Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 553 54 55 56 57215 216 217 218 219
Vladi
18.02.2014 18:42:16
Eräs suomalainen valtionlaitos päätti muistaa meikäläistä nelinumeroisella laskulla. Siksipä oli pakko laittaa Bluetone-pino torille. Käyttäkää tilaisuus hyväksi ja ostakaa itsellenne suomalaista osaamista. Itse menen nurkkaan itkemään.
YarZoo
18.02.2014 19:07:17 (muokattu 18.02.2014 19:56:08)
Vladi: Eräs suomalainen valtionlaitos päätti muistaa meikäläistä nelinumeroisella laskulla. Siksipä oli pakko laittaa Bluetone-pino torille. Käyttäkää tilaisuus hyväksi ja ostakaa itsellenne suomalaista osaamista. Itse menen nurkkaan itkemään.

Jaan vallitsevat tunnelmat kanssasi. Bluetone aina vaan kaasuttelee enemmän ja enemmän. Kerran olin jo tekmässä tilausta kun elämä, tuo vekkuli ajanjakso yllättäen esti hankkeen. Tuo Express Jr. kiinnostaisi kotikäyttöön, säikäytti vaan kun esittelytekstissä sanottiin että "Tämä vahvistin ei anna anteeksi mitään jos soittaja ei hallitse instrumenttiaan riittävän hyvin".
S.N.A.F.U
jniska
18.02.2014 20:04:16
Vladi: Eräs suomalainen valtionlaitos päätti muistaa meikäläistä nelinumeroisella laskulla. Siksipä oli pakko laittaa Bluetone-pino torille. Käyttäkää tilaisuus hyväksi ja ostakaa itsellenne suomalaista osaamista. Itse menen nurkkaan itkemään.

Sama homma, neljä numeroa ja 3 oli eka numero. Onneksi on nyt 2 erää maksettuna.
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Myrkky Nuoli
18.02.2014 20:08:45
Aisssaatana. Otan vilipittömästi osaa :(
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
TTV
18.02.2014 20:12:56
Myrkky Nuoli: Aisssaatana. Otan vilipittömästi osaa :(

Osanottoni myös. Onneksi kuulun tänä vuonna siihen toiseen ja onnellisempaan kastiin, joka nyt saa etsiä palautuksille ja bonareille törsäyskohteita torilta :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Vladi
18.02.2014 20:13:58
TTV: Osanottoni myös. Onneksi kuulun tänä vuonna siihen toiseen ja onnellisempaan kastiin, joka nyt saa etsiä palautuksille ja bonareille törsäyskohteita torilta :-)

No sehän on helppoa: ostat mun setin pois. Sulla on aivan liian vähän Bluetoneja.
TTV
18.02.2014 20:44:16
Vladi: No sehän on helppoa: ostat mun setin pois. Sulla on aivan liian vähän Bluetoneja.

Aaaaiivaan! Kuule Vladi, ei se nyt vaan mee sillai, että mulle kaikki torin Bluetonet kasautuisi ;-)

Nyt on heräteostostutka vahvasti Jacksonin hainevien suuntaan, profiilin kautta löytyy ostoilmoitus, josko jollain Bluetone-palstalla viihtyvällä olisi kaipaamaani Jackson/Amfi kaupan.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Shredator
18.02.2014 21:30:06

TTV:

...josko jollain Bluetone-palstalla viihtyvällä olisi kaipaamaani Jackson/Amfi kaupan.

Mulla on tuollainen, vaan ei kaupan :)
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
Valka
19.02.2014 15:05:56
Noniin nyt sitä sitte odotellaan
Wizard nuppia ja kaappia joka ladattu
yhdellä 12 tuumasella ja yhdellä 10 tuumasella
Wgs:n veteranilla.
Kärsivän aika on pitkä.............
Started out with nothing and still got most of it left.
TTV
19.02.2014 18:43:19
Valka: Noniin nyt sitä sitte odotellaan
Wizard nuppia ja kaappia joka ladattu
yhdellä 12 tuumasella ja yhdellä 10 tuumasella
Wgs:n veteranilla.
Kärsivän aika on pitkä.............

Mielenkiintoisen kaapin oot tilannut, laitteleppas sitten kokemuksia elementtien yhteistoiminnasta.
Laulava Kylätohtori
21.02.2014 18:16:35
Nyt on laina Expressiä testattu ja yhdet treenit soitettu. Tulikin ongelmia treeneissä, kun loppui teho kesken. Piti laittaa master niin lujalle, ettei puhtaita enää saanut ja silti tuntui, että volumea olisi saanut paikoitellen olla enemmän.

Sinänsä harmillinen takaisku, mutta vaihdoin 6V6:ten tilalle EL34 ja ääntä tulee nyt enemmän. Soundi tietysti muuttui, mutta varsin hyvältä EL34 tässä kuulostaa, vaikken Dustyssa niistä niin välittänyt, joten sen suhteen ongelmaa ei ole. Ensi treeneissä sen sitten näkee, riittääkö teho EL34:lla vai ei.

Etuasteeseen V1:seen kokeilin 12AY7 ja se pehmensikin soundia mukavasti ja nyt vahvistin on omaan makuun parempi, varsinkin sinkkumikeillä. Alkaa olemaan paketti kasassa, jos vaan EL34:set riittävät treenikäyttöön...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
TTV
21.02.2014 19:11:27
Laulava Kylätohtori: Nyt on laina Expressiä testattu ja yhdet treenit soitettu. Tulikin ongelmia treeneissä, kun loppui teho kesken. Piti laittaa master niin lujalle, ettei puhtaita enää saanut ja silti tuntui, että volumea olisi saanut paikoitellen olla enemmän.

Sinänsä harmillinen takaisku, mutta vaihdoin 6V6:ten tilalle EL34 ja ääntä tulee nyt enemmän. Soundi tietysti muuttui, mutta varsin hyvältä EL34 tässä kuulostaa, vaikken Dustyssa niistä niin välittänyt, joten sen suhteen ongelmaa ei ole. Ensi treeneissä sen sitten näkee, riittääkö teho EL34:lla vai ei.

Etuasteeseen V1:seen kokeilin 12AY7 ja se pehmensikin soundia mukavasti ja nyt vahvistin on omaan makuun parempi, varsinkin sinkkumikeillä. Alkaa olemaan paketti kasassa, jos vaan EL34:set riittävät treenikäyttöön...

Kannattaa kokeilla bändin kanssa myös 6L6 päätteessä, lisää tehoja ja erilainen väritys.
Myrkky Nuoli
21.02.2014 20:28:43
TTV: Kannattaa kokeilla bändin kanssa myös 6L6 päätteessä, lisää tehoja ja erilainen väritys.

Kyllä, ja jos headroomista on pula niin KT77 on semmonen helisevämpi kaveri. Siinä tosin kärsii sitten särön luonne ja varsinkin se miten se vahvistin lähtee säröytymään ainakin EL34:ään verrattuna
TTV
22.02.2014 10:30:19
Jos jotakuta harmittaa menetetty lätkän olympiakulta, niin tästä voisi saada hyvän lohdutuspalkinnon:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=850627

Mainio nuppi, mutta mun soittotyyli ei vaan natsaa sen kanssa. Taitavamman/monipuolisemman/erilaisen kitaristin unelmapeli ei mun metallitouhuissa pääse oikeuksiinsa ja siksipä voisin siitä luopua.
Myrkky Nuoli
23.02.2014 11:20:52
Jos hyvä tuuri käy niin alkava viikko on bluetone-viikko. Voi pyhä sylvi kun ei tiedä mitenpäin tässä olis.
Tawsky
23.02.2014 11:28:27
Myrkky Nuoli: Jos hyvä tuuri käy niin alkava viikko on bluetone-viikko. Voi pyhä sylvi kun ei tiedä mitenpäin tässä olis.

Torilla ainakin on bluetone-viikko.
"Kyllä nyt jää Jonekin toiseksi, ADEHD on uusi päällikkö äiä" -Stradlin
Myrkky Nuoli
23.02.2014 11:56:31
ADEHD: Torilla ainakin on bluetone-viikko.

On kyllä ennätysmäärä bluetonea yhtäaikaisesti.
Sarko
23.02.2014 11:58:40
Mm. Fender-, Gibson-, Ibanez-, Vox-viikot jatkuvat torilla edelleen.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
TTV
23.02.2014 12:22:23
Sarko: Mm. Fender-, Gibson-, Ibanez-, Vox-viikot jatkuvat torilla edelleen.

Myös muilla merkeillä on kattavaa tarjontaa läpi vuoden :-)

Sisänsä jännää, että nimenomaan Bluetone-ketjuun on joidenkin kovasti raportoitava kulloinkin myynnissä olevien Bluetone-vahvistinten toritilannetta. Mulle ei aukene kyseisen toiminnon tarkoitus ?

Onneksi oma Express Jr. vaihtunee huomenna Lead Jr.:ään, niin ei edes hetkellisesti pääse Bluetone-pitoisuus laskemaan :-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)