Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: usa stratocaster, hinnan arviointi
1 2
balanced1
22.02.2014 09:13:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Onnenonkijoita riittää aina. Pistä nyt huviksesi torille ilmoitus, niin varmasti liikahtaa suht nopsaan vaikka 800 pyynnillä.
 
perskale jos ois rahaa niin ostaisin itse.

 
Mietin juuri samaa, mutta onneksi on puolenkymmentä kitaraa liikaa nytkin :D
 
WanhaWetäjä
23.02.2014 12:43:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow:
Laita tonne muusikoiden.net:in torille myynti-ilmoitus laadukkaan kuvan kera ja hintapyynnöksi 800 euroa. Jos se ei ole kuukaudessa tai parissa mennyt, niin laita sitten se 700.

 
Joopa joo...mulla on ollut lähes virheetön vasuri 95 aito amerikan standard Strato kera kuvien
https://dl.dropboxusercontent.com/u/62628467/Strato.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/62628467/Strato%20kopio.jpg
vissin kolmeen kertaan m.netin torilla, ekana 750€, ei mitään, sitten 700€, pari "renkaanpotkijaa" kävi kommentoimassa ja pari vaihtotarjousta tuli, pudotin hintaa edelleen, 650>600€, lopputulos on se että olen sopinut alustavat kaupat hintaan 580€...rahapula on kova mutta kun näitä juttuja hinnoista lukee niin taidan perua koko jutun.
 
Ilmeisesti käytetyille vasureille ei ole markkinoita ja/tai 700€ hintaa pidetään kovana?
MIKSI homma olisi toisin oikeakätisissä kitaroissa, niissähän tarjontaa on ihan eri malliin? MIHIN nuo hinta-arviot ylipäätään perustuu jos vertaa vaikka 95 mallia muutamaa vuotta vanhempaan tai uudempaan samankuntoiseen kitaraan?
 
Ja esmes Fazulta saa uuden stankun, myös vasurin, minimissään muutamalla kympillä/kk Klarna- rahoituksella jota voi lyhentää myös isommissa erissä.
Itse persaukisena lähtisin hommaamaan kitaraa tuolta, jos olisi tarvetta.
 
balanced1
23.02.2014 14:11:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Joopa joo...mulla on ollut lähes virheetön vasuri 95 aito amerikan standard Strato kera kuvien
https://dl.dropboxusercontent.com/u/62628467/Strato.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/62628467/Strato%20kopio.jpg
vissin kolmeen kertaan m.netin torilla, ekana 750€, ei mitään, sitten 700€, pari "renkaanpotkijaa" kävi kommentoimassa ja pari vaihtotarjousta tuli, pudotin hintaa edelleen, 650>600€, lopputulos on se että olen sopinut alustavat kaupat hintaan 580€...rahapula on kova mutta kun näitä juttuja hinnoista lukee niin taidan perua koko jutun.
 
Ilmeisesti käytetyille vasureille ei ole markkinoita ja/tai 700€ hintaa pidetään kovana?
MIKSI homma olisi toisin oikeakätisissä kitaroissa, niissähän tarjontaa on ihan eri malliin? MIHIN nuo hinta-arviot ylipäätään perustuu jos vertaa vaikka 95 mallia muutamaa vuotta vanhempaan tai uudempaan samankuntoiseen kitaraan?
 
Ja esmes Fazulta saa uuden stankun, myös vasurin, minimissään muutamalla kympillä/kk Klarna- rahoituksella jota voi lyhentää myös isommissa erissä.
Itse persaukisena lähtisin hommaamaan kitaraa tuolta, jos olisi tarvetta.

 
Se on muuten jännä, kun välillä ilmoitus roikkuu tyhjänpanttina viikkoja eikä ketään kiinnosta ja otat ilmoituksen pois ja kun laitat sen uudelleen taas niin saattaa samalla hinnalla tulla paljon kyselyjä heti.
 
J0K1
23.02.2014 16:25:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seba: Hyvin pitkälti mitä siinä lukeekin :)
Valmistettu californiassa corona plantin tehtaalla 98-99 aikana.

 
plant = tehdas
 
freissu
23.02.2014 16:28:42 (muokattu 23.02.2014 16:36:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaroista en tiedä enään juuri mitään mutta matikasta yliopisto tutkinnon verran :) Jos kitaran soittajia on suomessa noin 50.000 (1%) niin 10% näistä on vasureita. Elikä vasurikitaroille potentiaalinen asiakaskunta on 5000 soittajaa, ja normikitaroille 45.000. Tämä luo kitaroille täysin erilaiset markkinat. Kitaroiden arvot ovat luonnollisesti samat mutta potentiaalisen ostajan löytäminen vasurikitaralle on 9 kertaa vaikeampaa.
 
Muistan 15 vuoden takaa sen että valkoinen oli stratocastereissa ylivoimaisesti halutuin väri, toisena oli musta. Nämä asiat muuttuvat tietenkin vuosien myötä ja en tiedä tämän päivän tilannetta, mutta pointti on kuitenkin että värillä voi myös olla joku merkitys kun skittaa myydään.
 
antnis
23.02.2014 16:45:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

freissu: Kitaroista en tiedä enään juuri mitään mutta matikasta yliopisto tutkinnon verran :)
 
Tais ne tosin ne suomen kielen yleisopinnot vähän mennä toisella kädellä ;D
 
mrk
23.02.2014 17:05:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säästä skitta muksullesi ja sano vaimollesi että aloitetaan siivous ja tilan tekeminen kaappeihin hänen ylimääräisistä kengistään, laukuistaan ja vaatteistaan.
 
"Short On Long Term Goals"
freissu
23.02.2014 17:06:44 (muokattu 23.02.2014 17:12:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis : Tais ne tosin ne suomen kielen yleisopinnot vähän mennä toisella kädellä ;D
 
Juu näin on, en ole koskaan ollut suomenkielisessä koulussa :) vain ruotsinkielisiä ja Åbo akademi, joten ruotsi ja englanti on minun ensisijaiset kielet. Toisaalta, ei tuo sinunkaan lause kovin monta pistettä suomenkielen kirjaopissa saa :D
 
antnis
23.02.2014 18:01:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

freissu: Juu näin on, en ole koskaan ollut suomenkielisessä koulussa :) vain ruotsinkielisiä ja Åbo akademi, joten ruotsi ja englanti on minun ensisijaiset kielet. Toisaalta, ei tuo sinunkaan lause kovin monta pistettä suomenkielen kirjaopissa saa :D
 
Ei saa ei ja se on sääli, että en jaksa kirjoittaa täällä täydellistä kirjakieltä, joskus sitä vähän häpeilen :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «