Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pientehoiset putkipelit
1 2 3 4 5 6 7
-Wildchild-
21.02.2014 13:30:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hetken aikaa kuolannut kerrostaloasuntoon sopivaa pienehköä putkipeliä (max. 5 watt?)
 
Tällä hetkellä omistan Deluxe Reverbin + läjän pedaaleita, mutta hakusessa olisi hieman erilaista soundia..
Soundimaailma olisi Bonamassa ja Robben Ford tyylistä.
 
En tiedä mahtaako löytyä mitään sinnepäinkään, kun herroilla sattunee olemaan vahvistimien aatelisto käytössään.
 
Tän hetkiset potentiaalit: Marshall Class 5, Marshall JTM 1 ja Andertonesin Custom Marshall CS JTM 145 (200 kpl limited edition)
 
Ideoita/ajatuksia?
 
JaaGeRMaisTeR
21.02.2014 13:33:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Wildchild-: Hetken aikaa kuolannut kerrostaloasuntoon sopivaa pienehköä putkipeliä (max. 5 watt?)
 
Tällä hetkellä omistan Deluxe Reverbin + läjän pedaaleita, mutta hakusessa olisi hieman erilaista soundia..
Soundimaailma olisi Bonamassa ja Robben Ford tyylistä.
 
En tiedä mahtaako löytyä mitään sinnepäinkään, kun herroilla sattunee olemaan vahvistimien aatelisto käytössään.
 
Tän hetkiset potentiaalit: Marshall Class 5, Marshall JTM 1 ja Andertonesin Custom Marshall CS JTM 145 (200 kpl limited edition)
 
Ideoita/ajatuksia?

 
Osta multa tubemeister 5.. Lempinimeltä HK:n sininen.
 
Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
jniska
21.02.2014 13:34:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suhr Corso
 
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Sarko
21.02.2014 13:35:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perinnesoundisimmista peleistä ehdottaisin Fenderin Silverface Champia tai esim. kloonia Tweed Champista. Voxin vanhat AC4:set kuulostavat myös ihanaisilta.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
s8na
21.02.2014 14:36:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

5W voi olla ihan liikaa kerrostaloon.
 
PIM
21.02.2014 14:48:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ZVex Nano Head sopii kerrostaloon. Lunchboxin lisäkaapin kanssa muodostaa maailman pienimmän putkistackin;)
 
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net … 9_10151910303578026_371230580_n.jpg
 
Nano voisi olla myynnissä, jos kiinnostaa.
 
En tyytynyt tavanomaiseen.
-Wildchild-
21.02.2014 14:59:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: 5W voi olla ihan liikaa kerrostaloon.
 
Niin saattaa olla.. Ehkä se pitäs olla 1-2w!
 
Jucciz
21.02.2014 15:01:15 (muokattu 21.02.2014 15:01:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

5 wattia on tyypilliseen kerrostaloon aivan liikaa. 1 watti voi olla passeli, mutta kyllä silläkin häätö saattaa onnistua, jos seinät ovat pelkkiä näköesteitä ja naapurit nukkuma-ajoistaan tinkimättömiä, neuvottelukyvyttömiä ja -haluttomia vuorotyöläisiä.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
-Wildchild-
21.02.2014 15:03:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos tarjouksista!
Mutta hakusessa vähän perinteikkäämpää soundia, eli kettneri ei välttämättä tähän sovellu.
 
Onko jollain kokemusta enemmän noista Marsun uudesta 1W sarjasta?
Videoiden perusteella huikeita, mutta siinä vaikuttaa tietenki äänitysmikit yms.
 
-Wildchild-
21.02.2014 15:05:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Wildchild-: Kiitos tarjouksista!
Mutta hakusessa vähän perinteikkäämpää soundia, eli kettneri ei välttämättä tähän sovellu.
 
Onko jollain kokemusta enemmän noista Marsun uudesta 1W sarjasta?
Videoiden perusteella huikeita, mutta siinä vaikuttaa tietenki äänitysmikit yms.

 
Minkä takia myös kiinnostuin uusista Marshall 1W sarjasta on että pystyy vaihtamaan 1W ja 0.1W välillä.
 
Sammo
21.02.2014 15:13:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Wildchild-:
Tän hetkiset potentiaalit: Marshall Class 5, Marshall JTM 1 ja Andertonesin Custom Marshall CS JTM 145 (200 kpl limited edition)
 
Ideoita/ajatuksia?

 
http://www.youtube.com/watch?v=w71tBeuLn2Y
Oot varmaan nähnyt tuon Bonamassan Andertons videon? Munsta se on aika kaukana siitä Bonamassa-soundista mistä mä tykkään (Ballad Of John Henry tai vaikkapa Live At Albert Hall):
 
Musta Bonamassa saa paremman soundin normi HRDxx-Fenderillä ja säröspedulla, koska:
http://www.youtube.com/watch?v=Cx93JIEXa6U
 
Itellä tuli mieleen että Deluxe Reverbillä ja hyvällä Dumble-tyyppisellä spedulla vois päästä molempiin maaleihin (Bona ja Ford). Itellä on toiminut Ethos (kolmas menossa, nyt vahvistinversio). Toinen mihin olen ollut tyytyväinen on Alpha Drive (thanks Ken!!) ja kolmas Mad Professorin Royal Blue OD.
 
Noissa molemmissa esikuvasoundeissa on mun mielestä tärkeää että vahvistimesta lähtee kivasti middleä. Jos jää vajaaksi niin väliin voi kokeilla Voodoo Labin Giggityä, vaikkapa.
 
Customer: I'd like a jazz metronome, please. Shop guy: Jazz metronome? Customer: Yeah, you know, the ones that only click on 2 and 4.
-Wildchild-
21.02.2014 15:23:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sammo: http://www.youtube.com/watch?v=w71tBeuLn2Y
Oot varmaan nähnyt tuon Bonamassan Andertons videon? Munsta se on aika kaukana siitä Bonamassa-soundista mistä mä tykkään (Ballad Of John Henry tai vaikkapa Live At Albert Hall):
 
Musta Bonamassa saa paremman soundin normi HRDxx-Fenderillä ja säröspedulla, koska:
http://www.youtube.com/watch?v=Cx93JIEXa6U
 
Itellä tuli mieleen että Deluxe Reverbillä ja hyvällä Dumble-tyyppisellä spedulla vois päästä molempiin maaleihin (Bona ja Ford). Itellä on toiminut Ethos (kolmas menossa, nyt vahvistinversio). Toinen mihin olen ollut tyytyväinen on Alpha Drive (thanks Ken!!) ja kolmas Mad Professorin Royal Blue OD.
 
Noissa molemmissa esikuvasoundeissa on mun mielestä tärkeää että vahvistimesta lähtee kivasti middleä. Jos jää vajaaksi niin väliin voi kokeilla Voodoo Labin Giggityä, vaikkapa.

 
Kyllähän minä tuon olen nähnyt! :)
Onhan soundi erilainen kun bonamassan oma soundi. Mutta sillä juuri tarkotinkin että onko mahdollista lähteä jäljittelemään kun kavereilla on vahvistimien aatelisto käytössä. (Ja tietenkin suurin osa on soittajan sormissa)
Idea olisi että vahvistimella saisi pienen särön aikaan ja sitä sitten boostaamaan. Löysin mnetistä Bonamassan FET Driven tuohon hommaan.
 
zedder
21.02.2014 15:28:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Wildchild-: Minkä takia myös kiinnostuin uusista Marshall 1W sarjasta on että pystyy vaihtamaan 1W ja 0.1W välillä.
 
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin nuo olivat menneen juhlavuoden erikoismalleja. Löytynee kuitenkin vieläv vaihtelevasti jälleenmyyjien varastoista, käytettyjä lienee tietysti myös "kierrossa".
 
Itselläni on DSL1 ja 0,1W tilaa tulee käytettyä, mutta aika paljon myös kyseisestä mallista löytyvää linjaulostuloa. Tuohon kun lyö pikkumikserin perään niin voipi esim. äänitellä ilman isompaa häiriöntuottoa.
 
Mitä kävi, ketä tietää? Jacksoneita, Gibsoneita, Pomoja, Wunderbaumeja ja marsujen vikinää.
-Wildchild-
21.02.2014 15:39:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin nuo olivat menneen juhlavuoden erikoismalleja. Löytynee kuitenkin vieläv vaihtelevasti jälleenmyyjien varastoista, käytettyjä lienee tietysti myös "kierrossa".
 
Itselläni on DSL1 ja 0,1W tilaa tulee käytettyä, mutta aika paljon myös kyseisestä mallista löytyvää linjaulostuloa. Tuohon kun lyö pikkumikserin perään niin voipi esim. äänitellä ilman isompaa häiriöntuottoa.

 
Niin, näitä juuri :)
Ja mitä vähän tullut kateltua niin briteistä ja jenkeistä löytyy vielä tietyistä musiikkiliikkeistä. Briteistä tilattuna "hieman" edullisemmat postitukset.
 
Laulava Kylätohtori
21.02.2014 15:47:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus isotehoinen hyvällä master volumella voi toimia kerrostalossa paremmin kuin pienitehoinen huonolla masterilla tai kokonaan ilman. Ei kannata tuijottaa pelkkiä watteja...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Izer
21.02.2014 15:56:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Joskus isotehoinen hyvällä master volumella voi toimia kerrostalossa paremmin kuin pienitehoinen huonolla masterilla tai kokonaan ilman. Ei kannata tuijottaa pelkkiä watteja...
 
Olen samaa mieltä. Mun mielestä se hyvä soundi tulee kun soitetaan lujaa, sieltä se munasku siihen soundiin löytyy. Kerrostalovolalla se soundi on vähän köykäinen oli se vahvistin sitten 1W tai 100W. Toki noissa pienissä se volan säätövara voi useammin olla vähän laajempi, kun jotkut isommat jyrät menee sillä millin volumella ns. nollasta sataan saman tien. Onhan noi pienemmät tietty halvempia ja pienempiä myös kooltaan, jos tällaiset seikat vaikuttavat.
 
Got a six-string heartbeat
gator
21.02.2014 16:01:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: ZVex Nano Head sopii kerrostaloon. Lunchboxin lisäkaapin kanssa muodostaa maailman pienimmän putkistackin;)
 
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net … 9_10151910303578026_371230580_n.jpg
 
Nano voisi olla myynnissä, jos kiinnostaa.

 
On muuten karmean kuuloinen tuo yhdistelmä. Mulla tuo kaappi oli hetkisen Nanon kaverina. Hirveetä sirinää, siis aivan järkyttävää.
Toimii varmaan Lunchboksin kaa hyvin.
 
-Wildchild-
21.02.2014 16:08:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Izer: Olen samaa mieltä. Mun mielestä se hyvä soundi tulee kun soitetaan lujaa, sieltä se munasku siihen soundiin löytyy. Kerrostalovolalla se soundi on vähän köykäinen oli se vahvistin sitten 1W tai 100W. Toki noissa pienissä se volan säätövara voi useammin olla vähän laajempi, kun jotkut isommat jyrät menee sillä millin volumella ns. nollasta sataan saman tien. Onhan noi pienemmät tietty halvempia ja pienempiä myös kooltaan, jos tällaiset seikat vaikuttavat.
 
Totta..
 
Olen kyllä ollut tyytyväinen Deluxe reverbiin enkä siitä ole luopumassa. Mutta hieman erilaista soundia etsiskelen. On se sitten pikku styrkkari tai maata mullistava pedaali.
 
(Ps. Vaikea keskittyä kirjottelemaan kun on suomen peli käynnissä, offtopic)
 
Groke
21.02.2014 16:10:57 (muokattu 21.02.2014 16:11:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se hämäävä juttuhan näissä wateissa on se, että ihmisen kuuloaisti ei ole lineaarinen. Siksi asia menee näin: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=11787969#p11787969
 
D'oh!
arska72
21.02.2014 17:42:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on Class 5-01.Vaihdoin uuden elementin ja etuaste putket.Putket Tungsol 12AX7 High gain ja elementti Celestion Tube 10.
Vaikka tässä -01 mallissa onkin Low power mode,oli se kerrostaloon silti hieman äänekäs.Tehdyllä muutoksella ääni pieneni ja säröytyy silti mallikkaasti.
Helppo ja varsin halpa päivitys.Putket 40,61€ postilaatikkoon.Elementti 39€ liikkeestä noudettuna.
 
Terve ruumis ei työtä kaipaa ja sairas ei voi tehdä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «