hallu 21.02.2014 21:13:25 | |
---|
Kampela77: Heitän heti tähän alkuun, että eihän jonkun asian olemattomuutta voi todistaa. Kyllä se todistustaakka on siellä toisella puolella, jos näitä asioita ylipäätään haluttaisiin lähteä todistelemaan. Mutta mä vetäydyn taustalle ja käyn hakemassa pop corn-ämpärin. Olen samaa mieltä jpjanhun kanssa siitä, että myös ateismi on uskonto. Toisaalta itse katson olevani agnostikko. Mitä ateismiin tulee, niin varmasti jokaisen kunnollisen jumalankieltäjän märkä päiväuni olisi, että jumalan olemassaolo todistettaisiin, koska kaikki todisteet jumalan olemassaolosta tekisi uskonnon tarpeettomaksi ja ilman uskoa jumalaa ei ole olemassa:-D. Mutta kuten todettua tämä oppinut uskonriita on sinällään yhdentekevä;-) Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
Kampela77 21.02.2014 21:39:35 | |
---|
hallu: Olen samaa mieltä jpjanhun kanssa siitä, että myös ateismi on uskonto. Toisaalta itse katson olevani agnostikko. Mitä ateismiin tulee, niin varmasti jokaisen kunnollisen jumalankieltäjän märkä päiväuni olisi, että jumalan olemassaolo todistettaisiin, koska kaikki todisteet jumalan olemassaolosta tekisi uskonnon tarpeettomaksi ja ilman uskoa jumalaa ei ole olemassa:-D. Mutta kuten todettua tämä oppinut uskonriita on sinällään yhdentekevä;-) En mäkään varsinaisesti ole ateisti. Ennemmin juurikin agnostikko. Toisaalta en tunne tarvetta luokitella itseäni mihinkään lokeroon, koska jumalan olemassa olon pohtiminen ei kuulu omaan elämääni millään tavalla. Niin kuin en pohdi spagettihirviöiden tai jääkaapin takana asuvien yksisarvistenkaan mahdollista olemassaoloa. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Rotuvaari 21.02.2014 22:07:28 | |
---|
Toloselle kaikki propsit, sen verran sivuluisua miehen elämä on ollut - välillä toki pysyen tiellä - ettei addiktiomuutos ole tässä asiassa pahassa. Jos uskosta saa elämälleen tuen - kuten useasti vaikeita asioita läpikäyneet ihmiset saavat - niin olkoot heille elämä päihteetön. Itselle miehen diggailu suuntautuu sinne 70-luvun puolelle, jonkin verran 80-luvun alkupuolelle, mutta Juuda-levyn passasin. Usko, silloin kun se liitetään uskontoihin, ei ole vaan meikäläisen juttu, mutta kuten sanottua, jos sen kautta pääsee tekemään sitä mitä rakastaa niin be my quest. Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli |
Kampela77 21.02.2014 22:31:19 | |
---|
Veksu: Toloselle kaikki propsit, sen verran sivuluisua miehen elämä on ollut - välillä toki pysyen tiellä - ettei addiktiomuutos ole tässä asiassa pahassa. Jos uskosta saa elämälleen tuen - kuten useasti vaikeita asioita läpikäyneet ihmiset saavat - niin olkoot heille elämä päihteetön. Itselle miehen diggailu suuntautuu sinne 70-luvun puolelle, jonkin verran 80-luvun alkupuolelle, mutta Juuda-levyn passasin. Usko, silloin kun se liitetään uskontoihin, ei ole vaan meikäläisen juttu, mutta kuten sanottua, jos sen kautta pääsee tekemään sitä mitä rakastaa niin be my quest. Yritän löytää tästä viestistä Veksu-huumorin, mutta en vain löydä. Pakko sen on olla tuolla jossain piilotettuna. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
blaekie 22.02.2014 00:31:08 | |
---|
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon. |
Kampela77 22.02.2014 00:41:48 | |
---|
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
jpjanhun 22.02.2014 01:07:45 (muokattu 22.02.2014 01:33:08) | |
---|
jepulis, kun tämä herätti näin paljon puhetta niin tuon vielä esille tarkennuksen.. on mielestäni närkästyttävää jos ateisti-uskovaiset suoraan tai epäsuorasti väittävät olevansa uskonnottomia. tässä tapauksessa oli hieman ristiriitaista kun tämä "petteri-m" toi esille taikasanan "uskonto-oopiumi" mutta sitten puheidensa perusteella näyttäisi kuitenkin itse "ateismi-uskontoa" harjoittavan. -ja jos ruvetaan uskonto-oopiumeista puhumaan niin tämän "ateismi-uskonto-oopiumin" hedelmäthän sitten varmaankin tasapuolisesti saman logiikan mukaan tunnetaan myös mm. suuresta mahtavasta neuvostoliitosta ja sen historiasta. -mutta mulla ei ole mitään henkilökohtaista petteri-m:ää vastaan, otin asian esille vain koska mielestäni petteri-m:n esittämät väitteet ovat varsin yleisiä ja menevät jotenkin usein läpi seulasta vaikkei mielestäni pitäisi. selvennyksenä vielä etten mä itse ole agnostikko, mutta en toisaalta monien ateisti-uskisten tapaan yritäkään tekeytyä uskonnottomaksi ja puhua uskonto-oopiumeista tai siitä miten mun näkemykset muka perustuvat vain "tieteellisiin faktoihin". -ok, meni sivuraiteille, yritän palata aiheeseen.. tolonen on mielestäni hieno muusikko ja miksei hieno ihminen muutenkin, vaikken toki tunne. elämässä on ollut kaiketi pieniä ikäviä sivuraiteita linnareissuineen mutta viime aikoina asiat ovat kaiketi olleet järjestyksessä. täytyy kyllä sanoa että itse tykkään tolosesta kitaristina nimenomaan silloin kun tuo soitti sellaisia rokimpia agressiivisia juttuja. mutta ehkä olen vain kärsimätön tai ymmärtämätön tms.. |
Brownie 22.02.2014 11:57:28 | |
---|
johjeli: Nostetaan nyt tätä vanhaa ketjua hieman. Kaipailisin ramblinin tabeja tai nuotteja.. Mahtaakohan mistään löytyä? Kysyin Toloselta itseltään. Käski kysyä jostain Love-kustannuksesta, tms. Itekin tahtosin nuotit tai tabit ko. kappaleeseen. |
Rotuvaari 22.02.2014 15:06:48 | |
---|
jpjanhun: -ja jos ruvetaan uskonto-oopiumeista puhumaan niin tämän "ateismi-uskonto-oopiumin" hedelmäthän sitten varmaankin tasapuolisesti saman logiikan mukaan tunnetaan myös mm. suuresta mahtavasta neuvostoliitosta ja sen historiasta. Uskova uskoo yliluonnolliseen, johon ateisti ei usko. Kumpi näistä nyt onkaan se uskontoa harrastava? Ateismi on enempi maailmankatsomusosastoa, siinä kun ei uskota mihinkään tiettyyn omnipotenttiin, kuten monissa uskonnoissa. Mutta jos tahdot ateismia nimittää uskonnoksi, ei kukaan toki sitä estä. Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli |
jpjanhun 22.02.2014 15:59:07 (muokattu 22.02.2014 16:20:08) | |
---|
Veksu: Uskova uskoo yliluonnolliseen, johon ateisti ei usko. Kumpi näistä nyt onkaan se uskontoa harrastava? Ateismi on enempi maailmankatsomusosastoa, siinä kun ei uskota mihinkään tiettyyn omnipotenttiin, kuten monissa uskonnoissa. Mutta jos tahdot ateismia nimittää uskonnoksi, ei kukaan toki sitä estä. niin, no nimityskysymyksiähän nuo ovat. nimitti uskoa todistamattomiin asioihin nyt sitten uskonnoksi tai maailmankatsomukseksi.. tietysti jos uskonnolle otetaan määre että sen on nimenomaan liityttävä uskoon yliluonnolliseen niin silloin ehkä voitaisiin käyttää mielummin termiä ateisti-uskomuksen-kannattaja tms. ymmärtääkseni yhtähyvin voin esille tuomaasi muotoilua käyttäen sanoa "ateisti uskoo ettei mitään yliluonnollista ole", agnostikko ei usko että näin välttämättä on. kumpi näistä on uskontoa? tms. eli haluan ehdottomasti nimittää ateismia uskonnoksi kuten monet muutkin. minua ärsyttää usein esiintyvä ateistien naamioituminen uskomuksista vapaaksi vaikka he eivät sitä ole. mutta taas meni nyt pahasti pois aiheesta, nyppi vaan nuo uskonto-oopiumi - jutut kun samalla logiikalla kirjoittaja itsekin on uskonnon (tai uskomusten jos halutaan mielummin käyttää tätä ilmaisua) kannattaja. |
hallu 23.02.2014 00:14:56 (muokattu 23.02.2014 00:16:20) | |
---|
