Old Joe 20.02.2014 18:54:19 | |
---|
Jos tuon tyyppistä äänen muokkausta kaipaisin, toteuttaisin sen kytkimellä. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
hollstro 20.02.2014 19:05:26 | |
---|
Old Joe: Jos tuon tyyppistä äänen muokkausta kaipaisin, toteuttaisin sen kytkimellä. Fender on silloin tällöin yrittänyt tuoda perinteisestä poikkeavia ratkaisuja (esim. Elite Strato) ja niiden myyntimenestys on ollut heikko. Tuon idean tarkoitus lienee juuri pitää pleksi traditionaalisena ilman ylimääräisiä kytkimiä. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
darrell 21.02.2014 09:08:38 | |
---|
Mun mielestä jo S-1 kytkinsysteemi on hyvä erilaisiin soundeihin ja -kokeiluihin ja ei ne ylimääräiset kytkimet ja vaihtoehdot ainakaan mua ole haitanneet. Aika monet ottivat sen S-1:n pois esim. Baja Telestä, kun perinteiset telen kontrollit ja kytkyt olivat riittäviä, tai keikkatilanteessa halusivat mahdollisimman yksinkertaisen toiminnallisuuden. Tuo voi olla aivan hyvä ratkaisu jollekin, ei siinä mitään. Tässä ratkaisussa vaan näyttäis korostuvan se todellisen innovaation ja virkamiesmäisen tuotekehityksen ero. Tässäkin tapauksessa tuotekehityksessä ollaan oltu tilanteessa, että tarttis keksiä jotain. Lähinnä näen kohderyhmäksi ammattimaiset sessiomuusikot, jotka soittaa musaa laidasta laitaan, mutta se on niin kapea segmentti, että ei tälle voi oikein suurta menestystä povata. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
niemepet 21.02.2014 16:56:35 (muokattu 21.02.2014 16:57:10) | |
---|
Itseäni kyseinen skitta ei kiinnosta, koska oma VG Stratoni on mielestäni paljon monipuolisempi. Joten sen vuoksi en kovin pitkälle jaksanut juttua lukea. Tänään tuli Fenderiltä mainospostia jossa on kyseisestä kitarasta kerrottu, että myös mikit on nopea vaihtaa. Ihan mielenkiintoinen idea tuokin, mutta silti pysyttelen VGssä... |
Jabe 23.02.2014 15:00:38 | |
---|
Korttisysteemi ei hirveesti nappaa, mutta tuo Mystic Ice Blue väri nappais. Ja compound radius ois minun makuuni, myös. |
balanced1 23.02.2014 15:08:33 | |
---|
Nuo tulee olemaan tulevaisuuden keräilyharvinaisuuksia, joita valmistettiin vain vuoden verran, johtuen valtavasta suosiosta :D |
oksatboys 24.02.2014 22:56:27 | |
---|
Mä en kyllä usko että tuo tulee myymään paljoakaan. Ihan näppärä toi voi kolvittoman mielestä olla, mutta: - Ensin pitäis vaihtaa vanha stato tuohon uuteen. Rahaa palas, mutta vielä paljoa ei uutta saisi. - Yksi kortti maksanee useita kymppejä ellei yli satasta. Kuka niitä ostaa kovin montaa? - Rahaa uuteen startoon + kortteihin menis jo niin paljon, että on kannattavampaa tehä ite, pyytää DIY-henkistä kaveria tekemään tai viedä soitinkorjaajalle. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. |
Illu 24.02.2014 23:02:04 | |
---|
Jabe: Korttisysteemi ei hirveesti nappaa, mutta tuo Mystic Ice Blue väri nappais. Ja compound radius ois minun makuuni, myös. Ei ole paha tuo Mystic 3T-burstikaan. Ilahduttavaa nähädä mystic-värien paluu! t.nimim. Mystic Black Straton omistaja |
Myrkky Nuoli 25.02.2014 09:04:42 | |
---|
oksatboys: Mä en kyllä usko että tuo tulee myymään paljoakaan. Ihan näppärä toi voi kolvittoman mielestä olla, mutta: - Ensin pitäis vaihtaa vanha stato tuohon uuteen. Rahaa palas, mutta vielä paljoa ei uutta saisi. - Yksi kortti maksanee useita kymppejä ellei yli satasta. Kuka niitä ostaa kovin montaa? - Rahaa uuteen startoon + kortteihin menis jo niin paljon, että on kannattavampaa tehä ite, pyytää DIY-henkistä kaveria tekemään tai viedä soitinkorjaajalle. Noita kortteja tulee tosin nippu mukana, mutta jos niistä ei löydy mieleistä niin, ynh.. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Jimi 25.02.2014 11:07:22 | |
---|
Kukaan ei ole vielä tarttunut minusta oleellisimpaan aspektiin. Miten tää kestää esim keikkakäytössä? Vähän ronskimpi käsittelytapa ja roudaamiset jne. Irtoileeko kortti kotelon sisällä kesken soiton ja ääni katkeaa? Mitä sitten, kun tuo järjettömän iso korttiluukku halkeaa? Tietty esim kammarikitaristeille ja kevyen musiikin soittajille voi olla "luotettava". Itse en luottaisi. Ideana kyllä itsekin pidän paljon, noita stratoja modanneena, ehkä ärsyttävin kitara avata. www.coloryband.com |
hallu 25.02.2014 11:19:35 | |
---|
Jimi: Kukaan ei ole vielä tarttunut minusta oleellisimpaan aspektiin. Miten tää kestää esim keikkakäytössä? Vähän ronskimpi käsittelytapa ja roudaamiset jne. Irtoileeko kortti kotelon sisällä kesken soiton ja ääni katkeaa? Mitä sitten, kun tuo järjettömän iso korttiluukku halkeaa? Tietty esim kammarikitaristeille ja kevyen musiikin soittajille voi olla "luotettava". Itse en luottaisi. Ideana kyllä itsekin pidän paljon, noita stratoja modanneena, ehkä ärsyttävin kitara avata. Eikös nykyisin jo aika monet käy keikoilla selvinpäin;-) Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
Jimi 25.02.2014 11:23:49 | |
---|
hallu: Eikös nykyisin jo aika monet käy keikoilla selvinpäin;-) Käy varmasti, nyt en puhunutkaan kännisekoilusta ;) itse en ole soittanut arviolta 100 keikastani varmaan kuin 2 hieman huppelissa. Ihan vain jos vähänkään railakkaampaa musiikkia soittaa ja haluaa viihdyttää yleisöä, niin väkisinkin sitä kitara heiluu ja kopisee soittajan kroppaa vasten ja juurikin siitä korttiluukun kohdalta apauttiarallaa... www.coloryband.com |
hallu 25.02.2014 11:26:27 | |
---|
Jimi: Käy varmasti, nyt en puhunutkaan kännisekoilusta ;) itse en ole soittanut arviolta 100 keikastani varmaan kuin 2 hieman huppelissa. Ihan vain jos vähänkään railakkaampaa musiikkia soittaa ja haluaa viihdyttää yleisöä, niin väkisinkin sitä kitara heiluu ja kopisee soittajan kroppaa vasten ja juurikin siitä korttiluukun kohdalta apauttiarallaa... Juu totta kai, kunhan vitsailin:-). Kyllähän minäkin omalla vähäisellä keikkakokemuksellani ehdin nähdä että siellä sattuu ja tapahtuu, vaikka koittaisi olla vähän varovaisempikin. Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
Myrkky Nuoli: Noita kortteja tulee tosin nippu mukana, mutta jos niistä ei löydy mieleistä niin, ynh.. No sitten toi on vähän fiksumpi hakinta. Semmonenkin kortti vois toimia, missä olisi vaikka 5 kpl tonekonkkkia, pari eri tone-potikan kytkentää ja mikkien sarjaan/rinnan-kytkentä valittavissa dippikytkimillä. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. |
GiovanniDiRondo 26.02.2014 12:36:12 | |
---|
Mun täytyy nyt sano, että pidän ajatuksesta. Kolmen mikrofonin olemassaolo musta avaa monenlaisia mahdollisuuksia, ja mua hiukan häiritsee se, että ominaisuudet täytyy fiksata yhteen vaihtoehtoon - tai sitten lisätä ohjaimien määrää. |
Myrkky Nuoli 26.02.2014 13:20:09 | |
---|
GiovanniDiRondo: Mun täytyy nyt sano, että pidän ajatuksesta. Kolmen mikrofonin olemassaolo musta avaa monenlaisia mahdollisuuksia, ja mua hiukan häiritsee se, että ominaisuudet täytyy fiksata yhteen vaihtoehtoon - tai sitten lisätä ohjaimien määrää. Erinomainen pointti. Stratossa on niin tajuttoman paljon juttuja mitä sillä voi tehdä. Itse oon tosin löytänyt mieleiseni, enkä juuri kaipaa vaihtelua. Mullakin on kaks volumepotikkaa ja tone ainoastaan tallamikille, että ei ihan peruskamalla mennä täälläkään.. oksatboys: No sitten toi on vähän fiksumpi hakinta. Semmonenkin kortti vois toimia, missä olisi vaikka 5 kpl tonekonkkkia, pari eri tone-potikan kytkentää ja mikkien sarjaan/rinnan-kytkentä valittavissa dippikytkimillä. Jeps, mutta näissähän tosin mennään ihan perus namiskoilla. Eli mitään ylimääräisiä kytkimiä ei noissa kitaroissa ole, vaan se 5-way switch ja kolme potikkaa. Korttia vaihdetaan sitten kitaran taakse, joka muuttaa kytkimen ja potikoiden funktiota ja lisäilee treble bleedejä yms. asioita, jotka ei tartte kytkimiä. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
oksatboys 26.02.2014 13:59:05 (muokattu 26.02.2014 14:01:34) | |
---|
Myrkky Nuoli: Jeps, mutta näissähän tosin mennään ihan perus namiskoilla. Eli mitään ylimääräisiä kytkimiä ei noissa kitaroissa ole, vaan se 5-way switch ja kolme potikkaa. Korttia vaihdetaan sitten kitaran taakse, joka muuttaa kytkimen ja potikoiden funktiota ja lisäilee treble bleedejä yms. asioita, jotka ei tartte kytkimiä. Joo tuon älysinkin. Lähinnä mietin että jos ite tekis sellasen kortin, jossa olisi kytkimiä. Piuhat mikeiltä tulis sitten korttiin ja kortilta lähtis piuhat potikoille ja jakkiin. Kaikki kolvattas kerran kiinni ja napsuteltas vaan kytkimiä. Kun halutut tonekonkat ja reititykset olisi lyötyneet, niin kansi ruuvattais paikalleen ja sit käytettäs starton tavallisia säätimiä. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. |
I3enjam1n 27.02.2014 10:59:19 | |
---|
"...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble |
Myrkky Nuoli 27.02.2014 11:27:24 | |
---|
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |