Aihe: Basson soitto kuulokkeilla?
1 2
Make011
22.02.2014 13:01:02
Ja voiko siihen sekaan heittää pedaaleja/efektejä tai viedä tietokoneeseen ja nauhoittaa?

Kiitkoksia tähän astisista vastauksista :)
They see me drummin' They hatin'
Make011
22.02.2014 13:03:02 (muokattu 22.02.2014 13:06:19)
Voisiko sen mikserin kanssa vielä laittaa sekaan pedaalia/efektiä ja varmaan pystyy myös nauhoittamaan tietokoneella?

Edit: jatkui toiselle sivulle, ihmettelin ja nyt tuli kahdesti...
They see me drummin' They hatin'
J.Nikkanen
22.02.2014 13:36:39
Toki tietokoneet osaavat silloin tällöin kenkkuilla (latenssi) mutta joo, kyllä voi.
Bassoa, säröllä tai ilman.
Klezberg
22.02.2014 15:39:33

J.Nikkanen: Toki tietokoneet osaavat silloin tällöin kenkkuilla (latenssi) mutta joo, kyllä voi.

No jos sen koko homman tekee kuunteluineen sillä mikserillä, ja sen lähdön vain äänittää tietokoneella, niin latenssin ei pitäisi haitata. Mutta jos mikserin korvaa tietokoneella, pitää osata hoitaa ne latenssiasiat ettei ääni kuulu myöhässä.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Klezberg
22.02.2014 16:54:37

J.Nikkanen: Mä sain tapella hetken aikaa tuon mun USB mikserin (Yamaha MW10?) kanssa kun nauhoittelin sen kanssa. Jotain latenssiongelmaa oli, en enään vaan muista minkämoista.

No USB-mikserihän on mikseri + äänikortti, ja sen kanssa voi tietysti tulla normaalit äänikortin latenssiongelmat. Mutta jos järjestää soittelun tavallisen mikserin ympärille, eikä kierrätä kuuntelua tietsikan kautta (siis tietsikka vain äänittää kaiken kerralla ja semmoisenaan, ei efektoi eikä mitään) niin ei pitäisi olla latenssiongelmaa.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Sturmi
01.03.2014 18:11:14 (muokattu 01.03.2014 18:11:49)
Itselläni on käytössä Line6 Pod Studio GX ja kuulokkeet, kyseessä on siis latenssiton kitaralle/bassolle tarkoitettu usb-äänikortti tietokoneeseen. Line6:sen oma softa joka tulee mukana sisältää mukavasti vahvistin, efekti ym. malleja. Ja hintakin jää alle satasen. Sarjassa on myös pari kalliimpaa mallia joissa on enemmän ominaisuuksia, kuten mikki liitäntää..
satsi
06.03.2014 20:44:01
PC:ssä on erillinen äänikortti joten voiko sen kautta saada tulemaan kuulokkeisiin?

Onko kyseessä siis melkeen latenssiton äänikortti ns. musahommiin tarkoitettu?
Jos siinä äänikortissa on instrumentti-sisääntulo niin:

1. Kytke bassokitara instrumenttipiuhan avulla äänikorttiin.
2. Soita esim. REAPER-ohjelman(tai muun DAWin) kautta bassoa.
3. Halutessasi voit asettaa bassokanavaan mallintavia plugareita ja efektejä maan ja taivaan väiltä. Näitä saa ihan kelpoja ilmaiseksikin.

Etuna tässä on tietysti se, että voit tietokoneen kautta pistää taustamusat soimaa+ että voit äänittää soittoa yms.

Itse soitan Steinberg Ci1 äänikortin läpi bassoa ja yleensä kuulokkeilla. Hyvät kuulokkeet lisää soittofiilistä esim. AKG K-271.
hiekkavalas
06.03.2014 23:31:01
Itsellä oli aikanaan samaa ongelmaa, mutta päädyin sitten vaan tylsästi tollaseen Marsun MB15 vahvariin ja siihen kuulokkeet kiinni tollasen female-to-male-jackilla.
Hyvä puolihan tuossa on se, että jos joskus haluaa sitä vahvistimenkin ääntä kuunnella niin onnistuu sekin, eivätkä ole tässä kerrostalossa muut asukkaat pahemmin häiriintyneet, kun jättää ne pahimmat pörinäbiisien soitot astetta hiljasemmiksi ja inhimmillisiin aikoihin.

Tietysti, jos ei naapurit mitään murhaajasikaniskoja ole niin, voihan sitä ohimennen mainita, että on musiikki-ihmisiä, eli jos ääntä kuuluu liikaa joskus niin tulee sanomaan. Säästyy sitten kivasti kirjallisilta varoituksilta ja naapurisopu pysyy yllä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)