Alex_K 05.02.2014 13:07:12 | |
---|
Juu, jotain tuollaista se Pasi sanoi. Käskee levytukun lähettää suoraan tänne sen. Noh, toisaalta, ihan sama vaikka pyörähtäisi Tampereella. Tässä nyt on mennyt niin kauan että kunhan nyt vain tulee edes perille :) Puusta pudonnut. |
Alex_K 24.02.2014 15:46:18 | |
---|
Noniin, kaula saapunut matkikseen. Off to go! Katsellaan sit miltä näyttää korvike. 76 päivää, eli noin 2,5kk kesti takuukaulan saapuminen. Puusta pudonnut. |
Laulava Kylätohtori 24.02.2014 15:46:56 | |
---|
Alex_K: Noniin, kaula saapunut matkikseen... Nyt jo...? Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Alex_K 24.02.2014 17:04:15 | |
---|
Kumpaa hion? Kaulaa vai runkoa? Ei mahdu sisään. Puusta pudonnut. |
73nd3r 24.02.2014 17:08:06 | |
---|
Älä kumpaakaan. Kun se kerran meni takuuseen, niin asennuksen (ja setupin) pitäis mennä kanssa. Ja matkakulut, saaketti. Ja mielipahasta & vaivasta & käyttökatkosta pientä kompensaatiota - vaikka ny ilmanen kielisetti edes. Koita kestää, tollasta se on kun murphyn laki iskee. |
Homma on nyt silleensä jotta en ota enää kertaakaan yhteyttä tuonne.. Arvaatte varmaan syyn. Tää kaula tuli japanista, eli japanin versio. Kaulatasku on hieman ahdas tälle uudelle kaulalle. Luulisin että pienellä kaulan hionnalla pääsee helpommalla? Puusta pudonnut. |
kimurantti1 24.02.2014 17:45:08 (muokattu 24.02.2014 17:50:19) | |
---|
Kantsii ymmärtää, että Tampereen Musiikkihan on tuossa vain viimeisenä ja ties kuinka monentena välikätenä. Jos kaula tulee Japanista tehtaalta maahantauojalle ja maahantuojalta lähtee eteenpäin, joko jälleenmyyjälle tai asiakkaalle, niin eihän tän kyseisen musakaupan henkilökunta voi asiaan ja aikatauluun vaikuttaa vaikka päällään pomppisivat. Toki voivat soitella perään, mutta siinäpä se. Puhelimessa maahantuoja antaa liikkeelle jonkinlaisen arvion toimitusajasta ja he puolestaan kertovat sen sulle. Valitettavan usein noi arviot on aika optimistisia, mutta mitä se kivijalkakauppa, ketjun viimeinen välikäsi tuossa kohtaa voi tehdä? Nyt jos sä olet halunnut sen kaulan lähetettäväksi suoraan itsellesi, niin ettei sitä Treen Musiikissa ole ikinä nähtykään, niin aikamoisen järjentöntä on heitä syyttää, kun ei kaula suorilta mene paikalleen. Jos et liikkeeseen enää halua olla yhteydessä, niin mitäpä he voivat tehdä ongelmalle, josta eivät edes tiedä. Mä ymmärrän harmistuksesi asiasta täysin, mutta kelaa nyt vähän ketä syytät ja mistä. Sulla itselläsi oli mahdollisuus tsekata kitara ennen sen ostoa, muttet tsekannut. No, tokihan sen kitaran pitää olla kelvollinen ja jos ei ole, on kohtuullista että valmistaja sen laittaa kuntoon. Hommat on kestäneet, mutta turha tässä kohtaa on ruveta kiukuttelemaan ja vielä ihan väärälle taholle. Toivottavasti soitin kuitenkin tulee kuntoon. Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
Alex_K 24.02.2014 18:12:32 (muokattu 24.02.2014 18:21:41) | |
---|
Siis ei tässä mitään kiukutella. Sitä tarkoitin että takuuasioissa en enää ole yhteydessä. Se ei auta ketään enää. Ja kaula tuli tuon myyjäliikkeen kautta. Lisäksi maksoin oman ajan lisäksi lähes 30e rahdit. Hinta ei haittaa, pääasia on että kaula on täällä. Sitä vain että kaulaa en ala nyt enää palauttamaan vaan tehdään tästä nyt toimiva peli. Mistä sait edes päähäsi avautua asiasta? Tarkennetaan nyt vielä. Tätä kaulaa on turha nyt enää mihinkään lähettää saati soitella perään ettei sovi. Turhaa kuluja kaikille osapuolille. Joten jonninjoutavat rutinat helvettiin ja vastaus kysymykseen: Kaulasta vai kaulataskusta hioa. Itse olen sitä mieltä että kaulasta. Miksi? Koska ajattelin tuota kaulataskua ja sitä alempaa sivua. On aika ohut, että jos siitä ottaa matskua pois, eikö se voi haljeta? Ylöspäin voi kyllä ottaa vaikka tappiin saakka, mutta keskitys sitten? Joten ajattelin molemmin puolin kaulaa.. Puusta pudonnut. |
hollstro 24.02.2014 18:18:16 | |
---|
Alex_K: Homma on nyt silleensä jotta en ota enää kertaakaan yhteyttä tuonne.. Arvaatte varmaan syyn. Tää kaula tuli japanista, eli japanin versio. Kaulatasku on hieman ahdas tälle uudelle kaulalle. Luulisin että pienellä kaulan hionnalla pääsee helpommalla? Jos on hieman ahdas niin laita vaan voimalla paikalleen. On todennäköistä että kaula vähän kutistuu ajan myötä kuivuessaan. Jos ei mahdu ollenkaan niin se on sitten itse päätettävä kumpaa hioo. Kaulaa on ainakin helpompi työstää. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Alex_K 24.02.2014 18:22:29 | |
---|
hollstro: Jos on hieman ahdas niin laita vaan voimalla paikalleen. On todennäköistä että kaula vähän kutistuu ajan myötä kuivuessaan. Jos ei mahdu ollenkaan niin se on sitten itse päätettävä kumpaa hioo. Kaulaa on ainakin helpompi työstää. Aa, aivan totta tuokin.. Puusta pudonnut. |
kimurantti1 24.02.2014 18:40:52 (muokattu 24.02.2014 18:43:47) | |
---|
Alex_K: Siis ei tässä mitään kiukutella. Sitä tarkoitin että takuuasioissa en enää ole yhteydessä. Se ei auta ketään enää. Ja kaula tuli tuon myyjäliikkeen kautta. Lisäksi maksoin oman ajan lisäksi lähes 30e rahdit. Hinta ei haittaa, pääasia on että kaula on täällä. Sitä vain että kaulaa en ala nyt enää palauttamaan vaan tehdään tästä nyt toimiva peli. Mistä sait edes päähäsi avautua asiasta? Tarkennetaan nyt vielä. Tätä kaulaa on turha nyt enää mihinkään lähettää saati soitella perään ettei sovi. Turhaa kuluja kaikille osapuolille. Joten jonninjoutavat rutinat helvettiin ja vastaus kysymykseen: Kaulasta vai kaulataskusta hioa. Itse olen sitä mieltä että kaulasta. Miksi? Koska ajattelin tuota kaulataskua ja sitä alempaa sivua. On aika ohut, että jos siitä ottaa matskua pois, eikö se voi haljeta? Ylöspäin voi kyllä ottaa vaikka tappiin saakka, mutta keskitys sitten? Joten ajattelin molemmin puolin kaulaa.. Tuosta sun edellisestä viestisä sain päähäni. Siitä jää päällimmäiseksi kuva, että sulle jäi jotain pahasti hampaankoloon tuota kivijalkaliikettä kohtaan ja mulle heräsi ihmetys, että mitä kummaa heidän olisi pitänyt tai mitä olisivat voineet tehdä eri tavalla. Enhän se ole minä joka täällä rutisee, mulle henk. koht. on yhdentekevää tuon ko. kitaran kohtalo. Ihan hyvällä mä kuitenkin kirjoittelen, että peace vaan. Siitä hiomisesta, jälkimmäinen päättely on ihan käypää. Riippuu tietenkin minkä verran tarvii hioa, mutta jos ei hirveästi tarvi koskea niin ei siinä kaulataskussa suurta halkeamisen vaaraa ole. Kuitenkin jos ja kun siinä taskussa on vähemmän puuta kuin kaulassa, niin toki kaulaa kantsii hioa, kuten Hollstro sanoi, onhan sitä helpompi työstääkin. Ootko aiemmin tehnyt tuon kaltaista hommaa? Ei se tietenkään mitään rakettitiedettä ole, mutta sen pitäisi olla soitinpajalla suhteellisen nopea ja halpa homma, ihan vaan ettei tässä kohtaa enää tulisi takapakkia. Tosta kaulan voimalla paikalleen laittamisesta kantsii muistaa, että jos se ahdistaa kovasti kaulataskua, on hyvin mahdollista että puut kun elää ilmojen mukaan, lohkeaa lakkaus siitä kaulataskun kohdalta. Ei siitä tolkuttomasti huolta tarvi pitää, 99% tapauksista kun se lohkeama ei ole puussa vaan siinä lakassa, mutta ymmärrettävästi ei ne pienetkään lohkeaman näköiset kaulataskun kohdalla ole kivoja. Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
Alex_K 24.02.2014 20:15:04 (muokattu 24.02.2014 20:18:19) | |
---|
No ei mitään pahoja viboja välillemme! Huonosti vain selostin asiani miksen halua ottaa yhteyttä. Toisin sanoen en halua vaivata. Nakkasin paikoilleen sen kaulan hioin kevyesti ja tuntui napakalta liitokselta. Se kaula kuivuu aivan taatusti vielä, niin annoin olla hiukan tiukka. No se lakkaus narahti sieltä taskun alaosasta. Ei pahasti eikä häiritsevästi. Viiva lakkauksessa ja joku pieni pala lensi kaaressa, kun napautin sen pohjaan. Ei väliä, käyttöön nämä on tehty, laitan vaikka jotain lakkaa joskus tuohon päälle jos siltä tuntuu. Kaula tuntuu mukavalle soitella, kun on suora ja on sellainen mattapintainen, eikä lakattu, kuten edeltäjänsä. Liekö eroa sitten sen enempiä. Kiitoksia vastanneille ja voisin sanoa case closed. Puusta pudonnut. |
Alex_K 24.02.2014 20:16:51 (muokattu 24.02.2014 20:17:36) | |
---|
Kiitokset kaikille! Oli suunnaton apu teistä kaikista! Puusta pudonnut. |
Gabe 24.02.2014 20:24:50 | |
---|
Alex_K: Kiitokset kaikille! Oli suunnaton apu teistä kaikista! Oli tässä kyllä kohtuuttomasti odottelua. Onneksi nyt edes sait sen. :) |