Vessajono 14.11.2013 02:01:01 | |
---|
Jokapaikanapina: Taitaa jokainen vasenkätinen osata jossain määrin soittaa oikeekätisellä vasenkätisesti, puhumattakaan jostain Jimpan tasosesta, joka varmaan osas vähän enemmänkin. Samat legendat "neljän soittotavan osaamisesta" oon kyllä kuullu, mutta Lapin lisää siinä tietenkin on. Taitaa juu. Monet tuntuu myös pitävän sitä suurenakin temppuna, mä olen ainakin joskus saanut aikaiseksi melkoista hämmennystä jossain baarijameissa tekemällä noin. Liekö sit johtuu siitä, että oikeakätisillä ei varmaan juuri ikinä tule eteen sitä tilannetta, että pitäisi soittaa vasurilla oikeakätisesti. "Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then." |
Alfons Åberg 14.11.2013 08:15:21 | |
---|
Itse olen vasuri mutta olen soittanut aina oikeakätisesti. Vasurikitaraa olen kokeillut muttei tunnu edes ergonomisesti omalta. Mulla on kuitenkin molempikätisyyttä. Kiekkomaila vasurina, futis oikealla, aseet oikeakätisesti. "Linkkejä kiitos tutkimuksiin tai artikkeleihin, missä Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi."
-Jazzmies- |
On Every Street 27.11.2013 22:21:58 | |
---|
Jimillähän on muuten tänään syntymäpäivä. 71 vuotta olisi täyttänyt. It ain't what you do, it's how you do |
jigsore 15.02.2014 23:04:20 | |
---|
|
tsugaru 16.02.2014 10:07:22 (muokattu 16.02.2014 12:28:36) | |
---|
"Auringon kautta, tämä humalainen mörkö on kavala. Kun jumala nukkuu, se varastaa jumalan pullon." William Shakespeare |
ganesha 16.02.2014 13:06:54 | |
---|
Tuosta toteuttamatta jääneestä kollaboraatiosta Miles Davisin kanssa on ollut juttua lähes jokaisessa elämäkerrassa, mitä oon lukenut - ja luulenpa, että Henkka olis kyllä saanut jotain timanttista aikaiseksi Davisin kanssa, mut Macca basistina? Ei sillä, etteikö Sir Paul olis loistava muusikko, mutta näinköhän olis tullut juttuun Milesin kanssa? :D |
Alfons Åberg 16.02.2014 14:22:30 | |
---|
ganesha: Tuosta toteuttamatta jääneestä kollaboraatiosta Miles Davisin kanssa on ollut juttua lähes jokaisessa elämäkerrassa, mitä oon lukenut - ja luulenpa, että Henkka olis kyllä saanut jotain timanttista aikaiseksi Davisin kanssa, mut Macca basistina? Ei sillä, etteikö Sir Paul olis loistava muusikko, mutta näinköhän olis tullut juttuun Milesin kanssa? :D Hyvä basistihan se on, mutta olisiko tuo päässyt Milesin riveissä kovinkaan esille. Esim. Bitches Brew'n kappaleissahan sähköbasso-osuudet ovat lähinnä parin nuotin ostinatoja toistumassa loputtomiin. En nyt tarkoita tällä etteikö tuo olisi tärkeä perusta siellä komppiryhmässä. "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
apropoo 17.02.2014 17:21:36 | |
---|
Itsellä heräsi keikkaa katsellessa kysymys, että miksi joku kuulutti "The Jimi Hendrix Experience" vaikka mies itse oli juuri sanonut, että ollaan "Band of Gypsys ja ekalla keikallamme"? |
Ziggy Bubba 17.02.2014 17:36:41 | |
---|
apropoo: Itsellä heräsi keikkaa katsellessa kysymys, että miksi joku kuulutti "The Jimi Hendrix Experience" vaikka mies itse oli juuri sanonut, että ollaan "Band of Gypsys ja ekalla keikallamme"? Jaa Woodstockin keikka? Ei se tainnut olla se Band Of Gypsyskään, vaan joku Gypsy Rainbows tms. Kuka googlettaa nopeiten :) |
apropoo 17.02.2014 17:39:40 | |
---|
Ziggy Bubba: Jaa Woodstockin keikka? Ei se tainnut olla se Band Of Gypsyskään, vaan joku Gypsy Rainbows tms. Kuka googlettaa nopeiten :) Juu just sitä Woodstockia tarkoitin.. ok, täytyypi kattoa googlesta. |
On Every Street 17.02.2014 18:07:35 | |
---|
apropoo: Juu just sitä Woodstockia tarkoitin.. ok, täytyypi kattoa googlesta. Gypsy Sun and Rainbows oli uusi nimi. Virallinen nimi taisi kuitenkin olla vielä The Jimi Hendrix Experience, siitä johtui tuo kuulutus. Voodoo Childin aikana Jimi sanoo jotenkin näin: "And remember our name is Gypsy Sun and Rainbows. You can call it Band of Gypsys or anything you want to." "Excuse me while I kiss the sky" |
Exhausted 18.02.2014 10:19:48 (muokattu 18.02.2014 10:20:50) | |
---|
Band of Gypsys -vaihehan oli siinä 1969-1970-taitteessa, josta on se kuuluisa livelevykin. Jimiä olisi kiinnostanut tehdä juurevampaa kamaa ja hylätä Firet sun muut vanhat biisit, mutta yleisö halusi Experience-hittejä, ja tämän vuoksi vielä 1970 lopuksi Jimi teki keikkaa Experiencenä soittaen vanhoja biisejä Mitch Mitchellin kanssa, bassossa tosin edelleen Billy Cox. Dokkaria olen katsonut nyt puoleen väliin asti. Vaikuttaa enemmän Jimin persoonaan keskittyvältä dokumentilta, kun itseäni kiinnostaa enemmän musiikki. Eddie Kramerin raitaesittelyt tuntuvat jotenkin pintapuolisilta kun joka levyltä ehditään juuri ja juuri katsoa yhtä biisiä. Muutenkin yksittäisiin tapahtumiin pureudutaan syvästi, mutta toisaalta muita vaiheita skipataan sitten surutta. |
sub zero 18.02.2014 16:34:10 (muokattu 18.02.2014 16:36:46) | |
---|
Exhausted: Band of Gypsys -vaihehan oli siinä 1969-1970-taitteessa, josta on se kuuluisa livelevykin. Jimiä olisi kiinnostanut tehdä juurevampaa kamaa ja hylätä Firet sun muut vanhat biisit, Juurevampaa? Juurimusiikin osuus ei ole mitenkään aiempaa korostuneempi Hendrixin kahtena viimeisenä vuonna, sen sijaan esillä ovat tuolloin upouudet funk-vaikutteet. mutta yleisö halusi Experience-hittejä, ja tämän vuoksi vielä 1970 lopuksi Jimi teki keikkaa Experiencenä soittaen vanhoja biisejä Mitch Mitchellin kanssa, bassossa tosin edelleen Billy Cox. Buddy Miles yksinkertaisesti otti hatkat (sen jälkeen, kun ainakin yksi keikka meni pieleen huumeöverien takia), ohjelmisto pysyi Mitchellin paluun jälkeen samantyyppisenä kuin Milesin kanssa: mukana sekä vanhaa että uutta. Mitchell-Cox yhtyeen nimeksi eikö ole joskus mainittu Cry of Love, en tiedä miten kuulutukset keikoilla meni... Aidosti hesalainen |
On Every Street 18.02.2014 18:07:19 | |
---|
sub zero: Mitchell-Cox yhtyeen nimeksi eikö ole joskus mainittu Cry of Love, en tiedä miten kuulutukset keikoilla meni... Virallinen nimi oli yhä The Jimi Hendrix Experience. (Keikkajulisteissa tosin lukee usein vain: "Jimi Hendrix") Hendrix kutsui viimeistä livekiertuettaan jossakin haastattelussa nimellä Cry of Love Tour. Yhtyettä on kyllä jälkeenpäin kutsuttu Cry of Love Bandiksi tuon kiertueen nimen mukaan, mutta ei vielä Hendrixin elinaikana. Koko Band of Gypsyshän perustettiin vain Band of Gypsys -levyn tekemistä varten. Hendrix oli ennen kuuluisaksi tulemistaan tehnyt epämääräisen levytyssopimuksen Ed Chalpinin kanssa. Chalpin haastoi Hendrixin myöhemmin oikeuteen ja Jimi joutui tekemään hänelle levyn julkaistavaksi, muttei halunnut käyttää omaa nimeään eikä Experienceä. http://crosstowntorrents.org/showth … mp;highlight=band+gypsys+ed+chalpinhttp://crosstowntorrents.org/showth … raudulent-tasteless-useless-scumbag "Excuse me while I kiss the sky" |
Exhausted 18.02.2014 18:11:55 | |
---|
sub zero: Juurevampaa? Juurimusiikin osuus ei ole mitenkään aiempaa korostuneempi Hendrixin kahtena viimeisenä vuonna, sen sijaan esillä ovat tuolloin upouudet funk-vaikutteet. No, ehkä tarkoitin nimenomaan noita funk- ja r&b-juttuja, kun taas kolmella ekalla levyllä oli suorempaa rockia. ohjelmisto pysyi Mitchellin paluun jälkeen samantyyppisenä kuin Milesin kanssa: mukana sekä vanhaa että uutta. Band of Gypsys -keikoilla soitettiin ihan vain pari Experience-biisiä, myöhemmillä 1970-keikoilla on ollut suunnilleen puolet vanhoja biisejä ja puolet tulevan First Rays of the Rising Sun -levyn biisejä, toki vaihdellen keikkakohtaisesti. Band of Gypsys-biiseistä settiin näyttivät jääneen Message to Love ja Machine Gun. Lisäksi Jimi soitti yllättävän usein Star Spangled Banneria. http://www.setlist.fm/search?page=4 … ery=jimi+hendrix&artist=bd6ad56 |
On Every Street 18.02.2014 18:28:54 | |
---|
Exhausted: Band of Gypsys -keikoilla soitettiin ihan vain pari Experience-biisiä, myöhemmillä 1970-keikoilla on ollut suunnilleen puolet vanhoja biisejä ja puolet tulevan First Rays of the Rising Sun -levyn biisejä, toki vaihdellen keikkakohtaisesti. Band of Gypsys-biiseistä settiin näyttivät jääneen Message to Love ja Machine Gun. Lisäksi Jimi soitti yllättävän usein Star Spangled Banneria. Message to Love ja Machine Gun ovat jo ajalta ennen Band of Gypsysia. Band of Gypsysin ajan kappaleista settilistasta näyttäisi pudonneen kokonaan vain Who Knows ja Burning Desire, sekä Buddy Milesin kappaleet. "Excuse me while I kiss the sky" |
Lainasin kirjastosta John McDermottin, Eddie Kramerin ja Billy Coxin kirjoittaman Ultimate Hendrix -kirjan. Heti lähti melkoisella paljastuksella liikkelle, että Chas Chandler oli äänittänyt Hey Joen basson salaa uusiksi, koska ei tykännyt Reddingin suorituksesta, ja asia pidettiin salassa kunnes Redding ja Chandler olivat poistuneet tästä maailmasta. Vaikuttaa mielenkiintoiselta teokselta, ja ainakin keskittyy vain olennaiseen eli keikkoihin ja studiosessioihin. |
blaekie 21.02.2014 23:58:40 | |
---|
Exhausted: Lainasin kirjastosta John McDermottin, Eddie Kramerin ja Billy Coxin kirjoittaman Ultimate Hendrix -kirjan. Heti lähti melkoisella paljastuksella liikkelle, että Chas Chandler oli äänittänyt Hey Joen basson salaa uusiksi, koska ei tykännyt Reddingin suorituksesta, ja asia pidettiin salassa kunnes Redding ja Chandler olivat poistuneet tästä maailmasta. Vaikuttaa mielenkiintoiselta teokselta, ja ainakin keskittyy vain olennaiseen eli keikkoihin ja studiosessioihin. Salaa uusiksi keneltä ? , eiköhän tossa ole bassoa tuon biisin osalta riittävästi - > http://www.youtube.com/watch?v=W3JsuWz4xWc. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon. |
Exhausted 22.02.2014 11:28:03 | |
---|
blaekie: Salaa uusiksi keneltä ? Noel Reddingiltä |
willie 04.03.2014 21:51:12 (muokattu 04.03.2014 22:03:57) | |
---|
|