungon juttua ei sitten taas ole. |
Rämppy 26.02.2014 15:11:38 (muokattu 26.02.2014 15:13:35) | |
---|
CheRoberto: Fenderin jazzari kuumottaisi ja kokeilujeni perusteella käteen sopii erityisen hyvin Road Worn sarjalainen. Toinen kiinnostava vaihtoehto olisi American Standard, mutta sellaista en tähään hätään pääse testaamaan. Kuinka iso ero em. kauloissa mahtaa olla (C-shape vs modern C-shape)? Ja toiseksi mites noi mikit? Hintaero ei ole päätähuimaava, ja se että onko basso relikoitu vai ei, ei pelaa oikeastaan mitään roolia. On ne eri eläimiä. Road Worn on vintage-tyylinen, jossa tuntuma, soundi ja ulkonäkö ovat klassiset. Am.std on modernimpi, ja siinä kaulan tuntuma on eri. Road wornin kaula on aika klassisen oloinen. Molemmat hyviä mutta eri tavalla. Myös soundi on molemmissa kohdallaan, vaikka nyanssieroja löytyykin. Laadussakaan ei ole mun mielestä eroa. Kumpaakaan en ostais testaamatta, laatuvaihtelua on riittävästi. Henk. koht. ottaisin mieluummin road wornin, kun oon enemmän kallellaan vintage-meininkiin. Mä en ole hirveästi ole löytänyt lisäarvoa kielet läpi rungon -optiolle. En sitten malttanut olla sanomatta. |
CheRoberto 27.02.2014 08:43:10 | |
---|
Kiitos kaikille asiallisista kommenteista. Kai se on parasta käydä ennen ostopäätöksiä testaamassa myös tuo American Standard. Saattaa olla, että loppupeleissä päädyn kuitenkin Sandbergin versioon jazzarista, kuten kävi Presaria ostaessani... Sandberg | Aguilar | TKS |