Veksu: Uskova uskoo yliluonnolliseen, johon ateisti ei usko. Kumpi näistä nyt onkaan se uskontoa harrastava? Ateismi on enempi maailmankatsomusosastoa, siinä kun ei uskota mihinkään tiettyyn omnipotenttiin, kuten monissa uskonnoissa. Mutta jos tahdot ateismia nimittää uskonnoksi, ei kukaan toki sitä estä. Uskontoko ei ole maailmankatsomus? ongelma on siinä, että ateisti ottaa kantaa asiaan johon ei järkevästi voi ottaa kantaa. Uskovainen tietää uskovansa ja ateisti uskoo tietävänsä. Kumpi noista nyt sitten olisi enemmän pihalla;-). E: tiedä en, mutta epäilen. Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
Kampela77 23.02.2014 00:32:52 | |
---|
hallu: Uskontoko ei ole maailmankatsomus? ongelma on siinä, että ateisti ottaa kantaa asiaan johon ei järkevästi voi ottaa kantaa. Uskovainen tietää uskovansa ja ateisti uskoo tietävänsä. Kumpi noista nyt sitten olisi enemmän pihalla;-). E: tiedä en, mutta epäilen. Ateisti tekee liikaa johtopäätöksiä todisteiden puutteen perusteella. Ei ole todisteita Jumalasta, joten sitä ei ole olemassa. Uskovaiselle riittää vähempi. Ei ole todisteita Jumalasta, mutta uskoo kuitenkin. Kuka mistäkin syystä. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
hallu 23.02.2014 00:59:15 | |
---|
Kampela77: Ateisti tekee liikaa johtopäätöksiä todisteiden puutteen perusteella. Ei ole todisteita Jumalasta, joten sitä ei ole olemassa. Uskovaiselle riittää vähempi. Ei ole todisteita Jumalasta, mutta uskoo kuitenkin. Kuka mistäkin syystä. Näinpä juuri. Toisaalta uskovainen tietää ettei tiedä kun taas ateisti ei tiedä. Itse uskon ettei tähän kysymykseen ole olemassa järjellistä vastausta joten kaikki mitä minä täällä hölisen on vain joutavaa hölinää. Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |
Kampela77 23.02.2014 01:13:59 | |
---|
hallu: Näinpä juuri. Toisaalta uskovainen tietää ettei tiedä kun taas ateisti ei tiedä. Itse uskon ettei tähän kysymykseen ole olemassa järjellistä vastausta joten kaikki mitä minä täällä hölisen on vain joutavaa hölinää. Joo, luulen että tämä keskustelu on käyty läpi aika monta kertaa. Eikä pelkästään mnetissä. :) Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Bald Anus 24.02.2014 12:56:20 | |
---|
Brownie: Kysyin Toloselta itseltään. Käski kysyä jostain Love-kustannuksesta, tms. Itekin tahtosin nuotit tai tabit ko. kappaleeseen. Transcribe ja korvat käyttöön! sääh |
Uskonnot luokitellaan suurinpiirtein näin: kultti, lahko, denominaatio, kirkko ja universaali kirkko (esm. katolinen). Ateismi ei oikeastaan sovi tähän. Ateismi on jumalan kieltämistä. Nykyateismilla voi katsoa olevan jossain mielessä kultinomaisia piirteitä, mutta varsinainen uskonnollinen ydin (rituaali ja oppi) uuppuu täysin. Toisin sanoen se on (elämän)katsomus, ei uskonto. Ateismi kieltää uskonnot lähtökohtaisesti. Ei tarvita mitään toimenpiteitä kommunikaatioon kuvitteellisen olennon kanssa. Se, onko ateistilla kovaa dataa väitteensä tueksi on ihan eri kysymys eikä väitteen mahdollinen hataruus tee siitä uskontoa. Tämä ei tietystikään estä yksittäistä ateistia olemasta hurmahenkinen, ihan kuten kuka tahansa oveenkolkuttaja joka katsoo tietävänsä totuuden. Mulle Tolosen levyistä ehdottomat suosikit ovat Tolonen! ja Mountain Stream. |
Sancrotis 24.02.2014 13:57:44 | |
---|
"Basisti on huono renki, mutta huono isäntä."
-Vanha sananlasku |
Kiksaus 24.02.2014 14:44:05 (muokattu 25.02.2014 10:18:27) | |
---|
Sancrotis: http://www.youtube.com/watch?v=ENA6ED3wovE Takaisin eipäs-joopas-keskustelusta itse Toloseen. Dokkaria pukkaa. Hienoa! Sitten kun joku tekisi vielä kulttuuriteon ja uudelleen masterois noi Coste Apetrean kanssa tehdyt JTB- ja akkarilevyt mitä ei ole saatavilla muussa formaatissa kuin älppärinä. Niin, ja siis tietenkin julkaisis ne myös esim. cd:llä tai vaikka digitaalisesti. Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.facebook.com/endallelegance |
Alfons Åberg 24.02.2014 17:31:20 | |
---|
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
J.Hollström 09.03.2014 21:36:52 | |
---|
|