Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stratocaster ja "persoonakortit"
1 2
niemepet
20.02.2014 00:29:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löytänyt haulla, että tästä olisi keskusteltu, joten heitänpä avaukseksi pari linkkiä Fenderin uuteen innovaatioon:
 
http://www.fender.com/series/americ … ingerboard-mystic-3-color-sunburst/
 
https://www.youtube.com/watch?v=bhrsyW5vP48
 
petrip
20.02.2014 10:59:20 (muokattu 20.02.2014 11:00:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan kiva idea, mutta jos soundien vaihtaminen menee tuollaiseksi "korttipeliksi" niin en usko kovin laajaa suosiota. Voin tietysti olla väärässä. Tietämättä yhtään asiasta enempää, olisi voinut luulla, että "soundien vaihto" olisi toteutettu jotenkin kytkimellä. Ja mitä tuo kortti oikein sisältää, onko se pelkästään jonkinlainen EQ?
 
Myrkky Nuoli
20.02.2014 11:12:13 (muokattu 20.02.2014 11:24:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrip: Ihan kiva idea, mutta jos soundien vaihtaminen menee tuollaiseksi "korttipeliksi" niin en usko kovin laajaa suosiota. Voin tietysti olla väärässä. Tietämättä yhtään asiasta enempää, olisi voinut luulla, että "soundien vaihto" olisi toteutettu jotenkin kytkimellä. Ja mitä tuo kortti oikein sisältää, onko se pelkästään jonkinlainen EQ?
 
Ei vaan tuo korttien vaihto on niille, joille ei pysy kolvi kädessä. Eli erilaisia sähkökonfiguraatioita. Treblebleedejä, potikoiden funktioiden vaihtamista, rinnan/sarjaankytkentää jne. tiedäthän. Ihan mitä vaan miten voi stratossa sähköt kytkeä. Minusta tuo on ihan jees idea niille, jotka ei osaa ite soitintaan modata, itellänikin on täysin custom sähköt stratossa, eikä mua muut wiringit oikein kiinnosta, ei ne toimi mulla. Mutta tuossa on sit se ongelma et kolvimies ei voi tehdä mitä huvittaa, ainakaan menettämättä noiden korttien toimintaa.
 
En myöskään kyynisyyttäni luota mihinkään pikaliittimiin mikkien kytkennässä :S
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
hallu
20.02.2014 11:13:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos nuo kortit sisältää mikeille erilaisia kytkentöjä? vai onko siellä joku tietokone sisällä kitarassa ja kortti sisältää mallinnusohjelman?
 
Itse en jotenkin ainakaan suoralta kädeltä innostu tuollaisesta eikä se sovi siihen miten minä ajattelen kitarat ja soittamisen. Vähän niinkö kännykän vaihdettavat värikuoret. Taitaa olla nuoremmalle sukupolvelle suunnattu tuo:-). Ei innostu naavaparta nindendosta:-D.
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
antnis
20.02.2014 12:00:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Te varmaan kolvaatte kännyköihinnekin simmit kiinni ;D
 
Ihan siistiltä idealtahan tuo vaikuttaa, jos vaan toimii kontaktit hyvin.
 
LesPaul70
20.02.2014 12:04:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän ihan passiivielektroniikkaa tuo.
 
Minusta ihan hauska idea sinänsä, vaikka itse haenkin tuontyylisiä soundimuutoksia mieluummin ruuvaamalla vahvaria ja/tai pedaaleja.
 
Liitinten toimivuus (vs. kunnolla kolvattu) herättää kyllä epäilyksiä täälläkin.
 
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
ReBeat
20.02.2014 12:07:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi on sellanen köyhien palikkaversio siitä Music Manin systeemistä, jossa mikkikytkentöjä ohjataan tyylikkäästi tietokoneella.
 
hallu
20.02.2014 12:08:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Te varmaan kolvaatte kännyköihinnekin simmit kiinni ;D
 
Ihan siistiltä idealtahan tuo vaikuttaa, jos vaan toimii kontaktit hyvin.

 
Minä en osaa kolvata varsinkaan piirilevyjä, mutta onneksi simmit pysyy ilman kolvaamista:-). Onhan tuo idea ihan siisti, mutta katsotaan nyt rauhassa;-). Ideoita tulee ja menee. On tullut ja mennyt ennenkin ja joskus tuollaiset ideat jäävät keräilyharvinaisuudeksi ja joskus vain katoavat hetken päästä historian hämäriin. Niin ja osa ideoista väistämättä vakiinnuttaa paikkansa arjessamme;-).
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
Myrkky Nuoli
20.02.2014 12:12:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Te varmaan kolvaatte kännyköihinnekin simmit kiinni ;D
 
Ihan siistiltä idealtahan tuo vaikuttaa, jos vaan toimii kontaktit hyvin.

 
Muuten kolvaisin, mutta kuoret ei mahu kiinni jos on tinaa välissä!!
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
McNulty
20.02.2014 12:19:12 (muokattu 20.02.2014 12:20:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistan kun 80-luvulla tuollaisia "kasetteja" tökittiin Atarin ja muiden pelikoneiden kylkeen. Olisi luullut että konservatiivinen FMIC olisi saanut modernimman ratkaisun aikaiseksi. Kuinka vaikeaa tuota olisi toteuttaa vaikka USB-liittimellä, langattomasti tai jos kortteja tungeta halutaan, niin SDHC-kortilla tms.?
 
Idea on kiva / hyvä kyllä.
 
Tulin teille ku en ihimisihin keherannu mennä.
asaksala
20.02.2014 13:21:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

haistan jo sellaisen mainosrahoitteisen älykortin joka puskee marsusta mainoksia joka biisin välissä.
 
hallu
20.02.2014 13:38:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulle tulee mieleen, että kitarassa tuollaiset ulkomusiikilliset avut väkisinkin on vähän toisarvoisia. Tai eihän ne tietenkään ole toisarvoisia, mutta onko se itse kitara jo niin hyvä ettei siinä kertakaikkiaan enää ole parannettavaa? että nyt sitten lähdetään kehittelemään tällaista lisäarvoa.
 
Toisaalta tulee myös mieleen, että Fenderin ja etenkin Fenders stratocasterin suosion salaisuus ja eräs tärkeimmistä ominaisuuksista ihan alusta saakka on ollut kitaran modailtavuus joten tällainen modauskorttisysteemin kehittäminen on vain kaupallinen ja elegantti jatke sillä mitä soittajat on tehnyt kautta vuosikymmenten ja sellaisena Fenderille varsinkin ihan luonnollinen jatke. Eikös Gibson kehitellyt omiin kotaroihinsa sen minipistokesysteemin mikkien vaihdon helpottamiseksi, niin tämä Fenderin vetohan on vain siitä astetta sofistikoituneempi väline.
 
Olin aluksi hyvin varautunut tuon asian suhteeen mutta tässä päivän asiaa pähkäiltyäni alkaa idea tuntuakin ihan metkalta:-).
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
Myrkky Nuoli
20.02.2014 14:01:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: mulle tulee mieleen, että kitarassa tuollaiset ulkomusiikilliset avut väkisinkin on vähän toisarvoisia. Tai eihän ne tietenkään ole toisarvoisia, mutta onko se itse kitara jo niin hyvä ettei siinä kertakaikkiaan enää ole parannettavaa? että nyt sitten lähdetään kehittelemään tällaista lisäarvoa.
 
Toisaalta tulee myös mieleen, että Fenderin ja etenkin Fenders stratocasterin suosion salaisuus ja eräs tärkeimmistä ominaisuuksista ihan alusta saakka on ollut kitaran modailtavuus joten tällainen modauskorttisysteemin kehittäminen on vain kaupallinen ja elegantti jatke sillä mitä soittajat on tehnyt kautta vuosikymmenten ja sellaisena Fenderille varsinkin ihan luonnollinen jatke. Eikös Gibson kehitellyt omiin kotaroihinsa sen minipistokesysteemin mikkien vaihdon helpottamiseksi, niin tämä Fenderin vetohan on vain siitä astetta sofistikoituneempi väline.
 
Olin aluksi hyvin varautunut tuon asian suhteeen mutta tässä päivän asiaa pähkäiltyäni alkaa idea tuntuakin ihan metkalta:-).

 
Minun mielestä nämä on kitaran funktionaalisuuden kannalta äärimmäisen tärkeitä asioita. Esimerkiksi minä en treble bleedittömällä volumepotikalla tee mitään. Sillon kun rullaan sitä alas niin haluan, että saundi pysyy kirkkaana ja mielellään vielä vähän alapää leikkaantuu. Vaatii siis hieman säätöä. Toki sit tuommosilla valmissetupeillakaan en tee mitään toisaalta kun oon niin tarkka siitä miten se taper käyttäytyy. Teen esim. niin, että soitan jättimäisen läskillä fuzzahtavalla säröllä kaulamikilla volat täysillä ja sit kun rullaan sen puoleen väliin niin saan siitä kireän, Fendermäisen piiskaavan bluesrutun, josta lähtee iso osa alapäästä alta. Ei onnistu ilman treble bleedin hienosäätöä.
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
asaksala
20.02.2014 14:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo, on tässä tuotteessa vähän appsien maailmasta tuotua ideanpoikasta. Dimarziot ja Duncanit kehiin ja kauppoihin kiiltäviä hienoja putiikkisignaturekortteja.
 
Vaikka minä olen silti aina kolvimiehiä jatkossakin.
 
Gabe
20.02.2014 15:28:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hauska hauska idea, varmasti tuollaisellekin on käyttäjänsä. Jokin siinä kuitenkin tökkii siinä määrin että tuskin tulen moista hankkimaan. Pitkälti samaa mieltä Hallun kanssa...
Klezberg
20.02.2014 15:44:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuommonen ja sitten vain modaamaan noita kortteja?
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
antnis
20.02.2014 16:13:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Tuommonen ja sitten vain modaamaan noita kortteja?
 
USB-liitin vielä niin a vot! Tuo Deluxe Stratohan on varsin hyvä soitin sinänsä, varmasti riittäis joka ukolle täällä jos kamarunkut jätetään omaan arvoonsa.
 
zapateados
20.02.2014 16:30:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tavallaan käyttökelpoinen idea, mutta en kyllä usko tuon lyövän itseänsä läpi sellaisena featurena, joka olisi taloudellisesti järkevä skaalata isompiin Fenderin mallistoihin. Koti- ja studiokäytössä tuolle voisi olla jonkinlaista kysyntää, jos Stratosta haluaa erillaisia soundeja irti äänitystilanteissa. Keikalla tuskin kukaan alkaa räpläämään lennosta kortteja takapleksiin :)
 
Laajemmalti ajateltuna kitaristit tuppaavat olemaan kovin konservatiista porukkaa ja tämänkaltaiset uudet "innovaatiot" lyövät käsittääkseni aika harvoin kitaramaailmassa läpi.
 
"Ain't nobody now can play the blues that I play" - Junior Kimbrough
Tympee Huttunen
20.02.2014 17:05:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: USB-liitin vielä niin a vot! Tuo Deluxe Stratohan on varsin hyvä soitin sinänsä, varmasti riittäis joka ukolle täällä jos kamarunkut jätetään omaan arvoonsa.
 
Eikö toi ole passiivikortti? Eli tossa kortissa on vain erilainen kytkentä jokaisessa? Hyvä idea, mutta toimintavarmuus mietityttää.
 
antnis
20.02.2014 18:35:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: Eikö toi ole passiivikortti? Eli tossa kortissa on vain erilainen kytkentä jokaisessa? Hyvä idea, mutta toimintavarmuus mietityttää.
 
On juu mutta näppärä kotinikkari laittelee siihen chipin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «