Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 554 55 56 57 58215 216 217 218 219
Sarko
23.02.2014 12:36:52
TTV: Myös muilla merkeillä on kattavaa tarjontaa läpi vuoden :-)

Sisänsä jännää, että nimenomaan Bluetone-ketjuun on joidenkin kovasti raportoitava kulloinkin myynnissä olevien Bluetone-vahvistinten toritilannetta. Mulle ei aukene kyseisen toiminnon tarkoitus ?

Onneksi oma Express Jr. vaihtunee huomenna Lead Jr.:ään, niin ei edes hetkellisesti pääse Bluetone-pitoisuus laskemaan :-)

Tuo Bluetone-vahvistimien toriraportointi on kyllä lievästi huvittavaa, varsinkin kun siihen yhdistetään vihjauksia tyyliin "eivät taida olla pitopelejä" jne. En näe tätä kamojen myymistä mitenkään omituisena asiana, aikuiset ihmiset saavat tehdä omaisuudellaan mitä haluavat, kunhan toiminta pysyy lain ja hyvän maun rajoissa.

Ja näkemykseni mukaan "boutique"-kaman kanssa on miltei aina tällaisia "ongelmia": jengi ostaa custom-kamaa youtube-videoiden ja ääniklippien perusteella, pääsemättä testaamaan vehkeitä käytännössä.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
TTV
23.02.2014 12:43:40
Sarko:
Ja näkemykseni mukaan "boutique"-kaman kanssa on miltei aina tällaisia "ongelmia": jengi ostaa custom-kamaa youtube-videoiden ja ääniklippien perusteella, pääsemättä testaamaan vehkeitä käytännössä.

Näinhän se vähän tahtoo mennä. Koomista on todellakin se, että JuuTuubi-klippien perusteella tehdään vahvistinpäätöksiä, ovatpa jotkut jopa kritisoineet sitä, ettei Bluetonen klippejä saa kuunneltua ÄLYPUHELIMEN hifillä ... Voi voi sentään.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Myrkky Nuoli
23.02.2014 12:43:44
En kanssa ihan täysin hiffaa miksi tuo pitää jatkuvasti nostaa tapetille. M.netissähän on tosin kunnostauduttu aika hyvin kaiken customoidun myymisen kritisoimisessa. Ei jaksa ymmärtää, eikä kyllä kiinnostakaan.
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
varakeef
23.02.2014 13:05:34
TTV: ?... ovatpa jotkut jopa kritisoineet sitä, ettei Bluetonen klippejä saa kuunneltua ÄLYPUHELIMEN hifillä ... Voi voi sentään.

No minulla on kyllä pädi tässä kuunteluvälineenä kytkettynä studion monitoreihin. Hyvältä Velvet Underground esimerkiksi kuulostaa juuri nyt. Olisihan se kiva, että nuo klipit aukeaisivat muuallakin kuin pc:ssä.

Ja eikö se ole kiva, että tästä ketjusta löytyy myös myynnissä ovat yksilöt. Hyvää halvalla.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
TTV
23.02.2014 13:17:33
varakeef: No minulla on kyllä pädi tässä kuunteluvälineenä kytkettynä studion monitoreihin. Hyvältä Velvet Underground esimerkiksi kuulostaa juuri nyt. Olisihan se kiva, että nuo klipit aukeaisivat muuallakin kuin pc:ssä.

Ja eikö se ole kiva, että tästä ketjusta löytyy myös myynnissä ovat yksilöt. Hyvää halvalla.

Juu, tiedonjako ei olekkaan se pointti vaan tuo jo aiemmin esille tullut tiedottamisen hieman negatiivinen sävy (ei tosin kaikissa tapauksissa). Pädi+studiomonitorit ovat kyllä pätevä yhdistelmä, tuskin se silti sinullakaan ostopäätöksen esteenä on, jos et juuri sillä setupilla saa klippiä auki? Jos oikeasti jokin kama kiinnostaa, niin sitten siitä viitsii vähän kaivellakkin tietoja, jos taas klipin aukeamattomuus on este, niin silloin lopputulos on varmaan kaikkien kannalta paras.

No, onneksi tähänkin asiaan on tulossa Bluetonelta korjaus kevään aikana, lupauduin itsekkin viemään noita nuppejani studioklipitettäväksi. Tänne sivuille voisi varmaan halukkaat listata toiveita, millaisia klippejä nupeista enimmäkseen ollaan vailla (vire, musatyyli, kaappi, efektit, ...)? Omat intressit ovat riffipainotteisessa metallissa eri vireillä, ruåttipörinästä rässiin ja djenttiin.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Myrkky Nuoli
23.02.2014 13:20:28
TTV: Juu, tiedonjako ei olekkaan se pointti vaan tuo jo aiemmin esille tullut tiedottamisen hieman negatiivinen sävy (ei tosin kaikissa tapauksissa). Pädi+studiomonitorit ovat kyllä pätevä yhdistelmä, tuskin se silti sinullakaan ostopäätöksen esteenä on, jos et juuri sillä setupilla saa klippiä auki? Jos oikeasti jokin kama kiinnostaa, niin sitten siitä viitsii vähän kaivellakkin tietoja, jos taas klipin aukeamattomuus on este, niin silloin lopputulos on varmaan kaikkien kannalta paras.

No, onneksi tähänkin asiaan on tulossa Bluetonelta korjaus kevään aikana, lupauduin itsekkin viemään noita nuppejani studioklipitettäväksi. Tänne sivuille voisi varmaan halukkaat listata toiveita, millaisia klippejä nupeista enimmäkseen ollaan vailla (vire, musatyyli, kaappi, efektit, ...)? Omat intressit ovat riffipainotteisessa metallissa eri vireillä, ruåttipörinästä rässiin ja djenttiin.

Musta sulla on vähän turhan puolusteleva sävy tässä. Minusta tuo älypuhelinasiakritiikki esitettiin hyvinkin rakentavan palautteen sävyisesti ja oli minusta oikein hyvä huomautus. Tai sitten muistan väärin.
TTV
23.02.2014 13:49:27 (muokattu 23.02.2014 13:53:02)
Myrkky Nuoli: Musta sulla on vähän turhan puolusteleva sävy tässä. Minusta tuo älypuhelinasiakritiikki esitettiin hyvinkin rakentavan palautteen sävyisesti ja oli minusta oikein hyvä huomautus. Tai sitten muistan väärin.

No ei mulla ole kyllä tarkoitus mitään tässä puolustella saati sitten puolustautua ;-) Totesin vaan, että Bluetonen tuotteiden ostopäätös ei tulisi olla kiinni puhelimella tapahtuvasta kuuntelusta, eikä oikeastaan minkään muunkaan välikäden kautta tapahtuvasta kuuntelusta. Klipit ja niiden toisto jollain tavalla ainakin omakohtaisesti ovat olleet ihan jotain muuta, kuin se mitä sitten omassa soitossani oikeilla laitteilla havaitsen. Tässä voi helposti käydä just negatiivisesti, että porukka tilaa nuppeja hienojen klippien perusteella ja sitten itketään kun ei se saundi aukenekkaan kotona sammalla lailla kuin mikitettynä studiossa... Sittenhän täälä vasta riittääkin kuhinaa tuotearvioiden merkeissä :-)

Mut joo, parempia ja paremmin aukeavia klippejä on tulossa kevväämmällä.

... Niin ja tuosta toritilanteen mainostamisesta vielä sen verran, että ymmärrän jos myyjä itse listaa oman tuotteensa olevan torilla muiden saatavilla. En tajua sitä, että sivulliset raportoivat toisten myymisiä.
steelduck
23.02.2014 15:04:23 (muokattu 23.02.2014 15:13:05)

Sarko: Tuo Bluetone-vahvistimien toriraportointi on kyllä lievästi huvittavaa, varsinkin kun siihen yhdistetään vihjauksia tyyliin "eivät taida olla pitopelejä" jne. En näe tätä kamojen myymistä mitenkään omituisena asiana, aikuiset ihmiset saavat tehdä omaisuudellaan mitä haluavat, kunhan toiminta pysyy lain ja hyvän maun rajoissa.

Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä. Suomi on aina ollut kateellisten kansa ja tulee varmaan aina olemaan. Kun ei itsellä ole varaa heitellä tonnikaupalla rahaa kamoihin, niin sitten tuntuu hyvältä kun pääsee nälvimään näppiksellä ja voi illalla myhäillä nukkumaan mennessä, että siitäs saivat... senkin kamahuorat!

...ja itse kyllä mieluummin kuullostan paskalta kunnon kamoilla, kuin paskoilla kamoilla. Euroakaan en saa hautaan mukaan...
Hynkel
23.02.2014 15:20:58
steelduck: ...ja itse kyllä mieluummin kuullostan paskalta kunnon kamoilla, kuin paskoilla kamoilla. Euroakaan en saa hautaan mukaan...

Tässä kiteytettiin omankin kamarunkkaukseni syvin olemus plussan arvoisella pieteetillä! Bravo! +++
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
klobasa
23.02.2014 15:31:16
steelduck: Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä. Suomi on aina ollut kateellisten kansa ja tulee varmaan aina olemaan.

Ylläoleva oli jo offtopicia, joten lyhyesti: Suomi ei ole kateellisten maa. Suomi sen sijaan on maa, jossa valtavirrasta poikkeavan mielipiteen omaavat leimataan lähes aina kateellisiksia paskiaisiksi. Jos kritisoit tai kyseenalaistat - olet kateellinen.

Montakohan kertaa tässä ketjussa on hehkutettu pitopeli maasta taivaisiin ja laitettu hetken päästä laite torille? En ymmärrä miten sen voi tulkita kateudeksi, jos moinen ilmiö pistää silmään kerta toisensa jälkeen ja sitä ihmettelee "ääneen".

Hox, tämä kirjoitus oli vain huomioi foorumikäyttäytymisestä - ei kommenttia Bluetonen laadusta.
Spiral
23.02.2014 15:51:07

Myrkky Nuoli
23.02.2014 15:57:52 (muokattu 23.02.2014 16:00:58)
TTV: No ei mulla ole kyllä tarkoitus mitään tässä puolustella saati sitten puolustautua ;-) Totesin vaan, että Bluetonen tuotteiden ostopäätös ei tulisi olla kiinni puhelimella tapahtuvasta kuuntelusta, eikä oikeastaan minkään muunkaan välikäden kautta tapahtuvasta kuuntelusta. Klipit ja niiden toisto jollain tavalla ainakin omakohtaisesti ovat olleet ihan jotain muuta, kuin se mitä sitten omassa soitossani oikeilla laitteilla havaitsen. Tässä voi helposti käydä just negatiivisesti, että porukka tilaa nuppeja hienojen klippien perusteella ja sitten itketään kun ei se saundi aukenekkaan kotona sammalla lailla kuin mikitettynä studiossa... Sittenhän täälä vasta riittääkin kuhinaa tuotearvioiden merkeissä :-)

Ymmärrän, mutta suht hyökkäävä sävy sun tekstissä oli silti. Homma on vaan sillei, että paljon ihmisiä asuu pitkien etäisyyksien päässä ja monet ovat autottomia hippejä, niinku vaikka minä. Testaamaan pääseminen voi olla hyvin vaikeaa. Puhuttelevilla ääniklipeillä saa myös kiinnostuksen heräämään ja kuolan valumaan ja täten ihmiset motivoitumaan ottamaan lisää selvää ja lähtemään testailemaan itse. Ääniklipit on vaan nykypäivänä älyttömän iso osa markkinointia. En ihmettelis vaikka bluetonelle rupeis tulemaan lähitulevaisuudessa tilauksia muualtakin, oon huomannut jo mainintoja joillain ulkomaisilla foorumeilla. Sen verran räjähdysmäistä on ollut kasvu.

Mutta ehkä tästä on turha ruveta vääntämään sen enempää. Hienoa, että näihin on tulossa uudistusta, peace out!

Itse odottelen Crossroadia täällä kädet vapisten.

klobasa: Montakohan kertaa tässä ketjussa on hehkutettu pitopeli maasta taivaisiin ja laitettu hetken päästä laite torille? En ymmärrä miten sen voi tulkita kateudeksi, jos moinen ilmiö pistää silmään kerta toisensa jälkeen ja sitä ihmettelee "ääneen".

Minusta tämä ilmiö on sama kaikkien soittovehkeiden kanssa, oon itekin hehkuttanut millon mitäkin ja sitten se uutuudenviehätys on laantunut tai bändiin oon tarvinnut jotain muuta tai perse on ollut auki pitkin katuja. Custom-kama on kuitenkin ainutta missä oon törmännyt tähän ilmiöön ja erityisesti Bluetonessa tasaisella frekvenssillä. Mutta ei ruveta täällä riitelemään tästä aiheesta tai piikittelemään tarpeettomia, jookopliis. Tää on hyvä ketju.
Sarko
23.02.2014 17:19:01 (muokattu 23.02.2014 17:19:31)
Myrkky Nuoli:
Minusta tämä ilmiö on sama kaikkien soittovehkeiden kanssa, oon itekin hehkuttanut millon mitäkin ja sitten se uutuudenviehätys on laantunut tai bändiin oon tarvinnut jotain muuta tai perse on ollut auki pitkin katuja. Custom-kama on kuitenkin ainutta missä oon törmännyt tähän ilmiöön ja erityisesti Bluetonessa tasaisella frekvenssillä. Mutta ei ruveta täällä riitelemään tästä aiheesta tai piikittelemään tarpeettomia, jookopliis. Tää on hyvä ketju.

Hyviä pointteja, itselläni ollut samoja tilanteita ja heikkouden hetkiä. Onhan se tosin näin opiskelijan, joka painaa osa-aikaista duunia, näkökulmasta aika hurjaa kun jengi ostaa kovalla rahalla erilaisia kitaroita ja vahvistimia, jotka ovat sitten parin viikon sisään torilla. Ei siinä mitään, harrastushan tämä varmaan suurelle osalle käyttäjistä on, mutta taitaa olla "vika" tässä tapauksessa käyttäjässä eikä niinkään itse vehkeessä ;)

Mutta piis out, kahden viikon sisään lisää käyttäjäkokemuksia Princeton Reverbistä kun pyörähdämme bändin kans kahden keikan kierrokselle ruuhka-Suomeen.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Myrkky Nuoli
23.02.2014 17:31:45
Sarko: Hyviä pointteja, itselläni ollut samoja tilanteita ja heikkouden hetkiä. Onhan se tosin näin opiskelijan, joka painaa osa-aikaista duunia, näkökulmasta aika hurjaa kun jengi ostaa kovalla rahalla erilaisia kitaroita ja vahvistimia, jotka ovat sitten parin viikon sisään torilla. Ei siinä mitään, harrastushan tämä varmaan suurelle osalle käyttäjistä on, mutta taitaa olla "vika" tässä tapauksessa käyttäjässä eikä niinkään itse vehkeessä ;)

Mutta piis out, kahden viikon sisään lisää käyttäjäkokemuksia Princeton Reverbistä kun pyörähdämme bändin kans kahden keikan kierrokselle ruuhka-Suomeen.

Jesh, ite kun on saanut säästeltyä duunirahoja ja niillä hankittua vehkeitä niin näin työttömänä ne toimii hyvin pelinappuloina. Kamojen arvo siis pysyy about samana, mutta ne vaan vaihtuu. On jotenkin pienempi kynnys isompiin hankintoihin näin.
TTV
23.02.2014 17:46:25
Myrkky Nuoli: Ymmärrän, mutta suht hyökkäävä sävy sun tekstissä oli silti...

No oli se sitten ensin puolusteleva sävy ja nyt hyökkäävä sävy, niin pointtini oli koko ajan se, että klipit ei pitäisi olla se ostoperuste, varsinkaan Custom pajan tilauksessa. Ymmärrän etäisyyksien ja paikkakuntien erot testausmahdollisuuksissa, sille ei vaan voi mitään. Jos joku saa tehtyä hyvän ostoksen klippien perusteella, niin sehän on hyvä. Eipä tästä tän enempää, jatketaan taaplaamista ilman keskinäistä kähinää, hyvän asian puolellahan tässä kuitenkin ollaan :-)
klobasa
23.02.2014 18:17:08
Myrkky Nuoli: ... oon itekin hehkuttanut millon mitäkin ja sitten se uutuudenviehätys on laantunut tai bändiin oon tarvinnut jotain muuta tai perse on ollut auki pitkin katuja. Custom-kama on kuitenkin ainutta missä oon törmännyt tähän ilmiöön ja erityisesti Bluetonessa tasaisella frekvenssillä. Mutta ei ruveta täällä riitelemään tästä aiheesta tai piikittelemään tarpeettomia, jookopliis. Tää on hyvä ketju.

Jep. Samaa itsekin tehny: ostanu, kehunu, myyny myöhemmin pois. Tätä käyttäytymismallia saa ihan vapaasti ihmetellä (eihän tossa usein ole järkeä) ja itse en vaan keksi ainuttakaan syytä miksi alkaisin nimittelemään toimintani ihmettelijää kateelliseksi. Ei kait nyt kukaan voi olla kateellinen siitä, että joku toinen tekee useiden satojen eurojen tappiot uudenveroista laitetta jälleenmyydessä? Jos joku on tästä kateellinen, niin laittakaa pikaviestiä; voin antaa teille tilinumeroni ja voitte paikata tekemäni myyntitappiot kun ensikerralla olen jotain myymässä. Kyllä mulle kateellisten lukijoiden rahat kelpaa! Tämä tästä huomiosta.
Laulava Kylätohtori
23.02.2014 22:16:49
klobasa: Jep. Samaa itsekin tehny: ostanu, kehunu, myyny myöhemmin pois. Tätä käyttäytymismallia saa ihan vapaasti ihmetellä (eihän tossa usein ole järkeä) ja itse en vaan keksi ainuttakaan syytä miksi alkaisin nimittelemään toimintani ihmettelijää kateelliseksi. Ei kait nyt kukaan voi olla kateellinen siitä, että joku toinen tekee useiden satojen eurojen tappiot uudenveroista laitetta jälleenmyydessä? Jos joku on tästä kateellinen, niin laittakaa pikaviestiä; voin antaa teille tilinumeroni ja voitte paikata tekemäni myyntitappiot kun ensikerralla olen jotain myymässä. Kyllä mulle kateellisten lukijoiden rahat kelpaa! Tämä tästä huomiosta.

Pointti oli kai siinä, että tämä ihmettely kohdistuu vain tiettyihin merkkeihin. Toisilla merkeillä kyse on taas "normaalista" kamarumbasta.

Tulee mieleen Gibson-ketjut, joissa suurimmat kärsijät Gibsonin laatuongelmista ovat ne, jotka eivät omista Gibsonia. Omistajat taas ovat pääsääntöisesti hyvinkin tyytyväisiä kitaroihinsa. Väkisin tulee mieleen, että sen rölötyksen takana on kateus tai joku muu vastaava henkinen häiriö...

Eikä mikään laite ole ikuinen. Aina jossain välissä tarve muuttuu tai muuten haluaa vaihtelua ja tulee tarve ostaa uusia laitteita. Ja usein se tarkoittaa vanhojen myymistä. Eikä siinä, että myydään uusi kallis vahvistin, mitään järkeä ole, mutta elämä nyt on sellaista, ettei kaikessa tarvitse järkeä ollakaan. Olisi helvetin tylsää, jos kaikki valinnat perustuisivat vain pelkkään järkeen. Tai onko jossain 4000 etelänmatkassa sitten jotain järkeä...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
novo
23.02.2014 22:21:59
Noissa klipeissä ei se ongelma ole kylläkään ollut niiden muoto vaan lähinnä sisältö. Harrylle sanoin aikaa sitten, että esimerkiksi Crossroadista on aivan turhaan pelekkiä lirutteluklippejä särökanavilla, kun moista vahvainta moni vois kaivata aivan muuhun. Tähän asiaan oli jossain vaiheessa tulossa muutosta lisäklippien muodossa. Mut eipä silti, ei mun enää tartte niitä klippejä kuunnella :D
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
TTV
23.02.2014 22:36:10
novo: Noissa klipeissä ei se ongelma ole kylläkään ollut niiden muoto vaan lähinnä sisältö. Harrylle sanoin aikaa sitten, että esimerkiksi Crossroadista on aivan turhaan pelekkiä lirutteluklippejä särökanavilla, kun moista vahvainta moni vois kaivata aivan muuhun. Tähän asiaan oli jossain vaiheessa tulossa muutosta lisäklippien muodossa. Mut eipä silti, ei mun enää tartte niitä klippejä kuunnella :D

Klippien sisältöön voi koittaa vaikuttaa esittämällä tälle palstalle toiveita, kuten jo aiemmin ehdotin; tietty vahvistin, kitaran vire, kaappi, musatyyli, ... Luulisin toiveiden realisoituvan ainakin osassa tapauksia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)