Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tuhannella eurolla paras mahdollinen stratocaster
1 2
Tsugu Way
22.02.2014 09:47:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut ikäni keskihintaisten (400-800e) soitinten suurkuluttaja. Stratocastereita on käsissäni käynyt melkoinen liuta (Squier, Tokai, Fender). Kuitenkaan en vielä ole laittanut sitä unelma-stratoa. Itse asiassa en ole tainnut koskaan edes testata jotain yli tonnin stratocasteria.
 
Nyt olen miettinyt että laitan vaihtoon/myyntiin toisen Gibsonin ja sillä hommaan huippu Fenderin. Mutta minkä? Sen verran huonosti olen seurannut (kalliimpien) Fendereiden tilannetta, että mitä tonnilla saa? Nyt vinkkejä kehiin - minkä te Fender-asaintuntijat laittaisitte ykköskepiksi keikoille, jos saisitte tuhannen euron määrärahat.
 
Ai niin, minkälaiset specsit? No, yksinkertaisesti vintage-henkisyys. Ja käytettyjähän siis ensisijaisesti katselen.
 
Blues is allright!
hallu
22.02.2014 09:57:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vantaan-portin musafasulla oli vielä toissa päivänä hyllyssä ameriikan strato käytettynä tarjolla alle seitsemänsadan hintaan. Se oli vuosimallia 1988 eikä siihen tullut laukkua, mutta oli kyllä aika hyvän tuntuinen. Väri punainen ja takana yksi isompi dingi, joka kuulemma vain lakassa oleva naarmu, vaikka äkkiseltään näytti isommaltakin vekiltä. Sähköiltään se oli modailtu (vaiheenkääntö tallamikissä ja tone tallamikissä). Laukkua siihen ei kuulunut eikä se ollut kovin vintagehenkinen (22 nauhaa, ruusupuuotelauta, kahden ruuvin kiinnitys tremolossa). Kevyt, varmaan leppää tms. Hyvä kitara, jonka olisin saattanut itse ostaa pois kuleksimasta, mutta kun en ostanut sattuneesta syystä;-)
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
askomiko
22.02.2014 10:21:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sillä ei ihan vielä yllä varsinaisiin elvistelylaitteisiin, joten tuunaa keskihintaiseen huippumikit ja talla?
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
kekkuliheikki
22.02.2014 10:27:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helppoa.
 
Ostat mun 1984 Tokain pois. Mikkeina Texas Special ja Van Zandt Blues. Lahtee ja saan yhden kitaran pois. Eika mene lahellekkaan tonnia.
 
En allekirjoita.
ahvenonkala
22.02.2014 10:39:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällaisena fenderfanaatikkona hieman tekee kipeää näin sanoa, mutta jos haluat valkkailla tarkemmin speksejä kitaraasi niin Warmothilta tilaisin. Minä kun en suunnilleen joka stratosta löytyvästä c-kaulaprofiilista niin välitä, oli warmothilta tilaaminen melkeinpä pakollista.
 
Laulava Kylätohtori
22.02.2014 10:45:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kekkuliheikki: Helppoa.
 
Ostat mun 1984 Tokain pois. Mikkeina Texas Special ja Van Zandt Blues. Lahtee ja saan yhden kitaran pois. Eika mene lahellekkaan tonnia.

 
Van Zandtit ovat loistavia. Itsellä Vintage plussat, mutta kovasti nuo Bluesitkin ovat saaneet ylistystä osakseen...
 
Itsekin mietein, jos myisi kitaroita pois ja ostaisi yhden kunnon laadukkaan straton. Mutta itse pistäisin kyllä enemmän kuin tonnin, koska tonnin Fender ei ole tuota 2001 Tokain stratoa parempi. Tämä väite perustuu ainoastaan omiin kokemuksiin, mitä olen noita Amerikan Standardeja testannut. Joskus ennen tuota Tokaita omistin hetken jonkun USA straton (mallia en muista) ja se oli tuota Tokaita huonompi.
 
Joten sinänsä tuo kekkulin Tokai voisi olla potentiaalinen vaihtoehto, koska nuo vanhat Japsitokait ovat vielä parempia kuin uudet. Ja kekkulin kitarat tulevat hyvissä säädöissä, nim. kokemusta on... :)
 
Itseä kiinnostaisi joku CS Fender. Onkohan nuo kuinka paljon parempia verrattuna USA Stdiin? Sointi, resonointi ym? Saako rahoille vastinetta, jos mojoa ym. ei oteta huomioon?
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
jusu68
22.02.2014 10:58:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: Olen ollut ikäni keskihintaisten (400-800e) soitinten suurkuluttaja. Stratocastereita on käsissäni käynyt melkoinen liuta (Squier, Tokai, Fender). Kuitenkaan en vielä ole laittanut sitä unelma-stratoa. Itse asiassa en ole tainnut koskaan edes testata jotain yli tonnin stratocasteria.
 
Nyt olen miettinyt että laitan vaihtoon/myyntiin toisen Gibsonin ja sillä hommaan huippu Fenderin. Mutta minkä? Sen verran huonosti olen seurannut (kalliimpien) Fendereiden tilannetta, että mitä tonnilla saa? Nyt vinkkejä kehiin - minkä te Fender-asaintuntijat laittaisitte ykköskepiksi keikoille, jos saisitte tuhannen euron määrärahat.
 
Ai niin, minkälaiset specsit? No, yksinkertaisesti vintage-henkisyys. Ja käytettyjähän siis ensisijaisesti katselen.

 
Tuotakin kannattaa kokeilla:
 
http://www.topsound.fi/fender-jimmie-vaughan-tex-mex-strat-ow.html
 
Loistokitara ja suorastaan halpa.
 
AngieRainbow
22.02.2014 11:08:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: Ai niin, minkälaiset specsit? No, yksinkertaisesti vintage-henkisyys. Ja käytettyjähän siis ensisijaisesti katselen.
 
Fender Am Vintage Reissue. Mulla on ollut '57 ja nyt on '62 Hot Rod. Tämmösen saattaa hyvällä tuurillaa saada 1000 eurolla, jos jaksaa tingata ja kytätä toria. Yleensä näistä pyydetään noin 1200-1300 euroa käytettynä.
 
Mulla oli Fender Custom Shop strato, mikä oli tietysti tosi hyvä, mutta siinä(kään) ei ollut se kielten linja suora. Lisäksi kun kaulan otti irti bodystä, niin se oli punainen, eli kaula oltiin laitettu bodyyn kiinni, vaikka maali ei ollut ehtinyt vielä kuivua. Tästä tuli semmoinen olo, että jollakin on ollut kiire tehdessään kitaraa.
 
Myös tossa mun nykyisessä '62 HR stratossa kielten linja ei ole ihan suora, mutta se ei niin häiritse sieltä bassopuolelta. En tiedä, miksi ne ei saa sitä suoraksi. Mun Suhreissa ei ole tämmöistä ongelmaa ollut.
 
En kyllä ostaisi Fender CS Stratoa kokeilematta, vaikka olihan semun CS 60s relic silti kaikin puolin todella hyvä kitara.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Tinippa84
22.02.2014 11:25:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Mulla oli Fender Custom Shop strato, mikä oli tietysti tosi hyvä, mutta siinä(kään) ei ollut se kielten linja suora.
 
Kielten linja suora? Ai niinkun yläsatulan ja tallan suhteen, vai miten?
 
Retaliation Syndicatessa vokalistin paikka auki! Vapaamuotoisia hakemuksia vastaanotetaan...
petrip
22.02.2014 11:29:01 (muokattu 22.02.2014 11:31:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Itseä kiinnostaisi joku CS Fender. Onkohan nuo kuinka paljon parempia verrattuna USA Stdiin? Sointi, resonointi ym? Saako rahoille vastinetta, jos mojoa ym. ei oteta huomioon?
 
Kyllä rahalle saa vastinetta, mutta aika lailla ovat erilaisia, vaikka päällisin puolin saattaa ollaa samoilla spekseillä. Taisin jo jossain aiemmin mainita, että minua lykästi kun sain kokeilla useita CS stratoja samaan aikaan viime syksynä ulkomaan matkalla. Se oli erittäin opettavainen sessio, vaikka en mitään ostanutkaan. Eli testaamaan vaan... Mulla meni noin vuosi (ja noin 10 eri kitaraa), kun se oikea löytyi.
 
Tsugu Way
22.02.2014 11:30:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites nuo SRV stratot? Niitä näkyy liikkuvan mukavasti.. Mutta isoa hintahaarukkaa? Mitenhän niissä laatu vaihtelee?
 
Blues is allright!
hallu
22.02.2014 11:37:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: Mites nuo SRV stratot? Niitä näkyy liikkuvan mukavasti.. Mutta isoa hintahaarukkaa? Mitenhän niissä laatu vaihtelee?
 
Sen mitä olen itse päässyt käpistelemään, niin kaulan profiilit on samanlaisia lättänä ceetä kuin muissakin uusissa fenkuissa. Muuten nuo tuntuu ihan mukavilta kitaroilta siltä osin kun olen kaupassa käpistellyt ei siis mitään laajaa tuntumaa noihin. Tuollainenhan oli pitkään Margi Nymanin ykköskeppinä joten ei se ihan huono voi olla.
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
Jucciz
22.02.2014 11:50:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Sen mitä olen itse päässyt käpistelemään, niin kaulan profiilit on samanlaisia lättänä ceetä kuin muissakin uusissa fenkuissa. Muuten nuo tuntuu ihan mukavilta kitaroilta siltä osin kun olen kaupassa käpistellyt ei siis mitään laajaa tuntumaa noihin. Tuollainenhan oli pitkään Margi Nymanin ykköskeppinä joten ei se ihan huono voi olla.
 
Marzin SRV:n kaula ei kyllä ollut lainkaan lättänä, vaan mukavan tuhti. Ehkä se olikin vanhempaa erää.
 
Tonnin pintaan American Vintage Stratocaster on kyllä varmasti parasta Fenderiä. Toki Stratoja saa sitten muiltakin valmistajilta. Varmaan jopa jonkun soitinrakentajan tai pikkupajan käsityönä tekemä keppi on mahdollista löytää käytettynä tonnilla.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Gabe
22.02.2014 11:56:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tonnin pintaan American Vintage Stratocaster on kyllä varmasti parasta Fenderiä. Toki Stratoja saa sitten muiltakin valmistajilta. Varmaan jopa jonkun soitinrakentajan tai pikkupajan käsityönä tekemä keppi on mahdollista löytää käytettynä tonnilla.
 
Pienen pajan käsityö (varsinkin käytettynä) tarjoaa varmaan parhaiten vastinetta rahoille jos ei halua monta tonnia siihen pistää. Fenderin Vintage sarja on myös oikein kelvollinen jos lavassa pitää se Fender lukea.
Tinippa84
22.02.2014 11:57:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Sen mitä olen itse päässyt käpistelemään, niin kaulan profiilit on samanlaisia lättänä ceetä kuin muissakin uusissa fenkuissa.
 
Mun SRV:ssä oli tosi paksu kaula. Profiili oli ennemmin U kun C. Kitara oli jostain 2000-luvun alkupuolelta...
 
Retaliation Syndicatessa vokalistin paikka auki! Vapaamuotoisia hakemuksia vastaanotetaan...
blues guitar
22.02.2014 12:27:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow:....kielten linja ei ole ihan suora....
 
Mitä tarkoitat tällä? Kielet ei ole kaulan suuntaiset vai mistä on kyse?
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
antnis
22.02.2014 12:32:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Mitä tarkoitat tällä? Kielet ei ole kaulan suuntaiset vai mistä on kyse?
 
Niin vissiin talla ei ole täysin keskellä kaulan nähden. Noita näkee.
 
jhlamm
22.02.2014 12:36:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: Olen ollut ikäni keskihintaisten (400-800e) soitinten suurkuluttaja. Stratocastereita on käsissäni käynyt melkoinen liuta (Squier, Tokai, Fender). Kuitenkaan en vielä ole laittanut sitä unelma-stratoa. Itse asiassa en ole tainnut koskaan edes testata jotain yli tonnin stratocasteria.
 
Nyt olen miettinyt että laitan vaihtoon/myyntiin toisen Gibsonin ja sillä hommaan huippu Fenderin. Mutta minkä? Sen verran huonosti olen seurannut (kalliimpien) Fendereiden tilannetta, että mitä tonnilla saa? Nyt vinkkejä kehiin - minkä te Fender-asaintuntijat laittaisitte ykköskepiksi keikoille, jos saisitte tuhannen euron määrärahat.
 
Ai niin, minkälaiset specsit? No, yksinkertaisesti vintage-henkisyys. Ja käytettyjähän siis ensisijaisesti katselen.

 
Ihan tälleen tuli mieleen, että speksit pitäisi olla itsellä tiedossa. Jokaisella kun on omat mieltymyksensä. Kannattaa tehdä semmonen kierros musaliikkeisiin, kun on aikaa, ja tarkastella niitä kalliimpia vertaillen mikä sopii käteen parhaiten. Sitten vaan listaa ylös siitä, mikä miellytti itseä.
 
Tonnilla kannattaa ehkä katsastaa jo Warmothin tarjonta. Toki aikaa menee eikä käytetyn hinnalla, mutta saa juuri semmosen kun itse haluaa. Toki onhan noita warmotheja tuolla torillakin pyörinyt.
 
Ps. en ole fender asiantuntija, joten tämä vain tämmöisenä omana ajatuksena ;)
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Tinippa84
22.02.2014 12:57:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkähänlaisissa hinnoissa ESP:n vanhat 400 sarjan stratot huitelee tänäpäivänä? Nehän on kanssa hyviä (?).
 
Retaliation Syndicatessa vokalistin paikka auki! Vapaamuotoisia hakemuksia vastaanotetaan...
AngieRainbow
22.02.2014 12:58:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Mitä tarkoitat tällä? Kielet ei ole kaulan suuntaiset vai mistä on kyse?
 
Näin. Kielet lähtee satulasta ikään kuin suoraan kohti tallaa, mutta ylemmille nauhoille mentäessä kielet "taittuu" kohti jompaa kumpaa reunaa. Tämä aiheuttaa sen, että kielet lipsuu reunan yli, vaikka satulan kohdalla kielet eivät olisikaan lähellä reunaa.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «